Mitä sinulle tulee mieleen jos

• Viestiketjun aloittaja 2337
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29418660]"Arkitieto", jolla voi mitätöidä toisen kokemuksen? "Tiedät varmaan itsekin, että asia ei ole noin".

Saisinko sun määritelmän vielä tälle "arkitiedolle".[/QUOTE]

Huomaa, ettet ole paljon kouluja käynyt. :D No niin opettelepas hakemaan tietoa ja selvitä itse mitä tarkoittaa "arkitieto", niin tulee niin kun kaksi kärpästä yhdellä iskulla tälle oppitunnille!

"vieras."
Huomaa, ettet ole paljon kouluja käynyt. :D No niin opettelepas hakemaan tietoa ja selvitä itse mitä tarkoittaa "arkitieto", niin tulee niin kun kaksi kärpästä yhdellä iskulla tälle oppitunnille!
Mistä sen huomaa? Oliko tämäkin sun "arkitietoa"?

Minähän pyysin sun oman määritelmän "arkitiedolle", kun erotat sen kokemuksesta ja rinnastat sen faktatietoon.

[QUOTE="vieras.";29418669]Mistä sen huomaa? Oliko tämäkin sun "arkitietoa"?

Minähän pyysin sun oman määritelmän "arkitiedolle", kun erotat sen kokemuksesta ja rinnastat sen faktatietoon.[/QUOTE]

Sen huomaa siitä, että vaikka sulle kuinka rautalangasta VÄÄNTÄMÄLLÄ vääntää pointtia niin ei silti mene perille. :LOL: Minä pyydän sinua selvittämään sen, koska sinulle on hyödyllisintä se itse lukea ja samalla oppia hankkimaan tietoa.

"vieras."
Sen huomaa siitä, että vaikka sulle kuinka rautalangasta VÄÄNTÄMÄLLÄ vääntää pointtia niin ei silti mene perille. :LOL: Minä pyydän sinua selvittämään sen, koska sinulle on hyödyllisintä se itse lukea ja samalla oppia hankkimaan tietoa.
Mistä mä selvitän, mitä arkitieto sinulle on, kun se selkeästi poikkeaa yleisestä määritelmästä? Kysymällä sinulta. Mutta jostain syystä et halua vastata.

Ap: Mitä tulee mieleen ihmisestä joka ei syö lihaa.

Sinä: No sen mielestä liha on pahaa.

Joku: Minusta liha on kyllä hyvää, mutta en syö sitä, koska [joku muu syy].

Sinä: Niin, teitäkin on, mutta KYLLÄHÄN SINÄ TIEDÄT ITSEKIN, että suurin osa niistä jotka eivät syö lihaa, heistä liha on pahaa.

Tätäkö sinä yrität minulle vääntää? Et huomaa, missä menet vikaan?

[QUOTE="vieras.";29418688]Mistä mä selvitän, mitä arkitieto sinulle on, kun se selkeästi poikkeaa yleisestä määritelmästä? Kysymällä sinulta. Mutta jostain syystä et halua vastata.

Ap: Mitä tulee mieleen ihmisestä joka ei syö lihaa.

Sinä: No sen mielestä liha on pahaa.

Joku: Minusta liha on kyllä hyvää, mutta en syö sitä, koska [joku muu syy].

Sinä: Niin, teitäkin on, mutta KYLLÄHÄN SINÄ TIEDÄT ITSEKIN, että suurin osa niistä jotka eivät syö lihaa, heistä liha on pahaa.

Tätäkö sinä yrität minulle vääntää? Et huomaa, missä menet vikaan?[/QUOTE]

Edelleenkin se on ystävä pieni keskustelua aiheesta jota ap nimenomaan aloituksellaan haki. Miten sinulla on niin hirvittävän vaikea myöntää, että olet mielipiteeltäsi erilainen?

"vieras."
Edelleenkin se on ystävä pieni keskustelua aiheesta jota ap nimenomaan aloituksellaan haki. Miten sinulla on niin hirvittävän vaikea myöntää, että olet mielipiteeltäsi erilainen?
No koska

"Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä. "

Yhä edelleen. Esität väitteen, et mielipidettä.

[QUOTE="vieras.";29418703]No koska

"Hieno homma, tietysti heitä on myös mutta tiedät varmaan itsekin, että useimmiten kyse ei ole siitä. "

Yhä edelleen. Esität väitteen, et mielipidettä.[/QUOTE]

Niin ja hän kommentoi myöntyvästi, joten päästiin eteenpäin? Se oli olettamus, että tiedät ehkä sinäkin..?

[QUOTE="vieras.";29418711]Ja seuraavaksi se muuttui mielipiteeksi. Josta tämä vääntö alkoi. Joko ymmärtää pointin?[/QUOTE]

Mielipiteitä saa esittää vedoten toisiin ja sehän lopulta onkin keskustelun tarkoitus, mielipiteiden vaihto ja vaikuttaminen. Keskustelussa voi tulla esille muita pointteja joka oli esimerkiksi tuo kommenttini, jonka varmistin vielä palstalaisen tietävän.

"vieras."
Mielipiteitä saa esittää vedoten toisiin ja sehän lopulta onkin keskustelun tarkoitus, mielipiteiden vaihto ja vaikuttaminen. Keskustelussa voi tulla esille muita pointteja joka oli esimerkiksi tuo kommenttini, jonka varmistin vielä palstalaisen tietävän.

"Sininen on paras väri"

"Minusta punainen on kiva väri"

"Voi olla, mutta kyllähän sinä tiedät itsekin, että sininen on parempi" vs. "Minun mielestä sininen on kyllä kauniimpi koska (lisää tähän perustelusi]"

Selkeämmin en osaa enää esimerkkiä vääntää.

[QUOTE="vieras.";29418717]"Sininen on paras väri"

"Minusta punainen on kiva väri"

"Voi olla, mutta kyllähän sinä tiedät itsekin, että sininen on parempi" vs. "Minun mielestä sininen on kyllä kauniimpi koska (lisää tähän perustelusi]"

Selkeämmin en osaa enää esimerkkiä vääntää.[/QUOTE]

"Mitä syitä on työttömyydelle?"

"Minusta itsekurin puute ja tyhmyys"

"Minusta nekin voivat olla syinä, mutta kai olet samaa mieltä, että kyllähän enemmistöllä syy on kouluttamattomuudessa?"

"Niin totta se on ja minusta myös kyllä yllä mainitsimissani asioissa"

Ja kerrotko vielä miten tuo haittasi keskustelua?

"vieras."
Hienoa vieras.! Vihdoin myönsit erehtyneesi! Olipas pitkä vääntö. Mutta sinulle varmasti opettavainen.
Ahaa. Eli kun muuttaa mielipiteensä tiedoksi, arkitiedoksi ja taas mielipiteeksi, mutta välillä taas arkitiedon kautta tiedoksi, joka onkin mielipide, on koko ajan ollut asian ytimessä ja muut väärässä? Ok :D Oli kyllä todella opettavaista. Kiitos tästä.

:LOL:

Mutta siis joo, mulle tulee mieleen tosiaan myöskin entinen ongelmakäyttäjä, oli kyse sitten alkoholista tai huumeista. Koska mä olen huomannut että aika usein entiset alkoholistit esimerkiksi käyttää raitistua-ilmaisua.

MrsBean harmaana
Mulle tulee mieleen sanasta raitis, ihminen joka ei pidä humalatilasta. Ystävissäni on useita absolutisteja, ja yhdenkään syyt raittiuteen ei ole Happygirlin mainitsemia :eek: . Taidan siis olla outolintu vieraan kanssa?

Yhteistyössä