Yövalo lastenhuoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on pienten lasten huoneessa.
Lapset on 6 ja 7v.

Toinen roikkuu katossa. Se valaisee planeettoja ja tähtiä joka puolelle huoneeseen. Toinen on pistokkeessa kiinni, se muodostaa kuvion seinälle ja vaihtaa väriä.
Satunaisesti ovat käytössä ja yöksi sammutan.

[QUOTE="Saana";29528189]Ite aattelin jotain tän tapaista.. Pabobo, Barbapapa Lumilove, vaaleanpunainen netist

Kokemuksia?[/QUOTE]

Meillä on tuo, mutta lapsi alkaa vaan leikkiä sen kanssa. Mutta kyseessä vaikeasti rauhoittuva lapsi. Tuonhan voi ottaa vaikka kainaloon nukkumaan. On kuitenkin siis ihan kova, ei mikään pehmeä barbababa. Kyllä tuon voisi vaikka pöydälle toiseen kulmaan laittaa. Noin valoisat yövalot kun helposti huonontavat joillain lapsilla nukahtamista ja yöunta. Meillä pistorasiaan laitettava pieni valo on paras, mutta jos lapsi oikeasti pelkää, niin tuo barbabab voi olla oikein hyvä. Meillä oli ikean spööka kummitus yövalo, joka oli suht. pehmeä ja vähän samanlainen kun tuo barbababa, mutta lapsi pelkäsi sitä ihan hirveästi.

[QUOTE="vvieras";29528331]Meillä on tuo, mutta lapsi alkaa vaan leikkiä sen kanssa. Mutta kyseessä vaikeasti rauhoittuva lapsi. Tuonhan voi ottaa vaikka kainaloon nukkumaan. On kuitenkin siis ihan kova, ei mikään pehmeä barbababa. Kyllä tuon voisi vaikka pöydälle toiseen kulmaan laittaa. Noin valoisat yövalot kun helposti huonontavat joillain lapsilla nukahtamista ja yöunta. Meillä pistorasiaan laitettava pieni valo on paras, mutta jos lapsi oikeasti pelkää, niin tuo barbabab voi olla oikein hyvä. Meillä oli ikean spööka kummitus yövalo, joka oli suht. pehmeä ja vähän samanlainen kun tuo barbababa, mutta lapsi pelkäsi sitä ihan hirveästi.[/QUOTE]

No way!!

Miten kenellekään tulee edes mieleen ostaa KUMMITUS yövaloa lapselle!!??

[QUOTE="vvieras";29528331]Meillä on tuo, mutta lapsi alkaa vaan leikkiä sen kanssa. Mutta kyseessä vaikeasti rauhoittuva lapsi. Tuonhan voi ottaa vaikka kainaloon nukkumaan. On kuitenkin siis ihan kova, ei mikään pehmeä barbababa. Kyllä tuon voisi vaikka pöydälle toiseen kulmaan laittaa. Noin valoisat yövalot kun helposti huonontavat joillain lapsilla nukahtamista ja yöunta. Meillä pistorasiaan laitettava pieni valo on paras, mutta jos lapsi oikeasti pelkää, niin tuo barbabab voi olla oikein hyvä. Meillä oli ikean spööka kummitus yövalo, joka oli suht. pehmeä ja vähän samanlainen kun tuo barbababa, mutta lapsi pelkäsi sitä ihan hirveästi.[/QUOTE]

Onko tossa sitten kovinkin kirkas valo? Ajttelin sitä juurikin pöydälle/hyllyyn, niin ettei lapsi sitä saa käsiinsä (juurikin ettei ala vain leikkimään sillä :) )

[QUOTE="Saana";29528348]Onko tossa sitten kovinkin kirkas valo? Ajttelin sitä juurikin pöydälle/hyllyyn, niin ettei lapsi sitä saa käsiinsä (juurikin ettei ala vain leikkimään sillä :) )[/QUOTE]

No niin kirkas, että nään lukea sen valon avulla kirjaa. Toki tämä baba pitää olla ihan kirjassa kiinni, mutta jos lapsi se kainalossa nukkuu, voi olla turhan kirkas. Kyllä se hyllylläkin koko huoneen valaisee, mutta toki hämärästi. Esimerkiksi meillä perus punaiset jouluvalot valaisevat vähemmän mitä tuo lamppu. Suosittelen muuten sinistä, koska sininen on nimenomaan se rauhoittava väri. Itseä kaduttaa, kun tuli tuo punainen otettua. Ehkä tuon voisi jonnekin lattialle laittaa, ehkä jopa vaikka pöydän alle, ettei valaise liikaa.

Meillä lapsi vaatii yövalon, koska pelkää pimeää. Kelpuutti tosin tuon pienen pistorasiaan laitettavan valon.

Meillä 4½ vuotias on aina nukkunut pimeässä. Luin jostain että on hyvä totuttaa jo pieni vauva siihen että yöllä on pimeää ja silloin nukutaan. Olen siis toiminut niin. Varjopuolena on että kun lapsi nyt aina välillä näkee pahoja unia tai on niitä kauhukokemuksia ei pieni meinaa löytää ulos huoneestaan :( Huoneen ovi on nimittäin myös aina kiinni koska muuten sinne lankeaisi valo silloin kun me vanhemmat vielä olemme hereillä. Ja on käynyt niinkin että lapsi on herännyt yöllä ja jäänyt ihmettelemään niin kovin sitä että ovi on auki että nukkumisesta ei ole tullut hetkeen mitään, että olemme päätyneet pitämään oven aina kiinni kun on aika nukkua.

Eli ei yövaloa, toimii hyvin meillä. Huoneessa on himmennettävät kattovalot. Tämä on hyvä jos vaikka sairastelee ja pitää nähdäkin jotain eikä kuitenkaan halua täysiä valoja laittaa.

Voi. Meillä ei tunnu olevan vaikutusta. Enemmän se huonontaa että pelkää ja heräilee pimeässä. Sopivan himmeä antaa nukkumisturvan ja näkee mennä esim vessaan. Muuten ei näkisi.

Mistä lapsi oppii pelkäämään pimeää? Joku sen lapselle opettaa.
Minä en itse pelkää pimeää, lapsena kylläkin koska minulle oli opetettu että pimeässä lymyilee mörköjä ja muita kauheuksia.
Oma lapsi haluaa joskus vettä yöllä ja silloin nousemme yhdessä ja kuljemme pimeässä keittiöön. Siellä laitan pienen valon ja juodaan vesi. Pimeässä kuljemme takaisin sänkyyn, peittelen lapsen ja palaan omaan sänkyyn. Koskaan lapsi ei ole ilmaissut pelkäävänsä pimeää.

[QUOTE="Vieras.";29528342]No way!!

Miten kenellekään tulee edes mieleen ostaa KUMMITUS yövaloa lapselle!!??[/QUOTE]

:D ei se ole miltään kummitukselta näyttänyt, jos olet niitä nähnyt. Oli ihan heräteostos ikeassa kerran. Semmoinen pieni väriävaihtava otus, joka ei näyttänyt omasta mielestäni yhtään pelottavalta :D

[QUOTE="Vieras.";29528342]No way!!

Miten kenellekään tulee edes mieleen ostaa KUMMITUS yövaloa lapselle!!??[/QUOTE]

qger2z5

spoka yövalo

[QUOTE="valoton";29528514]Mistä lapsi oppii pelkäämään pimeää? Joku sen lapselle opettaa.
Minä en itse pelkää pimeää, lapsena kylläkin koska minulle oli opetettu että pimeässä lymyilee mörköjä ja muita kauheuksia.
Oma lapsi haluaa joskus vettä yöllä ja silloin nousemme yhdessä ja kuljemme pimeässä keittiöön. Siellä laitan pienen valon ja juodaan vesi. Pimeässä kuljemme takaisin sänkyyn, peittelen lapsen ja palaan omaan sänkyyn. Koskaan lapsi ei ole ilmaissut pelkäävänsä pimeää.[/QUOTE]

Jaa.a mie en pelkää pimeää eikä tuokaa pienenä. Ei se sitä meiltä oo oppinut. Ei sillä yövaloakaan aina oo ollut. Samalla lailla se pelkää ulkona jos ollaan taskulampun kanssa. Mutta siis lapsia on erilaisia, mm mielikuvitus on tuolla aikas vahva, itse se näkee möröjä opettamattakin. Minäkin lapsena pelkäsin pimeää, kotona ei muistaakseni opetettu.

Yhteistyössä