Muistakaa varata virpojille myös KÄTEISTÄ

• Viestiketjun aloittaja "kyöpelinvuori"
  • Ensimmäinen viesti
"kyöpelinvuori"
Tulostan & ripustan lapsen kaulaan lapun, missä kerrotaan MAITOALLERGIASTA (HUOM! eri asia kuin laktoosi-intorelanssi!!!) + toivomus palkasta esim. rahana (säästää älypuhelinta varten)

Mulla on babyporkkanoita, ne on terveellisempiä kuin karkit ja rahaa en anna kellekään joka tulee ovelle, oli sitten romanialainen kerjääjä tai virpoja.

Mutta jos nyt virpomisesta puhutaan niin tehkää niiden lastenne kanssa kauniita virpomisvitsoja ja opettakaa virpomisruno. Ei juuri mieltä lämmitä kun ovella seisoo mykkä, joka ojentaa kuivaa oksanpätkää jossa on hyvällä tuurilla teipattu joku serpentiininpala.

• Tykkää
Reactions: Kellie ja Nap
maa aam
Höpsis. Varasin myös allergikoille sopivia karkkeja.

Omani on myös maito- ja soija -allergikko, ja ostin ihan itse hänelle virpomispalkkiot. Menen hänen mukaansa ja palkkio tulee multa, ellei sattumalta ole virvottavalla ole jotain maidotonta palkkiona.

"kyöpelinvuori"
Kaikki eivät ymmärrä, että on olemassa allergisia lapsia eivätkä varaudu/ jaksa varautua, niin silloin suosittelen varamaan yksinkertaisesti käteistä esim. 50 sentistä ylöspäin per virpoja

vierass
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775749]Kaikki eivät ymmärrä, että on olemassa allergisia lapsia eivätkä varaudu/ jaksa varautua, niin silloin suosittelen varamaan yksinkertaisesti käteistä esim. 50 sentistä ylöspäin per virpoja[/QUOTE]

Jos on allerginen, niin silloin voi jättää väliin sen kerjäämisen, jos annetut jutut ei sovi.

• Tykkää
Reactions: kepsis ja Tepadj
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775758]Banaani ok kun on kuorimaton, mutta ei huomenna ole tarkoitus kerätä viikon vihannes ja hedelmävarastoja!![/QUOTE]

Ei kai virpomisen tarkoitus myöskään ole kiertää ovelta ovelle valitsemaan mitä suostuu ottamaan? Kyllä talon väki itse päättää mitä antaa, jos ei kelpaa ei ole pakko virpoa. Annan pikasen lähdön jos yksikin sanoo ettei halua tuota karkkia vaan mieluummin rahaa.

kolmen äiti itsekin
En TODELLAKAAN varaa rahaa.
Meillä on varattu virpojille tikkareita, lakuja ja pieniä suklaapatukoita.
Jos on niin moni allerginen ettei joku noista käy, niin ei kannattaisi käydä virpomassa

"mimmi"
Itse en ainakaan lähde pankkiautomaatille ja rahaa särkemään siltä varalta että joku allergikko tulee oven taakse häiriköimään. Joku suklaamuna saattaa jäädä yli kun pojille ostan, jos ne ei kelpaa niin ei sit. Virpojien "palkan maksu" on täysin vapaaehtoista. Ja kiva asenne sulla ap kun täällä huutelet ettei sun mussukalle kuulkaa mitkään vihannekset ja keksit kelpaa vaan roskiin menee ja rahaa vain ainoastaan että saa älypuhelimen.

• Tykkää
Reactions: Kirppa 79
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29775741:
mä irrotin ovikellosta patterin valmiiks. :stick:
Ja mitä hyötyä siitä on. Naapurin kakarat ei ainakaan osaa soittaa ovikelloa, jos sellainen vaikka onkin. Kun heillä itsellään ei ovikello toimi, niin ovat aina tottuneet kolistelemaan oven takana ja lopulta potkimaan, jos kukaan ei avaa. Minä en edes noteeraa noita kolisteluja, jos joku meidän oven takana sitä tekee, kuvittelen sen vaan kuuluvan naapurin ovelta. Heillä kun ei edes kouluikäisille ole avainta annettu.

Yhteistyössä