Ihan kun te pätijät itse söisitte yhtään terveellisemmin. Eiköhän suurin osa syö vähän mitä sattuu. Itse käytän vielä vähemmän ruokaan rahaa / kuukausi, en varmasti syö maailman terveellisimmin, mutta mulla on itselläni hyvä ja energinen olo ja nälkä pysyy poissa ja tykkään niistä ruuista mitä syön. Kuka jaksaa ottaa huomioon kaikki mahdolliset tarpeet protskuista, hiilareista, rasvasta, kuiduista, vitamiineista, suoloista...lista jatkuu loputtomiin. Hankalaksi menee elämä jos takerrutaan jokaiseen lillukanvarteen.
Minä jaksan ottaa huomioon kaikki protskut ja hiilarit yms. Seuraan syömisiäni hyvin pilkuntarkasti kiloklubin avulla (vaikka siis ole aina ollut normaalipainoinen). Se on eräänlainen harrastus, pyrin optimoimaan ravintoni. En myöskään KOSKAAN syö sellaista ruokaa, josta en oikeasti pidä.
Tyypillinen päivä on esim:
Aamu: Jälkiuunileipä margariinilla, päällä niin paljon ituja, salaattia ja kurkkua, kuin vaan saan suuhuni ahdettua + 2 viipaletta kinkkuleikkelettä ja 2 viipaletta polar-juustoa. Maustamaton jogurtti + banaania + reilusti mustikoita (pirtelönä siis). Iso kahvi maitotilkalla.
Lounas: Kananrinta, itse marinoitu. Reilusti papuja, porkkanaa, parsakaalia, kesäkurpitsaa, paprikaa, kurkkua, sipulia. Ehkä tomaattikastike.
Välipala: pari porkkanaa tai omenaa tai kulhollinen kurkku-tikkuja.
Illallinen: Saman suuntaista kuin lounas, mutta ilman lihaa. Lihan tilalla kala, kananmuna tai sienet. Joskus lisänä jälkiuunileivän palanen.
Iltapala: Kaurapuuro "voi"silmällä.
Päivän mittaan juon vettä ja pari litraa valkoista (luomu) teetä.