Mies haluaisi "vanhan kunnon makaroonivelliä" .. mitä ihmettä se on?!

"nami"
Mie olen länsi-Lapista ja kyllä meiläki makaronivelliä äiti keitteli. Nyt tehen itte sitä ehkä kerran vuessa, lautaselle keiton pääle sitte ripaus sokeria ja ääntä kohti... :p
 
fruit drops
Miten helvetissä sä ap tota osaisit tehdä kun et lapsilles ruokaa osaa tehdä kun eineksistä? Ei toi oo mitään mummonmuussia tai atrian lättypitsaa, sille pitää tehdä muutakin kun pistää mikroon. :eek:
 
Spencer Hastings
Mä laitan välillä keitettyn makaronin sekaan nokareen voita ja juustoraastetta, mutta tuo maitoversio kuulostaa ja näyttää vaan.. :x

Toisaalta ei se varmaan siitä omasta sössöstäni paljoa erotu. Ja tuleehan sitä munamaitoa käytettyä makaronilaatikkoon ja lasagneenkin. Kai se on jotain siltä väliltä?
 
"nami"
[QUOTE="nami";29821873]Mie olen länsi-Lapista ja kyllä meiläki makaronivelliä äiti keitteli. Nyt tehen itte sitä ehkä kerran vuessa, lautaselle keiton pääle sitte ripaus sokeria ja ääntä kohti... :p[/QUOTE]

Niin ja meilä tehtiin aina siihen suuruste, eli tullee oikeasti semmosta vähän paksumpaa velliä. Voi nam, pittääpä viikonloppuna tekasta :)
 
lapsena maistui
Tästä ketjusta tuli vielä mieleen että onko kenenkään kotona tehty koskaan lapsuudessa makeaa makaronilaatikkoa? Eli sellaista munamaitoon tehtyä jossa ei ole lihaa ja on vähän sokeria. Sekin ohje on kai jostain ikivanhasta keittokirjasta. Siitä me tykättiin lapsena kans kovasti.
 
lapsena maistui
[QUOTE="nami";29821931]Niin ja meilä tehtiin aina siihen suuruste, eli tullee oikeasti semmosta vähän paksumpaa velliä. Voi nam, pittääpä viikonloppuna tekasta :)[/QUOTE]

Meillä oli kans Pohjois-Pohjanmaalla suuruste makaroonivellissä.
 
Kylläkyllä
Tästä ketjusta tuli vielä mieleen että onko kenenkään kotona tehty koskaan lapsuudessa makeaa makaronilaatikkoa? Eli sellaista munamaitoon tehtyä jossa ei ole lihaa ja on vähän sokeria. Sekin ohje on kai jostain ikivanhasta keittokirjasta. Siitä me tykättiin lapsena kans kovasti.
Kyllä vaan tehtiin mummolassa tätäkin. Kotona en muista, et olis ollu mut satavarma en oo.
 
[QUOTE="Hanna";29821957]1980[/QUOTE]

meinasin alkaa epäilemään että ei ainaskaan pohjosessa ole tiedetty entisvanhaan makaroonista mitään mutta kaitpa jo kultaisella 80-luvulla moinen ape on tunnettu jo ainaski napapiiriä myöden
 

Yhteistyössä