suomalainen urheiluvalmetajakin sanoo-karppaus pahasta =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Aika paljolti elintarvikkeet ei ole suomalaisia nykyään. Vaikka tulisi suomalaisesta firmasta.
Niimpä mutta mahtaako vanhemmat ihmiset tätä ymmärtää? Eräskin vanhempi nais ihminen ihan huuli väpättäen sanoi minulle, että kyllä se vilja pelloilta vielä kelpaa, jos sota tulisi?:O Maanviljelijöitä kuuluu myös lähipiiriini, sanomattakin on kai selvää mitä he ajattelevat karppauksesta.:rolleyes:
Näiden ihmisten kanssa en edes keskustele ruokavaliostani etten pahoita kenenkään mieltä, mutta jostain he aina löytävät jutunjuurta joka liittyy karppaukseen.
 
Vp (Veijo Puustinen)
Treenaus/liikunta-ravintotutkimus polkenut paikallaan 40 vuotta.

Jeff Volek, tohtori ja vähähiilihydraattisenravinnon, aineenvaihdunnan ja terveyden ja fyysisen suorituskyvyn tutkimiseen erikoistunut tutkija Connecticutin yliopistosta USA:ssa sanoo että tämän päivän tilanteessa kaikki on suunnattu erilaisten nopeita hiilihydraatteja sisältävien tuotteiden markkinoimiseen atleeteille. Kaikki alkoi 80-luvulla Gatorade energiajuomalla. Tänään markkinat suorastaan tulvivat erityyppisiä energiajuomia.

Mistä kaikki alkoi?

Sillä että atleetti tarvitsee runsaasti hiilihydraatteja pystyäkseen hyviin suorituksiin on pitkä historia. Jo Bostonin maratonin yhteydessä joiltakin juoksijoilta mitattiin verisokerin taso ja huomattiin että verensokeri oli hyvin matala juoksun jälkeen. Seuraavana vuonna saivat juoksijat enemmän hiilihydraattia niin ennen, juoksun aikana ja juokssun jälkeen ja paransivat suoritustaan. Vasta vuonna 1990 pääsi tutkimus todenteolla käyntiin etupäässä skandinaavisten tutkijoiden toimesta. Silloin oli kehitetty uusi tekniikka, lihasbiobsian (?) tekemiseksi. Otettiin pieni näyte lihaksesta ja sillä tehtiin erilaisia kokeita. Lähinnä kysymys oli glygogeenin ja hiilihydraattimetabolismin mittauksesta lihaksessa. Myös nyt huomattiin että runsas hiilihydraattimäärä paransi suoritusta.

lue:

http://terveydeksesi.fix4you.se/#post269
http://terveydeksesi.fix4you.se/#category17
 
karppi
Voisiko joku karppauksen astusta sit kommentoida mun eilisiä ruokia, että mikä niissä oli se epäterveellinen osa!

Aamupala: Smoothie, jossa avokadoa, lehtikaalia, kurkkua, viherjauhetta, vettä, mukillinen teetä.

Lounas: Itsetehty mantelileipä, jonka sisällä n.3g voita, leikkelettä, juustoa (23%), kurkkua, paprikaa, salaattia, kananmunaa

Päivällinen: Kookospaneroitua broilerinfilettä paistettuna oliiviöljyssä, kreikkalainen salaatti fetajuustolla ja oliiveilla

Iltapala: Siemennäkkäri voilla, leikkeellä ja kasviksilla, turkkilainen jogurtti marjoilla.
 
Vierasmies
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29565658:
Sitäpaitsi sanotaan myöskin "ettei urheilija tervettä päivää näe". :stick:
Ymmärrät varmaan, että sillä tarkoitetaan pääasiassa tukielimiä.

Lujassa on se uskomus, että vaaka tai edes peili näyttää terveyden. Niin saatanasti akat pelkää kiloja, että haukkuvat kaikki yli 60kg naiset "pulleiksi" ja luulevat itse olevansa terveyden esikuvia kun kitudietillä/karppauksella pitävät painon alhaalla (= ovat laihoja läskejä joilla ei sydän ja keuhkot pelaa yhtään).
 
Ymmärrät varmaan, että sillä tarkoitetaan pääasiassa tukielimiä.

Lujassa on se uskomus, että vaaka tai edes peili näyttää terveyden. Niin saatanasti akat pelkää kiloja, että haukkuvat kaikki yli 60kg naiset "pulleiksi" ja luulevat itse olevansa terveyden esikuvia kun kitudietillä/karppauksella pitävät painon alhaalla (= ovat laihoja läskejä joilla ei sydän ja keuhkot pelaa yhtään).
En ollut kauaakaan karpannut enkä kaikkea ylimääräistä pudottanut, kun mies sanoi että mun kroppa oli muuttunut urheilullisemman näköiseksi.
Veriarvot myös katsoin painonpudotuksen jälkeen, ja ne oli parantuneet huomattavasti, muutoin paitsi paha kolesteroli oli pysynyt täysin samana.
Että en mä nyt silti suostu uskomaan jotakuta muuta, kuin omaa kokemustani.

Vähärasvaisuuden nimissä syödään kaikenlaista teollista tuotosta, tai yritetään laihduttaa syömällä jotain pussijauheita, mutta eipä ne tunnu samalla tavalla kuumentavan tunteita kuin se, että jotkut karsii turhaa sokeria ravinnostaan ja panostaa muuhun sisältöön.
 
Viimeksi muokattu:
karppi
karppaus on dieetti, mutta sitä ei sa koko ikänsä noudatta, sen vaikutukset näkyvät viiveellä. hyvä painonpoudotuksessa, mutta jsoain vaiheesa on alettava syömään myös kuituja, kun on olemassa myös kokojyvätuotteita, jotka eivät ole niin pahasta
kommentoisitko tuota mun eilistä ruokapäivää, mikä on esimerkkinä tossa muutaman viestin päässä?
 
Vierasmies
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29565832:
En ollut kauaakaan karpannut enkä kaikkea ylimääräistä pudottanut, kun mies sanoi että mun kroppa oli muuttunut urheilullisemman näköiseksi.
Veriarvot myös katsoin painonpudotuksen jälkeen, ja ne oli parantuneet huomattavasti, muutoin paitsi paha kolesteroli oli pysynyt täysin samana.
Että en mä nyt silti suostu uskomaan jotakuta muuta, kuin omaa kokemustani.

Vähärasvaisuuden nimissä syödään kaikenlaista teollista tuotosta, tai yritetään laihduttaa syömällä jotain pussijauheita, mutta eipä ne tunnu samalla tavalla kuumentavan tunteita kuin se, että jotkut karsii turhaa sokeria ravinnostaan ja panostaa muuhun sisältöön.
Taas painotat terveytesi ja ulkonäkösi vain ruokaan.
Paljonko sun tukielimet ja keuhkot kehittyi karppaamalla?
 
karppi
Taas painotat terveytesi ja ulkonäkösi vain ruokaan.
Paljonko sun tukielimet ja keuhkot kehittyi karppaamalla?
Omasta puolestani voin sanoa, että kun paino on tippunut (kiitos karppaamisen), oon päässyt myös kuntoilemaan. Mun kestävyys ja jaksaminen on lisääntynyt roimasti, samoin lihaskunto.
Tein ennen elämäntapamuutosta kuntotestin, jonka tulos oli silloin surkea. Puolen vuoden jälkeen tulos oli jo hyvä. Matkaa erinomaiseen on vielä, mutta sekin päivä vielä koittaa.
 
karppi
Rollolainen, etkö löydä moitittavaa syömisistäni?
Mitä mun ruokavaliosta puuttuu ja mitä siinä on liikaa?

Analysoi nyt, kun kerran tiedät. Vai menikö sormi suuhun, kun karppisapuska ei olekaan pelkkää voita, kermaa ja pekonia?
 
Vierasmies
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29565925:
Pudotin painoa rapiat 30 kiloa, ja sen myötä olen intoutunut harrastamaan enemmän liikuntaa. Polvien nivelongelmat esim. on poissa.
Väitätkö ettei olisi kehittyneet?
Hyvä juttu. Ymmärsit varmaan mistä oli kyse? Liian moni tuijottaa vaakaa ja uskoo olevansa terve ja hyväkuntoinen jopa, vain sillä että skarppaa ja makaa sohvalla.
 

Yhteistyössä