Kuinka monelta tuli synnytyksessä sekä lapsi että p*ska?

zpp
Niin. Siinä se kysymys jo tulikin.

Oma synnytys edessä ja miehen kanssa tuli juttua ko. asiasta, kun mies heitti vitsiä että aikoo olla videokamera kädessä ja taltioida joka tilanteen. Oli myös kuullut ystävältään jonka vaimo synnytti, että oli meinannut hänen äijä pyörtyä saliin kun ei ollut tajunnut, että sieltä tosiaan voi tulla jotain muutakin, kuin pelkästään se lapsi.

Kiinnostaa myös tietää moniko oksensi synnytyksen yhteydessä? Kun joillain tulee ilmeisesti avautumisvaiheessa huono olo ja itse jonkin verran kammoan tuota oksentamista, varsinkin jos muutenkin hektinen tilanne.

"Veera"
Avautumisvaiheessa oksensin aina kun erehdyin syömään tai juomaan jotain. Esikoisen kohdalla avautumisvaihetta kesti n 20tuntia joten olin aika kiitollinen kun jossain 15 tunnin kohdalla laittoivat vähän nestettä suoneen.

Kyllä minusta vähän kakkaa on tullu molemmilla kerroilla. Ainakin eka kerralla. Onhan se selvää että jos siellä suolessa yhtään kakkaa on niin se kyllä puristuu ponnistuvaiheessa ulos. Se vauvan ponnistaminen on sinänsä ihan samanlaista kuin kakan ponnistaminen.

Ite kyllä kieltäisin intiimialueen videokuvaamisen. Sitäpaitsi haluaisin että mies keskittyis ponnistusvaiheessa tulemaan minua sen sijaan että räveltäis kameran kanssa.

noooh..
Meillä myös mies ihmetteli, että miten se kakka voi tulla synnytyksen yhteydessä...

Käskin miehen pistämään viinirypäleen suuhunsa ja hörppäämään vettä suunsa täyteen. Sen jälkeen pistin kaksi mehupilliä sojottamaan huulten välistä ja kehoitin puhaltamaan viinirypäleen kokonaisena ulos ilman, että nielaisee vettä tai puhaltaa sitä ulos viinirypäleen kanssa.

Ja kas, lamppu syttyi :D

Jospa ehdottaisit ap miehellesi, että videokameran kanssa hääräämisen sijasta hän keskittyisi synnytyssalissa sinuun ja siihen kuinka hänen lapsensa syntyy.. Se on hienoimpia hetkiä elämässä ja sitä en kannata tuhlata videokameran läpi tuijottamiseen ja parhaan kuvakulman etsimiseen. :) tsemppiä tulevaan!

Ja se kakkaaminen on yhtä luonnollista ja normaalia kuin lapsen synnyttäminen. Sitä tulee jos on tullakseen ja ei siinä sen kummempaa... Mistäs luulet "ei tullut lasta eikä p*skaa" -sanonnan juontavan? :D

• Tykkää
Reactions: nuusa
zpp
[QUOTE="Veera";29386671]Ite kyllä kieltäisin intiimialueen videokuvaamisen. Sitäpaitsi haluaisin että mies keskittyis ponnistusvaiheessa tulemaan minua sen sijaan että räveltäis kameran kanssa.[/QUOTE]

Siis toi olikin sarkastia koko juttu, en mä nyt todellakaan oikeasti miestäni (tai ketään muutakaan) ottais kuvailemaan mun alapäätäni, sais kyllä kuulla kunniansa jos niin oikeesti tekis. Tuo oli vain asiayhteys josta koko tämä keskustelu synnytyksessä kakkimisesta lähti :)

"nuuh"
Mä oksensin koko avautumisvaiheen 12 tuntia, niistä 8 tuntia synnytysosastolla vessan lattialla :D tippaanhan siitä joutui mutta oksensin vaan silti. Märkää pieruakin tais tulla....

ehheh
Ekalla kertaa tuli kyllä tavaraa suolesta jonkun verran, mutta en jaksanut sitä siinä hävetä. Tokalla kertaa en suoraan sanottuna tiedä tuliko muuta kuin lapsi, eikä kiinnostanut kysyäkään.

Vivo
Ekassa sain peräruiskeen ja ei tullunna kakkaa. Tokassa ei ehditty ruutailla ja vauveli tuli kakan saattelemana :D mutta niinhän se on oikeasti luonto tarkoittanutkin, saa ne pikkuiset oikean balteerisuojan syntyessään.

"äitee"
Todellisuudessa mulla ei ole asiasta muistikuvia (oli jotain muutakin mielessä) ja miehen kanssa oltiin puhuttu asiasta etukäteen joten ei ollut yllätys hänellekään. Enkä siis ole varma tuliko kakkaa,oletan että ainakin tokassa tuli. Ekassa olin saanut peräruiskeen pari vrki ennen vauvan syntymää mutta olin sen jälkeen kyllä syöny ihan normaalisti,tokassa en ollu saanu ruisketta mutta vatsa oli toiminu ennen synnytyksen alkua..

Tosta videokuvauksesta: Jos oikeasti haluatte videon muistoksi synnytyksestä,ehdota miehellesi että seisoo sun vieressä kuvaamassa,eli kuvaa samasta kulmasta mistä tod näk katsois ilman kameraakin. Vauvan syntymä näkyy ihan riittävän hyvin mutta mahdollinen kakantulo ei.

-
Meillä ainakin koko kuvaaminen kiellettiin ponnistusvaiheessa.

En tiedä tuliko itsellä. Kätilö vaihteli alusia siellä vähän väliä muutenkin. En ainakaan haistanut mitään :D Eipä sitä siinä vaiheessa välitä vaikka tulisi vuoden lastit kerralla, kunhan vauvan saa ulos.

Peyote
Kyl mulla tuli kakkaa, mutta ei kätilö kommentoinut sitä ollenkaan enkä edes itse tuntenut sitä.

Se on vähän noloa, että joku äijä kertoilee tommosia lapsensa syntymästä eteenpäin ihmisille ja vääntää siitä jotain vitsiä. Useimmat miehet tajuaa olla kertomatta tommosia.

vier as
kyllä tuli, eikä tarjoiltu mitään ruiskeita enkä olisi semmoista huolinutkaan.

Itse en sitä edes huomannut, mutta kätilö sanoi, olisi voinut jättää sanomattakin. :/

Ja jos mun mies olisi edes ajatellut esittävänsä videokameran synnärille tuomista, niin se olisi oppinut lentämään, meinaan sen kameran perässä ja raamit kaulassa.

Peyote
Kuvaamisesta ei ole paljoa iloa, koska silloin on vaan ulkopuolisena tarkkailijana. Mä en ainakaan olisi halunnut. Valokuvat ihan ok, mutta video ihan turha, kelle sitä edes näyttää?

"vieras."
Ekassa tuli kakat kun eivät hoksanneet antaa peräruisketta, tokassa osasin itse pyytää ja kakkimatta jäi. Synnytykset itsellä menneet niin vauhdikkaasti, että kaikki huomio menny oikeastaan supistuksista selviämiseen, ettei juurikaan mistään ennättänyt huolehtia.

Mä en itse tuota kuvaamista salissa oikein ymmärrä, kenelle sitä näytetään, kuka sitä tahtoo katsoa?

Peyote
Meillä yks seurakuntalainen näytti vaimonsa synnytysvideota kaikille halukkaille heti vaan siellä seurakunnalla jumalanpalveluksen jälkeen...

No siinä onkin kyllä sellanen henkilö muutenkin, että ei ihan ole. No. Ei ole kiva henkilö.

zpp
Peyote Siis itse en tosiaankaan sallisi videoimista synnytyksessäni, mies vaan on tuollainen rempseämpi tapaus ja puhuu milloin mitäkin. (Ja hänellä on southpark-huumorintaju) =) koko heitto lähti jostain asiasta kukkaruukkuun jutusta tuttavamme synnytyksen jälkeen :) Ei saa ymmärtää väärin että mulla olis jotenkin huono mies kun tahtoo vaan videokuvata synnytyksessä, eikä muuten olla läsnä lainkaan :D

Ja siinä tilanteessa on varmasti paljon muutakin mietittävää kun mikään kameran räpelätäminen. Ja jos mua joku kuvaa siinä tilanteessa, niin tietää kyllä kuvanneensa myös jälkeenpäin... :kieh:

kfkfkf
No kyllähän sieltä se kakkakin voi tulla... Mieti nyt kun punnerrat kovasti ja vauvakin sieltä tulee aivan peräsuolen lähellä... Kyllä se kakka tulee jos siellä suolessa jotain on.

Yhteistyössä