Suostuisitko asumaan näissä kaupunginosissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen asunut hyvin monessa "pahamaineisessa" lähiössä ja viihtynyt kaikissa oikein hyvin.
Ihan asennekysymys suurimmaksi osaksi, jos asut jossain asenteella "olen muita parempi ja kaikki täällä ovat roskasakkia" niin ei varmaan viihdy. Ja tuskin saa kovin mukavaa kohtelua yhtään keneltäkään.

Yksikään mamu, narkkari, juoppo, mielenterveyspotilas tai muu mustalaisia lukuunottamatta ei ole koskaan aiheuttanut mulle mitään ongelmia.

Suostuisin asumaan Tesomalla. Kaveri asuu Tesoman rajalla ja yksi vanhempi sukulainen muuten lähellä, joskus aiemmin tuli käytyä siellä mm. kaupassa usein. En näe mitään syytä miksi siellä ei voisi asua. (Itse asiassa olen Tesoman liepeille muuttamista harkinnutkin mm. hyvin kulkuyhteyksien ja palvelujen vuoksi.)

Sijaintiensa vuoksi en suostuisi. Liian kaukana keskustasta. En jaksanut lukea kaikkea. Haluan että kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä. Ja että on hyvät julkiset kulkuyhteydet kaikkiin suuntiin. Paikka jossa asun on aika paljon ulkomaalaisia. He eivät haittaa mua.

Jaah. No arvatenkin niissä on jotain vikaa, kysymyksen asettelusta päätellen...eli rikoksia? Maahanmuuttajia? tms. Ja suostuisinko..noh, melko teoreettista, mutta kai mä jossain niissä jo asuisin jos oikein haluaisin ja suostuisin.

Meri-Rastila on muutaman kilsan päässä tästä, enkä mä kyllä sinne haluaisi muuttaa. Kivempi asua metron "pääradan" varrella niin ei tarvi odotella kymmentä minuuttia seuraavaa metroa.

Kyllä suostuisin asumaan. Olen joskus jopa asunut Meri-Rastilassa joskus 10v sitten. Toki alue silloin oli aika erilainen ,mutta kehitys jo näkyvissä.

Mun mielestä Meri-Rastila ei ole edes slummi. Slummeja on Jakomäki, Mellunmäki, Vesala ja Hakunila.

Ei ole kyllä nuokaan :D

Olen asunut useammassa kaupunginosassa itä- ja koillishelsingissä ja ihan rauhassa niissä saa asua. Paljon on taviksiakin naapurustoissa kuitenkin. Toki on ollut omat ongelmansa maahanmuuttajien ja narkkien kanssa, mutta melko harvoin ja hyvin pieniä ongelmia kuitenkin. Eiköhän joka asuinalueelta löydy ne omat omenansa.

Yleensä ne on tietämättömiä ihmisiä ne ennakkoluuloiset. Toki kokemuksiakin on varmasti erilaisia, sitä en käy kieltämään jos jollain on aidosti sattunut huonoja kokemuksia kohdalleen. Totta kai ne sitten jättää jälkensä sitten.

Yhteistyössä