Te, jotka olette päässeet tuetulle lomalle!

• Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Niinhän se näennäisesti onkin ollut, mutta ei niitä ole kukaan pystynyt tarkistamaan oletko ollut eri lomajärjestön lomalla jo samana vuonna. Siksi systeemin hyväksikäyttö on ollut mahdollista. Vasta tänä tai viime vuonna tuli tuo tarkistusmahdollisuus käyttöön.
Ai jaa. Mulle ei ois tullu mieleenkään hakea useammin ku kerta selvästi ilmoitettiin että korkeintaan kahden vuoden välein voi lomalle päästä.

"a p"
Aivan. Ja kun SINÄ et oo sitä lomaa saanu niin katsot olevasi oikeutettu valehtelemaan saadaksesi sen mitä SINÄ haluat...
Itse asiassa kyllä :) Tosin sangen huvittavaa, miten meuhkaat minun valehteluistani, vaikket edes tiedä mitä hakemukseen laitoin. Pelkäätkö, että viedään juuri teidän loma? :D Ja tuo sun erityislasten halveksunta on ihan sun omassa päässäs. Mä en halveksu erityislapsia (et edes tiedä onko meillä itselläkin, erityislapsi-diagnoosi kun on hemmetin laaja) mutta vituttaa kyllä sun kaltaiset äidit, jotka muistaa tulla aina meuhkaamaan kuinka vaikeaa just meillä on, kun on tämä erityinen.

zarppa, kiitos, mutta järjestöt on tosiaan yhdistyneet aika pitkältä tai sitten en osaa etsiä oikeasta paikasta.

Me haettiin nyt ekaa kertaa tuettua lomaa ja kolmen viikon sisällä pitäs tulla tieto onko päästy vai ei. Kovasti jännittää kyllä! Ja yhteen ainoaan paikkaan haettiin (liiton kautta), ei taida olla kovin todennäköstä että päästään... Eikä nyt varmaan enää ehdi ees hakea muualta, kun loma pitäis olla ennen heinäkuuta?

HippuTAR
[QUOTE="a p";29689444]Itse asiassa kyllä :) Tosin sangen huvittavaa, miten meuhkaat minun valehteluistani, vaikket edes tiedä mitä hakemukseen laitoin. Pelkäätkö, että viedään juuri teidän loma? :D Ja tuo sun erityislasten halveksunta on ihan sun omassa päässäs. Mä en halveksu erityislapsia (et edes tiedä onko meillä itselläkin, erityislapsi-diagnoosi kun on hemmetin laaja) mutta vituttaa kyllä sun kaltaiset äidit, jotka muistaa tulla aina meuhkaamaan kuinka vaikeaa just meillä on, kun on tämä erityinen.

zarppa, kiitos, mutta järjestöt on tosiaan yhdistyneet aika pitkältä tai sitten en osaa etsiä oikeasta paikasta.[/QUOTE]

Eelleen mä en oo täs alottanu lasten erityisyyksistä puhumista. Ja itseasiassa luulen että ihan muilla perusteilla ollaan loma saatu. Ja ei, kukaan ei vie meidän lomaa. Jos mä haen lomaa, niin me saadaan se mikäli ne sielä järjestös katsoo meidän tarvitsevan sen, mikäli katsotaan että muut tarvii sitä meitä enemmän niin sitten ei saada. Ja se ei ota mua pattiin yhtään, koska luotan siihen että päätöksen tekevät tekevät sen asiallisilla perusteilla. Ja mikäli huomasit niin olen valmis auttamaan muita tekemään hakemusta, vaikka se tarkoittaisi että itse jäätäisiin ilman.
Itte ilmoitit valehtelevas hakemukseen. Ja kyllä, mun mielestä se on törkeetä.

Ja kyllä tosta kommentista sai sen kuvan että et pidä erityislapsia minään, tai ainakaan niitä ei saisi hakemuksessa mainita jottei vaan sillä perusteella saa lomaa.

ammattivalittaja
[QUOTE="a p";29689513]Ja ellen väärin muista niin oliko mieskin joku masentunut, juoppo tai muuten "erityinen"[/QUOTE]

Vissiin juoppo tms joka ei anna rahaa esim lasten joululahjoihin ja muutenkin rahat visusti erillään.

"Mary"
Mekin haettiin tänä vuonna ensimmäisen kerran tällaisella tuetulle lomalle. Ja kyllä, toivon todellakin että päästäisiin sinne. Meillä on erityislapsi ja tiedän että monellakaan ei ole käsitystä siitä minkälaista elämä erityislapsen kanssa osaa olla.
Todellakin meillä on rankempaa kuin monella muulla "tavallisella" perheellä. Meilläkin on taloudellisia vaikeuksia, työttömyyttä, huonosti nukutut yöt monelta monelta vuodelta, kuolemantapauksia, avioero, jne. Ihan samaa mitä monella muullakin perheellä, mutta lisänä on vielä erityislapsi.

Normaalisti en valittele omasta elämästäni, työkaverit esimerkiksi eivät tiedä lapseni diagnooseista.
Elämänkokemuksien myötä ihminen kehittyy ja löytää voimia selviytyä vaikka mistä. Suurimpia valittajia on yleensä ne jo lapsuudestaan asti hemmotellut ihmiset.

Olen todella onnellinen jos saadaan tätä kautta lapsille jonkimoinen kesälomareissu, mutta jos ei saada, niin pitää keksiä jotain muuta ja yrittää uudestaan myöhemmin. En todellakaan ole katkera niille jotka ovat näillä lomilla käyneet useaan otteeseen.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR ja Zarppa
HippuTAR
[QUOTE="a p";29689511]Tuota voit ihan vapaasti kysyä modeilta :) Ja kyllä se olit mm. sinä, joka aloitti taas tämän säälimantran, että saa tulla kokeilemaan meidän elämää plaaplaap. Ihan kuin se teidän elämä nyt niin älyttömän kamalaa olisi muihin verrattuna.[/QUOTE]

Säälimantran :LOL:.

Toihan oli vaan vastaus siihen "diagnoosiin". Ei mikään säälinkerjuu, vaan kommentti siihen että sä et selvästi pitänyt erityislapsia hyvänä syynä tuettuun lomaan, varsinkaan jos ne menee sun tarpeitten edelle.

Mitähän mun mieski ny tähän kuuluu?

No joo, eiköhän tämä ketju oo jo aikansa elänyt. Ainaki mun osalta, mutta jatkakaa te jankkausta.

"mei"
[QUOTE="Mary";29689558]Mekin haettiin tänä vuonna ensimmäisen kerran tällaisella tuetulle lomalle. Ja kyllä, toivon todellakin että päästäisiin sinne. Meillä on erityislapsi ja tiedän että monellakaan ei ole käsitystä siitä minkälaista elämä erityislapsen kanssa osaa olla.
Todellakin meillä on rankempaa kuin monella muulla "tavallisella" perheellä. Meilläkin on taloudellisia vaikeuksia, työttömyyttä, huonosti nukutut yöt monelta monelta vuodelta, kuolemantapauksia, avioero, jne. Ihan samaa mitä monella muullakin perheellä, mutta lisänä on vielä erityislapsi.

Normaalisti en valittele omasta elämästäni, työkaverit esimerkiksi eivät tiedä lapseni diagnooseista.
Elämänkokemuksien myötä ihminen kehittyy ja löytää voimia selviytyä vaikka mistä. Suurimpia valittajia on yleensä ne jo lapsuudestaan asti hemmotellut ihmiset.

Olen todella onnellinen jos saadaan tätä kautta lapsille jonkimoinen kesälomareissu, mutta jos ei saada, niin pitää keksiä jotain muuta ja yrittää uudestaan myöhemmin. En todellakaan ole katkera niille jotka ovat näillä lomilla käyneet useaan otteeseen.[/QUOTE]

Minä en koe olevani erityisen kovilla erityislapsen kanssa,mutta lapsi itse on väsynyt! Joutuu aika paljon enemmän esim.opiskelemaan että pysyy muiden perässä.

HippuTAR
Vissiin juoppo tms joka ei anna rahaa esim lasten joululahjoihin ja muutenkin rahat visusti erillään.
No tähän on vielä pakko kommentoida.
Mies ei ole juoppo. Joululahjat on jo käsitelty (mies teki ylitöitä 3 viikonloppua putkeen jotta saatiin joululahjat ym.). Tilit on erit koska mä oon ne aikoinaan niin muuttanu, alunperin oli siis yhteinen tili. Ja meillä ei silti lasketa sun ja mun rahoja arkisissa asioissa, erityisjutuissa kyllä, KOSKA MÄ HALUAN NIIN.

ammattivalittaja
No tähän on vielä pakko kommentoida.
Mies ei ole juoppo. Joululahjat on jo käsitelty (mies teki ylitöitä 3 viikonloppua putkeen jotta saatiin joululahjat ym.). Tilit on erit koska mä oon ne aikoinaan niin muuttanu, alunperin oli siis yhteinen tili. Ja meillä ei silti lasketa sun ja mun rahoja arkisissa asioissa, erityisjutuissa kyllä, KOSKA MÄ HALUAN NIIN.
Jollain lallahan hän oli erityinen siis se sun mies kun ei yksin pärjäisi lasten kanssa? ja aika vaikealta kaikki sun jutut kuulostaa.

"a p"
[QUOTE="Mary";29689558]Mekin haettiin tänä vuonna ensimmäisen kerran tällaisella tuetulle lomalle. Ja kyllä, toivon todellakin että päästäisiin sinne. Meillä on erityislapsi ja tiedän että monellakaan ei ole käsitystä siitä minkälaista elämä erityislapsen kanssa osaa olla.

Olen todella onnellinen jos saadaan tätä kautta lapsille jonkimoinen kesälomareissu, mutta jos ei saada, niin pitää keksiä jotain muuta ja yrittää uudestaan myöhemmin. En todellakaan ole katkera niille jotka ovat näillä lomilla käyneet useaan otteeseen.[/QUOTE]

Mä en oikeasti kestä. En harrasta huomiohuorausta enkä valita elämästäni, mutta sanotaanko nyt näin, että jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan.

viieeras
[QUOTE="a p";29689976]Mä en oikeasti kestä. En harrasta huomiohuorausta enkä valita elämästäni, mutta sanotaanko nyt näin, että jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan.[/QUOTE]

Onko tämä joku kilpailu?

Ken guru
[QUOTE="a p";29689976]Mä en oikeasti kestä. En harrasta huomiohuorausta enkä valita elämästäni, mutta sanotaanko nyt näin, että jos nä alkaisin kertomaan minun ja meidän elämästä niin aika moni teistä erityisten vanhemmista hiljenisi siihen paikkaan.[/QUOTE]

En nyt ole koko ketjua lukenut, mutta pakko kysyä että mikä se syy sinulle oli tämän ketjun aloitukselle? Halusitko niitä perusteita, vai halusitko vaan päästä purkamaan kokemaasi epäoikeuden tunnetta näihin jotka tuetun loman ovat saaneet?

HippuTAR
[QUOTE="a p";29690103]On. Näille erityisten vanhemmille. Sitä vaan mietin, että miten ihmeessä nämä valittajat pärjäisi, jos sen erityisen lisäksi olisi liuta muita ongelmia.[/QUOTE]

Pyörrän sanani enkä lopetakkaan tähän kirjottamista näköjään.

Voisitkohan sä nyt kertoa sitte ne sun veret seisauttavat ongelmat?

(ja mistä päättelit ettei erityislasten vanhemmilla ole liutaa muita ongelmia?)

Yhteistyössä