Pakko myöntää että olen pettynyt tuettuun lomaan..

• Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti
saa valittaa tottakai
Miten mikään kehittyy jos kukaan ei uskalla asiasta mitään sanoa? Mä en jotenkin osaa noita ohjelmia edes ohjelmina pitää, mutten tuollaisella lomalla muutenkaan viihtyisi. Mölkkyä, pihasählyä tsiisus noita pelataan kotonakin. Mä halua niitä lomalle mukaan.

hgj
Me ollaan joskus aikoja sitten oltu tuetulla lomalla ja silloin hyväksymiskirjeessä kerrottiin myös loman koko kustannus, eli siitä näki mitä se maksaa RAY:lle. Oli yllättävän kova summa ja yllättävän kova varsinkin verrattuna paikan tasoon ja niukkaan ohjelmaan.

Meillä oli mukava loma ja olimme erittäin tyytyväisiä, että sinne pääsimme, ei siinä mitään. MUTTA: Mielestäni tuetun loman saajillakin on oikeus esittää kritiikkiä ja syytäkin: Eivät nuo lomapaikat itse hyvää hyvyyttään niitä lomia järjestä vaan saavat niistä kunnon korvauksen. Minusta on todella kyseenalaista, jos hyväntekeväisyysjärjestö maksaa niistä paljon eri firmoille, eikä noilla firmoilla olisi mitään vastuuta mitä ja miten järjestävät. Lomalaisten pitäisi vaan hymistellä tyytyväisenä ja RAY:n maksaa, kun kolmas, yleensä yksityinen firma, ottaa rahat ilman, että kukaan saisi valittaa asiasta, kun kerran saajat ovat köyhiä ja pitää olla nöyrä. Varsinkin tuossa yhden kertomassa tapauksessa kuulostaa siltä, että rahoittajalle on luvattu ummet ja lammet ohjelmasta ja he ovat ilmeisesti siitä maksaneet, mutta sitä ei järjestetäkään.

Miten mikään kehittyy jos kukaan ei uskalla asiasta mitään sanoa? Mä en jotenkin osaa noita ohjelmia edes ohjelmina pitää, mutten tuollaisella lomalla muutenkaan viihtyisi. Mölkkyä, pihasählyä tsiisus noita pelataan kotonakin. Mä halua niitä lomalle mukaan.
Miksi sen pitäisi kehittää jotenkin? Mun mielestä jokainen voi hankia omia rahoja ja matkustella mihin vain halua ja pitää sellaisia lomia mistä tykkää. Jos liian hyvin nekin olisivat luulen pian jokainen ei vitsi edes töitä tehdä...

saa valittaa tottakai
Miksi sen pitäisi kehittää jotenkin? Mun mielestä jokainen voi hankia omia rahoja ja matkustella mihin vain halua ja pitää sellaisia lomia mistä tykkää. Jos liian hyvin nekin olisivat luulen pian jokainen ei vitsi edes töitä tehdä...
Nuo lomat on varmasti suunnattu sellaisille joilla on muutenkin jaksamisen ja varojen kanssa vaikeaa. Parempi että hekin saavat tuntea iloa ja näin voidaan ehkä jostain saada hyvinvointia tähänkin yhteiskuntaan. Mä maksan itse ennemmin lomani kun asetun sellaisen ihmisen asemaan jolla on vaikka vaikeasti sairaita lapsia. Suon nuo lomat heille ja toivon että ne todella ovat sellaisia joilla viihtyy.

"aapee"
Mun mielestä jotain voi vaatiakin, ei voi ajatella niin että ´ilmaisella´lomalla pitää tyytyä siihen mitä saa.

Meidän perheelle kova summa,220 e+50 e VÄHINTÄÄN. Jos ei osallistuta maksullisiin juttuihin.

Me haimme lomaa lasten takia, niin että saavat virikkeitä ja touhuamista. Ihan sama olenko tiskaamatta ja siivoamatta itse, lomalle lähdetään lasten takia. ja luulen että tuossa ohjelmassa ei meidän 4 veelle ole juuri mtn.

"iina"
[QUOTE="aapee";29929069]Mun mielestä jotain voi vaatiakin, ei voi ajatella niin että ´ilmaisella´lomalla pitää tyytyä siihen mitä saa.

Meidän perheelle kova summa,220 e+50 e VÄHINTÄÄN. Jos ei osallistuta maksullisiin juttuihin.

Me haimme lomaa lasten takia, niin että saavat virikkeitä ja touhuamista. Ihan sama olenko tiskaamatta ja siivoamatta itse, lomalle lähdetään lasten takia. ja luulen että tuossa ohjelmassa ei meidän 4 veelle ole juuri mtn.[/QUOTE]

Jos ei kelpaa niin jääkää kotiin.

[QUOTE="aapee";29929069]Mun mielestä jotain voi vaatiakin, ei voi ajatella niin että ´ilmaisella´lomalla pitää tyytyä siihen mitä saa.

Me haimme lomaa lasten takia, niin että saavat virikkeitä ja touhuamista. Ihan sama olenko tiskaamatta ja siivoamatta itse, lomalle lähdetään lasten takia. ja luulen että tuossa ohjelmassa ei meidän 4 veelle ole juuri mtn.[/QUOTE]

no siihen on helppo ratkaisu: älkää lähtekö jos ei kelpaa! joku muu perhe voisi olla tuosta paikasta innoissaan joten antakaa paikka sellaiselle! tehkää te itse oma luxusreissu omilla rahoilla

Tottakai jos loman sisältö on ihan eri mitä on ollut puhetta niin saa reklamoida. Kyse ei ollutkaan mielestäni siitä.

Mä käsitin niin että ap on harmissaan kun paikassa "ei ole mitään" ohjelmaa esim nelivuotiaalle. Mitä se kylpylä muka on? Leikkipaikkoja näyttää olevan, hiekkaranta, ruoka kolme kertaa päivässä, satupolkuretki, askartelutuokioita, pelivehkeitä vaikka mitä lainaan... Uskoisin että meidän 4 ja 6-vuotiaat viihtyisivät tuolla vallan mainiosti. Ja kyllä, lähtisin ehdottomasti tuolla hinnalla ko lomalle. Ihan sinne rivarinpätkään asumaan. Kun sekin oli huonosti.

Ilmaiseksi nyt ei vaan saa niitä Disneylandin matkoja, etelänreissuja tai muita luksuslomia. Ne täytyy maksaa ihan itse. Mun mielestä on ylipäätään tosi hienoa että vähävaraisille järjestetään tuollaisia lomia. Ja kyllä mä katson kieroon jos ruikutetaan ettei sitten ole jotain lastenhoitoa järjestetty.

hgj
ei voi vaatia että 220eurolla saa jonkun luxusloman. pitäis ymmärtää että noi reissut on tehty vähävaraisille
Jos se olisikin 220 € olisikin se mitä loman järjestäjä siitä saa, niin oletettavaa olisikin, ettei sillä kummoisia järjestetä. Todellisuudessa se on moninkertainen summa, joten olettaisi, että myös rahoittava RAY odottaa, että loman järjestäjä järjestää sen mitä on luvattu maksaa.

Nykyään olemme vuosia ihan itse lomamme maksaneet ja pärjätään hyvin, mutta yhden kerran vuosia sitten oltiin hankalan elämäntilanteen ja lapsen sairauden vuoksi tuetulla lomalla. Silloin kieltämättä yllätti paljonko RAY noista lomista maksaa ja mitä saa vastineena, kun tuntuu, että itse samalla rahalla saisi enemmän kuin mitä RAY onnistuu saamaan. Toivoisi kaikkien vuoksi, että myös hyväntekeväisyysjärjestöt saavat rahoilleen vastinetta, eikä niiden rahat ole jotain jota voi tuhlata huonoon laatuun ilman kritiikkiä.

"AAPEE"
Minä en ole vailla lastenhoitoa, mutta koska näitä lomia järjestetään esim. erityslapsille (joka meilläkin on),ei pelkkä lilluminen riitä.

Mutta asia tällä selvä,reklamoin ihan varmasti. ja koska pääsemme ensimmäistä kertaa ylipäätään lomalle,ihan tasan lähdetään.On siitä omavastuu maksettu. Teille se pari sataa on pikkusumma,mutta voi luoja,meille ei!
Kaikilla sitä rahaa ei kauheasti ole, ja joskus sairastuu eikä sille mitään voi. Myös meillä on omat oikeutemme.

Rakentavaa kritiikkiä tietysti saa ja pitääkin antaa, mutta mä en kyllä käsitä tollasta nurinaa etukäteen, kun ei ole edes koko lomalla vielä käynyt. Olisit nyt ap oikeesti tyytyväinen siihen, että te saitte tuon paikan ja pääsette tuonne, täys ylläpidolla vielä, ainoastaan 270€/viikko, jos koira lasketaan mukaan. 4 henkinen perhe, koirineen sais just ja just yhden yön kylpylähotellista tuolla hinnalla, eikä siihenkään kuulu, kuin aamupala.

"vieras."

Tuolla 270 eurolla olisit saanut virikettä 4-vuotiaalle ihan kotioloissa. Pyöräretkiä herkkuruokien kanssa, kalastusta, rannalla oloa. Naapurikaupungin nähtävyyksiä katsomassa, tivoa, sirkusta ym. mitä kaikkea kesällä onkaan ihan lähelläkin, kun viitsii vain lähteä.

Oikeasti ne pyöräretket jätskiostoksille ym. on aivan ihania lasten kanssa. Ei tartte olla luksuslomia monen sadan kilometkin päässä.

"aapee"
[QUOTE="vieras.";29929100]Tuolla 270 eurolla olisit saanut virikettä 4-vuotiaalle ihan kotioloissa. Pyöräretkiä herkkuruokien kanssa, kalastusta, rannalla oloa. Naapurikaupungin nähtävyyksiä katsomassa, tivoa, sirkusta ym. mitä kaikkea kesällä onkaan ihan lähelläkin, kun viitsii vain lähteä.

Oikeasti ne pyöräretket jätskiostoksille ym. on aivan ihania lasten kanssa. Ei tartte olla luksuslomia monen sadan kilometkin päässä.[/QUOTE]

Tämä on totta.
Tosin toteuttaa voi vaan pyöretken ja kävelyn. Asumme aivan totaalikorvessa.
Vituttaa.

Siis eniten ahdistaa se,että olen hehkuttanut tätä lapsille aivan hulluna jo monta kuukautta. Kotonakin voi pelata jalkapalloa..
Mun on PAKKO säästää rahaa noihin risteilyihin :(

"jaahas"
Siellä on varnmaan toimintaa, jossa muu perhe voi olla mukana katsomassa ja kannustamassa, jos ei voi osallistua. Se ole mikään lepoloma, jossa lapsille on omaa ohjelmaa ja vanhemmat lepäävät, sehän ei ole loman tarkoituskaan. On varmaan ohjelmaa, johon kaikki voivat osallistua, vaikka makkaranpaistoa tai rantasaunalla käyntiä. Kohteissa on usein myös pelejä yms lainaksi.

"vieras."
[QUOTE="aapee";29929101]Meillä on myös hevonen ;)
Lapsen sairauden vuoksi ´joudutaan´pitämään, liian kallista käydä ratsastustunneilla.[/QUOTE]

Hevosen pito lapsen sairauden vuoksi!?! Jo on naurettavaa. Hevosen pito maksaa aivan sairaasti vuodessa. Sillä hinnalla pääsee ulkomaille lomalle koko perhe.

Siis onko ne ilmaisia lomia? :O
No onhan tuo ap:lle melkein ilmainen. 220 koko perheeltä 5 vrk täysihoidolla (näin käsitin). Tuolta lomakeskuksen sivuilta näyttäisi hinnat olevan muuten 130 €/vrk eli siinä menisi jo 650€. Siihen lounas ja päivällinen joka päivä vielä lisää eli kahdelta aikuiselta 60€/vrk = 300 koko lomalta. Alle 5 v näyttäisi syövän ilmaiseksi mutta 5-15 vuotiailta kaksi ruokaa tekee 15€/päivä. Viikonloppuisin muutama euro vielä lisää.

650+300+75=1025 € vs ap:n maksama 220 €.

Yhteistyössä