Te, jotka olette päässeet tuetulle lomalle!

• Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
En ole väittänyt noin. Lapsi on ihana mutta raskas. Sinä itse annoit ymmärtää että mielestäsi erityislapsi ei ole mikään syy saada tuettua lomaa. Ja että sinun ongelmasi ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat.
Ja jos ei ole elänyt erityislapsen kanssa niin ei voi täysin ymmärtää mitä se on.

Ja SINUN pitäisi saada loma, koska sinun elämä on niin raskasta. Paaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun.
Ja tunnut olevan katkera niille jotka loman ovat saaneet, erityisesti jos heillä erityislapsi on.

Ja niinku jo sanoin niin meillä ainakin todennäköisesti loman saantiin on vaikuttanut muutkin asiat, siis kokonaistilanne. Ei yksi yksittäinen juttu.

Jos mulla olis minäminä-asenne niin en lähtis mihinkään lomalle kun en niistä pahemmin perusta. Menen lomille lasten takia, jotta he saisivat vaihtelua ja uusia kokemuksia. Ja haluan että myös majoitustilat olisivat sellaiset ettei niiden pienuus aiheuta ylimääräistä tappelua koska se on lapsille kurjaa.
Tokihan tietty lasten ilo on myös mun ilo joten sitä kautta lomat on mullekkin mukavia.

Ja mä olisin tehnyt abortin jos olisin tiennyt lapsen olevan vammainen, vaan empä tiennyt. Ei annettu mahdollisuutta valita. Kuvitteleksä että joku ehdoin tahdoin haluaa vammaisen lapsen päästäkseen lomalle????????? tai saadakseen jotain muita etuja?
Kyllä, tässä ketjussa saa juurikin sen kuvan, että elämä erityislapsen kanssa on jotain ihan kamalaa. Laitappa tähän missä olen sanonut a) erityislapset ei saa saada lomia b) minun ongelmani ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat c) minun elämä on paaaaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun d) ihmiset tekee vammaisia saadakseen etuja

Ai et pysty? Niinpä :D Koska se on sun päässäs ja tuli taas pikkasen jauhettua paskaa :D Mitähän sun lapsi muuten ajattelisi, jos tietäisi että olisit tappanut sen jos olisit tiennyt millainen siitä tulee? :(

HippuTAR
[QUOTE="a p";29695062]Kyllä, tässä ketjussa saa juurikin sen kuvan, että elämä erityislapsen kanssa on jotain ihan kamalaa. Laitappa tähän missä olen sanonut a) erityislapset ei saa saada lomia b) minun ongelmani ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat c) minun elämä on paaaaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun d) ihmiset tekee vammaisia saadakseen etuja

Ai et pysty? Niinpä :D Koska se on sun päässäs ja tuli taas pikkasen jauhettua paskaa :D Mitähän sun lapsi muuten ajattelisi, jos tietäisi että olisit tappanut sen jos olisit tiennyt millainen siitä tulee? :([/QUOTE]

No voit noi jutut lukea tuolta kommenteistas.

Ja ei mun lapsi ajattelisi mitään koska ei ymmärtäisi koko asiaa.

Ja jos sä saisit vammaisen lapsen yllätyksenä niin ihan sama tilannehan sullakin olis: olisit abortoinut (paitsi jos mä olisin sen tehnyt niin se tietenkin oliskin tappamista) sen joa olisit tiennyt odottavasi vammaista. Et ei ny ihan osunu...

Mä en kuitenkaan mistään hinnasta olisi luopunut lapsesta enää sitten kun se olemassa oli, sä ilmeisesti olisit valmis jälkiaborttiinkiin jos sellainen mahdollista ois.

nnxz
[QUOTE="a p";29695062] Mitähän sun lapsi muuten ajattelisi, jos tietäisi että olisit tappanut sen jos olisit tiennyt millainen siitä tulee? :([/QUOTE]

Mistä hän sen tietäisi? Sitäpaitsi mistä tiedät mitä vammainen lapsi ajattelisi että vanhempi ei missään olsuhteissa olisi pystynyt tekemään aborttia vaikka hän tiesi että lapsi tulee vammastaan kärsimään. Nuo asiat on vanhempien päätettävissä eikä niitä lasten kanssa vatvota jälkeenpäin... ei edes silloin kun lapset on aikuisia. Jotenkin mm. tämä osoittaa että sinun vammasi on jossakin muualla kuin fyysisellä puolella.

"a p"
No voit noi jutut lukea tuolta kommenteistas.

Ja ei mun lapsi ajattelisi mitään koska ei ymmärtäisi koko asiaa.

Ja jos sä saisit vammaisen lapsen yllätyksenä niin ihan sama tilannehan sullakin olis: olisit abortoinut (paitsi jos mä olisin sen tehnyt niin se tietenkin oliskin tappamista) sen joa olisit tiennyt odottavasi vammaista. Et ei ny ihan osunu...

Mä en kuitenkaan mistään hinnasta olisi luopunut lapsesta enää sitten kun se olemassa oli, sä ilmeisesti olisit valmis jälkiaborttiinkiin jos sellainen mahdollista ois.
Arvasin :) Kopioi ne tähän sanasta sanaan ;) Koska sun luetun ymmärtämisessäkin on selkeästi vikaa niin suomennan vielä. En jälkiabortoisi omaa lastani, mutta soisin sen mahdollisuuden teille, joiden elämä on kammottavan raskasta sen lapsen kanssa.

nnxz, se ei tee minusta vammaista, että tiedän olevan äitejä, jotka ovat sanoneet lapsilleen etteivät olisi halunneetkaan tätä :( Ja kyllä lapset vaistoaa, ne on hemmetin fiksuja.

nnxz
[QUOTE="a p";29695177]se ei tee minusta vammaista, että tiedän olevan äitejä, jotka ovat sanoneet lapsilleen etteivät olisi halunneetkaan tätä :( Ja kyllä lapset vaistoaa, ne on hemmetin fiksuja.[/QUOTE]

No tässä nyt ei ainakaan ollut yhtään mitään fiksua... tosin ei sitä kauheasti ole koko ketjussa.

HippuTAR
[QUOTE="a p";29695062]Kyllä, tässä ketjussa saa juurikin sen kuvan, että elämä erityislapsen kanssa on jotain ihan kamalaa. Laitappa tähän missä olen sanonut a) erityislapset ei saa saada lomia b) minun ongelmani ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat c) minun elämä on paaaaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun d) ihmiset tekee vammaisia saadakseen etuja

Ai et pysty? Niinpä :D Koska se on sun päässäs ja tuli taas pikkasen jauhettua paskaa :D Mitähän sun lapsi muuten ajattelisi, jos tietäisi että olisit tappanut sen jos olisit tiennyt millainen siitä tulee? :([/QUOTE]

En väittänyt sun sanoneen noin. Vaan väitin että selvästi sun mielestä erityislapsi ei ole mikään syy saada lomaa. (en siis väittänyt sun sanoneen noinkaan mutta mielipide tulee silti selvästi ilmi.)

b ja c)mm. "En harrasta huomiohuorausta enkä valita elämästäni, mutta sanotaanko nyt näin, että jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan."

Ja toi vammaisten lasten takia saatujen etujen kadehtiminen tulee melko selkeesti ilmi. Aivan niinku joku tahalleen tekis vammaisia lapsia saadakseen etuja. Juu, ei. Ne edut ei todellakaan oo kadehtimisen arvoisia. Mä luopuisin heti joka ikisestä edusta jos sillä tosta lapsesta tulis terve...

HippuTAR
[QUOTE="a p";29695177]Arvasin :) Kopioi ne tähän sanasta sanaan ;) Koska sun luetun ymmärtämisessäkin on selkeästi vikaa niin suomennan vielä. En jälkiabortoisi omaa lastani, mutta soisin sen mahdollisuuden teille, joiden elämä on kammottavan raskasta sen lapsen kanssa.

nnxz, se ei tee minusta vammaista, että tiedän olevan äitejä, jotka ovat sanoneet lapsilleen etteivät olisi halunneetkaan tätä :( Ja kyllä lapset vaistoaa, ne on hemmetin fiksuja.[/QUOTE]

No eipä sunkaan luetun ymmärtämisessä paljo kehumista oo...

"a p"
En väittänyt sun sanoneen noin. Vaan väitin että selvästi sun mielestä erityislapsi ei ole mikään syy saada lomaa. (en siis väittänyt sun sanoneen noinkaan mutta mielipide tulee silti selvästi ilmi.)

b ja c)mm. "En harrasta huomiohuorausta enkä valita elämästäni, mutta sanotaanko nyt näin, että jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan."

Ja toi vammaisten lasten takia saatujen etujen kadehtiminen tulee melko selkeesti ilmi. Aivan niinku joku tahalleen tekis vammaisia lapsia saadakseen etuja. Juu, ei. Ne edut ei todellakaan oo kadehtimisen arvoisia. Mä luopuisin heti joka ikisestä edusta jos sillä tosta lapsesta tulis terve...
Aika hienosti koitit vääristellä mun tekstejä :) "jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan"

muuttui sinun suussasi >b) minun ongelmani ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat c) minun elämä on paaaaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun :

Ihanhan nuo samaa tarkoittaa? :D

Ja jos sä et edelleenkään tajunnut niin väännetään vielä. Minun omakaan lapsi ei ole ns. tavallinen. Ei, en ole kateellinen tai katkera vammaisille tai niiden vanhemmille (sairas ajatus! :eek:) vaan vittuuntunut erityislasten vanhempien asenteeseen, jota tulee joka tuutista. Ja tämänkin olen sanonut monta kertaa. Ja kyllä, osaan todellakin olla ilkeä ja vittumainen, kun vastapuoli antaa tulla ;)

HippuTAR
Ap tekisi abortin jos tietäisi odottavansa vammaista lasta.

Mä olisin tehnyt abortin jos olisin tiennyt odottavani vammaista lasta-> tämä olisi ollut tappamista. Ja moinen ajatus vahingoittaa nyt tota lasta, vaikkei se siitä mitään tiedä, eikä vaistoa. Koska mä rakastan tota lasta.
Mä olisinkin tosin tehnyt abortin sen takia että lapsen ei tarvisi kärsiä, itse olisin abortista kärsinyt loppuikäni.
Ap:n syyt ois tainnu olla vähän toiset.

HippuTAR
[QUOTE="a p";29695225]Aika hienosti koitit vääristellä mun tekstejä :) "jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan"

muuttui sinun suussasi >b) minun ongelmani ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat c) minun elämä on paaaaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun :

Ihanhan nuo samaa tarkoittaa? :D

Ja jos sä et edelleenkään tajunnut niin väännetään vielä. Minun omakaan lapsi ei ole ns. tavallinen. Ei, en ole kateellinen tai katkera vammaisille tai niiden vanhemmille (sairas ajatus! :eek:) vaan vittuuntunut erityislasten vanhempien asenteeseen, jota tulee joka tuutista. Ja tämänkin olen sanonut monta kertaa. Ja kyllä, osaan todellakin olla ilkeä ja vittumainen, kun vastapuoli antaa tulla ;)[/QUOTE]

Joo, tajusin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"a p"
Joo, tajusin. Ja täytyy ny vaan todeta ettei mikään ihme.
Ja minua haukutaan ilkeäksi :) Mulla on käynyt sama ajatus aika monen kohdalla (varsinkin näiden joilla monta vammaista ja muutkin perheenjäsenet "erityisiä") mutta edes minä en ole kehdannut olla niin kamala, että olisin ääneen sanonut. Mutta mulla ei olekaan vammaista tai sellaista erityislasta, jonka olisin itse "tehnyt", koska erityislapsi-skaala on todella laaja :)

Ja kyllä, ihan oman jaksamisen takia abortoisin vammaisen. Onko se sulta pois?

nnxz
[QUOTE="a p";29695225]....vaan vittuuntunut erityislasten vanhempien asenteeseen, jota tulee joka tuutista. Ja tämänkin olen sanonut monta kertaa. Ja kyllä, osaan todellakin olla ilkeä ja vittumainen, kun vastapuoli antaa tulla ;)[/QUOTE]

Miksi muut ei saisi vittuuntua esim. sinun kommenteista... tai saisi osata olla ilkeitä ja vittumaisia sinulle ihan muuten vaan?

iu
Omakaan lapsesi ei ole ns. tavallinen, mutta teillä ei ole mitään diagnoosia? Okei, ymmärrän, että tuo tilanne syö naista, sillä ilman diagnoosia ei tipu tukia, joita ilman taas ei saa kuntoutusta eikä oikein mitään muutakaan.

Mutta onko tilanne muiden erityislasten vanhempien vika? Kannattaako heitä vihata ihan vain sen takia, että heidän lapsilleen on löytynyt se tärkeä diagnoosikoodi, joka oikeuttaa erinäisiin tukiin?

Edelleen: vaikutat hyvin katkeralta ihmiseltä. Katkeruus ei ole hyväksi kenellekään, kuten varmaan olet huomannutkin.

Toivon, että lapsesi tilaan löytyy jokin selitys ja pääsette tukien piiriin. Ja helpottaahan se ihan henkisestikin, kun tietää, mistä tilanne johtuu, eikä tarvitse loputtomasti pohtia syitä.

Kaikkea hyvää sulle ja lapsellesi kaikesta huolimatta.

iu
[QUOTE="a p";29695267]Ja minua haukutaan ilkeäksi :) Mulla on käynyt sama ajatus aika monen kohdalla (varsinkin näiden joilla monta vammaista ja muutkin perheenjäsenet "erityisiä") mutta edes minä en ole kehdannut olla niin kamala, että olisin ääneen sanonut. Mutta mulla ei olekaan vammaista tai sellaista erityislasta, jonka olisin itse "tehnyt", koska erityislapsi-skaala on todella laaja :)

Ja kyllä, ihan oman jaksamisen takia abortoisin vammaisen. Onko se sulta pois?[/QUOTE]
Tätäpä kommenttiasi en ollut lukenut ennen tuota edellistä postausta. Ei oo totta. Voiko joku oikeesti näin toiselle sanoa? Mitä ihmettä mahdat tällä tarkoittaa?

Taidan olla tosi iloinen siitä, ettei tarvitse tuntea sinua tämän enempää. Enkä taida enempää haluta tätä ketjua lukea. Hyvää illan jatkoa vaan.

"a p"
Tätäpä kommenttiasi en ollut lukenut ennen tuota edellistä postausta. Ei oo totta. Voiko joku oikeesti näin toiselle sanoa? Mitä ihmettä mahdat tällä tarkoittaa?

Taidan olla tosi iloinen siitä, ettei tarvitse tuntea sinua tämän enempää. Enkä taida enempää haluta tätä ketjua lukea. Hyvää illan jatkoa vaan.
Miksi sä kauhistelet koko ajan just minun sanomisiani? Tuo oli vastaus tälle Hipputarelle, luitko hänen kommenttinsa? ;) Koitti ehtiä poistaa, ettei todellinen luonne selviä, mutta liian myöhään.

"a p"

Kauhistele nyt tätäkin pohjanoteerausta välillä :)" Joo, tajusin. Ja täytyy ny vaan todeta ettei mikään ihme"

"a p"
Omakaan lapsesi ei ole ns. tavallinen, mutta teillä ei ole mitään diagnoosia? Okei, ymmärrän, että tuo tilanne syö naista, sillä ilman diagnoosia ei tipu tukia, joita ilman taas ei saa kuntoutusta eikä oikein mitään muutakaan.

Mutta onko tilanne muiden erityislasten vanhempien vika? Kannattaako heitä vihata ihan vain sen takia, että heidän lapsilleen on löytynyt se tärkeä diagnoosikoodi, joka oikeuttaa erinäisiin tukiin?

Edelleen: vaikutat hyvin katkeralta ihmiseltä. Katkeruus ei ole hyväksi kenellekään, kuten varmaan olet huomannutkin.

Toivon, että lapsesi tilaan löytyy jokin selitys ja pääsette tukien piiriin. Ja helpottaahan se ihan henkisestikin, kun tietää, mistä tilanne johtuu, eikä tarvitse loputtomasti pohtia syitä.

Kaikkea hyvää sulle ja lapsellesi kaikesta huolimatta.
Ei ole eikä ole minkään sortin vammainen :) Minä en vihaa erityislasten vanhempia vaan minua vituttaa tuo "minulla on erityislapsia, minulla on niin vaikeaa, minäminäminä" eikä se koske vaan tätä keskustelua ja palstaa vaan yleisesti ja mä olen niiiin kyllästynyt tuohon. Siksi reagoin noin. Minä todella toivon, ettemme joudu mihinkään "vammaistukien" piiriin! Tavallisesta poikkeavia lapsia on paljon eikä kaikki ole minkään tukien piirissä. Olen todella onnellinen, ettei lähipiirissä ole vammaisten vanhempia, koska en yksinkertaisesti jaksaisi sitä minäminä-mantraa, joka suurimmalla osalla tuntuu olevan.

nnxz
Sellaista lomaa ei varmaankaan vielä ole järjestetty joka ap:lle sopisi. Tätä ketjua lukiessa en yhtään ihmettele että häntä ei ole päästetty lomille jotka yleensä järjestetään ryhmille jotka koostuvat erilaisista ihmisistä... mikäli siis hakemukset ovat olleet yhtääkään samaan tyyliin tehtyjä... ehkä sen ei ainkaan ap:n mielestä asiaan pitäisi vaikuttaa, mutta... hiukan hänen tilallaan harkitsisin miten sen seuraavan hakemuksen teen.

"a p"
Sellaista lomaa ei varmaankaan vielä ole järjestetty joka ap:lle sopisi. Tätä ketjua lukiessa en yhtään ihmettele että häntä ei ole päästetty lomille jotka yleensä järjestetään ryhmille jotka koostuvat erilaisista ihmisistä... mikäli siis hakemukset ovat olleet yhtääkään samaan tyyliin tehtyjä... ehkä sen ei ainkaan ap:n mielestä asiaan pitäisi vaikuttaa, mutta... hiukan hänen tilallaan harkitsisin miten sen seuraavan hakemuksen teen.
Minun läheiset ei ikinä tunnistaisi minua tästä ketjusta ;) Ja olen melkein satavarma, että päästään lomalle. Voin tulla sitten kertomaan :)

nnxz
[QUOTE="a p";29695370]Minun läheiset ei ikinä tunnistaisi minua tästä ketjusta ;) Ja olen melkein satavarma, että päästään lomalle. Voin tulla sitten kertomaan :)[/QUOTE]

Siis häh... miten tuo läheisten tunnistaminen tähän ketjuun tai minuun liittyy...

Ei ei minulle tarvitse tulla kertomaan lomalle pääsystä, nauti toki lomastasi ihan kaikessa rauhassa. (...tosin toivon että pilaa muiden lomaan ja siinä sivussa omaa lomaasi/lomiasi).

"a p"
Siis häh... miten tuo läheisten tunnistaminen tähän ketjuun tai minuun liittyy...

Ei ei minulle tarvitse tulla kertomaan lomalle pääsystä, nauti toki lomastasi ihan kaikessa rauhassa. (...tosin toivon että pilaa muiden lomaan ja siinä sivussa omaa lomaasi/lomiasi).
Mieti sitä :) Alan epäillä, että olet Hipputar toisella nikillä...toivot että pilaa(n?) muiden loman. Ei kait siinä :D

Yhteistyössä