Voiko isyydestä kieltäytyä?

Kerro nyt ihmeessä kepsis, että miten kyetään todistamaan, että joku on toiminut epärehellisesti? Ei kaikista moraalittomista asioista voi tehdä rikoksia. Näissä on lähinnä sana sanaa vastaan. Ellei sitten vapauteta kaikkia miehiä elareiden maksamisesta, jotta ei tarvitsisi selvittää, kenen pitäisi maksaa ja kenen ei.
Se, että mahdollisimman moni myöntää ettei se ole reilua tai loogista, on ollut minun motivaationi tässä ketjussa. Se taas miten asia korjataan ei ole välttämättä minulle se tärkein pointti, koska et sinä oikeasti korjaa mitään yhteiskunnan epäkohtaa puhumalla netissä.

Jokainen ottakoon vastuunsa omista päätöksistään, eikä sysää osaa seurauksista toisen päälle.

Olkoon se miehen päätös osallistuuko ja miten.
 
Kyllä mäkin laskisin seksin perustarpeisiin vaikkei kuulukaan ihan ensisijaisiin (tyyliin lepo, ruoka jne.). Yhtä lailla toisten läheisyys ja kosketus, sosiaaliset suhteet jne. on perustarpeita vaikka ilman niitä säilyy hengissä.
 
Se, että mahdollisimman moni myöntää ettei se ole reilua tai loogista, on ollut minun motivaationi tässä ketjussa. Se taas miten asia korjataan ei ole välttämättä minulle se tärkein pointti, koska et sinä oikeasti korjaa mitään yhteiskunnan epäkohtaa puhumalla netissä.

Jokainen ottakoon vastuunsa omista päätöksistään, eikä sysää osaa seurauksista toisen päälle.

Olkoon se miehen päätös osallistuuko ja miten.
Nimenomaan OMISTA päätöksistä ja lisäisin vielä, ettei yleistäisi kaikkia maailman naisia itsekkäiksi huijareiksi jos sattuu valitsemaan huonon ja epärehellisen tyypin sänkypuuhiin.
 
säpäle harmaana
Luuletko että sellaisia miehiä ei ole joiden mielestä abortti olisi kauhein asia mitä voi tapahtua raskauden sattuessa vaikka kyse olisi pikaisesta suhteesta?

Ja onhan se vastuun kantamista että käyttää ehkäisyä, tässä ei vaan tajuta mitä on se vastuullisuus, se on sitä että toimitaan jatkuvasti vastuullisesti, ei se, että jotain tapahtuu mille on aina tilastollinen mahdollisuus, vaikka se onkin hyvin pieni.

Se on myös vastuullista että vaikka abortti olisi henkisesti vaikea juttu, niin silti sekin voi olla hyvinkin vastuullinen teko.

(tuosta toki kaikki alkio on lapsi fanaatikot vetää kauheat kilarit)
Olen samaa mieltä näistä. Sen sijaan ihmettelen, miksi ollaan vaatimassa jotain lakimuutoksia, kun käsittääkseni myös se todennäköisyys joutua julman akan huijaamaksi on ihan yhtä pieni ja ehkä jopa pienempi, kuin joutua tilanteeseen, jossa ehkäisy pettää ja mies haluaa häipyä kuvioista. Minusta on hyvä, että laki on jälkimmäisessä tilanteessa naisen puolella koska missään tapauksessa nainen ei pääse omasta vastuustaan.
 
Puhuin seksistä miehen ja naisen välillä josta voi seurata raskautuminen joka tässä keskustelussa oli aiheena. Mikä siinä nyt on sinun vaikeaa ymmärtää? :headwall:
Se on vaikea ymmärtää, että jos puhutaan seksistä niin se ei rajoitu tarpeena pelkkään sisään-ulos liikkeeseen ja tarpeena sen voi perustella aina paremmin sillä kun kertoo miten sitä harrastetaan jopa ilman kumppania. Jos laitetaan vierekkäin valintana nainen ja miehen oma käsi, niin mitä luulet että miehet valitsee 9 kertaa kymmenestä vähintään? Joten ne ei ole niin eri asia kuin haluaisit esittää, periaatetasolla tarpeena ajateltuna.

Et voi rajoittaa toisen vastauksia kun kysymyksesi / kyseenalaistamisesi aihe on laajempi asia kuin vain se, minkä yhteydessä haluaisit sitä käsitellä.

Seksi on perustarve.

Jos sinulle se ei ole sitä, ei se mitään, et ole yhtään huonompi ihminen.
 
"vierailija"
Raskauden etenemisen suhteen nainen ei saa päättää, naisen on PAKKO päättää. Siinä on vissi ero. Mä en ihan ymmärrä, miten voidaan valitella sitä että miehellä ei siinä asiassa ole mitään oikeuksia. Miten siinä voisi olla? Joku miehille tarkoitettu abortin vastine? Mikä se sitten olisi?

Nainen tulee raskaaksi ja päättää tehdä abortin. => Lasta ei ole olemassakaan.

Nainen tulee raskaaksi, päättää pitää lapsen mutta mies haluaa "abortin". => Lapsi on olemassa.

Eikö tossa ole aika selkeä ero, jonka vuoksi nykyinen lainsäädäntö on mitä on. Huolimatta onko lapsi saanut alkunsa huijauksella vai vahingolla.

Mä en ihan ymmärrä myöskään miksi koko tän ketjun aikana ei yksikään mies ja lukuunottamatta itseäni ja kfkfkf:ää(jos muistan oikein) ei myöskään naiset ole ottaneet esiin sitä miehille suunnattua ehkäisypilleriä. Kun kaikkia näitä epäreiluuksia, mitä mies näissä raskaustilanteissa näköjään kohtaa voitaisiin välttää melkoisen hyvin jos miehille olisi myös ehkäisypilleri niin miksi te ette kiukuttele että sellaista ei ole tehty vaan penäätte lainsäädäntöön miehelle "aborttiratkaisua", jossa ei ole ihan yhtä eikä kahta ongelmaa? Kaiken tämän energian kun suuntaisitte järkevämpään osoitteeseen niin johan olisi radikaalisti vähemmän näitä isäksi huijattuja ym.

Ja ei se abortti ole ihan oikeasti niin kepeää tavaraa kuin täällä annetaan ymmärtää. Siinä ihan aikuisten oikeasti joutuu päättämään ihmiselämän (huolimatta miten siitä alkiosta ajattelee) jatkumisesta, se on henkisesti useille kova paikka eikä se fyysisestikään mikään läpihuutojuttu ole. Itse raskaudesta ja synnytyksestä puhumattakaan.
 
Se on vaikea ymmärtää, että jos puhutaan seksistä niin se ei rajoitu tarpeena pelkkään sisään-ulos liikkeeseen ja tarpeena sen voi perustella aina paremmin sillä kun kertoo miten sitä harrastetaan jopa ilman kumppania. Jos laitetaan vierekkäin valintana nainen ja miehen oma käsi, niin mitä luulet että miehet valitsee 9 kertaa kymmenestä vähintään?

Et voi rajoittaa toisen vastauksia kun kysymyksesi / kyseenalaistamisesi aihe on laajempi asia kuin vain se, minkä yhteydessä haluaisit sitä käsitellä.

Seksi on perustarve.

Jos sinulle se ei ole sitä, ei se mitään, et ole yhtään huonompi ihminen.
Luuletko, etten tiedä tuota? Miksi et osaa pysyä itse aiheessa ja myöntää olevasi väärässä? Ja tuo viimeinen kommenttisi on lapsellisuudessaan vailla vertaa.

Jos sinusta ei tietäisi että olet mies, sinusta ei kirjoitustesi perusteella voisi koskaan uskoa mieheksi ja tätä en sano loukkaamis-mielessä, vaan on tullut useinkin mieleen juttujasi lukiessa.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vierailija";29461924]Raskauden etenemisen suhteen nainen ei saa päättää, naisen on PAKKO päättää. Siinä on vissi ero. Mä en ihan ymmärrä, miten voidaan valitella sitä että miehellä ei siinä asiassa ole mitään oikeuksia. Miten siinä voisi olla? Joku miehille tarkoitettu abortin vastine? Mikä se sitten olisi?

Nainen tulee raskaaksi ja päättää tehdä abortin. => Lasta ei ole olemassakaan.

Nainen tulee raskaaksi, päättää pitää lapsen mutta mies haluaa "abortin". => Lapsi on olemassa.

Eikö tossa ole aika selkeä ero, jonka vuoksi nykyinen lainsäädäntö on mitä on. Huolimatta onko lapsi saanut alkunsa huijauksella vai vahingolla.

Mä en ihan ymmärrä myöskään miksi koko tän ketjun aikana ei yksikään mies ja lukuunottamatta itseäni ja kfkfkf:ää(jos muistan oikein) ei myöskään naiset ole ottaneet esiin sitä miehille suunnattua ehkäisypilleriä. Kun kaikkia näitä epäreiluuksia, mitä mies näissä raskaustilanteissa näköjään kohtaa voitaisiin välttää melkoisen hyvin jos miehille olisi myös ehkäisypilleri niin miksi te ette kiukuttele että sellaista ei ole tehty vaan penäätte lainsäädäntöön miehelle "aborttiratkaisua", jossa ei ole ihan yhtä eikä kahta ongelmaa? Kaiken tämän energian kun suuntaisitte järkevämpään osoitteeseen niin johan olisi radikaalisti vähemmän näitä isäksi huijattuja ym.

Ja ei se abortti ole ihan oikeasti niin kepeää tavaraa kuin täällä annetaan ymmärtää. Siinä ihan aikuisten oikeasti joutuu päättämään ihmiselämän (huolimatta miten siitä alkiosta ajattelee) jatkumisesta, se on henkisesti useille kova paikka eikä se fyysisestikään mikään läpihuutojuttu ole. Itse raskaudesta ja synnytyksestä puhumattakaan.[/QUOTE]

No niin. Paljon hyvää asiaa. Etenkin ensimmäinen kappale.
 
Luuletko, etten tiedä tuota? Miksi et osaa pysyä itse aiheessa ja myöntää olevasi väärässä? Ja tuo viimeinen kommenttisi on lapsellisuudessaan vailla vertaa.

Jos sinusta ei tietäisi että olet mies, sinusta ei kirjoitustesi perusteella voisi koskaan uskoa mieheksi ja tätä en sano loukkaamis-mielessä, vaan on tullut useinkin mieleen juttujasi lukiessa.
Round and round we go again.

Miksi minä olen nyt väärässä? Siksikö kun osasin perustella sen miksi mielestäni seksi on perustarve ihmiselle? Sekö nyt kumosi minun näkemyksen asiasta?

Tottakai sinä yrität loukata tuolla, ei olisi mitään syytä tässä kohti tuoda tuota esiin :D

Alkeellista dear Watson.

Olisikin että tässä meillä on kaksi mielipide eroa vain, mutta sinulla on kova vimma yrittää sysätä tätä henkilökohtaisuuksien heittelyksi :D Semmoista "kokeillaan hermostuuko se tosta" tyylistä pelleilyä.
 
Round and round we go again.

Miksi minä olen nyt väärässä? Siksikö kun osasin perustella sen miksi mielestäni seksi on perustarve ihmiselle? Sekö nyt kumosi minun näkemyksen asiasta?

Tottakai sinä yrität loukata tuolla, ei olisi mitään syytä tässä kohti tuoda tuota esiin :D

Alkeellista dear Watson.

Olisikin että tässä meillä on kaksi mielipide eroa vain, mutta sinulla on kova vimma yrittää sysätä tätä henkilökohtaisuuksien heittelyksi :D Semmoista "kokeillaan hermostuuko se tosta" tyylistä pelleilyä.
Itsetyydytys on asia erikseen, siitä ei voi seurata tätä ongelmaa mikä TÄSSÄ keskustelussa on aiheena. Joko meni perille?

Sinusta seksi on niin olennainen osa ihmisen elämää ettei siinä sovi käyttää harkintaa ja järkeä. Sitä on vain pakko saada. Vaikka tosiaan oma käsi ja harkinta, odottaminen, tutustuminen rauhassa ovat vaihtoehtoja myös = ongelmaa nimelta isyys ei todennäköisemmin tällöin tule.

Minua ei kiinnosta lähteä henkilökohtaisuuksiin (ja by the way SITÄ pidän aika naisellisena piirteenä;) ja alkaa arvioimaan toisten seksielämiä. Parisuhteeseen tietysti seksi kuuluu, mutta sinkkuna ollessa joutuu olemaan usein myös ilman. Minä en laske seksiksi tässä keskustelussa homoseksuaalien seksiä tai sooloseksiä, koska se ei liity aiheeseen.
 
Itsetyydytys on asia erikseen, siitä ei voi seurata tätä ongelmaa mikä TÄSSÄ keskustelussa on aiheena. Joko meni perille?

Sinusta seksi on niin olennainen osa ihmisen elämää ettei siinä sovi käyttää harkintaa ja järkeä. Sitä on vain pakko saada. Vaikka tosiaan oma käsi ja harkinta, odottaminen, tutustuminen rauhassa ovat vaihtoehtoja myös = ongelmaa nimelta isyys ei todennäköisemmin tällöin tule.

Minua ei kiinnosta lähteä henkilökohtaisuuksiin (ja by the way SITÄ pidän aika naisellisena piirteenä;) ja alkaa arvioimaan toisten seksielämiä. Parisuhteeseen tietysti seksi kuuluu, mutta sinkkuna ollessa joutuu olemaan usein myös ilman. Minä en laske seksiksi tässä keskustelussa homoseksuaalien seksiä tai sooloseksiä, koska se ei liity aiheeseen.
Niin niin, tietenkään et laske esimerkkejä ihmisten seksuaalisista normaaleista taipumuksista perusteeksi sille miksi seksi on perustarve, kun sitä tehdään oltiin suhteessa tai ei.

Jankutijankuti.

Äläkä taas yritä laittaa sanoja minun suuhun, se on tosi ikävä tapa :D

Tottakai järkeä pitää käyttää seksissä ja siinä kenen kanssa sitä harrastaa.

Tosiasia on se, että suurin osa meistä ihmisistä harrastaa seksiä jossain kohti elämää ihmisen kanssa jota ei tunne kovin hyvin, moni myös sellaisen kanssa jota ei tunne ollenkaan.

Lakien olisi tarkoitus käsitellä elämää, ei mielikuvituksellista maailmaa missä asiat menee niinkuin jonkun moralistin mielestä kuuluisi mennä. Mihin niitä lakeja tarvittaisiin jos kaikki toimisi niinkuin on järkevää?

Siksi juurikin sanoin että seksi on perustarve, ja se ilmenee esimerkiksi niin että se ohittaa monasti ne järkevät vaihtoehdot. Lisätään yhtälöön vielä alkoholi, niin avot, siinä se on hyvä selittää että "ihmiset ihmiset,kädet omalle puolelle ja ollaan nätisti"

Lait on nimenomaan olemassa siksi että selvitellään tilanteita missä voi syntyä epäreilu tilanne, tarpeettoman epäreilu. Jotta yhteiskunnassa säilyisi rauha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29462001:
Kyllä elämässä pitää vain aika usein luottaa tuntemattomiin.
No en nyt tiedä onko luottaminen oikea sana. Luotat systeemiin, yhteiskuntaan, tahoihin. Yksittäinen ihminen ja hänen toimintansa tilanteessa on vähän eri asia. Jos luotat vaikkapa lääkäriin, niin luotatko oletukseen mitä lääkäri on, vai siihen henkilöön joka on edessäsi.
 
Niin niin, tietenkään et laske esimerkkejä ihmisten seksuaalisista normaaleista taipumuksista perusteeksi sille miksi seksi on perustarve, kun sitä tehdään oltiin suhteessa tai ei.

Jankutijankuti.

Äläkä taas yritä laittaa sanoja minun suuhun, se on tosi ikävä tapa :D

Tottakai järkeä pitää käyttää seksissä ja siinä kenen kanssa sitä harrastaa.

Tosiasia on se, että suurin osa meistä ihmisistä harrastaa seksiä jossain kohti elämää ihmisen kanssa jota ei tunne kovin hyvin, moni myös sellaisen kanssa jota ei tunne ollenkaan.

Lakien olisi tarkoitus käsitellä elämää, ei mielikuvituksellista maailmaa missä asiat menee niinkuin jonkun moralistin mielestä kuuluisi mennä. Mihin niitä lakeja tarvittaisiin jos kaikki toimisi niinkuin on järkevää?

Siksi juurikin sanoin että seksi on perustarve, ja se ilmenee esimerkiksi niin että se ohittaa monasti ne järkevät vaihtoehdot. Lisätään yhtälöön vielä alkoholi, niin avot, siinä se on hyvä selittää että "ihmiset ihmiset,kädet omalle puolelle ja ollaan nätisti"

Lait on nimenomaan olemassa siksi että selvitellään tilanteita missä voi syntyä epäreilu tilanne, tarpeettoman epäreilu. Jotta yhteiskunnassa säilyisi rauha.
Totta, tosielämässä ei tule useinkaan varmistettua ja mentyä "oppikirjojen" mukaan. Itse vieläkin joskus kävelen baarista kotiin mikä on maailman idiootein virhe ja jos jotain sattuisi siinä matkalla (raiskaus) niin se olisi minun tyhmyyttäni, että pidin taksimaksua tärkeämpänä kun omaa turvallisuutta. Elämä on valintoja. Kaikilla valinnoilla on seuraus ja siksi poikien ja miesten kannattaa käyttää järkeä, eikä hypätä jonkun kortsuja puhkovan hullun lakanoihin. Siitä rauhassa tutustumisesta voi myös seurata jotain paljon parempaa, kuten parisuhde :)
 

Yhteistyössä