"huoh"
Mitenköhän se osaa juosta sinne muttei dösällä osaa mennä?Siis mihin juoksemaan? Kato nyt se bussi valmiiksi edes, varalta.
Mitenköhän se osaa juosta sinne muttei dösällä osaa mennä?Siis mihin juoksemaan? Kato nyt se bussi valmiiksi edes, varalta.
No jåå jåå, mutta kyllähän nyt taksilla pääsee karauttamaan huomattavasti nopeammin paikalle, jolloin voi vaikkapa nukkua vähän pitempään (tosin ap varmaan joutuu heräämään aikaisin soitellakseen taksikuskeille, mutta voinee käyttää ylijäävän ajan vaikka meikkaamiseen) ja taksilla pääsee suoraan ovelle, eikä tarvitse laskea puolta tuntia lisäaikaa matkaan, eksymis- ja bussista myöhästymisvaraa.No ei siinä nykyään kauheasti eroa ole, kun ihan kännykällä saa katsottua koska ne bussit lähtee, mistä ne lähtee ja senkin näkee että millä pysäkillä pitää jäädä pois.
No eiks sun kaupungin paikallisliikennesivut kerro pysäkin nimeä missä jäädä pois tai ainakin pysäkit on listattuna ja kartan kanssa? Kuten vaikka tässä Seinäjoen paikallisliikennesivulla: Matkakeskus - (Eskoo) - K Linjan numero, mistä lähtee ja mitä reittiä ajaa. Sit vaan katot fonectasta (sieltä voi tulostaa myös) tai kännykällä (gps), paljonko sun pitää lähimmältä pysäkiltä kävellä. Kyllä melkein joka kaupungissa tuollaiset tiedot löytyy.13km, eli ei mikään ylivoimainen mutta silti se on ärsyttävintä kun ei tiedä tätä seutua ja missä se paikka tarkalleen siellä on. Ei mtn hajua.
Joo mutta ihan tosi, toi on uskomatonta että jollain on pokkaa soitella vieraille taksikuskeille ja kerjätä kyytiä velaksi kun bussitkin kulkee. Ja varmasti vie vähemmän aikaa ottaa selville bussiaikatauluista ja pysäkeistä kuin tuo kerjääminen, ja sen selvittämisen voi tehdä jo nyt hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa.No jåå jåå, mutta kyllähän nyt taksilla pääsee karauttamaan huomattavasti nopeammin paikalle, jolloin voi vaikkapa nukkua vähän pitempään (tosin ap varmaan joutuu heräämään aikaisin soitellakseen taksikuskeille, mutta voinee käyttää ylijäävän ajan vaikka meikkaamiseen) ja taksilla pääsee suoraan ovelle, eikä tarvitse laskea puolta tuntia lisäaikaa matkaan, eksymis- ja bussista myöhästymisvaraa.
Törkeää. Ei kenenkään tarvi osata tällaisia heti. Yrittämällä kaikki asiat jokainen oppii."varmasti joku mut vie" "ei kukaan kehtaa olla mua viemättä"
Oho. Nyt on jollain aika iso oma napa. Vaikka saattaakin vaikeuttaa sinun ja kollegoidesi aamua, niin toivon ettei kukaan sinua minnekään vie. Oppisit vähän elämästä, oma-aloitteisuudesta ja nöyryydestä jotain. Ja toisten kunnioittamisesta. Ehkä jopa raha-asioistakin...
Taidat olla aika naiivi pikkuneiti.
No tuossa tapauksessa olisin lainannut joltain bussirahan, sen verran luulisi (köyhiltäkin) kavereilta löytyvän. Kannattaa vaan opetella käyttämään julkisia, niistä on suuri hyöty.Lähden tietenkin sinne jalan jos en saa kyytiä mutta oishan se paljon turvallisempi sillä mennä uuteen työpaikkaan !! En häpäise itseäni bussissa kun ei ole varaa edes iihen lippuun Se ois jo naurettavaa.: /
Mä oon saanut niin paljon perheeltä ja kavereilta rahallista apua etten yksinkertaisesti kehtaa enää pyytää kun autokyytiä jos jollain on auto.No tuossa tapauksessa olisin lainannut joltain bussirahan, sen verran luulisi (köyhiltäkin) kavereilta löytyvän. Kannattaa vaan opetella käyttämään julkisia, niistä on suuri hyöty.
Turhaa tolle selität ku pikku prinsessan pitää päästä velaks ja kaikkien muiden pitää joustaa ku pikku prinsessalla on rahat loppu.No eiks sun kaupungin paikallisliikennesivut kerro pysäkin nimeä missä jäädä pois tai ainakin pysäkit on listattuna ja kartan kanssa? Kuten vaikka tässä Seinäjoen paikallisliikennesivulla: Matkakeskus - (Eskoo) - K Linjan numero, mistä lähtee ja mitä reittiä ajaa. Sit vaan katot fonectasta (sieltä voi tulostaa myös) tai kännykällä (gps), paljonko sun pitää lähimmältä pysäkiltä kävellä. Kyllä melkein joka kaupungissa tuollaiset tiedot löytyy.
Tärkein on että löydät oikean bussin, kyllä se muu sujuu, kuskit yleensä auttaa. Ja varaa aikaa kun vieras alue ja paikka.
No mee pyörällä jos sulla on. Noin pitkä matka jalan naisella, saat varata kyllä ainakin 3 tuntia, vähän enemmänkin. Bussilippu ei oo kuin muutaman euron varmaan. Että jos se jostain lompakosta löytyy niin suosittelen sitä, on varmin. Tai sit taksi. Myöhästyä ei saa.Lähden tietenkin sinne jalan jos en saa kyytiä mutta oishan se paljon turvallisempi sillä mennä uuteen työpaikkaan !! En häpäise itseäni bussissa kun ei ole varaa edes iihen lippuun Se ois jo naurettavaa.: /
Eli sulla on tapana jatkuvasti sössiä raha-asiat ja kuormitat muita sun ongelmilla. Vittu mikä ämmä.Mä oon saanut niin paljon perheeltä ja kavereilta rahallista apua etten yksinkertaisesti kehtaa enää pyytää kun autokyytiä jos jollain on auto.
Autokyytistä voi olla jopa suurempi vaiva ku bussirahasta =)Mä oon saanut niin paljon perheeltä ja kavereilta rahallista apua etten yksinkertaisesti kehtaa enää pyytää kun autokyytiä jos jollain on auto.
Mutta vaikkei hän osaa niin mitäs sitten? Opettelemalla oppii. Ei hän ihmisenä silti oo kelpaamaton välttämättä.Alkuperäinen kirjoittaja näin;29730503:Turhaa tolle selität ku pikku prinsessan pitää päästä velaks ja kaikkien muiden pitää joustaa ku pikku prinsessalla on rahat loppu.
Niin Häppärin ei tarvi osata heti, kaikkien muiden kyllä on osattava.Törkeää. Ei kenenkään tarvi osata tällaisia heti. Yrittämällä kaikki asiat jokainen oppii.