Mistä johtuu että ylipainoiset ihmiset käyttävät paljon light-tuotteita?

vieras*
TUntuu niitä käyttävän ihan yhtä lailla hoikat ja normaalipainoisetkin. En kyllä ymmärrä miksi. Mutta en ole huomannut mitään eroa, minkä painoiset niitä käyttäis eniten :D Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne laihduttaa? Energiaahan niistä saa yleensä vähemmän, mutta ei se auta, jos syö paljon :)
 
Sen takiahan niitä vissiin syyä paljo ku elimistö huutaa rasvaa, sitte syyä light-tuotteita lopulta kalorimääräsesti enempi ku rasvaversiota ja turvotaan käsiin =)

TUntuu niitä käyttävän ihan yhtä lailla hoikat ja normaalipainoisetkin. En kyllä ymmärrä miksi. Mutta en ole huomannut mitään eroa, minkä painoiset niitä käyttäis eniten :D Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne laihduttaa? Energiaahan niistä saa yleensä vähemmän, mutta ei se auta, jos syö paljon :)
 
Ai käyttää paljon vai? En oo huomannu eroja, näyttää kyllä jotkut normaalipainoiset/ hoikatkin käyttävän. Mie käytän vaan kevytmargariinia ja maitoa, terveydenhoitajan ja lääkärin kehoituksesta.
 
"miemie"
Mä en käytä light-tuotteita sen takia että ne muka laihduttaisi. Ne nyt vaan maistuu paremmilta. Miksi ylipainoisen pitäis aina miettiä sitä lahduttavaa vaikutusta. Kuitenkin jokaisen meistä on pakko syödä jokapäivä, on sitten minkä kokoinen tahansa. Miksi ei siis söisi sitä mistä itse enemmän tykkää, on se sitten light/rasvatonta tai ei :)

Enempi se on tottumuskysymys, kuin painokysymys :)
 
"wieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29467055:
läskit syö liikaa, liian rasvaista ja yksipuolista ravintoa ja liikkuvat vähän. Light-tuotteita eivät käytä, koska maku menee terveellisyyden edelle.
Light-tuotteet ei ole mitenkään terveellisiä. Ei kyllä sokerikaan. Mutta rasva on terveellistä.
 
"lumis"
Ne ovat mainosten uhreja. Toki myös viralliset tahot, kuten THL ovat levittäneet vuosikymmeniä valheellista terveyspropagandaa, kuten että kevytlevitteet olisivat terveellisiä, ja että voi ja normaalirasvaiset maitotuotteet olisivat vaarallisia, samoin kuin oikeasti luonnonmukainen raakamaito.
 
Ei olekkaan
Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29466838:
Ei niillä kyllä taida olla laihduttava vaikutus.
Mie en käytä mithään =)
mutta lihavuuden kaverina tulee yleensä diabetes, ja silloin on käytettävä light tuotteita, noh kyllä se painonkin soisi tippuvan, mutta moni ei laihduta vaikka pitäisi?
 
vierass
Meidät on aivopesty ajattelemaan, että rasva on paha ja sokeri on sallittu. Tätä perustellaan muun muassa sillä, että 1 gramma rasvaa sisältää 9 kaloria ja 1 gramma hiilihydraatteja / sokeria vain 4 kaloria. Eli jos jätät pois rasvan, niin saat syödä kaksinkertaisen määrän hiilihydraatteja. Light-tuotteista on rasva poistettu ja lisätty sokeria antamaan makua. Sellaiselle, jolla kakkostyypin diabetes on tuloillaan, light-tuotteiden sokeri saa vain aikaan lisää näläntunnetta ja syöpöttelyä. Ei siinä pysty laihtumaan kun elimistö vaatii koko ajan lisää ruokaa, ellei ole todella kova itsekuri.
 
miksi?
[QUOTE="wieras";29467304]Varsinkaan diabeetikon ei kannata syödä light-tuotteita. Ei myöskään sokeria.[/QUOTE]

Ai jaa kyllä mulle ainakin suositeltiin, esim limuista saa juoda lightia, makeutusaineita jos haluaa käyttää niin keinotekosia jne..?
 
"Lissu"
Mä luin joskus jostakin että ne light-tuotteet "huijaa" elimistöä niin että kroppa luulee saaneensa sokeria ja sitten kun sitä ei kuulukaan, niin alkaa vaatia sitä. Eli se light-tuote joka on vähäkalorinen saa aikaan vaikutuksen, että vähän päästä mätät kuitenkin keksiä naamaan kun elimistö huutaa sokeria. En sitten tiedä onko totta? Tuleeko teille light-tuotteiden käyttäjät herkkuhimo sen jälkeen kun juotte vaikka light-limua?

Mä en käytä light-tuotteita, jostain syystä aspartaami tekee mulle aina huonon olon.
 

Yhteistyössä