SUVIVIRSI KIELLETÄÄN! mun lapset ei sit tartte mennä koko juhlaan!

  • Viestiketjun aloittaja eihyvääpäivää
  • Ensimmäinen viesti
Ateistit tuntuvat kasvattavan kovin heikkoja jälkeläisiä, jos heidän elämänkatsomuksensa muuttuu yhdestä laulusta.
Kyse ei ole pelkästään yhdestä laulusta. Kyse on uskonnon pakkosyötöstä, joka jatkuu läpi peruskoulun. Aamunavauksiin ei kirkollisilla tahoilla pitäisi olla mitään asiaa, mutta siellä niitä vain höpisee. Kyse on myös porukasta erottautumisesta, joka voi johtaa kiusaamiseen. Siihen ei olisi tarvetta, jos koulussa ei harjoitettaisi uskontoa.
 
vierass
No voi hööö... Kuinkahan moni on sitten vahingoittunut noista koulun "aivopesuista" kun nyt vähän jotain virttä laulettu?
Olisko sulle ok, että koulussa vierailisi muslimeita tasaisin väliajoin ja lapsesi kumartelisi mekkaan päin heidän mukanaan? Kyse on samasta asiasta eli uskonnon harjoittamisesta. Tuskin lapsesi siitä vahingoittuisi, mutta tuskin silti toivoisit lapsesi niin tekevän.
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
"JORMA"
[QUOTE="Rune";29709063]Sinusta taas huomaa jo kauas, että olet lämmin, avarakatseinen ja suvaitsevainen...[/QUOTE]

Sanoinko jotain mikä ei ole totta? Jos uskosi on heikko, niin sinun täytyy voimakkaasti rukoilla armoa, ettei käy kuten huorille ja varkaille ja muille Jumalan hyljänneille.
 
ihggh
[QUOTE="JORMA";29709173]Sanoinko jotain mikä ei ole totta? Jos uskosi on heikko, niin sinun täytyy voimakkaasti rukoilla armoa, ettei käy kuten huorille ja varkaille ja muille Jumalan hyljänneille.[/QUOTE]

Mene pois provopelle.
 
vdfd
Quija-laudalla pelaaminen taikka muslimien laulujen laulaminen päiväkodissa/koulussa ei haittaisi kristittyjä? Toinen on vain peli ja toinen on vain laulu.
Nämä tällaiset vertaukset on kyllä niin ontuvia. Ei eletä muslimivaltiossa, ymmärrätkö. Viimeisen tiedon mukaan valtaosa kuuluu evlut.-kirkkoon, ei muuhun. Sun perusteluja voidaan kuunnella sen jälkeen kun tuo suhdeluku muuttuu.
 
Uskonnoton koulu kelpaa myös muslimeille, kunhan he vain saavat rauhassa pitää huivejaan ja olla syömättä sianlihaa. Se käy minullekin, kunhan vastaavasti saan pitää pastasiivilää ja syödä spagettia lihapullilla.
 
"Jäbä"
Nämä tällaiset vertaukset on kyllä niin ontuvia. Ei eletä muslimivaltiossa, ymmärrätkö. Viimeisen tiedon mukaan valtaosa kuuluu evlut.-kirkkoon, ei muuhun. Sun perusteluja voidaan kuunnella sen jälkeen kun tuo suhdeluku muuttuu.
Sinun ajatusmaailmasi on niiiiiiiin kaukana todellisuudesta ettei tosikaan. Mielestäsi siis vain enemmistön oikeuksia tarvitsee kunnioittaa? Niinkö? Vai onko tässä kyse jeesusperusteesta - uskonnon harjoittamisen tulee olla lainsäädännön yläpuolella. Et ilmeisesti tiedä mitä tarkoittaa lakiin kirjattu oikeus uskonnonvapaudesta, joka nyt kuitenkin on olemassa, halusit tai et.
 
xti
Mä oon kristitty ja ajattelen ettei Mun lapset siksi uskossa pysy että laulavat koulussa pari virttä. Kyllä nämä arvot (kaikenlaiset) kotona opetetaan ja juurrutetaan. Ja sikäli olen eri mieltä kuin supeturpojurpo mikälie, että ei se koulun uskonnon opetuksen lopettaminen kyllä kirkkoa kaada. Jotain muuta siinä kyllä saatetaan menettää.
 
vierass
Mä oon kristitty ja ajattelen ettei Mun lapset siksi uskossa pysy että laulavat koulussa pari virttä. Kyllä nämä arvot (kaikenlaiset) kotona opetetaan ja juurrutetaan. Ja sikäli olen eri mieltä kuin supeturpojurpo mikälie, että ei se koulun uskonnon opetuksen lopettaminen kyllä kirkkoa kaada. Jotain muuta siinä kyllä saatetaan menettää.
Mitä ajattelet siinä menetettävän?
 
Nämä tällaiset vertaukset on kyllä niin ontuvia. Ei eletä muslimivaltiossa, ymmärrätkö. Viimeisen tiedon mukaan valtaosa kuuluu evlut.-kirkkoon, ei muuhun. Sun perusteluja voidaan kuunnella sen jälkeen kun tuo suhdeluku muuttuu.
Mutta voi olla että opettaja taikka hoitaja kuuluu muuhun kuin valtaosan uskontoon. Tälloin hän voisi hoitaa opetuksen/leikin mieleisellään tavalla, kun noista ei ole haittaa.
 
Ja sikäli olen eri mieltä kuin supeturpojurpo mikälie, että ei se koulun uskonnon opetuksen lopettaminen kyllä kirkkoa kaada.
Ehkei, mutta se on hyvä alku. Nykyään kansalainen liitetään kirkkoon jo imeväisiässä kasteen yhteydessä. Sitten hänelle kerrotaan Jeesuksesta päiväkodissa. Sitten hän kuuntelee aamuhartauksia koulussa ja osallistuu uskonnonopetukseen. Sitten hän menee rippileirille ja osallistuu ehtoolliselle. Sitten hän käy kirkossa perhejuhlien yhteydessä ja maksaa kiltisti kirkollisveroaan. Sitten hän kastattaa omat lapsensa liittäen heidät kirkon jäseniksi. Nyt on Helsingissä isoja alueita, joilla harva kuuluu kirkkoon ja kastattaa lapsensa. Ketju on mennyt poikki, mutta vain paikallisesti. Se pitäisi poikkaista valtakunnallisesti. Ai miksi? Uskonnonvapauden toteutumiselle suurimpana esteenä on valtionkirkkolaitos. Kun kirkko menettää jäseniä, sen valta heikkenee. Mitä pikemmin, sen parempi.
 
näkökulma asiaan
Koulussa kyllä aivopestään ateistiksi. Kristinuskon perimmäisistä totuusväitteistä ei puhuta ikinä mitään eikä kerrota mihin se homma oikeasti perustuu ja siksi kristinusko näyttäytyy koululaisille uskontona muiden joukossa. Ateismin puolesta tietysti tuodaan esille kaikki pointit. Ei suoraan, mutta annetaan ymmärtää esim. että elämää voi syntyä itsestään alkuliemessä, vaikka se on luonnonlakien vastaista. Sellaista ei tapahdu, eikä tule tapahtumaan.
 

Yhteistyössä