Te, jotka olette päässeet tuetulle lomalle!

• Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
No sehän on sitte hyvä.

Tosin jos aiot huijata (niinkuin ilmeisesti aiot) niin toivon ettet lomaa saa. Jos ruvetaan nois hakemuksis huijaamaan niin kohta niihin vaaditaan tulo- ja lääkärintodistukset. Tai lopetetaan koko lomat. Mutta sehän ei tietenkään sua haittaa, muista kun ei oo väliä. Ja jos sä et saa niin muutkaan ei sais saada...

Näi keskusteluis on muuten aina se piirre että joku joka ei ole lomaa saanut alkaa mollata loman saaneita ja väheksyä heidän tilannettaan. Aivan niinku ne loman saaneet ois syypäitä toisten saamattomuuteen.
Sun toivominen ei asiaan vaikuta. Jos kerran "erityislapsi" on se "salainen" syy jolla loma tipahtaa niin ihan takuulla meiltäkin sellainen hakemukseen löytyy. Millä tavalla esim. me olemme saamattomampia kuin sinä? Mitä mä olen sun juttuja lukenut niin pysyisin suun aika visusti kiinni...;) Se on ihan totta, että toisilla voi olla miljoona eri syytä, mutta ei just sitä vammaista perheessä niin ei se reilua ole, että sellaiset saa kerta toisensa jälkeen loman ja toiset ei millään. Enemmän pitäisi katsoa ja jakaa lomia useammille. Ja kun itse ottaisi loman ihan minne vaan niin kyllä kyrsii lukea, kun sinä mietit, että kehtaankohan mä hakea ja ottaa lomaa kun siellä on niin huonot majoitusmahdollisuudet. Tuollainen ajattelutapa kertoo siitä, että lomailtu on ja liikaa!

HippuTAR
[QUOTE="a p";29688697]Sun toivominen ei asiaan vaikuta. Jos kerran "erityislapsi" on se "salainen" syy jolla loma tipahtaa niin ihan takuulla meiltäkin sellainen hakemukseen löytyy. Millä tavalla esim. me olemme saamattomampia kuin sinä? Mitä mä olen sun juttuja lukenut niin pysyisin suun aika visusti kiinni...;) Se on ihan totta, että toisilla voi olla miljoona eri syytä, mutta ei just sitä vammaista perheessä niin ei se reilua ole, että sellaiset saa kerta toisensa jälkeen loman ja toiset ei millään. Enemmän pitäisi katsoa ja jakaa lomia useammille. Ja kun itse ottaisi loman ihan minne vaan niin kyllä kyrsii lukea, kun sinä mietit, että kehtaankohan mä hakea ja ottaa lomaa kun siellä on niin huonot majoitusmahdollisuudet. Tuollainen ajattelutapa kertoo siitä, että lomailtu on ja liikaa![/QUOTE]

Te ette ole saaneet lomaa, me ollaan. Siitähän tässä nyt oli kyse.

Kyllä niitä lomia varmasti saa muutkin kuin erityislapsia omaavat.

Ja kyllä tällä porukalla vaan on aika iso asia se minkälainen majoitus on. Varsinkin jos sattuu huonot ilmat.

Jos sä kirjotat niitä hakemuksiakin samalla tyylillä niin ei ihme ettei lomaa irtoo.

"a p"
Te ette ole saaneet lomaa, me ollaan. Siitähän tässä nyt oli kyse.

Kyllä niitä lomia varmasti saa muutkin kuin erityislapsia omaavat.

Ja kyllä tällä porukalla vaan on aika iso asia se minkälainen majoitus on. Varsinkin jos sattuu huonot ilmat.

Jos sä kirjotat niitä hakemuksiakin samalla tyylillä niin ei ihme ettei lomaa irtoo.
No jos sun mielestä elämän saavutuksiin kuuluu tuetulle lomalle pääseminen niin se kertoo eniten ihan vaan sun elämästä :D Ja ei, en kirjoita ja itse asiassa juuri sun kommentit sai mut vittuuntumaan. Joo, ei ole välttämättä teidän vika, että teillä on erityislapsia mutta tuntuu ihan pöyristyttävältä, että kun itse on niiiiiin loman tarpeessa että nukkuisi sen 5 vrk vaikka samassa sängyssä koko perheen kanssa yksiössä niin toinen tulee miettimään että kehtaanko mä hakea taas lomaa, kun ne majoitustilat on niin huonot :eek: Ja sitten tämä tuttu lätinä erityislasten vanhempien vaikeudesta, jota mä en ainakaan henk.koht. jaksaisi enää yhtään.

huhuh
[QUOTE="a p";29688838] Ja sitten tämä tuttu lätinä erityislasten vanhempien vaikeudesta, jota mä en ainakaan henk.koht. jaksaisi enää yhtään.[/QUOTE]

Et taida tajuta että monkin on saanut sen erityislapsen ns tietämättään,
itsekin odotin tervettä ja 2vuotiaana havaittiin ettei kaikki ole ihan kunnossa,
ja kaiken piti olla kunnossa kun lasta odotin.
Tajuatko kuinka paljon yhteiskunta ja verorahoja minä säästän kun hoidan edelleen tuon lapsen itse enkä lykännyt laitoseen
(kuten suurimman osan mielestä nuo pitää abortoida tai piilottaa jonnekin,
mutta kun se piilottaminen laitokseen maksaa enemmän kuin kotihoito) ;)
Valitettavasti kehitysvammaisuutta kun ei näe vieläkään missään ultrissa :/

"a p"
Et taida tajuta että monkin on saanut sen erityislapsen ns tietämättään,
itsekin odotin tervettä ja 2vuotiaana havaittiin ettei kaikki ole ihan kunnossa,
ja kaiken piti olla kunnossa kun lasta odotin.
Tajuatko kuinka paljon yhteiskunta ja verorahoja minä säästän kun hoidan edelleen tuon lapsen itse enkä lykännyt laitoseen
(kuten suurimman osan mielestä nuo pitää abortoida tai piilottaa jonnekin,
mutta kun se piilottaminen laitokseen maksaa enemmän kuin kotihoito) ;)
Valitettavasti kehitysvammaisuutta kun ei näe vieläkään missään ultrissa :/
Plaaplaap. Miten tuo nyt liittyy siihen, mitä sanoin? Paitsi, että sinäkin tuot esille sitä, kuinka upeaa on, kun hoidat vammaista kotona.

[QUOTE="a p";29689000]Plaaplaap. Miten tuo nyt liittyy siihen, mitä sanoin? Paitsi, että sinäkin tuot esille sitä, kuinka upeaa on, kun hoidat vammaista kotona.[/QUOTE]

:O
No laita diagoosi, munchausenin syndrooma on hyvä, eikä näy päällepäin.
kyllä ne joskus tarkistaa muuten tulot, ja lääkärintodistuksenkin olen esittänyt siinä vaiheessa kun on lomalle valittu.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29689043:
:O
No laita diagoosi, munchausenin syndrooma on hyvä, eikä näy päällepäin.
kyllä ne joskus tarkistaa muuten tulot, ja lääkärintodistuksenkin olen esittänyt siinä vaiheessa kun on lomalle valittu.
Niin kuin sanoin, olen kyllästynyt erityislasten vanhempien MINÄMINÄ-asenteeseen totaalisesti.

[QUOTE="a p";29689077]Niin kuin sanoin, olen kyllästynyt erityislasten vanhempien MINÄMINÄ-asenteeseen totaalisesti.[/QUOTE]

Niin? En puhunut mitään itsestäni. Ihan vain yritin varoittaa, että jotkut järjestöt kyllä tarkistavat hakukriteerit, mutta jos se ei sinua haittaa, niin anteeksi että varoitin, riennä valehtelemaan, päädyt lomalle ryhmään joka on pelkkiä erityislapsiperheitä, jos valehtelet että itsekin olette samassa liemessä. Hyvää lomaa!!!!

Onko muuten kukaan käynyt esim. atopialiiton lomilla? Astmaliitollakin taitaa olla omia? Onko siellä ns. vertaistukitoimintaa myös ja mitä ootte tykänneet?

Vaikka ei nyt varsinaisesta erityislapsesta olekaan kyse, eihän nämä isoja "vammoja" ole, mutta kuitenkin vaikuttaa arkeen ja elämään, olisi mukava saada vertaistukea :)

"mei"
Mekin haettiin ekaa kertaa. Olen työttömänä, eikä tietoa työllistymisestä :( Esikoinen on erityislapsi, ja lapsen koulunkäynti,terapiakäynnit ym ovat rankkoja. Lapselle siis ,ei meille vanhemmille!
Hiihtolomalla ei päästy taaskaan edes uimahalliin.
Nyt alan kaikenvaralta säästämään tuohon omavastuuosuuteen,jos ei lomalle päästä niin sillä 200 e kyllä vaikka viikonlopuksi mökin vuokraa..

Jotenkin toivoisi että sellaiset jotka eivät koskaan ole tuettua lomaa saaneeet,pääsisivät lomalle. Ja oikeasti varattomat!!!!!!! Tällaiset talonrakentajat /hyvin toimeentulevat vievät paikan niiltä jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Nythän noissa lomissa on muutosta tulossa; lomaa saa tosiaan enää kahden vuoden välein, aiemmin samat ihmiset saattoivat lomailla parhaimmillaan (tai pahimillaan, miten sen nyt ottaa) pari kertaa vuodessa. Itse uskoisin, että ensimmäistä lomaa hakevat olisivat etusijassa. Helpommin tosiaan pääsee niihin vähemmän suosittuihin paikkoihin. Ja kaikissa paikoissa on kuitenkin tarjolla ohjelmaa lapsillekin, mutta toki kaikki eivät ole "ikaalisten kylpylöitä".

Liiton ja erilaisten järjestöjen lomille varmaan pääsee hieman helpommin kuin mitä yleishaussa.

HippuTAR
[QUOTE="a p";29688838]No jos sun mielestä elämän saavutuksiin kuuluu tuetulle lomalle pääseminen niin se kertoo eniten ihan vaan sun elämästä :D Ja ei, en kirjoita ja itse asiassa juuri sun kommentit sai mut vittuuntumaan. Joo, ei ole välttämättä teidän vika, että teillä on erityislapsia mutta tuntuu ihan pöyristyttävältä, että kun itse on niiiiiin loman tarpeessa että nukkuisi sen 5 vrk vaikka samassa sängyssä koko perheen kanssa yksiössä niin toinen tulee miettimään että kehtaanko mä hakea taas lomaa, kun ne majoitustilat on niin huonot :eek: Ja sitten tämä tuttu lätinä erityislasten vanhempien vaikeudesta, jota mä en ainakaan henk.koht. jaksaisi enää yhtään.[/QUOTE]

Ei kuulu ei. Mutta kun nyt puhuttiin vaan niistä tuetuista lomista eikä mistään muusta. Ja ite sä alkasit meuhkaamaan erityislapsista.

Useimpina öinä mä kuule nukun vähintään yhden tenavan vieres. Ja lomallakin voin nukkua niitten vieres. Mutta kolme touhuavaa lasta tarttee muutakin tilaa kuin sängyn.

Ja erityislasten kanssa useimmiten on vaikeaa, se nyt vaan on tosiasia. Mutta edelleen itte sä oot täs ketjus tuonu niitä erityislapsia esille.

HippuTAR
Nythän noissa lomissa on muutosta tulossa; lomaa saa tosiaan enää kahden vuoden välein, aiemmin samat ihmiset saattoivat lomailla parhaimmillaan (tai pahimillaan, miten sen nyt ottaa) pari kertaa vuodessa. Itse uskoisin, että ensimmäistä lomaa hakevat olisivat etusijassa. Helpommin tosiaan pääsee niihin vähemmän suosittuihin paikkoihin. Ja kaikissa paikoissa on kuitenkin tarjolla ohjelmaa lapsillekin, mutta toki kaikki eivät ole "ikaalisten kylpylöitä".

Liiton ja erilaisten järjestöjen lomille varmaan pääsee hieman helpommin kuin mitä yleishaussa.
Kyllähän se oli näin jo 2007 ku me ekan kerran haettiin lomaa.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29689119:
Niin? En puhunut mitään itsestäni. Ihan vain yritin varoittaa, että jotkut järjestöt kyllä tarkistavat hakukriteerit, mutta jos se ei sinua haittaa, niin anteeksi että varoitin, riennä valehtelemaan, päädyt lomalle ryhmään joka on pelkkiä erityislapsiperheitä, jos valehtelet että itsekin olette samassa liemessä. Hyvää lomaa!!!!
Mitä sinä siinä sitten suutas auot? Ihan asiallisesti olin tässä ketjussa, kunnes TAAS nämä erityislasten vanhemmat riensi paikalle kertomaan arkensa rankkuudesta. Huoh. Eikä siellä lomalla tarvitse aikaa viettää niiden erityislasten kanssa, jos ei halua :p

Kiitos terapiavinkistä, unohdin sen tuosta hakemuksesta :)

Hipputar, se olit kyllä sinä joka ekana taas riensi kertomaan, kun teillä on niiiiin rankkaa. Joo, meilläkin nukkuu muksu yleensä aina vieressä, toinen samassa huoneessa. Enpä tajunnut, että tuostakin saa lisäpisteitä.

no joo
Exä pääsi perheensä kanssa tuetulle lomalle joitain vuosia sitten. Perusteluiksi laittoi sen, että lapsemme oli sairastunut pitkäaikaisesti ja hoito vaati paljon voimia koko perheeltä.
Joo, unohti vaan mainita, että lapsi asuu minun luonani ja rasittaa lähinnä vaan meidän perhettä. Kävihän se isä toki pari kertaa moikkaamassa meillä lastaan... Ja tätä sairasta lasta ei siis otettu mukaan tuetulle lomalle!
Ja mitään todistuksia sairaudesta ei hakemukseen tarvinnut koska ei niitä meiltä kysellyt. Jälkikäteen kuulin vasta koko lomasta..

"a p"
Mun mielestä se oot sinä joka tuolla asenteella on täs liikentees...
Niin se elämä kotona kapenee eikä enää itsekään näe, miten itsekeskeisesti elää ;) Itsellenihän minä lomavinkkejä hain. Kun vielä nämä asiantuntijat kertoisi niitä järjestöjä lisää :) Netissä on kyllä listoja, mutta hakuajat päättyneet tai sitten menee saman järjestön kautta päätökset.

"mei"
Exä pääsi perheensä kanssa tuetulle lomalle joitain vuosia sitten. Perusteluiksi laittoi sen, että lapsemme oli sairastunut pitkäaikaisesti ja hoito vaati paljon voimia koko perheeltä.
Joo, unohti vaan mainita, että lapsi asuu minun luonani ja rasittaa lähinnä vaan meidän perhettä. Kävihän se isä toki pari kertaa moikkaamassa meillä lastaan... Ja tätä sairasta lasta ei siis otettu mukaan tuetulle lomalle!
Ja mitään todistuksia sairaudesta ei hakemukseen tarvinnut koska ei niitä meiltä kysellyt. Jälkikäteen kuulin vasta koko lomasta..
Melko törkeää :(

HippuTAR
[QUOTE="a p";29689307]Mitä sinä siinä sitten suutas auot? Ihan asiallisesti olin tässä ketjussa, kunnes TAAS nämä erityislasten vanhemmat riensi paikalle kertomaan arkensa rankkuudesta. Huoh. Eikä siellä lomalla tarvitse aikaa viettää niiden erityislasten kanssa, jos ei halua :p

Kiitos terapiavinkistä, unohdin sen tuosta hakemuksesta :)

Hipputar, se olit kyllä sinä joka ekana taas riensi kertomaan, kun teillä on niiiiin rankkaa. Joo, meilläkin nukkuu muksu yleensä aina vieressä, toinen samassa huoneessa. Enpä tajunnut, että tuostakin saa lisäpisteitä.[/QUOTE]

Mä en sanaakaan maininnu erityislapsista ennenku sä panit tän viestin:

"No älä ihmeessä hae jos ahdistaa! Jos mä löydän vielä jonkun niin aion julmasti valehdella suut ja silmät täyteen. Lasten "diagnooseilla" niitä muillekin näyttää tulevan."

Tässä viestissä selvästi halveksit "diagnooseja". Joten itse aloitit erityilapsista meuhkaamisen.

Joo, ja on ihan normaalia nukkua lapsen kanssa, kommenttisi lomalla samassa sängyssä nukkumisesta vaan antoi olettaa teillä olevan toisin. Ja mä nyt tossa yritin lähinnä tuoda ilmi että tilojen suhteen ongelma ei ole sängyt/nukkuminen.

HippuTAR
[QUOTE="a p";29689321]Niin se elämä kotona kapenee eikä enää itsekään näe, miten itsekeskeisesti elää ;) Itsellenihän minä lomavinkkejä hain. Kun vielä nämä asiantuntijat kertoisi niitä järjestöjä lisää :) Netissä on kyllä listoja, mutta hakuajat päättyneet tai sitten menee saman järjestön kautta päätökset.[/QUOTE]

Aivan. Ja kun SINÄ et oo sitä lomaa saanu niin katsot olevasi oikeutettu valehtelemaan saadaksesi sen mitä SINÄ haluat...

Yhteistyössä