Käyttääkö täällä joku ihan oikeasti pikavippejä? Mihin tarkoiukseen ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja pikavippaaja
  • Ensimmäinen viesti
pikavippaaja
Jotenkin tuntuu urbaanilta legendalta ihmiset, jotka ottaa pikavippejä.

Onko palstalla heitä? Miksi otit pikavippia ja mihin tarkoitukseen?

Miksi rahatilanne oli huono ja miten se muka paranee siitä, kun pitää maksaa takas?

nohh
Oon ottanut muutamaankin otteeseen.

Vipin olen ottanut jos rahat ovat loppuneet ja tiedän että eräpäivään mennessä pystyn vipin maksamaan takaisin.

Eli vippi on ollut vähän kuin lainana, eli ei tietysti rahatilannetta ole varsinaisesti parantanut, mutta niiden ansiosta olen aina pystynyt maksamaan laskut ajallaan tai ostamaan jotain mitä sattunut tarvitsemaan.

njoo
no mun mielest se on melkei sama kun sukulaiselt/kaverilt lainais,monest lafkast saa ensi vipin koroitta eli maksat just sen ku lainasit. on tullu joskus sillo tällö otettua jos esim palkan saanti myöhässä

ap.
Oon ottanut muutamaankin otteeseen.

Vipin olen ottanut jos rahat ovat loppuneet ja tiedän että eräpäivään mennessä pystyn vipin maksamaan takaisin.

Eli vippi on ollut vähän kuin lainana, eli ei tietysti rahatilannetta ole varsinaisesti parantanut, mutta niiden ansiosta olen aina pystynyt maksamaan laskut ajallaan tai ostamaan jotain mitä sattunut tarvitsemaan.
Eli toisinsanoen et osaa käyttää rahojasi siten, että olisi yhtään säästöä tilillä? Eli olet holtiton rahankäyttäjä?

vieraas
Olen ottanut ja milloin mihinkin tarkoitukseen. Olen kyllä hieman jo kierteessäkin, maksan velkoja veloilla jne. En tosin pahasti ja summat on yhteensä alle 3000€, mutta kuitenkin. Käyn töissä ja asuntolainaa on liikaa ja lapsiakin on monta ja olen hoitovapaallakin vielä. Kun menen töihin kokopäiväisesti niin sitten taas mätkähtää kamalat hoitomaksut, mutta silloin viimeistään saan velkani maksettua kun tuloja kuitenkin vähän enemmän. Tämä kaikki on salaa mieheltäni. Pärjättäisiin kyllä ilman useita mun ostoksiani, mutta en halua lasten kärsivän hoitovapaavalinnastani. Isommat lapset siis joutuisivat liikaa tinkimään siitä mihin ovat tottuneet.

vieraas
Olen ottanut ja milloin mihinkin tarkoitukseen. Olen kyllä hieman jo kierteessäkin, maksan velkoja veloilla jne. En tosin pahasti ja summat on yhteensä alle 3000€, mutta kuitenkin. Käyn töissä ja asuntolainaa on liikaa ja lapsiakin on monta ja olen hoitovapaallakin vielä. Kun menen töihin kokopäiväisesti niin sitten taas mätkähtää kamalat hoitomaksut, mutta silloin viimeistään saan velkani maksettua kun tuloja kuitenkin vähän enemmän. Tämä kaikki on salaa mieheltäni. Pärjättäisiin kyllä ilman useita mun ostoksiani, mutta en halua lasten kärsivän hoitovapaavalinnastani. Isommat lapset siis joutuisivat liikaa tinkimään siitä mihin ovat tottuneet.
Olen holtiton, mutta en luottotiedoton, joten hoidan kyllä asiani.

ap.
Käyn töissä ja asuntolainaa on liikaa ja lapsiakin on monta ja olen hoitovapaallakin vielä. Kun menen töihin kokopäiväisesti niin sitten taas mätkähtää kamalat hoitomaksut, mutta silloin viimeistään saan velkani maksettua kun tuloja kuitenkin vähän enemmän.
Aiotko siis pitää vikavippejä koko hoitovapaan eli 1-2v? Se on kai ihan mahdotonta?
Etkö nytkin saa sen 70% tuloistasi, joten miksi elintaso on niin romahtanut?

vieraas
Aiotko siis pitää vikavippejä koko hoitovapaan eli 1-2v? Se on kai ihan mahdotonta?
Katotaan täytyykö pitää noin kauan. En saa 70% tuloistani. Teen vain keikkatyötä. Yksi kk oli niin hyvä, että sain koko kuun palkan, joskus 500€, mutta useina kk en saakaan palkkaa, kun ei ole töitä.

viera.s
Hoitovapaata voi pitää vaikka vaan kuukauden, eihän kaikki pidä sitä ollenkaan. Eikä tulot todellakaan ole hoitovapaalla 70 % työtuloista, kotihoidontuki ei ole tulosidonnainen. Keskituloiselle se on vain n. 15 % palkasta.

Mutta joo, en kyllä ymmärrä lasten hemmottelua pikavipeilla rahoittaen ja vielä puolisolta salaa. Kantsis nyt vaan tunnustaa miehelle, ehkä saisitte yhdessä hoidettua ne pikavipit pois keräämästä järkyttäviä korkoja. Mitä pidempään salaat tilanteen mieheltä, sen pahempi.

ap.
Katotaan täytyykö pitää noin kauan. En saa 70% tuloistani. Teen vain keikkatyötä. Yksi kk oli niin hyvä, että sain koko kuun palkan, joskus 500€, mutta useina kk en saakaan palkkaa, kun ei ole töitä.
Eli sä et edes oikeasti tiedä, saako tuloja kun hoitovapaa loppuu. Eikö pelota lainojen ja vippien kanssa?

En ymmärrä, miksi pitää elää siten, mihin ei ole varaa? Ehkä sä osaat valaista mua.

Sen jotenkin ymmärrän, jos tulee joku akuutti meno, että sen vipin ottaa mikäli ei säästössä mitään ole. Tuo vaikuttaa silkalta hulluudelta, että niitä vippejä otetaan leveämmän elämäntyylin säilyttämiseksi. Siinä huomaakin pian makselevansa lainalla lainaa ja soppa on valmis.

Tiedän kokemuksesta mistä puhun ja siitä on maksettu kalliit oppirahat.

ap.
Sen jotenkin ymmärrän, jos tulee joku akuutti meno, että sen vipin ottaa mikäli ei säästössä mitään ole. Tuo vaikuttaa silkalta hulluudelta, että niitä vippejä otetaan leveämmän elämäntyylin säilyttämiseksi. Siinä huomaakin pian makselevansa lainalla lainaa ja soppa on valmis.

Tiedän kokemuksesta mistä puhun ja siitä on maksettu kalliit oppirahat.
Mä en käsitä sitä,että ihmiset elävät kädestä suuhun. Eli tuhlaavat kaiken, minkä tienaavat.

ap.
Millainen työnantaja ei pidä kiinni sovitusta palkanmaksupäivästä? Mä en tekisi sellaiselle töitä päivääkään.
No, kyllähän joissakin firmoissa voi palkanmaksu tulla myöhässä. Palkanlaskussa voi olla myös virheitä tai yllätyksiä, jos veroprosentti on paukkunut umpeen.

Mut ei tämä ole mitään yllättävää, voi tapahtua kenelle tahansa koska tahansa. Siksi pitäisi olla se kuuluisa säästötili.

"Mä en käsitä sitä,että ihmiset elävät kädestä suuhun. Eli tuhlaavat kaiken, minkä tienaavat."

Meillä tuolloin mies sairastui ja oli parhaillaan 5kk ilman mitään tuloja. Tuon olisi todellakin voinut hoitaa mallikkaammin. Nuorena ja tyhmänä pikavippi oli houkutteleva vaihtoehto.

Nykyään en vippiä ottaisi ja mun puolesta voisi vaikka lopettaa koko touhun. Nykyään meillä on jatkuvasti säästössä n. 2000€, josta sitten voi maksaa ne akuutit hankinnat. Tuokaan summa ei mikään mahtava ole, mutta kyllä se vähän turvaa tuo.

Ap, taisin jo mainita, että asian olisi voinut fiksumminkin hoitaa. Joten sitä on turha jäädä vatvomaan. :)
Kelan sairauspäivärahan päätyttyä tuohon tilanteeseen päädyttiin kun odotettiin liiton päätöstä jossa kesti. Ollutta ja mennyttä onneksi. Jotkut osaa heti ja toisten täytyy hankkia oppi kantapään kautta. ;)

ap.
[QUOTE="Hiphei";29910849]Oli pakko ottaa ku auto hajosi, 1100€ maksoi korjaus. Puoli vuotta maksetaan takaisin.
Mun mielestä ihan ok, auto saatiin kuntoon ja hoidetaan kyllä aina velat.[/QUOTE]

Mitäs jos jäisitte vaikka nyt sitten työttömäksi tai pesukone hajoaisi?
Aiotko tulevaisuudessa säästää rahaa yllättävien tilanteiden varalle?
Miksi piti juuri pikavippi ottaa, eikä pankki anna pienempi korkoista lainaa?

Yhteistyössä