Kotona olevat: kuinka paljon ehostatte itseänne normipäivänä

• Viestiketjun aloittaja kamalannäköinen
  • Ensimmäinen viesti
kamalannäköinen
Galluppia: Kuinka paljon te muut kotona lapsen kanssa olevat meikkaatte ja laitatte tukkaanne? Olen jälleen ihan kamalannäköisenä, ihan hävettää jos naapuri sattuu soittamaan ovikelloa tänään... Rönttökotivaatteet, tukka pystyssä eikä yhtään meikkiä. Käydään kyllä lapsen kanssa ihmisten ilmoilla, mutta tänään vain lähikaupassa ja muuten ulkoilemassa. Tänään on siis pärjännyt laittamalla kamalan tulan peitteeksi pipon päähän ja toppavaatteet kotivaatteiden päälle. Alkoi vaan kiinnostaa, kun näin eilen leikkipuistossa niin kauniita äitejä enkä itse kokenut lukeutuvani heihin.

Jos on muskaripäivä, laitan ripsiväriä ja tukkaan aamulla pari paplaria. Jos oikein revittelen esim. muskaria varten, laitan meikkipuuteria ja ehkä jopa huulikiiltoa. Jos on kyläilyä eli tulee vieraita/mennään itse kylään niin riippuen ihan vieraista, katson vähän paremmin peiliin mutta ei mitään järin kummallista siltikään. Juhlat ja kaupungille menot sitten erikseen, mutta mua kiinnostaa nyt kotiäitien normipäivät. Miten paljon ja miten puunaatte?

Olo on itsellä kyllä mukavampi sellaisina päivinä, kun on vähän jaksanut siistiytyä mutta tänään ei ole huvittanut. On tässä rönttöilyssäkin puolensa... Ja usein tuntuu, että säästelen uusimpia vaatteita ja laitan päälle ne huonoimmat vaikka kyse olisi vain uudesta trikoopaidasta. Pitäisi varmaan hävittää kaapista kaikki röntöt. Onko muita samanlaisia kotoilijoita?

"wieras"
Kotoilija olen, mutten äiti. Ei mun mielestä kotoilua tai ulkoilua varten tartte mitenkään itseään hienoksi laittaa. Kunhan hygieniasta huolehtii niin mun mielestä voi olla ihan huoleti :)

Aina samalla tavalla, eli normimeikki. Meikkivoide, ripsiväri ja kulmat laitan. Tukkaa pidän kiinni, monesti kyllä letillä eli avatessa saattaa olla kiharat. Normaaleissa kotihousuissa ja peruspuserossa olen kotona. Lenkkeillessä lenkkivaatteet, kaupassa käydessä vaihdan farkut jalkaan.. Siinä se.

Meikkaan jotta en tunne itteäni niin nuhjuiseksi ja ei haittaa vaikka tulisi kuka tahansa kylään.

"vieras."
Useimmiten en mitenkään. Teen töitä kotona etänä pari tuntia päivässä, lapsi on puistossa sen aikaa ja iltapäivät olen kotona lapsen kanssa. Vähän siistimmät vaatteet vedän päälle kun vien ja haen lasta puistosta, mutta naamalle en jaksa yleensä tehdä mitään. Nykyään käytän silmälaseja melkein aina ja niiden kanssa silmämeikki tuntuu turhalta, ripsari vaan tahrisi lasit. Joskus laitan meikkivoidetta, jos iho näyttää kovin epätasaiselta.

Kun lapsi on haettu puistosta vaihdan rönttövaatteet päälle ja niissä oleskelen yleensä loppupäivän. Ulos lähtiessä vaan vetäisin toppahousut risojen haaremihousujen päälle.

vierrrr
En meikkaa. Tukan laitan ponnarille. Välillä on nätimmät verkkarit/leggarit, välillä rumemmat. No, rintsikoita en pidä kotona, että se nyt näyttää vähän homssuiselta.

"vieras."
No en kyllä yleensä meikkaa jos oon vaan lasten kanssa kotona, ulkoilen, käy normi ruokaostoksilla tai urheilen. Jos lähdetään ulos syömään tai "shoppaileen" niin silloin tulee mulkastua peiliin ja ehkä vähän pakkelia laitettua. Mulla vaan iho kärsii tänä talvena poikkeuksellisen paljon (atopia, psori), joten lääkäri suositteli meikkaamattomuutta.

"V e e r a"
Meikkivoide, puuteri, kevyt silmämeikki. Hiukset laitan kivasti. Pieni suihkaus raikasta hajuvettä.
Kotona päällä siistit kotivaatteet, mitään kauhtunutta ei kaapista löydy (paitsi lököverkkarit joita käytän kotona menkkojen aikaan).

Kivempaa olla mukavan näköinen. Omakin mieli pysyy pirteänä =)

werh
Usein on ripasra. Ehkä kerran viikkoon meikkaan (en laske ripsarin laittoa meikkaamiseksi). Kuljeskelen yleensä 3 numeroa liian isoissa collegeissa ja hupparissa. Joskus laitan farkut. Usein en laita niitä edes kauppaa varten.

"Wieras"
Aloittajan teksti oli kuin minun kirjottama :D

Joskus ajattelen että tänään laitan siistimmät vaatteet ja jopa meikkaan, mutta sitten se aina jää.

Mulla on kotivaatteet ja ihmistenilmoille-vaatteet eri paikoissa, ja yleensä aina on jotain sieltä kotivaatelaatikosta päällä. Nyt talvella on niin helppoa kun tosiaan vetäsee toppahousut kotivaatteiden päälle ja kampaamattoman tukan piilottaa pipon alle.

*_*
Miksi pitää olla eri vaatteet kotiin ja muualle? On mullakin toki ns bilevaatteet ja normit, mutta pukeudun kotona ihan samalla tavalla kuin esimerkiksi kylään tai töihin. Eli farkut tai vastaavat ja siisti paita, joskus joku villatakkiviritelmä tms. Meikkaan joka aamu; meikkivoide, vähän puuteria ja poskipunaa, ripsaria. Jos oikein on aikaa, hulluttelen ja laitan jopa silmänrajaukset. Hiukset tapaa yleensä olla kiinni, lapsen kanssa kun ei enää riitä aika mihinkään suoristusrautaleikkeihin. Mä ainakin koin synnytyksen jälkeen olevani kauhea räjähtänyt tankki, ja voin henkisesti paremmin kun näytän peilistäkin kivalta.

"mmm"
Lähes joka päivä meikkivoide, ripsari ja kulmat. Sitten laitan tukan silleen "nätisti" eli suihkauttelen vähän tukkalakkaa ettei ihan sohota. Päällä yleensä jotkut rennot olohousut ja rento paita, jos lähden sitten johonkin housut vaihtuu farkkuihin. Ja en kyllä yleensä liiku ovesta ulos ilman jonkunlaista laittautumista!

pipo päähän
Farkut päällä kotona, yök ei. Kun tulen kotiin niin heti collarit jalkaan ja rintsikat pois, otan rennosti.

Räjähtänyt tankki olo mulla ei kyllä ollut ees synnytyksen jälkeen, kehtaa peiliin katsoa ilman meikkiäkin.

Ken guru
Onko naapureiden kyläily jossakin ihan jokapäiväistä, vai miksi sen takia pitää stressata omaa ulkomuotoa? Ihan hassu ajatus, että kotona olemista varten pitäisi jotenkin laittautua.
Mä en laittaudu muita varten, vaan siksi että itselläni on siisti olo. Samaan tapaan kun yöpaita vaihdetaan päivävaatteisiin. Ei mulla meikkaamisessa kauaa mene. Eikä mulla myöskään ole mitään rönttövaatteita olemassakaan. Kun vaatteet kulahtaa, ne heitetään roskikseen.

Miksi kotona pitäisi olla epäsiisti?

En yhtään. Jos olen vaan kotona, saatan olla koko päivän yöpaidassa ja tukka kampaamatta. Jos menen johonkin ihmisten ilmoille tai jos on joku tulossa käymään niin "laittaudun" saman verran kuin töihin, eli pesen ja ehkä myös föönaan tukan, ja tietenkin pukeudun tilanteeseen sopiviin päivävaatteisiin :D Meikkiä käytän vain aniharvoin jos on joku isompi juhla.

Olen varmaan kaikkien "naisen pitäisi aina huolehtia ulkonäöstään"-ihmisten painajainen.

Viimeksi muokattu:
"Heta"
Olen kotona lasten kanssa päivät, mutta aamulla käyn aikaisin salilla treenaamassa ja siellä tulee tietysti käytyä suihkussa, laitettua vähän tukkaa, meikkivoidetta, ripsaria, kulmat...ihan kevyesti vaan, en tiedä huomaako kukaan edes että olen meikkiä laittanut, mutta itselle tulee vähän pirtsakkaampi fiilis.

"Mamma"
En meikkaa kotona ollessa, senkin ajan käytän johonkin muuhun mukavempaan tekemiseen. Kotoa jos sitten jonnekin lähden niin ehostusta tarpeen mukaan. Kestoväri kulmissa ja ripsissä, sillä pääsee arjessa jo pitkälle.

Mä en laittaudu muita varten, vaan siksi että itselläni on siisti olo.

Miksi kotona pitäisi olla epäsiisti?
Ei siinä mitään, mutta ap:n tekstistä ainakin minulle tulee kuva, että stressaa lähinnä sitä että joku sattuisi näkemään. Kukin laittautukoon juuri niin kuin parhaaksi näkee, mutta minusta epäsiisti ja laittautumaton eivät ole ihan sama asia. Itse pidän kotona juuri sellaisia "kotivaatteita", joilla en ihmisten ilmoille lähtisi. Siistit vaatteetkin säilyvät käyttökelpoisina pidempään, kun eivät ole käytössä koko aikaa.

Ken guru
Ei siinä mitään, mutta ap:n tekstistä ainakin minulle tulee kuva, että stressaa lähinnä sitä että joku sattuisi näkemään. Kukin laittautukoon juuri niin kuin parhaaksi näkee, mutta minusta epäsiisti ja laittautumaton eivät ole ihan sama asia. Itse pidän kotona juuri sellaisia "kotivaatteita", joilla en ihmisten ilmoille lähtisi. Siistit vaatteetkin säilyvät käyttökelpoisina pidempään, kun eivät ole käytössä koko aikaa.
Mun mielestä tuo riippuu tosi paljon ihmisestäkin. On (ehkä harvempia tosin) naisia jotka näyttävät jopa paremmalta ilman meikkiä, tai eivät ainakaan "unisilta".

Itse olen blondi, joten en ole siis noiden onnellisten tähtien alla syntynyt. Meikkaamisessa mulla ei kyllä montaa minuuttia mene kun en käytä värivoiteita. Sen verran on luonto armahtanut, että iästäni huolimatta ihoni on edelleen hyvä ja sileä ilmankin.

Mutta en minä muiden meikkaamisia tai meikkaamattomuuksia kyttää. Itselläni olisi nurhuinen olo jos en hieman laittautuisi aamulla. Aamulaittautuminen on kuulunut rutiiniin jo 14-vuotiaasta asti, eli lähemmäs 30 vuotta jo :xmas:, joten se on minulle sama freesaus ja itsestään selvyys kuin hampaiden pesu.

Professional Griefer
Peseydyn, pistän mekon päälle ja suin tukan.
Jos en ole menossa lähikauppaa pidemmälle, niin en meikkaa. Joskus laitan bb-voidetta jos olen erityisen laikukas. Ennen saatoin meikata "huvikseni", mutta nykyään oon niin pihi, etten "tuhlaa" meikkiä turhaan :D

Yhteistyössä