Pikaista apua KIITOS!

Silloin pyydetään apua ystäviltä. Taksikuski saa elantonsa siitä ajamisesta, ei voi olettaa, että hän alkaa jakamaan kyytejä inhimillisyyden nimissä. Sama kun menisi kauppaan, ja olettaisi kassan maksavan omat ostokset, kun just nyt on rahat loppu. Taksikyyti myöskään tuskin on aivan niin palavan tärkeä asia.
Luuletko etten ole soitellut ja ksyellyt kavereiltani??? Totta kai olen! Kaikilla joku juttu minkä takia ei voi ja harvoilla edes on sitä omaa autoa. Nyt menee kyllä usko ihmisiin jos ei taxi voi luottaa sen vertaa että auttaa hädässä tämän kerran :(
 
Silloin pyydetään apua ystäviltä. Taksikuski saa elantonsa siitä ajamisesta, ei voi olettaa, että hän alkaa jakamaan kyytejä inhimillisyyden nimissä. Sama kun menisi kauppaan, ja olettaisi kassan maksavan omat ostokset, kun just nyt on rahat loppu. Taksikyyti myöskään tuskin on aivan niin palavan tärkeä asia.
tyrsk. Anteeksi ap, että vien aihetta sivumalle, ja tämä ei ole vi.ttuiluksi sinulle, mutta minua rupesi naurattamaan ajatus, että jos joskus kaupassa ihan viattomasti kysyisi kassalta, että voisiksä muuten maksaa nää mun ostokset, kun mulla ei kuule olekaan nyt rahaa.
 
Luuletko etten ole soitellut ja ksyellyt kavereiltani??? Totta kai olen! Kaikilla joku juttu minkä takia ei voi ja harvoilla edes on sitä omaa autoa. Nyt menee kyllä usko ihmisiin jos ei taxi voi luottaa sen vertaa että auttaa hädässä tämän kerran :(
No kun ei se taksikuski tunne sua ollenkaan, eikä tiedä ootko luotettava vai et. Voisin myös kuvitella, että juuri taksikuskit kuulevat paljon aivan huijausmielessä kerrottuja nyyhkyjuttuja, niin sekin osaltaan vähentää uskoa.
 
Ratkaisu
tyrsk. Anteeksi ap, että vien aihetta sivumalle, ja tämä ei ole vi.ttuiluksi sinulle, mutta minua rupesi naurattamaan ajatus, että jos joskus kaupassa ihan viattomasti kysyisi kassalta, että voisiksä muuten maksaa nää mun ostokset, kun mulla ei kuule olekaan nyt rahaa.
Niin muuttuu maailma. Silloin kun mä olin lapsi, aika monellakin oli tili ruokakaupassa, eli ruoat ostettiin laskulle. Se oli aikaa ennen luottokortteja.

Mikään ratkaisuhan tämä ei ole, käytän vain samaa nikkiä, jolla aloitin.
 
"Hmm"
Noin kerran viikossa mutta lyhyempiä matkoja, tää ois aamulla työpaikalle joka on kauempana :( Voi elämää..
Jos olet menossa töihin, niin onko sinulla jotain työkaveria siellä jolle voisit laittaa viestin ja kysyisit, jos maksaisi kyytisi aamulla kun tulet töihin, niin annat sitten tilipäivänä rahat takaisin.

Mutta oletko katsonut linja-auto aikataulut.
Kato miten sinne menee autot ja lähet vaikka hiukan aikaisemmin kotoa aamulla
 
Niin muuttuu maailma. Silloin kun mä olin lapsi, aika monellakin oli tili ruokakaupassa, eli ruoat ostettiin laskulle. Se oli aikaa ennen luottokortteja.

Mikään ratkaisuhan tämä ei ole, käytän vain samaa nikkiä, jolla aloitin.
Varmaan vielä tänä päivänäkin etenkin pienellä paikkakunnalla tai pikkukaupan tutulta omistajalta voi saada laskulle. Tai vaikka siltä tutulta taksikuskilta.
 
Varmaan vielä tänä päivänäkin etenkin pienellä paikkakunnalla tai pikkukaupan tutulta omistajalta voi saada laskulle. Tai vaikka siltä tutulta taksikuskilta.
Jess näin mäkin uskon! Kelle vain voi tulla akuutti työkeikka tai mikä vaan mutta rahaa ei sillä hetkellä ole,joten ihmettelisin todella jos kehtaa jättää mut pulaan siksi :D Soitan vaikka kymmenen taxia niin eiköhän joku heistä suostu heittää. Ja bussilla en lähde tuonne seikkailee kun se on sen verran vierasta aluetta.
 
Oi kuinka runollista! Mies1 hehkuttaa positiivista ja kaunista tapaasi kirjoittaa, ja nyt minäkin huomaan, mistä hän puhuu! Toista ne on ne karkeat ja katkerat palstamammat, jotka käyttävät niin ikävää kieltä. :(
Alhaista. Joka ihmistä vituttaa joskus. Hän sentään sensuroi sen. Minä olen puhunut sellaisesta, että moinen hallitsee elämää asenteena pitkät ajat.

HG: valitettavasti ei yleensä onnistu. Ellet saa mistään rahaa etkä kulkuneuvoa ja pakko päästä menemään ja pyörällä liikaa matkaa, pikalaina kännykällä taitaa olla ainoa vaihtoehto.
 
[QUOTE="vieras.";29730321]Gallup aiheeseen liittyen: kuinka moni teistä ajaa taksilla joka viikko kuten ap?[/QUOTE]

en aja. Eilen istuin taksissa, sitä ennen varmaan viimeksi tammikuussa kerran.
Molemilla kerroilla oli kyse virkistäytymismatkasta tai kotiinpaluusta virkistäytymästä. =)

En juurikaan taksilla ajele. Joskus myöhäisen baari-illan jälkeen tai vaikka satamaan tai lentokentälle mentäessä tms.
 
"Hmm"
Miksi ei linja-autolla.
Edullinen ja pääsee helposti, ehkä joutuu vaihtamaan autoa kesken matkan, jos kauemmas menossa, mutta kattoo vain aikataulut miten menee

En ole koskaan kuullut kenenkään tekevän työmatkoja taksilla.

Johan siihen menee jo mukava summa palkasta kuussa
 

Yhteistyössä