Huomioitteko tarjoiluissa pitkän matkan vieraat?

Meillä yli puolet vieraista tulee aina 100-300 kilometrin päästä synttäreille, enkä tarjoile lämmintä ruokaa. Meillä on synttäriKAHVIT, mutta toki asian huomioin niin että pöydässä on reilusti myös suolaista syötävää. Näin kenenkään ei tarvitse jäädä nälkäiseksi ja itsekin ehdin vaihtaaedes muutaman sanan vieraiden kanssa, kun koko aika ei kulu keittiössä.

Jos samat vieraat tulevat muuten kylään, yleensä aina tehdään ihan ruoka. Silloin tilat ja ajankäyttö on ihan erilaista, kun on pienempi määrä ihmisiä.

Menen synttäreille sankarin takia ja onnitellakseni häntä, en tarjoilujen takia.
Jos mulle olisi suolaisen tarjoilun saanti noin tarkkaa, jättäisin juhlat väliin. Varsinkin kun ap osasi varautua kehmmoihin tarjoiluihin.

Ap voisi kertoa kuinka palljon puhuitte miehenne kanssa tarjoilujen vähyydestä ennen ja jlk juhlien?

Menen synttäreille sankarin takia ja onnitellakseni häntä, en tarjoilujen takia.
Jos mulle olisi suolaisen tarjoilun saanti noin tarkkaa, jättäisin juhlat väliin. Varsinkin kun ap osasi varautua kehmmoihin tarjoiluihin.

Ap voisi kertoa kuinka palljon puhuitte miehenne kanssa tarjoilujen vähyydestä ennen ja jlk juhlien?

Ei yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä helv.;29519089:
Ihanko tosi jollekin voi joku suolainen piirakk olla kahvipöydässä noin tärkeä? :O :D
Pääsettekö miehenne kanssa tästä koskaa yli?

Niinpä. jos meille ap tulee kaukaa, niin annan muutaman euron, niin saa ostaa abc:lta joka on 24 tuntia auki tai jostain pikkukaupasta 50 sentin karjalanpiirakoita, ovat ruokaisia, tai jotain muuta vasta paistettua, jota saa abcLta.

annan sen verran rahaa että saa jotain suolaista tuoretta, 5 euroa riittää, kumma että ei ole varaa tuon verran ostaa itselleen suolaista jos on varaaa ajaa satoja kilsoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29536742:
Ei ole tietenkään yllätys ettei täällä ymmäretä lukemaansa. Jatkakaa toki keskustelua aiheen sivusta.

Sä nolaat itteäs vaan kokoajan enemmän.
Lueppas omia vastauksiasi muista keskusteluista, nauruhymiöiden lisäksi et osaa muuta kuin vittuilla asian vierestä.

CRUMBLEEEEEEEEEEEEEEEE ja muuta älykästä seuraa.

Mä sain jo vastauksen kysymykseeni. Eli osa tarjoaa sitä seitsemää sorttia ja jotkut lämmittää kahvia, joillain on jopa ruokaa tarjolla. Eli ihmisillä on erilaiset käsitykset juhlien tarjoilusta, näinhän se on aina ollutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29536759:
Mä sain jo vastauksen kysymykseeni. Eli osa tarjoaa sitä seitsemää sorttia ja jotkut lämmittää kahvia, joillain on jopa ruokaa tarjolla. Eli ihmisillä on erilaiset käsitykset juhlien tarjoilusta, näinhän se on aina ollutkin.

Onko sun älykkyydessä vikaa, kun etä ole tätä ennen tajunnut?

Vaikka onkin jo vanha ketju enkä lukenut kuin aloituksen, niin ei ole koskaan pitkänmatkalaisetkaan odottaneet, että lapsen synttäreillä olisi päivällistarjoilu. Eli kyllä ne lasten kekkerit on kakku&kahvitilaisuus ja vieraat syövät lounaansa ja päivällisensä joko kotonaan tai pitkänmatkalaiset matkan varrella.

En nyt yhtään ymmärrä, miksi ap:n kysymystä ei ymmärretä. Onko tosiaan niin, että suurin osa ei esim. lasten synttäreillä tarjoile mitään muuta kuin makeaa? Omaan melko laajaan kaveriporukkaan mahtuu vain yksi hyvä ystäväni, joka ei suolaisia tarjoile. Hän on kaikkea muuta kuin kotitalousihminen eikä ehkä vain tajua, että esim. lasten kutsuilla suolainen olisi aika kova juttu, etteivät lapset syö pelkkää makeaa. Itse teen aina suolaistakin tarjottavaa kahvipöytään, jos jonkun kahville kutsun. Oli kyse sitten synttäreistä tai ihan peruskahvittelusta.

Minä tykkään kovasti järjestää juhlia :) lapsia kun on vain yksi, olen synttäritarjoomuksiin aina panostanut. Sukulaissynttäreille, jonne osa tulee kauempaakin, olen tehnyt paria-kolmea sorttia suolaista (tyyliin karjalanpiirakat, lohipiirakka/ voileipäkakku, kinkkusarvet) makeiden tarjoomisten lisäksi. Ja olen lapsesta saakka kasvanut siihen, että kaukaa tuleville tarjotaan syömistä niin, etteio nälässä tarvitse kotiin lähteä ajamaan.

Tämä on meidän tapa, kukin tehköön tyylillään.

En nyt yhtään ymmärrä, miksi ap:n kysymystä ei ymmärretä. Onko tosiaan niin, että suurin osa ei esim. lasten synttäreillä tarjoile mitään muuta kuin makeaa? Omaan melko laajaan kaveriporukkaan mahtuu vain yksi hyvä ystäväni, joka ei suolaisia tarjoile. Hän on kaikkea muuta kuin kotitalousihminen eikä ehkä vain tajua, että esim. lasten kutsuilla suolainen olisi aika kova juttu, etteivät lapset syö pelkkää makeaa. Itse teen aina suolaistakin tarjottavaa kahvipöytään, jos jonkun kahville kutsun. Oli kyse sitten synttäreistä tai ihan peruskahvittelusta.

Olen mä laittanut synttärikahveille myös jotain suolaista, mutta ruokatarjoilua ei ole ollut kuin omilla 40- ja 50-vuotisjuhlillani.

Meillä tarjoiluun kuuluu aina suolaista ja makeaa, mutta mitään suoranaista ruokatarjoilua ei ole, ellei ole erikseen kutsuttu "syömään". Lasten kummit esim. tulee parin tunnin ajomatkan päästä ja odotan, että he ovat ns. syntymäpäiväjuhliin tullessa syöneet kotona ja meille tullaan vain kahvipöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29536792:
Niin ja mähän en mistää ruokatarjoiluista tässä ole puhunutkaan vaan suolaisesta tarjoilusta.
Tulkintakysymys "jotain ruokaisaakin eikä vaan "kakku kahveja" :D Mulle ruokaisa tarkoittaa esim keittoa, makaronipohjaista salaattia tms, kun taas kakkukahveihin kuuluu jotain suolaistakin kuten esim juustoja ja keksejä. En kuitenkaan pidä juustoja ja keksejä kovinkaan ruokaisana. Mutta voi ne tietty olla sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29536784:
Olen mä laittanut synttärikahveille myös jotain suolaista, mutta ruokatarjoilua ei ole ollut kuin omilla 40- ja 50-vuotisjuhlillani.

Nythän puhuttiin suolaisesta kahvitarjoilusta, ei ruokatarjoilusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29519051:
Miten avauduin? Kysyin, että ottavatko muut huomioon pitkän matkan vieraat tarjoiluissa?

Kysymys oli asiallinen. Mutta mitä ajattelit huomioonottamisella? Vaikka siellä olisi ollut voileipäkakkua ja suolaista piirakkaa, olisiko sillä kuitattu lasten ruokailut? Aikuisillehan toi riittäisikin. Lapset mielestäni tarvitsevat ruuan eli mekin olisimme syöneet kotona tai matkalla joko ennen tai jälkeen vierailun, riippuen ajankohdasta.

Entäpä mikä on pitkä matka?

[QUOTE="vieraskin";29536808]Kysymys oli asiallinen. Mutta mitä ajattelit huomioonottamisella? Vaikka siellä olisi ollut voileipäkakkua ja suolaista piirakkaa, olisiko sillä kuitattu lasten ruokailut? Aikuisillehan toi riittäisikin. Lapset mielestäni tarvitsevat ruuan eli mekin olisimme syöneet kotona tai matkalla joko ennen tai jälkeen vierailun, riippuen ajankohdasta.

Entäpä mikä on pitkä matka?[/QUOTE]

Lapsella on kyllä aina omat ruuat mukana.

Yhteistyössä