Tyhmää tai ei, ni me nyt sit tehtiin se :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli oikeasti sinä et edes sitä toista pienokaista edes haluaisi. Teet vain, koska mies haluaa. Itse ajattelet, että kun yksi satsi on jo aika iso, niin haluaisit jo elämältä muuta, mutta kun se yksi pieni on jo siinä, niin jos nopeasti saisi toisen ns. samoilla tulilla, niin sitten (joskus) olisi taas omaa aikaa. Menikö oikein?

Yhteisestä päätöksestä toinen yhteinen lapsi tehdään, mahdollisimman pienellä ikäerolla. Mä olen kuitenkin ollut äiti jo 16-vuotiaasta ja kun olen 46v niin vielä asuu lapsia kotona. Ihan aikuisten oikeasti haluaisin joskus asua ilman lapsiakin...

Vai monellako teistä asuu lapsia kotona 30vuotta elämästä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yhteisestä päätöksestä toinen yhteinen lapsi tehdään, mahdollisimman pienellä ikäerolla. Mä olen kuitenkin ollut äiti jo 16-vuotiaasta ja kun olen 46v niin vielä asuu lapsia kotona. Ihan aikuisten oikeasti haluaisin joskus asua ilman lapsiakin...

Vai monellako teistä asuu lapsia kotona 30vuotta elämästä?

Aika monellahan niitä on iltatähtiä, mutta jos tuntee jo nyt, että haluaisi sitä omaa rauhaa, niin kannattaako sitä tehdä lisää lapsia?

No mä voin pikkuiselleni antaa kyllä aivan kaiken huomion vaikka raskaaksi tulisinkin, tietääkseni raskaus kestää edelleenkin 9kk. Antaako kaksosten äiti lapsilleen vähemmän huomiota?
Olen aivan yhtä virkeä tämän yhden vauvan kanssa, kuin ennen raskautta, miten kamalasti se tilanne muuttuisi jos olisi kaksi pientä, mies on kotona kanssamme 24/7 auttamassa?

Eiköhän mun kroppa oo rasituksia kestänyt tähänkin asti, BTW, raskaus ja synnytys tälleen aikuisena on 100 kertaa helpompaa kuin teininä. Ensimmäistä kertaa en edes revennyt ollenkaan..

Raskaus rajoittaa jonkin verran, useimmat ovat väsyneitä jne. Ja väsymys jos mikä vaikuttaa. Kaksosten äidit ovat yleensä väsyneempiä ja tottakai lapset saavat yksilöinä vähemmän huomiota kuin jos vauvoja olisi vain yksi. Tuliko se jotenkin yllätyksenä sinulle?
Minkä ikäinen vauva sinulla on? Itsekin olin oikein virkeä, kunnes vajaan vuoden katkonaisten yöunien jälkeen se alkoi todella tuntua, ettei ole nukkunut kunnolla aikoihin. Synnytyksen jälkeen olin useamman kuukauden virkeämpi kuin koskaan, mutta sehän onkin hyvin tavallista, ne on ne hormonit.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että 2 lasta on yhtä helppo hoitaa kuin 1 lapsi?
Olet ensimmäinen ihminen, jonka olen kuullut edes kuvittelevan noin.

Ja jos saan udella, niin mikä olet koulutukseltasi/ teet työksesi, jos olet 16-vuotiaana alkanut pykäämään lapsia? Entä miehesi, kun on 24/7 kotona?

Eiköhän mun kroppa oo rasituksia kestänyt tähänkin asti, BTW, raskaus ja synnytys tälleen aikuisena on 100 kertaa helpompaa kuin teininä. Ensimmäistä kertaa en edes revennyt ollenkaan..

On varmasti synnytys helpompaa kun paikat jo kertaalleen venyneet, mutta palautuminen on aina huonompaa.

Nuorena synnyttäneet palautuvat yleensä erittäin hyvin, vanhat synnyttäjät aina huonommin ja palautuminen kestää pitempään (ei siis ole mikään mielipidekysymys vaan fakta). Päättele siitä.

[QUOTE="Vierailija";29268590]Raskaus rajoittaa jonkin verran, useimmat ovat väsyneitä jne. Ja väsymys jos mikä vaikuttaa. Kaksosten äidit ovat yleensä väsyneempiä ja tottakai lapset saavat yksilöinä vähemmän huomiota kuin jos vauvoja olisi vain yksi. Tuliko se jotenkin yllätyksenä sinulle?
Minkä ikäinen vauva sinulla on? Itsekin olin oikein virkeä, kunnes vajaan vuoden katkonaisten yöunien jälkeen se alkoi todella tuntua, ettei ole nukkunut kunnolla aikoihin. Synnytyksen jälkeen olin useamman kuukauden virkeämpi kuin koskaan, mutta sehän onkin hyvin tavallista, ne on ne hormonit.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että 2 lasta on yhtä helppo hoitaa kuin 1 lapsi?
Olet ensimmäinen ihminen, jonka olen kuullut edes kuvittelevan noin.

Ja jos saan udella, niin mikä olet koulutukseltasi/ teet työksesi, jos olet 16-vuotiaana alkanut pykäämään lapsia? Entä miehesi, kun on 24/7 kotona?[/QUOTE]

No ei mulla yöunet ole katkonaisia, kertaakaan en ole yöllä noussut sängystä ylös, enkä ihan kokonaan herännyt. Mies kantaa vauvan viereeni ja takaisin omaan sänkyyn kun on syönyt. Päivällä mä hoidan vauvaa eniten ja mies tekee töitä ja auttelee minkä kerkiää. Annan aamulla nukkua niin pitkään kuin nukkuu. Itsekkin teen tässä samalla töitä, eikä silti väsytä.. Olis täysin eri asia, jos mies lähtis joka aamu töihin ja itse yöheräämiset hoitaisin kokonaan, eikä päivisinkään olis apuna ketään. Mutta kun on...

No ei mulla yöunet ole katkonaisia, kertaakaan en ole yöllä noussut sängystä ylös, enkä ihan kokonaan herännyt. Mies kantaa vauvan viereeni ja takaisin omaan sänkyyn kun on syönyt. Päivällä mä hoidan vauvaa eniten ja mies tekee töitä ja auttelee minkä kerkiää. Annan aamulla nukkua niin pitkään kuin nukkuu. Itsekkin teen tässä samalla töitä, eikä silti väsytä.. Olis täysin eri asia, jos mies lähtis joka aamu töihin ja itse yöheräämiset hoitaisin kokonaan, eikä päivisinkään olis apuna ketään. Mutta kun on...

ja vauva on sen reilu 3 viiikkoa vanha ja olet täysin varma, että kaikki menee jatkossa yhtä hyvin kuin tähänkin asti :D

ja vauva on sen reilu 3 viiikkoa vanha ja olet täysin varma, että kaikki menee jatkossa yhtä hyvin kuin tähänkin asti :D

No mitäs sit jos vauva valvoiskin vaikka 24/7 (aika uskomaton vauva jos tuohon pystyy), meillä on täällä kaksi aikuista kotona 24/7, aika harvalla on...
Jos mä oon väsynyt, voin mennä nukkumaan hetkeksi, jos mies on väsynyt, voi mennä nukkumaan.

No ei mulla yöunet ole katkonaisia, kertaakaan en ole yöllä noussut sängystä ylös, enkä ihan kokonaan herännyt.

Niin, en minäkään. Vauva nukkuu minussa kiinni ja lykkään vain tissin suuhun ja nukahdan itse - silti se alkaa tuntua vajaan vuoden katkonaisten yöunien jälkeen. Mielestäni yöunet ovat katkonaiset, jos herään, vaikka en "kunnolla heräisi" tai nousisi sängystä. Mutta toki jokainen tavallaan, itselläni on alkanut vasta nyt tuntua nuo heräilyt, aiemmin ei tuntunut missään. Ja kuten sanoin, ne muutamat kuukaudet synnytyksen jälkeenhän ovat superenergisiä hormonienhuurujen ansiosta, ja tämän olen kuullut jopa niiden suusta, jotka ovat sen jälkeen sairastuneet synnytyksenjälkeiseen masennukseen.

Mutta ei siinä, jos jaksat kaksi pientä lasta ja jaksat molemmille antaa huomiota, niin mikäs siinä. Toivottavasti et vain yliarvioi voimiasi, kuulosti vähän huolestuttavalta, että kuvittelet kahden lapsen menevän siinä samalla kuin yksikin (=saman verran vaivaa kahdesta). Eihän se oikeasti mene ollenkaan niin, kenelläkään.

Ja itse olen ollut raskaana ollessa huonovointinen ja väsynyt + kaikenlaisia vaivoja tullut jossain vaiheessa, että itse en olisi jaksanut antaa täyttä huomiota pienelle vauvalle. Tämän takia en missään nimessä halua kahta lasta putkeen.

[QUOTE="Vierailija";29268590]
Ja jos saan udella, niin mikä olet koulutukseltasi/ teet työksesi, jos olet 16-vuotiaana alkanut pykäämään lapsia? Entä miehesi, kun on 24/7 kotona?[/QUOTE]

Minuakin kiinnostaisi tietää, olen tätä joskus aiemminkin miettinyt toisessa ketjussa?

kyllä mää oon ikikiitollinen että sain 1. ja 2, lapsen 1v2kk ikäerolla.ovat pienenä olleet kuin paita ja peppu.tosin nyt murrosiässä kumpaaki kiinnostaa eri asiat mut toimeentulevat keskenään.sanottasko et ei ne enää bestiksiä oo vaan heillä on omat kaverit.minusta kolmannen lapsen saaminen oli rankinta vaikka ikäeroa edelliseen melkei 2v mut oli 3 pientä lasta,itkunen vauva ja itellä synnytyksenjälk masennus.sitte piettiin 3v tauko ja haluttiin vielä 2.heillä ikäeroa melkei 2v.ja yhtää en pois antas.mut enempääkää en enää haluais.mutta olin 20v kun sain 1.eli nuorena sitä oikeesti jaksaa!mut enää en todellakkaa jaksaisi yöheräämisiä ja vaipparumpaa.

lisään vielä että me ei ainakkaa olla koskaa ootettu jälkitarkastukseen asti mut ei kyllä jälkivuodoaikanakkaa olla harrastettu.mua ilettää jo se vuotoki.saatikka että sinne jotaki vielä survottas.hyiiiiiiiiiiiiiiiiiii

[QUOTE="vierailija";29267335] Tähän asti kun olen edes ajatellutkaan haaroväliäni niin tulee vaan mieleen synnytys ja se kaikki venyminen ja leikkaaminen ja ronkkimiset, on ollut ehkä epäeroottisin paikka mitä voi ihmisellä olla.[/QUOTE]

Taas kerran yksi syy varoa alatiesynnytystä...

Yhteistyössä