"Aluksi huostaanoton perusteet olivat syy: aikaa ei ole kulunut vielä riittävästi." -
Tällä tarkoitan, että näin mulle vastattiin kun kysyin syytä.
Aluksi syy oli väsymykseni, joka tutkittaessa selvisi kilpirauhasen vajaatoiminnaksi joka tuota aiheutti ja itse olin pyytänyt tyhmyyttäni apua kotiin väsymyksen vuoksi ja koska väsymys ei väistynyt niin lapset huostaanotettiin koska olin ihan poikki, myöhemmin pitkään selviteltäessä verikokeet paljastivat tämän fyysisen sairauden ja nyt huostaanottoa jatketaan ikäänkuin varmuuden vuoksi, jos vaikka väsyisin taas tai sitten siinä on joku muu syy, jota ei minulle kerrota.
Lasten ja minun väleissä ei ole ongelmia, vuorovaikutus on loistava ja perhe-elämä meillä toimii tosi hyvin, siitä ei ole ollut kyse meillä. Meillä tarjottiin kotiin tätiä istumaan sohvalle sillointällöin, mutta koska tietenkään tällainen ei auttanut niin päädyttiin huostaanottoon. Uskokaa tai älkää, mutta Suomi ei ole ihan sellainen mitä monet luulee. Lapsia huostaanotetaan myös hyvistä perheistä joissa lapsilla ei ole hätää. Laki sanoo toista, mutta käytäntö ei ole tällainen, mitä luulisi.