miten yhdelle ihmiselle on onnistubut tulemaan niin paljon vikoja

  • Viestiketjun aloittaja synkistelen
  • Ensimmäinen viesti
synkistelen
Vinot hampaat/purenta virhe ja vielä oikomishoito epäonnistunut. Kasvot epäsymmetriset, putkitissit ja voimakas eriparisuus. Siihen vielä ku lisää päälle tyhmyys ja oppimisvaikeudet. Nykyään olen vähän pulleakin. Olispa mulla nätit rinnat edes...
 
Vinot hampaat/purenta virhe ja vielä oikomishoito epäonnistunut. Kasvot epäsymmetriset, putkitissit ja voimakas eriparisuus. Siihen vielä ku lisää päälle tyhmyys ja oppimisvaikeudet. Nykyään olen vähän pulleakin. Olispa mulla nätit rinnat edes...
Mene kuule lääkäriin, ja näytä niitä putkitissejä. Ties vaikka saisit korjausleikkauksen julkisella puolella.
Kuntoile, tee jotakin ettet olisi pullea, jos kerran tunnet olevasi sitä.
Ala tykkäämään itsestäsi!

Kaikki me ollaan omanlaisiamme, kaikilla on jotakin vikaa.
 
Mieh
Tai sitten synkistelyn ja itsesi mollaamisen sijaan voisit etsiä itsestäsi sen asian mistä pidät ja sitä kautta lähteä hakemaan parempaa itsetuntoa. Jos ulkonäkö merkkaa noin paljon niin vaatteita saa uusia ja partureita löytyy. Nykyään yksityisellä hammaslääkärillä voi korjauttaa kaluston semmoiseksi kuin haluaa. Mulla muuten helpotti toi hampaiden häpeäminen kun menin vaan pelosta huolimatta rohkeasti hammaslääkäriin ja sain sen ruman kohdan korjattua jonka takia en uskaltanut hymyillä niin että hampaat näkyi.
 
vierasn
Niin, ajattele, sinulla voisi olla vaikka kivulias reuma, aivokasvain, osteoporoosi ja pari muuta sairautta vielä kuten minun työkaverilla. Hän on myös sitä mieltä että miten voi yhdellä ihmisellä olla niin paljon vikoja.

Minusta ulkonäköseikat ovat aika toissijaisia.
 
plm
Vaikka harmittaisikin, niin taidat kuitenkin olla perusterve. Mä ottaisin aika monta kosmeettista vikaa mielummin kuin loputtoman tuntuiset neurologiset oireet ja perussairaudet.
Ja mä luulen että muiden silmissä olet kauniimpi ja fiksumpikin kuin itse ajattelet, usein ihminen on aivan liian itsekriittinen.
 
uilu
Minä ajattelin ihan, että ap:lla on jotain elämistä haittaavia kremppoja, kipuja yms., mutta ei... Tietysti pienistäkin ”vioista” voi kärsiä, mutta kannattaa yrittää suhteuttaa asioita. Minullakin on vaikka mitä, mm. semmoinen leukanivelvika, että on krooninen kipu ja haittaa syömistä kun aina pitää olla varuilla ettei jää suu auki, eikä asialle voi kuulemma tehdä mitään (yksi hammaslääketieteen professorikin katsonut leuan), mutta symmetrisen näköiset kasvot kyllä on juu :D

Joskus ihmiset pohtivat kumman ottaisivat mieluummin esim. etenevän neurologisen sairauden vai syövän, mutta joillain on ne molemmat ja ehkä vielä reuma ja diabetes kaupan päälle. Joillain on oikeasti monta elämää haittaavaa vakavaa sairautta, elämä ei ole reilua:(
 
storm
Vinot hampaat/purenta virhe ja vielä oikomishoito epäonnistunut. Kasvot epäsymmetriset, putkitissit ja voimakas eriparisuus. Siihen vielä ku lisää päälle tyhmyys ja oppimisvaikeudet. Nykyään olen vähän pulleakin. Olispa mulla nätit rinnat edes...
No kaikki me kuulostetaan yhtä pahalta kun listataan vain kaikki huonot ominisuudet peräjälkeen. Ja tuossa ei ollut juuri mitään muuta kuin ulkoisia ominaisuuksia. Ja tyhmyys ja oppimisvaikeudet. En usko että olet tyhmä. Oppimisvaikeudet taas ovat eri juttu mutta ei meidän kaikkien tarvitse olla nopeita oppimaan, jokaiselle löytyy silti oma paikkansa. Tuossa listassa ei ollut yhtään sellaista ominaisuutta joilla minä määrittelisin huonon ihmisen. Sellaisia oikeita vikoja minusta ovat ylpeys, ilkeys, empatiakyvyn puute ym.
 
"a.p"
Onko sulla kipuja? joudutko pelkäämään terveyden puolesta? Onko sua haukuttu?
En mä nyt päivittäin kivuissa kieri.. mutta välillä migreeni ja niska/selkä vaivat aiheuttaa vaivaa ja svt-rytmihäiriö on epämiellyttävä, onneksi harvoin tulee. Mitä tuohon pelkäätkö terveytesi puolesta, niin tottakai mä pelkään vaikka mulla ei olekaan mitään sellaista "vikaa" tiedossa nyt. Voihan ihmisella olla vaikka ja mitä piilevänä.
Onhan mua toki haukuttu. Sehän on ihan perusjuttua. Koko lapsuuden olin kiusattu. Vasta 20-vuotiaana sain olla suht rauhassa.
 
"ei saa valittaa"
No. Isältäni leikattiin äsken iso syöpäkasvain. Jos minulla on esim. päänsärkyä, niin ihan yhtä paljon se minua vaivaa siitä isäni syövästä huolimatta. Minulla itselläni on vaikea hermokipu, eikä se vähennä toisten läheisteni kipuja. Apn ongelmat ovat hänelle itselleen raskaita, kunnioittakaamme hänen oikeutta tuntea miltä hänestä tuntuu!
 
No mitäs jos kertoisit myös niitä asioita mitkä on hyvin?


Oletko terve? Miltä tuntuisi olla pystyvästi sairas henkisesti tai fyysisesti?
Pystytkö kävellä? Pyörätuolissa elää ihmisiä jotka ovat onnellisia siitä että säilyivät hengissä tapaturmasta.

Tänne maailmaan mahtuu monelaista kulkijaa.
Älä keskity sellaisiin asioihin joihin et voi vaikuttaa, ja jos voit, tee asialle jotakin.:):hug:
 
......
[QUOTE="ei saa valittaa";29808053]No. Isältäni leikattiin äsken iso syöpäkasvain. Jos minulla on esim. päänsärkyä, niin ihan yhtä paljon se minua vaivaa siitä isäni syövästä huolimatta. Minulla itselläni on vaikea hermokipu, eikä se vähennä toisten läheisteni kipuja. Apn ongelmat ovat hänelle itselleen raskaita, kunnioittakaamme hänen oikeutta tuntea miltä hänestä tuntuu![/QUOTE]

Totta. Mutta hänen itsensä takia toivon että hän miettii kuitenkin mikä elämässä oikeasti on tärkeää.

On oikeasti paljon helpompi oppia elämään vinojen hampaiden kanssa kuin kovien päivittäisten kipujen.

Jokaisen kannattaa miettiä myös niitä hyviä asioita.
 
Vierasss
Valitettavasti se on niin, että viat tahtovat kasaantua. Yksi vika voi edesauttaa toisen vian syntymistä ja niin edelleen. Sama jos alkaa sairastelemaan, niin sairaudet ja niiden lääkkeet altistavat uusille sairauksille. Viattomana ja terveenä on hyvä olla, mutta sitä ei useinkaan tajua ennenkuin on liian myöhäistä :(
 

Yhteistyössä