Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Hellu"
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
En jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta minä opetan kyllä lapsilleni, että jos joku ilman syytä tulee ja tirpaisee, niin saa kyllä tirpaista takaisin. Oli se lyöjä sitten tyttö tai poika. Ihan sama juttu sanallisesti, jos joku haukkuu tms., niin saa sanoa napakasti takaisin.

Ihan hullua tänä päivänä opettaa, ettei itseään saa puolustaa, kun tietää kuinka sekopäinen koulumaailma (jopa tarhamaailma) nykyään on!
Taas menee iloisesti sekaisin itsensä puolustaminen ja kostaminen. :D Minusta ei ole mitenkään hullua opettaa, ettei takaisin saa lyödä, jos tilanteesta pääsee muutenkin pois.
 
Tota säpäle
Kyllä mäkin opetan lapsilleni, että jos joku lyö, lyö takaisin. Ja sen verran kunnolla, ettei tilanne sen yksilön kanssa synny enää uudestaan. Miksi en opettaisi? Miksi IHMEESSÄ opettaisin lapselleni, että jos joku lyö, lähde pois? Eihän minun lapseni ole siinä tehnyt mitään väärää, vaan se, joka ensin löi. En halua kasvattaa lapsestani uhria; uhreja ja marttyyreja täällä riittää jo ihan liiaksikin.

Jos lapset ovat vaikkapa synttärijuhlissa, ja joku alkaa siellä kiusata ja lyö, pitäisikö viattoman poistua paikalta ja juhlista välttääkseen konfliktin? Ja tälle syyttömälle, uhrille, jäisi paha mieli ja orpo olo. Lyöjä jäisi paikalle ja jatkaisi juhlia. Ei, minusta olisi parempi, että lapseni kykenee pitämään puoliaan ja lyömään takaisin, ja tilanne joko laukeaa sillä tai sitten siihen kiinnittävät jo muutkin huomiota.

Ideaalimaailma on iseaalimaailma, reaalimaailma on aika karu. Vaikka monet kukkahattutädit eivät sitä halua uskoa.
 
säpäle harmaana
Ja tuo on muuten hauska ilmiö, että kun ei ole enää mitään sanottavaa, niin alkaa tämä "kylläpäs ihmiset ärsyyntyy, kun ihan tahallani provosin, hih, enhän minä tosissani ollut". :D
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29838435:
Ja tuo on muuten hauska ilmiö, että kun ei ole enää mitään sanottavaa, niin alkaa tämä "kylläpäs ihmiset ärsyyntyy, kun ihan tahallani provosin, hih, enhän minä tosissani ollut". :D
Niin no jos kuule vaikka ei ihan oikeestikaan ollut tosissaan?
 
dhy
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29838435:
Ja tuo on muuten hauska ilmiö, että kun ei ole enää mitään sanottavaa, niin alkaa tämä "kylläpäs ihmiset ärsyyntyy, kun ihan tahallani provosin, hih, enhän minä tosissani ollut". :D
Toisaalta, (sivusta seuranneena), kaltaisiasi kaiken niin kauhean tosissaan ottavia jankkaajia on vaan niin kiva ärsyttää :)
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Tota säpäle;29838430:
Kyllä mäkin opetan lapsilleni, että jos joku lyö, lyö takaisin. Ja sen verran kunnolla, ettei tilanne sen yksilön kanssa synny enää uudestaan. Miksi en opettaisi? Miksi IHMEESSÄ opettaisin lapselleni, että jos joku lyö, lähde pois? Eihän minun lapseni ole siinä tehnyt mitään väärää, vaan se, joka ensin löi. En halua kasvattaa lapsestani uhria; uhreja ja marttyyreja täällä riittää jo ihan liiaksikin.

Jos lapset ovat vaikkapa synttärijuhlissa, ja joku alkaa siellä kiusata ja lyö, pitäisikö viattoman poistua paikalta ja juhlista välttääkseen konfliktin? Ja tälle syyttömälle, uhrille, jäisi paha mieli ja orpo olo. Lyöjä jäisi paikalle ja jatkaisi juhlia. Ei, minusta olisi parempi, että lapseni kykenee pitämään puoliaan ja lyömään takaisin, ja tilanne joko laukeaa sillä tai sitten siihen kiinnittävät jo muutkin huomiota.

Ideaalimaailma on iseaalimaailma, reaalimaailma on aika karu. Vaikka monet kukkahattutädit eivät sitä halua uskoa.
Siis ihan tosissasi sinusta on synttäreillä parempaa käytöstä lyödä takaisin, kuin poistua tilanteesta ja mennä kertomaan aikuiselle? Eihän tilanteesta poistuminen tarkoita koko juhlista lähtemistä.
 
Username
Aivan varmasti tulee annettua naiselle litsari takaisin niin että tuntuu, jos tulee syyttäsuotta läpsimään.
Eivät naiset ole mitään jumalattaria, joita tulee palvoa vaikka käyttäytyisivät kuin somalian apinat.
 
"Hellurei"
Siis ei voi jumalauta olla totta, että aikuiset ihmiset opettaa lapsille, että lyöminen on oikein?! Antakaa mun kaikki kestää. Itseään saa puolustaa, mutta ei se tarkoita lyömistä. Todella toivon, että meidän lapset ei päädy samoihin kouluihin.
 
saa puolustaa
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29838418:
Taas menee iloisesti sekaisin itsensä puolustaminen ja kostaminen. :D Minusta ei ole mitenkään hullua opettaa, ettei takaisin saa lyödä, jos tilanteesta pääsee muutenkin pois.
Niin, kun nuo tarhaikäiset ovat niin hyviä pääsemään keskustelemalla irti noista lyömistilanteista? :D tai edes alakouluikäiset...

Miksi sinä kostamisesta minulle edes puhut, enhän minä siitä puhunut yhtään mitään. En minä kostamista hyväksy, jos tilanne on siis jo ohitettu. Mutta jos se tilanne on päällä, että joku lyö lastani, niin lapsi saa siinä tilanteessa kyllä lyödä takaisin. Vaikka heti. Nostan hälle hattua sen jälkeen :)
 
Peyote
jos nyt ihan oikeesti puhutaan, niin puristelijat ansaitsee litsarin, se vaan on sille lyöjälle typerän vaarallista. Ketään ei saa lyödä, mitta varsinkaan ei pienempäänsä, ellei ole hätätilanne, jossa on pakko.

Miehessä viehättävää on rohkeus yhditsettynä neuvokkuuteen, voima ja ketteryys on plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="Hellurei";29838544]Siis ei voi jumalauta olla totta, että aikuiset ihmiset opettaa lapsille, että lyöminen on oikein?! Antakaa mun kaikki kestää. Itseään saa puolustaa, mutta ei se tarkoita lyömistä. Todella toivon, että meidän lapset ei päädy samoihin kouluihin.[/QUOTE]

Näköjään keskustelu on ainakin tässä loppuvaiheilla nyt kääntynyt lapsiinkin, mutta en usko et kukaan meistä lapsille opettaisi lyömään takaisin :/ Vaan että tulee aikuiselle kertomaan ja kaverin pitää pyytää anteeksi, itse antaisin jäähyn. Ei viedä nyt tätä lapsiin kun ei oikeastaan liity aiheeseen..

Puolustaminen ja itse-ja/tai toisten suojelu voi vaatia oikeastikin kovia otteita. Just luin kotimatkalla bussissa tuosta teinitytöstä joka oli pahoinpidelty:'( Onneksi tyttö sai kunnon korvaukset ja ne pahoinpitelijät kunnon tuomiot!!!
 

Yhteistyössä