Toivoisitko, että puolisosi löytäisi uuden rakkauden jos sinä kuolisit?

  • Viestiketjun aloittaja "Henna"
  • Ensimmäinen viesti
Tottakai toivoisin. Samoin jos erotaan jossain vaiheessa. En tietenkään toivo tai millään tavalla harkitse sitä, mutta en myöskään kuulu näihin "me ei ikinä erota" - tyyppeihin. Pääasia, että tuo ihana ihminen on onnellinen.
 
"Sari"
Tietysti. Toivon, että mieheni löytäisi itselleen hyvän elämänkumppanin, joka osaa arvostaa häntä ja tekee hänen loppuelämänsä onnelliseksi. En todellakaan toivo, että mieheni joutuisi elämään yksin loppuelämänsä, rakkaus tekee jokaiselle ihmiselle hyvää.
 
  • Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
Peyote
Nythän se tuntuu hirveältä ajatukselta, mutta mä oon miehen paras ystävä, se olisi ilman mua todella yksinäinen. En toivoisi sille sellasta yksinäisyyttä. Olisi hyvä, jos löytäisi jonkun jonka kanssa on hyvä olla.
 
hmmmm
toivoisin, että hän jonain päivänä löytäisi sen uuden onnen, tiedän, että minä olisin silti aina se ykkönen.
Lapsille olisi musertavaa, jos jompikumpi vanhemmista kuolisi, joten lapsia ja heidän toiveitaan olisi kunnioitettava, tiedän myös, että mies ei alkaisi perustamaan uutta perhettä kenenkään kanssa, joten seuraavalla naisella varmasti tulisi olla omia lapsia.
 
ok
Kyllä kai. Turhaa edes ajatella tavallaan, ei se mua satuta kun olen kuollut ja kuopattu. Toisaalta voisi nyt, kun vielä voi, sanoa miehelle, että jos kuolen niin saa etsiä uuden; voisi vähentää mahdollista syyllisyydentunnetta.

Ennen hautajaisia ei kyllä saa; muuten mä tuun kummittelemaan ja pahasti.
 
Rehellisesti... toivoisin, että löytäisi meidän lapsille hyvän äitipuolen. Jonkun herttaisen ja kivan. En ole niinkään kiinnostunut siitä rakastuisiko mieheni... enemmänkin siitä, että lapsillani olisi hyvä olla ja miehelläni olisi joku, jonka kanssa jakaa arki.
 
Tottakai. Suurella sydämellä.

En soisi poismenoni johtavan siihen, että mieheni näivettäisi tunteensa ja ikään kuin kuihtuisi loppuelämänsä ajaksi, sinnitellen eteenpäin vain huolehtien ja keskittyen yksinomaan lasten kasvattamiseen. Soisin hänen löytävän vielä rinnalleen kumppanin, joka pitäisi huolen siitä, että mieheni jaksaisi jatkaa kukoistamistaan aina sinne viimeiseen henkäykseensä asti.

Ei kenenkään ole hyvä olla yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi ja Lispetti
Kyllähän yksin on parempi olla kuin suhteessa vain siksi, ettei kestä yksinäisyyttä. Miten Täydellisen jälkeen voisin enää itse kelpuuttaa ketään? Rima on niin korkealla, ettei sinne voi kukaan yltää. Vahva ja sitoutunut leskirouva on arvokas. Todellisuudessa voin säädellä vain omia tekemisiäni, jos jään leskeksi. Kuolleena en tietäisi mitä mieheni häärää, mutta toiveissa olisi ne mieheni lupaamat kaulakorut, joihin sielu säilöytyy kuoleman sattuessa ja tuolloin rakas puoliso voi olla aina muassa...
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Peyote
Kyllähän yksin on parempi olla kuin suhteessa vain siksi, ettei kestä yksinäisyyttä. Miten Täydellisen jälkeen voisin enää itse kelpuuttaa ketään? Rima on niin korkealla, ettei sinne voi kukaan yltää. Vahva ja sitoutunut leskirouva on arvokas. Todellisuudessa voin säädellä vain omia tekemisiäni, jos jään leskeksi. Kuolleena en tietäisi mitä mieheni häärää, mutta toiveissa olisi ne mieheni lupaamat kaulakorut, joihin sielu säilöytyy kuoleman sattuessa ja tuolloin rakas puoliso voi olla aina muassa...
Jostain kuolleen säilömisestä koruun ei ole iloa, kun yksinäinen arki alkaa. Ei kuollut ole enää läsnä.
 
Kyllähän yksin on parempi olla kuin suhteessa vain siksi, ettei kestä yksinäisyyttä. Miten Täydellisen jälkeen voisin enää itse kelpuuttaa ketään? Rima on niin korkealla, ettei sinne voi kukaan yltää. Vahva ja sitoutunut leskirouva on arvokas. Todellisuudessa voin säädellä vain omia tekemisiäni, jos jään leskeksi. Kuolleena en tietäisi mitä mieheni häärää, mutta toiveissa olisi ne mieheni lupaamat kaulakorut, joihin sielu säilöytyy kuoleman sattuessa ja tuolloin rakas puoliso voi olla aina muassa...
Tietyllä tavalla kadehdin sitä, miten korkealle arvostat miestäsi ja miten sitoutuneita olette yhteen.
Itse en osaa. Ehdotonta rakkautta osaan antaa vain lapsilleni, en aikuiselle miehelle.
 
Kyllähän yksin on parempi olla kuin suhteessa vain siksi, ettei kestä yksinäisyyttä. Miten Täydellisen jälkeen voisin enää itse kelpuuttaa ketään? Rima on niin korkealla, ettei sinne voi kukaan yltää. Vahva ja sitoutunut leskirouva on arvokas. Todellisuudessa voin säädellä vain omia tekemisiäni, jos jään leskeksi. Kuolleena en tietäisi mitä mieheni häärää, mutta toiveissa olisi ne mieheni lupaamat kaulakorut, joihin sielu säilöytyy kuoleman sattuessa ja tuolloin rakas puoliso voi olla aina muassa...
Tästä idea lähti Spirit Stone - Warhammer 40K Wiki - Space Marines, Chaos, planets, and more
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
VR
Astron tekstejä lukiessa mietin että voi helekkari, en kyllä millään pysty kuvittelemaan että ottaisin ketään muuta miehen kuoleman jälkeen, ainakaan vakituiseksi kumppaniksi. Kyllä mulle riittäis lapset ja aidot ystävät ja oma koti, harrastukset ja muut ilot. Mutta en kyllä tarviis siihen miestä, tai edes haluaisi.
Rima olisi todellakin niin korkealla että varmaan puolet halukkaista nauraisin pihalle, puolet ohjaisin nätisti etäälle.
Miehelle toivoisin naista koska kyllä se mun mielestä tarviis sellaisen minunkin jälkeeni. Kunhan ottais jonkun hyvän eikä mitään halpaa ämmää.
 
Jostain kuolleen säilömisestä koruun ei ole iloa, kun yksinäinen arki alkaa. Ei kuollut ole enää läsnä.
Henkivakuutusrahoja voi sitten käyttää arjen helpottamiseen esim. siivouspalveluja käyttämällä, mutta miksi ottaa uusi puoliso, jos vain arjen käytännöistä kyse? Ei olis helppoa uudellakaan elää jatkuvasti kuolleen varjossa. Isovanhempani eivät hankkineet uusia puolisoita, vaikkeivat olleet kovin vanhoja leskiä, mummo oli vain 29v ja ukki oli 66v. Kummitätini oli 48v eikä hänelläkään uutta puolisoa, leskenä jo 12v.
 
  • Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä