Te, jotka olette päässeet tuetulle lomalle!

• Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Ja selvennykseksi ny vielä: meidän erityislapsi ei ole erityisen vaikea, veikkaisin jotta suurin osa kehitysvammaisista on paljon haastavampia. Jatkuvaa valvontaa kuitenkin tarvii ja liian ahtaissa tiloissa siltä menee hermo ja agressiivisuus pyrkii pintaan. Ja, kyllä monet muut asiat on paljon hasstavampia ja isompaa tuskaa aiheuttavia. Mutta erityislapset yleensä vaikuttaa siinä arjessa ihan joka hetkeen.

Täs ei mun mielestä oo mitenkään kilpailtu kenenkään kärsimyksillä, paitsi ap, joka ilmeisesti kärsii muita enemmän eikä silti pääse edes tuetulle lomalle :(.

"a p"
En nyt ole koko ketjua lukenut, mutta pakko kysyä että mikä se syy sinulle oli tämän ketjun aloitukselle? Halusitko niitä perusteita, vai halusitko vaan päästä purkamaan kokemaasi epäoikeuden tunnetta näihin jotka tuetun loman ovat saaneet?
Halusin perusteita, mutta alkoi ketuttamaan, kun toisille jaetaan niin auliisti lomia että täytyy ihan miettiä että kehtaako lähteä ja toisekseen nämä erityislasten vanhemmat. Hrrrr...tai siis heidän asenne.

"a p"
Pyörrän sanani enkä lopetakkaan tähän kirjottamista näköjään.

Voisitkohan sä nyt kertoa sitte ne sun veret seisauttavat ongelmat?

(ja mistä päättelit ettei erityislasten vanhemmilla ole liutaa muita ongelmia?)
En. Kuten sanoin, en harrasta huomiohuorausta ja toisekseen, niistä olisi helppo tunnistaa :) Enkä päättelekään, mutta just se erityislapsi tuntuu olevan niin mahdottoman vaikea tapaus, että alan melkein toivomaan vanhempien puolesta, että jälkiabortointi olisi mahdollista. Kun on se niin rankkaa 24/7 :(

"mei"
Kyllähän vanhemmuus on rankkaa.Palkitsevaa mutta rankkaa. Erityislasten vanhempien elämä yleensä vähän rankempaa.
Meille tuli tieto että lapsi jää luokalleen. Hammaslääkärikäynti ei onnistu.Lapsi ei tule edes huoneeseen.
Ei meinaa oppia lukemaan,koko ajan kotona koetetaan kannustaa...

Kyllä se loma tulisi tarpeeseen! :/ Tsemppiä muillekin erityslapsten vanhemmille! Välillä on helpompaa,ja välillä rankempaa :) Jos ette tänä vuonna pääse,voitte päästä sitten ensi vuonna!!!!!!!!

"a p"
[QUOTE="mei";29690535]
Meille tuli tieto että lapsi jää luokalleen. Hammaslääkärikäynti ei onnistu.Lapsi ei tule edes huoneeseen.
Ei meinaa oppia lukemaan,koko ajan kotona koetetaan kannustaa...
[/QUOTE]

Onko ekaluokkalainen? Tsemppiä! :) Välillä melkein itse "toivoo", että jäisi luokalleen, kun koko ajan menee hankalammaksi ja koko ajan pitäisi uutta oppia valtavan nopeasti.

Pakko kommentoida tähän ketjuun...ollaan oltu kahdella lomalla, eka loma saatiin ja perusteina ainoastaan yksinhuoltajuus ja hoitovapaan taloudellinen tilanne...pari vuotta sen jälkeen päästiin jälleen lomalle ja perusteina yksinhuoltajuus ja vuorotyö :) Ei tarvitse olla välttämättä mitään "erityistä" syytä, että pääsee lomalle, ihan varmasti meistä jokainen olisi sellaisen loman ansainnut ja kaikilta jotain perusteita löytyy :) Viime vuonna haettiin, eikä päästy koska hakijoita niin paljon ja lomalle valittiin sellaisia jotka eivät olleet koskaan lomalle päässeet. Vaikkei päästykään, olin iloinen niiiden puolesta jotka pääsivät...ja toivon, että tänä vuonna onni suosisi meitä :) Kannattaa tarkoin miettiä, mistä ja kenelle tarkoitettuja lomia hakee...hyvä asia on, jos kuulut johonkin yhdistykseen/järjestöön jonka kautta haet tietylle ryhmälle tarkoitettuja lomia esim. yksinhuoltajille tarkoitettuja. Peukut pystyyn, että mahdollisimman monen toive tuetusta lomasta tänäkin vuonna toteutuu :)

"haku"
[QUOTE="a p";29688697]Sun toivominen ei asiaan vaikuta. Jos kerran "erityislapsi" on se "salainen" syy jolla loma tipahtaa niin ihan takuulla meiltäkin sellainen hakemukseen löytyy. Millä tavalla esim. me olemme saamattomampia kuin sinä? Mitä mä olen sun juttuja lukenut niin pysyisin suun aika visusti kiinni...;) Se on ihan totta, että toisilla voi olla miljoona eri syytä, mutta ei just sitä vammaista perheessä niin ei se reilua ole, että sellaiset saa kerta toisensa jälkeen loman ja toiset ei millään. Enemmän pitäisi katsoa ja jakaa lomia useammille. Ja kun itse ottaisi loman ihan minne vaan niin kyllä kyrsii lukea, kun sinä mietit, että kehtaankohan mä hakea ja ottaa lomaa kun siellä on niin huonot majoitusmahdollisuudet. Tuollainen ajattelutapa kertoo siitä, että lomailtu on ja liikaa![/QUOTE]

No onneksi huijaaminen ei ole helppoa. Tulot pitää todistaa. Samoin, jos saa jonkun sairauden perusteella, siis kysisen liiton vaikkapa nyt astmaliiton tai epilepsialiiton kautta loman, niin ne haluaa sinne lääkärinlausunnon. Jos tavis loman saat sairaudella huijaamalla niin ne ei ehkä kysy lääkärintodistusta, mutta voi vaikuttaa teidän toimintaan siellä... Esim epileptikot eivät saaneet mennä uimaan ilman järjestäjän valvojaa.. Onnea vaan valitsemallesi tielle.

"mei"
[QUOTE="a p";29690671]Onko ekaluokkalainen? Tsemppiä! :) Välillä melkein itse "toivoo", että jäisi luokalleen, kun koko ajan menee hankalammaksi ja koko ajan pitäisi uutta oppia valtavan nopeasti.[/QUOTE]

Tokalla. Ja lapselle äärettömän kova paukku,ettei pärjääkään. Lapsen pettymystä on jotain niin järkyttävää seurata..
Kiitos :)

"a p"
[QUOTE="mei";29691296]Tokalla. Ja lapselle äärettömän kova paukku,ettei pärjääkään. Lapsen pettymystä on jotain niin järkyttävää seurata..
Kiitos :)[/QUOTE]

Ymmärrän :/ En halua lapsen tarkkaa ikää sanoa, mutta on kuitenkin jo isompi koululainen ja nyt alaluokan ylemmillä luokilla tahti kiihtyy koko ajan ja koko ajan saa olla varpaillaan, miten pärjää. Pitää koittaa tsempata ja kasvattaa itsetuntoa, ettei ainakaan lapsella menisi itselläkin usko itseensä. Toivottavasti saisitte apua ja sitä kautta koulunkäynti muuttuisi helpommaksi <3 Nykyään on onneksi paljon erilaista apua saatavilla ja oppimisvaikeuksiin jne, suhtaudutaan yleensä paremmin kuin entisaikaan :)

Ap on ollu tympiä ja ilkiä tapaus ihan jo alootuksesta lähtien. Kyllä paistaa niin selvästi asenne erityislapsia kohtaan vaikka ap muuta väittääki. Aika tollo pitää ihmisen olla jos ei tajua, että erityislapsen kanssa on rankkaa ja helposti yhden lapsen erityisyys vaikuttaa koko perheeseen aiheuttaen muitaki ongelmia.

Ap:lla se minäminäminä-asenne täs ketjus on eikä kellään muulla. Ja ei, mulla ei oo erityislasta. Osaan silti ajatella asioota muutaki ku omalta kannata. Enkä oo myöskää koskaa edes hakenu tuetulle lomalle.

"a p"
Ap on ollu tympiä ja ilkiä tapaus ihan jo alootuksesta lähtien. Kyllä paistaa niin selvästi asenne erityislapsia kohtaan vaikka ap muuta väittääki. Aika tollo pitää ihmisen olla jos ei tajua, että erityislapsen kanssa on rankkaa ja helposti yhden lapsen erityisyys vaikuttaa koko perheeseen aiheuttaen muitaki ongelmia.

Ap:lla se minäminäminä-asenne täs ketjus on eikä kellään muulla. Ja ei, mulla ei oo erityislasta. Osaan silti ajatella asioota muutaki ku omalta kannata. Enkä oo myöskää koskaa edes hakenu tuetulle lomalle.
Katos, ilmestyithän se sinäkin. Luehan koko ketju ja vastaile sitten uudelleen ;)

"Scarlett harmaana"
[QUOTE="a p";29693946]Katos, ilmestyithän se sinäkin. Luehan koko ketju ja vastaile sitten uudelleen ;)[/QUOTE]

Mä oon lukenu koko ketjun ja silti oon edelleen sitä mieltä mitä aiemmin kirjootin. Ja todella typerää esittää asia niin, että mä olisin aina joka ketjus kertomas mielipiteeni. En olisi tähän ketjuun edes kommentoonu mitää jos sun asenne ei olisi tuo.

"a p"
[QUOTE="Scarlett harmaana";29694043]Mä oon lukenu koko ketjun ja silti oon edelleen sitä mieltä mitä aiemmin kirjootin. Ja todella typerää esittää asia niin, että mä olisin aina joka ketjus kertomas mielipiteeni. En olisi tähän ketjuun edes kommentoonu mitää jos sun asenne ei olisi tuo.[/QUOTE]

Toki voit olla, mutta se on sun mielipide. Minä sen sijaan tiedän, miten suhtaudun kehenkin ;)

iu
[QUOTE="a p";29694094]Toki voit olla, mutta se on sun mielipide. Minä sen sijaan tiedän, miten suhtaudun kehenkin ;)[/QUOTE]
Hyvin kyllä suhtautumistapasi peität, jos se mielestäsi on jotenkin positiivinen tai vammaismyönteinen.

Luin koko ketjun, ja välittyi kyllä tuntu, että olet hyvin itsekeskeinen, katkera ja kateellinen ihminen. (Kuka terve ihminen toivoo, että vammaiset "jälkiabortoitaisiin"?)

• Tykkää
Reactions: neljäs_tulossa
"a p"
Hyvin kyllä suhtautumistapasi peität, jos se mielestäsi on jotenkin positiivinen tai vammaismyönteinen.

Luin koko ketjun, ja välittyi kyllä tuntu, että olet hyvin itsekeskeinen, katkera ja kateellinen ihminen. (Kuka terve ihminen toivoo, että vammaiset "jälkiabortoitaisiin"?)
Koitatko provota vai etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? :) Missä olen haukkunut erityislapsia? Aivan, en missään mutta monta kertaa olen sanonut, että erityislasten vanhemmat ja heidän minäminä-asenteensa vituttaa. Syyttömiä ne lapset vanhempiensa tekoihin on ;) Minä en myöskään henkilökohtaisesti toivo, että lapsia jälkiabortoitaisiin mutta ainakin tämän ketjun erityislasten vanhemmat antavat ymmärtää, että elämä heidän lapsensa kanssa on jotain niin kamalaa mitä kukaan ei ymmärrä ja siksi sanoin, että jälkiabortointi pitäisi olla mahdollista, kun se elämä sen lapsen kanssa on niin järkyttävää. Mutta jos sä oikeasti kuvittelet, että olen kateellinen ja katkera vammaisten vanhemmille niin voin sanoa, että jos itse tietäisin odottavani vammaista, tekisin abortin.

iu
[QUOTE="a p";29694933]Enkä ole ainoa eikä se tee vammaisvastaiseksi :)[/QUOTE]
Et varmasti ole ainoa, mutta muuttaako se tilannetta sinun osaltasi? Eikä tuosta ole juurikaan matkaa siihen "jälkiabortointiinkaan". (Ymmärrätkö muuten, mitä tuo lanseeraamasi termi oikeasti tarkoittaa?) Asenteesi on kyllä hyvin nähtävissä, ei siinä mitään.

HippuTAR
[QUOTE="a p";29694806]Koitatko provota vai etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? :) Missä olen haukkunut erityislapsia? Aivan, en missään mutta monta kertaa olen sanonut, että erityislasten vanhemmat ja heidän minäminä-asenteensa vituttaa. Syyttömiä ne lapset vanhempiensa tekoihin on ;) Minä en myöskään henkilökohtaisesti toivo, että lapsia jälkiabortoitaisiin mutta ainakin tämän ketjun erityislasten vanhemmat antavat ymmärtää, että elämä heidän lapsensa kanssa on jotain niin kamalaa mitä kukaan ei ymmärrä ja siksi sanoin, että jälkiabortointi pitäisi olla mahdollista, kun se elämä sen lapsen kanssa on niin järkyttävää. Mutta jos sä oikeasti kuvittelet, että olen kateellinen ja katkera vammaisten vanhemmille niin voin sanoa, että jos itse tietäisin odottavani vammaista, tekisin abortin.[/QUOTE]

En ole väittänyt noin. Lapsi on ihana mutta raskas. Sinä itse annoit ymmärtää että mielestäsi erityislapsi ei ole mikään syy saada tuettua lomaa. Ja että sinun ongelmasi ovat paljon suurempia ja raskaampia kuin yhdenkään erityislapsen vanhemman ongelmat.
Ja jos ei ole elänyt erityislapsen kanssa niin ei voi täysin ymmärtää mitä se on.

Ja SINUN pitäisi saada loma, koska sinun elämä on niin raskasta. Paaaaljon raskaampaa kuin kenenkään muun.
Ja tunnut olevan katkera niille jotka loman ovat saaneet, erityisesti jos heillä erityislapsi on.

Ja niinku jo sanoin niin meillä ainakin todennäköisesti loman saantiin on vaikuttanut muutkin asiat, siis kokonaistilanne. Ei yksi yksittäinen juttu.

Jos mulla olis minäminä-asenne niin en lähtis mihinkään lomalle kun en niistä pahemmin perusta. Menen lomille lasten takia, jotta he saisivat vaihtelua ja uusia kokemuksia. Ja haluan että myös majoitustilat olisivat sellaiset ettei niiden pienuus aiheuta ylimääräistä tappelua koska se on lapsille kurjaa.
Tokihan tietty lasten ilo on myös mun ilo joten sitä kautta lomat on mullekkin mukavia.

Ja mä olisin tehnyt abortin jos olisin tiennyt lapsen olevan vammainen, vaan empä tiennyt. Ei annettu mahdollisuutta valita. Kuvitteleksä että joku ehdoin tahdoin haluaa vammaisen lapsen päästäkseen lomalle????????? tai saadakseen jotain muita etuja?

Yhteistyössä