Onko meidän lapsi ainut?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
jkljljl
[QUOTE="Jessica";29623461]Jotkut vaan on luusereita hah erotutte paskoilla vaatteilla jee! :D :D :D[/QUOTE]

Voi *silittää päätä* kyllä se sinunkin äiti varmasti omalla tavallaan sinua rakastaa, ei tarvitse tulla tänne etsimään varaäitejä.

Meidän lapsilla on lähinnä h&m, ellos, tokmanni ym "halpisvaatteita" ja tosi paljon ostetaan myös kirppiksiltä. Sillon jos mennään "isoon kaupunkiin" niin ostetaan Prismasta, cittarilta yms. vaatteita. Joitain meandin vaatteita ollaan saatu lahjaksi..

"a.p"
Anteeksi ap. Mutta sinun kirjoituksesta minulle taas tulee mieleen ettet ole ikinä käynytkään kirpparilla. Kaikki lapsesi vaatteet on ostettu uutena. Mikä minun mielestä taas on aivan älytöntä. Ei ne prismankaan vaatteet mitään halpoja ole vauvalle siihen nähden ett niitä pidetään muutama kuukausi. Kirpputorilta saa myös niitä sinun halveksimia merkkivaatteita eurolla parilla. Enkä minä jätä kaunista hyvää halpaa vaatetta osramatta sen takia että siinä nyt vaan sattuu olee joku Gant:n tai benettonin teksti. En vaikka moni katsookin pahasti sen tekstin takia.
Ostan siis kyllä itsekin prisman vaatteita, ihan siks kun ne mun mielestä on niin kivan värikkäitä. Mutta mua ylipäätään ihmetyttää miks MIKSI niitä omien lasten ja muiden lasten vaatteita pitää vahdata minkä merkkisiä ja mistä ostettuja ne on.
Anteeksi itsellesi mutta kyllä on ostettu paljonkin kirpparilta. Nytkin lapsella päällä paita joka on ostettu kirpparilta ;) Kaupasta ostan lähinnä alemyynneistä, hyvin harvoin olen maksanut alkuperäistä hintaa.

Ja et tainnut ymmärtää pointtiani. En mä kyttää mitä muilla on päällä. Eikä mua sinäänsä haittaa yhtään jos jollain on päällä body joka on maksanut 80 euroa tietyn merkkinsä takia. Vaan ihmetyttää joidenkin äitien käytös. Se, että korostetaan tiettyä merkkiä. Siis puheissa.. Silloin tulee tunne että tärkeintä on merkki, ei niinkään mikään muu. Merkkivaatteilla päteminen ei mene mun ymmärrykseen.

[QUOTE="a.p";29624592]Taisi kolahtaa ;)

Pointti oli vaan että marketista ostetut on ihan yhtä hyviä ku kalliitki, niinku moni on sanonu.

ja mitä tulee asian miettimiseen niin etkö sä koskaan pohdi elämän turhempiaki asioita?[/QUOTE]

Kaikki tietävät, että suurin osa vaatteista on tasalaatuisia, ainoastaan hinta ja ulkonäkö vaihtelee ja nekin aika vähän. On aivan sama, mistä sinä ostat vaatteet lapsellesi, sitä kuitenkin oikeasti miettii todella harva, että voi että, onko tuon vauvan vaate Ciraffia vai ei.

En ole kyllä aikoihin nähnyt kenenkään merkkivaatefriikin edes pohtivan, että onko meidän lapsia ainoa... kun ei ole :D Eikä ole sinunkaan, tiedät ihan hyvin sen kysymättäkin. Onko sinun seuraava pointti sitten joku eriarvoisuus lasten kesken ja kiusaaminen? Kun oikeasti sen huomion tekee yleensä (sanotaan nyt rumasti että) köyhä, ja pitää meteliä siitä että kellä oli mitäkin. Muita ei sitten voisi vähempää kiinnostaa miettiä, että mitä toisilla on päällä.

Että juu, kyllä mietin turhia asioita. Ja ei kolahtanut - tätäkin sanontaa tulee usein mietittyä, että sillähän voi vesittää minkä tahansa vastakommentin missä tahansa koska tahansa. Sinänsä vähän turhan helppo heitto, eikö sinustakin?

"vierailija"
[QUOTE="a.p";29623310]No ei varmasti joo :D

Tulee vaan välillä olo että kaikilla muilla on huippukalliita merkkejä :D[/QUOTE]

Ostaako vanhemmat myös itselleen vain huippukalliita merkkejä, perus zarat tai seppälät ei käy?

tosi on
[QUOTE="a.p";29624592]Taisi kolahtaa ;)

Pointti oli vaan että marketista ostetut on ihan yhtä hyviä ku kalliitki, niinku moni on sanonu.

ja mitä tulee asian miettimiseen niin etkö sä koskaan pohdi elämän turhempiaki asioita?[/QUOTE]

Meillä on sekä Cirafin toppis, että POP:n ja voin kertoa, ettei niistä voi puhua edes samana päivänä kun puhutaan laadusta! Cirafin puku suorastaan imee veden itseensä ja jos kunnon loskakeli, niin läpi menee. POP:n puku pysyy kuivana. Eli kyllä se vaan niin on, että laatu siinä maksaa, eikä merkki.

Meillä on sekä Cirafin toppis, että POP:n ja voin kertoa, ettei niistä voi puhua edes samana päivänä kun puhutaan laadusta! Cirafin puku suorastaan imee veden itseensä ja jos kunnon loskakeli, niin läpi menee. POP:n puku pysyy kuivana. Eli kyllä se vaan niin on, että laatu siinä maksaa, eikä merkki.
No niin, eipäs nyt sohita siellä! Minä kun kerran erehdyin kertomaan, että kyllä ne meidän Molot ja Ticketit ja varsinkin Quiksilverit on olleet hintansa väärtejä, niin jo kerkesi lauma kimppuuni kertomaan että a) en tiedä paremmasta, että halpikset on ihan yhtä hyviä, ihan varmasti on (en uskaltanut kysyä, että mistä he sitä vertailupohjaa ovat saaneet) ja b) olen vain merkkimamma, joka yrittää päteä lapsellaan.

Kaikenlaisia päätelmiä ne ihmiset osaa tehdä toisten vaatteiden perusteella. Varsinkin, kun eivät ole "yhtään kiinnostuneita merkkivaatteista".

tosi on
No niin, eipäs nyt sohita siellä! Minä kun kerran erehdyin kertomaan, että kyllä ne meidän Molot ja Ticketit ja varsinkin Quiksilverit on olleet hintansa väärtejä, niin jo kerkesi lauma kimppuuni kertomaan että a) en tiedä paremmasta, että halpikset on ihan yhtä hyviä, ihan varmasti on (en uskaltanut kysyä, että mistä he sitä vertailupohjaa ovat saaneet) ja b) olen vain merkkimamma, joka yrittää päteä lapsellaan.

Kaikenlaisia päätelmiä ne ihmiset osaa tehdä toisten vaatteiden perusteella. Varsinkin, kun eivät ole "yhtään kiinnostuneita merkkivaatteista".
:D oops, sori, en tiennyt ettei saa sanoa että ostaa eri merkkisiä vaatteita... :D

Pin
[QUOTE="a.p";29624556]Anteeksi itsellesi mutta kyllä on ostettu paljonkin kirpparilta. Nytkin lapsella päällä paita joka on ostettu kirpparilta ;) Kaupasta ostan lähinnä alemyynneistä, hyvin harvoin olen maksanut alkuperäistä hintaa.

Ja et tainnut ymmärtää pointtiani. En mä kyttää mitä muilla on päällä. Eikä mua sinäänsä haittaa yhtään jos jollain on päällä body joka on maksanut 80 euroa tietyn merkkinsä takia. Vaan ihmetyttää joidenkin äitien käytös. Se, että korostetaan tiettyä merkkiä. Siis puheissa.. Silloin tulee tunne että tärkeintä on merkki, ei niinkään mikään muu. Merkkivaatteilla päteminen ei mene mun ymmärrykseen.[/QUOTE]

Miten asiaa sitten korostetaan? En ole koskaan huomannut tällaista, mutta palstamammoilla on aina kauheasti näitä kokemuksia kun kaikki ympärillä vaan kerskuu ja koreilee.

"a.p"
En ole kyllä aikoihin nähnyt kenenkään merkkivaatefriikin edes pohtivan, että onko meidän lapsia ainoa... kun ei ole :D Eikä ole sinunkaan, tiedät ihan hyvin sen kysymättäkin. Onko sinun seuraava pointti sitten joku eriarvoisuus lasten kesken ja kiusaaminen? Kun oikeasti sen huomion tekee yleensä (sanotaan nyt rumasti että) köyhä, ja pitää meteliä siitä että kellä oli mitäkin. Muita ei sitten voisi vähempää kiinnostaa miettiä, että mitä toisilla on päällä.
Väitätkö ettei lapset kiusaisi toisiaan tuostakin asiasta?
Ja ihan tosissaanko väität ettei kukaan niistä rikkaammista katso alaspäin niitä köyhiä joilla ei ole sitä merkkituotetta päällä?

ja huom. OSA!!! ei kaikki.

"Katariina"
[QUOTE="a.p";29624963]Väitätkö ettei lapset kiusaisi toisiaan tuostakin asiasta?
Ja ihan tosissaanko väität ettei kukaan niistä rikkaammista katso alaspäin niitä köyhiä joilla ei ole sitä merkkituotetta päällä?

ja huom. OSA!!! ei kaikki.[/QUOTE]
No ihan varmasti jotkut kiusaa tuostakin, omien kokemuksien mukaan yleensä syyllinen arvosteluun ja kiusaamiseen on se köyhän perheen kateellinen lapsi. Köyhälle se kolahtaa useammin ja varsinkin jos kotoa on opittu tuollainen malli kuin aapeella.

buhuuuu
Meillä käytetään aina merkkihaalareita, koska ne miellyttää mun silmää. Mut näihin korostamisjuttuihin ja leveilyihin en ole ikinä tosielossa törmännyt. Jostain tietyn merkin mitoituksesta on saatettu kaverin kanssa jutella. Kai sen on joku vieressä kuunteleva saattanut kokea lesoiluna.

"a.p"
Tämä keskustelu meni väärille raiteille.

Moni tuntui ymmärtävän mun pointin, osa ei.

ja sinulle Pin: Kyllä ihan leikki-ikäiset tuolla hiekkalaatikolla on kiusanneet toisia vääränlaisista vaatteista. Ja sellainen asenne vaatteiden suhteen ei tule kuin vanhempien kautta.

Mun mielestä turha tulla vähättelemään toisten kokemuksia kiusaamisesta tms. Hyvä jos et ole kokenut sellaista, mutta moni on.

Ja edelleen mua ei haittaa merkkivaatteet yhtään. Jos joku on valmis maksamaan ja ne miellyttää silmää niin siitä vaan :) En edelleenkään ole sitä mieltä että merkkivaatteiden käyttäjät on huonoja niinku moni on täällä kääntänyt :D

Pin
[QUOTE="a.p";29625115]Tämä keskustelu meni väärille raiteille.

ja sinulle Pin: Kyllä ihan leikki-ikäiset tuolla hiekkalaatikolla on kiusanneet toisia vääränlaisista vaatteista. Ja sellainen asenne vaatteiden suhteen ei tule kuin vanhempien kautta.

Mun mielestä turha tulla vähättelemään toisten kokemuksia kiusaamisesta tms. Hyvä jos et ole kokenut sellaista, mutta moni on.

Ja edelleen mua ei haittaa merkkivaatteet yhtään. Jos joku on valmis maksamaan ja ne miellyttää silmää niin siitä vaan :) En edelleenkään ole sitä mieltä että merkkivaatteiden käyttäjät on huonoja niinku moni on täällä kääntänyt :D[/QUOTE]
No siksi kysyinkin hieman ihmetellen millaisia ne kokemukset oikein on siitä, että ne vanhemmat oikein korostavat niitä merkkivaatteita ja kiusaavat ihan. Kertokaa nyt.

tosi on
[QUOTE="a.p";29625115]Tämä keskustelu meni väärille raiteille.

Ja edelleen mua ei haittaa merkkivaatteet yhtään. Jos joku on valmis maksamaan ja ne miellyttää silmää niin siitä vaan :) En edelleenkään ole sitä mieltä että merkkivaatteiden käyttäjät on huonoja niinku moni on täällä kääntänyt :D[/QUOTE]

Kyllä ne kiusaajalapset etsii aiheensa ihan mistä tahansa niin halutessaan. Mua kutsuttiin tänään lenkillä ollessani huoraksi. Ihan merkkivaatteissa lenkkeilin, nimittelijänä pari noin kymmenvuotiasta kusipäälasta. En ehtinyt niitä pysäyttää kun olivat pyörällä ja huuto tuli vasta kun ajoivat ohi, mutta ehdin näyttää keskisormea. Jos olisin ehtinyt pysäyttää niin niskasta olisin roudannu kotiin ja kertonut heidän vanhemmilleen.

Kiusaajat ei kiusaa toisten alevaatteiden takia. Kiusaajat kiusaa, koska heillä on kusipäävanhempia jotka on epäonnistuneet lapsen kasvatuksessa.

Yhteistyössä