Te, jotka olette päässeet tuetulle lomalle!

• Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29681445:
meillä oli paljon pieniä, ja äidin usean kuukauden jatkunut sairaus, jonka ajaksi oli palkattu lapsen hoitaja. nuo riitti meillä perusteluksi
Erikoista, että noin "vähällä" No, teen sellaisen tarinan (siis oikeasti meidän elämästä) että jos ei lomaa tule niin ei sitten millään :/

en tiedä
Ei saatu tuettua lomaa vaikka yksi lapsista erityislapsi (kehitysvammainen)
oma isäni kuoli yllättäen ja samalla viikolla saimme kuulla että mummokin kuolee elinaikaa oli 6kk :(
Kehitysvammainen lapsemme otti etenkin minun isän kuoleman raskaasti eli vaarinsa poismenon ja joutui terapiaan.
Tiedä sitten oliko liikaa huonoja uutisia ja eivät voineet sitä uskoa todeksi :(
Sen jälkeen en ole edes yrittänyt tuoettua lomaa hakea.
Tuo loma vain olisi ollut silloin enemmän kuin tarpeen :(

"harmaana"
Naapuri on aina päässyt kun vain on hakenut jopa perättäisinä vuosina kun on lastensuojelu asikkuus ja juoppo ukko.
Tuon juopon ukon takia se asiakkuuskin on lapsen turvaksi otettu.
Lastensuojelu kustantaa omavastuuosuudet ja maksaa parikertaa kesässä huvipuistoreissutkin vielä lisäksi.

natusan
Me on saatu aikanaan ihan vain sillä, että oli 4 lasta ja talous vähän tiukalla.Haimme sitä lomaa silloin miehen työn liiton kautta, ja hyvä loma saatiinkiin matkakorvauksineen jne. Toisen kerran saimme, kun perusteluina olivat oma irtisanomiseni ja miehen ollessa aloitteleva yrittäjä, niin ei ollut mahdollisuutta lomaan tjn. Tiedän myös kaverini saaneen tuetun loman, vaikka heillä oli oma asunto ja auto, molemmilla työpaikat jne. Heillä vain oli jotain muuta surua ym.perheessä, jonka vuoksi katsottiin, että ovat sen tuetun loman tarpeessa. Jotenkin aattelen, että ne hakemukset katsotaan ihan tapauskohtaisesti, eikä siinä ole välttämättä kyse vain tuloista, tai vain vaikeuksista/terveydellisistä syistä, vaan jokin sellainen satunnainen jutska, jonka vuoksi toiset sen loman saa, ja toiset ei. Tuskinpa hyvistä, perusteellisista selvityksistä ainakaan haittaa on hakemuksessa. Ja kannattanee laittaa useampaan instanssiin niitä hakemuksia,ei vain yhteen.

vieras..
Me saatiin. Varmaan sen takia kun mies yrittäjä ja lomatkin meinaa olla sit jotain polttopuu savottaa ja rakennusprojekteja täynnä.
Jäi vaan lähtemättä. Ottaa niin päähän kun kaikki hehkuttaa noita mutta ei meillä ollut varaa maksaa 600 e viikosta. Tiedän että on halpa viikon täyshoidoksi mutta ei mies ollut valmis maksamaan kun muutenkin pitkin hampain suostu koko ideaan.
Meillä monta lasta mutta ei pieniä. En tiedä onko sit eroa mistä tuota lomaa hakee.

kerran käyty
Me päästiin kun mies oli ollut työttömänä ja minä juuri aloittanut työt äitiyslomien jälkeen eikä muuten ollut pitkiin aikoihin ollut taloudellisesti mahdollista käydä lomalla. Jälkikäteen ajatellen ois kyllä voinut jättää väliin koko loman, kahden suht pienen lapsen kanssa ei juuri aktiviteetteihin voinut osallistua.. Jos lapset ois ollu isompia oltais voitu nauttia lomasta paljon enemmän.

HippuTAR
Kannattaa hakea useammalta järjestöltä. Eikä välttämättä kannata ykköstoiveeksi laittaa kaikista suosituimpia kohteita. Mulle yhdestä järjestöstä sanottiin suoraan että esim. Ikaalisiin ei kannata hakea jos lomalle haluaa...

en tiedä
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;29681489:
Ei saatu tuettua lomaa vaikka yksi lapsista erityislapsi (kehitysvammainen)
oma isäni kuoli yllättäen ja samalla viikolla saimme kuulla että mummokin kuolee elinaikaa oli 6kk :(
Kehitysvammainen lapsemme otti etenkin minun isän kuoleman raskaasti eli vaarinsa poismenon ja joutui terapiaan.
Tiedä sitten oliko liikaa huonoja uutisia ja eivät voineet sitä uskoa todeksi :(
Sen jälkeen en ole edes yrittänyt tuoettua lomaa hakea.
Tuo loma vain olisi ollut silloin enemmän kuin tarpeen :(
Tosiaan me laitettiin kahteen eri paikkaa ja hakutoiveet oli ensisijainen kyllä suosittu paikka mutta muut ei mielestäni suosittuja terveyskylpylöitä etenkään kun ei ollut lapsille erikseen mitään vesiliukuja.
Meillä vielä tuon meidän tilanteen ja surun lisänä se että itse joudun olemaan kokonaan pois työmarkkinoilta ja olen kotona (kotirouva) kelan peruspäivärahaa pienemmällä palkalla eli omaishoidontuella.
Eli onhan tässä aikamoinen pyörittämin isännän tuloilla kun eletään ja 4 lasta on.

Joten ihmettelen ettei tosiaan lomaa herunut kun näitäkin vastauksia täältä lukee millä verukkeilla sitä on muillekin myönnetty.
Kaipa ne vaan oikeasti arpoo noi lomat sillä syillä ei nähtä lomia myönnetä.

HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Bööö;29684203:
Riittääkö syiksi 3 pientä lasta ja pienin vauva, uuvuttaa todenteolla! Lisäksi mies on yrittäjä.
Miksei ikaalisiin kannata hakea? Mihin kannattaa tällä sakilla?
Koska se on niin suosittu kohde että sinne pääseminen on hyvin epätodennäköistä. Tokihan sinnekki aina joku pääsee.

Me saatiin. Varmaan sen takia kun mies yrittäjä ja lomatkin meinaa olla sit jotain polttopuu savottaa ja rakennusprojekteja täynnä.
Jäi vaan lähtemättä. Ottaa niin päähän kun kaikki hehkuttaa noita mutta ei meillä ollut varaa maksaa 600 e viikosta. Tiedän että on halpa viikon täyshoidoksi mutta ei mies ollut valmis maksamaan kun muutenkin pitkin hampain suostu koko ideaan.
Meillä monta lasta mutta ei pieniä. En tiedä onko sit eroa mistä tuota lomaa hakee.
Laskitko tohon bensakulutkin mukaan,vai miten noin kallis omavastuu?

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Bööö;29684203:
Riittääkö syiksi 3 pientä lasta ja pienin vauva, uuvuttaa todenteolla! Lisäksi mies on yrittäjä.
Miksei ikaalisiin kannata hakea? Mihin kannattaa tällä sakilla?
En usko tosiaankaan, että riittää. Tai jos riittää niin alan olla sitä mieltä, että nuo lomat menee arpomalla.

Ja minä olen laittanut hakemukseen vielä erikseen, että mikä paikka ja ajankohta vaan käy, mutta ei....

HippuTAR
Mikähän tos sitte mahtaa olla? Me on haettu lomalle 3 kertaa ja 3 kertaa on päästy. Tosin yhdellä kertaa ei ensin päästy mut sitte löysin lomajärjestön jolla oli muita pitempi hakuaika ja kerkesin vielä laittaa sinne hakemuksen ja saatiin loma.

Viimeksi ollaan oltu 2011. Mietin tossa kans että josko hakis johonkin... Ahdistaa vaan ne pienet majoitustilat, meitä kun on 6.

"a p"
Mikähän tos sitte mahtaa olla? Me on haettu lomalle 3 kertaa ja 3 kertaa on päästy. Tosin yhdellä kertaa ei ensin päästy mut sitte löysin lomajärjestön jolla oli muita pitempi hakuaika ja kerkesin vielä laittaa sinne hakemuksen ja saatiin loma.

Viimeksi ollaan oltu 2011. Mietin tossa kans että josko hakis johonkin... Ahdistaa vaan ne pienet majoitustilat, meitä kun on 6.
No älä ihmeessä hae jos ahdistaa! Jos mä löydän vielä jonkun niin aion julmasti valehdella suut ja silmät täyteen. Lasten "diagnooseilla" niitä muillekin näyttää tulevan.

HippuTAR
Meitä on ollut parhaimpina aikoina tuo 6, ja yhden ainoan kerran on ollut pieni asunto, se vähän ahdisti. Lisäksi tulimme kaikki kuumeeseen tuolla lomalla. :( Muuten on ollut mainiot huoneistot ja tilaa.
Viimeksi meitä oli "vaan" 5. Sillon oltiin härmän kylpyläs, sielä oli kyllä kohtuullisen kokoiset tilat kun oli erillinen makkari. Keittiölle myös täydet pointsit erittäin hyvin hoidetusta pähkinäallergisen ruokailusta. Ainoa miinus oli huonosti siivottu huone, sielä oli pähkinöitä lattialla... Ehkä pitäis hakea sinne, lähelläkin se olis.
Mitä noita kattelin niin polvijärvellä sais mökkimajoituksen joka olis aivan huippu! Mutta on vaan pitkä matka ja toi meidän nuorin ei viihdy autos.

Ja ap:lle: tervetuloa vaan meillekki hoitamaan tota kehitysvammaista, melko (oman porukan kesken) agressiivista lasta. Ja koitappa lomailla sen kans jossain pienes hotellihuonees....

Zarppa::hug:, paljon jaksamista teille.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
en tiedä
Te keillä sairas lapsi niin oletteko te toimittaneet jotkin lääkärintodistukset sinne vai miten te niitä lomia saatte?
Minä vain laitoin diagnoosit (numeroineen), johtuisiko sitten siitä ettei solaris lomilta saatu lomaa :(
Olisikohan nuo kuolintodistukset pitän laittaa?
Entä tulotodistukset?
Voisihan sitä vielä kokeilla kun olisi kiva thedä jotain muutakin kuin olla kotona.

dsfasd
Kaksi erityislasta + isä työkyvytön ja vuosia taistellut rahoistaan.
En ole laittanut ikinä mitään lääkärintodistuksia mukaan,enkä muitakaan todistuksia.solarikseltä saatiin loma.

HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;29685617:
Te keillä sairas lapsi niin oletteko te toimittaneet jotkin lääkärintodistukset sinne vai miten te niitä lomia saatte?
Minä vain laitoin diagnoosit (numeroineen), johtuisiko sitten siitä ettei solaris lomilta saatu lomaa :(
Olisikohan nuo kuolintodistukset pitän laittaa?
Entä tulotodistukset?
Voisihan sitä vielä kokeilla kun olisi kiva thedä jotain muutakin kuin olla kotona.
En oo laittanu mitää todistuksia.

Mutta oon kyllä panostanu siihen meidän arjen kuvailuun. Liekkö se sit auttanu.

vier as
Me ei varmaan sitten päästä, olen nimittäin kirjoittanut tosi lyhyesti sen perustelun tyyliin "Olen ollut vuosia yksinhuoltaja eikä olla koskaan lomailtu yhdessä lasten kanssa, tukiverkostoja ei ole, lisäksi vanhimmalla lapsella perussairauksia" ja taloudellisiin syihin myös lyhyesti.. Voi itku, kun olisin tiennyt että siihen voi kirjoittaa pidemmästikin, olisin selostanut vaikka mitä. Se perustelukohta oli niin lyhyennäköinen siinä lomakkeessa (netissä). Loma ois ollut niiiiiin tarpeen :(

en tiedä
En myöskään minä ole laittanut mitään lääkärintodistuksia enkä mitään muitakaan liitteitä, kertonut vaan mitä meidän arki on. Ensimmäisen hakemuksen tehtyäni näytin sen miehelle ja kysyin mielipidettä, niin totes kauhistuneena, että onks meillä tosiaan asiat noin huonosti... :) :)
Alan tulla siihen tulokseen että taitaa olla aivan sama mitä niihin laitetaan että taitavat vain arpoa kuka pääsee mihinkin ja ketä ei päästetä mihinkään lomalle.
Tosiaan itsekin kerroin elämäntilanteestamme kuinka ei tukiverkkoja ja miten paljon sairas lapsi vaatii hoitoa ja vie huomiota terveiltä ja samalla kerroin nuo kuolemat ja taloudelliset seikat.

Yhteistyössä