Onko tälläinen auttaminen loukkaavaa?

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Jos laitan yh:n oven eteen isomman polkupyörän pojalleen joka tällä hetkellä ajaa pari kokoa liian pienellä polkupyörällä.Kirjoittaisin lapun, että hyvää joulua ja pojan nimen.
Onko loukkaavaa?
 
"Niobe"
Ei ole minustakaan loukkaavaa, mutta jos et halua nimettömänä lahjoittaa, niin voisithan ihan kysyä äidiltä, että olisiko teillä käyttöä pyörälle, joka meiltä jäänyt jne.
Mietin vain sitä, että jos jätät pyörän pojan nimellä, mutta ilman lahjoittajan tietoja, niin voi ehkä olla hieman hämmentävää vastaanottajalle.
 
[QUOTE="aloittaja";29262391]Haluan siis pysyä anonyyminä ja loukata en halua. Ostaisin siis ihan uuden pyörän. Poika leikkii aina välillä hiekkalaatikolla meidän kanssa.[/QUOTE]

Ompas ihanasti ajateltu!:heart:

No mielummin jättää anonyyminä kun että kysyisi saako ostaa lapselle uuden pyörän.:D
 
Sirionful
Itse olisin tosi otettu, mutta jäis vähän häiritsemään, kun ei pääsis kiittämään. En kyllä ole äiti. Kunhan vaan ei käy niin, että joku naapuri pöllii sen pyörän ennen kuin äiti löytää sen.
 
gwwq
En ehkä pitäisi tuota varsinaisesti loukkaavana vähän kummallisen ja ehkä jokseenkin vihjailevana. Itse kävisin reilusti kysymässä että saisinko antaa pojalle lahjaksi pyörän.
 
"aloittaja"
Itse olisin tosi otettu, mutta jäis vähän häiritsemään, kun ei pääsis kiittämään. En kyllä ole äiti. Kunhan vaan ei käy niin, että joku naapuri pöllii sen pyörän ennen kuin äiti löytää sen.
Ajattelin laittaa lukkoon oven viereiseen tolppaan ja avaimen laittaa taloyhtiön lukollisiin postilaatikkoihin. Mutta tosiaan, en halua loukata ketään niin ehkä ajatus oli huono.
 
[QUOTE="aloittaja";29262416]Ajattelin laittaa lukkoon oven viereiseen tolppaan ja avaimen laittaa taloyhtiön lukollisiin postilaatikkoihin. Mutta tosiaan, en halua loukata ketään niin ehkä ajatus oli huono.[/QUOTE]

Jätä ihmessä. Poika on varmasti todella iloinen! Viis äitistä.:D
Tiedä vaikka olis pojalle joulujen joulu!:heart:
 
kieroa mutta ehkä paras
No ei sitä ihmisistä ikinä tiedä. Voi olla ylpeää sakkia ja huonolla itsetunnolla varustettu jolloin saattaisi suutahtaakkin jos yrität lahjoa. Jos taas nimettömänä annat voi äitiä alkaa oma köyhyys hävettää (herranjestas, vaikutammeko niin köyhiltä että naapuritkin jo lahjottelee tavaroita) Siitä voi tullakkin pojalle hyvä, mutta äidille hyvä mieli.

Itse ehkä kertoisin että ilmaiseksi sain pyörän mutta ei ole meille sopiva. Olisiko teillä tarvetta? Jos äiti ei tohdi ilmaiseksi ottaa niin pyydä nimellishinta vaikka 5-10e ja näin kaikki ovat iloisia.
 
korjaan
Alkuperäinen kirjoittaja kieroa mutta ehkä paras;29262427:
No ei sitä ihmisistä ikinä tiedä. Voi olla ylpeää sakkia ja huonolla itsetunnolla varustettu jolloin saattaisi suutahtaakkin jos yrität lahjoa. Jos taas nimettömänä annat voi äitiä alkaa oma köyhyys hävettää (herranjestas, vaikutammeko niin köyhiltä että naapuritkin jo lahjottelee tavaroita) Siitä voi tullakkin pojalle hyvä, mutta äidille PAHA mieli.

Itse ehkä kertoisin että ilmaiseksi sain pyörän mutta ei ole meille sopiva. Olisiko teillä tarvetta? Jos äiti ei tohdi ilmaiseksi ottaa niin pyydä nimellishinta vaikka 5-10e ja näin kaikki ovat iloisia.
Siis äidille paha mieli.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja kieroa mutta ehkä paras;29262427:
No ei sitä ihmisistä ikinä tiedä. Voi olla ylpeää sakkia ja huonolla itsetunnolla varustettu jolloin saattaisi suutahtaakkin jos yrität lahjoa. Jos taas nimettömänä annat voi äitiä alkaa oma köyhyys hävettää (herranjestas, vaikutammeko niin köyhiltä että naapuritkin jo lahjottelee tavaroita) Siitä voi tullakkin pojalle hyvä, mutta äidille hyvä mieli.

Itse ehkä kertoisin että ilmaiseksi sain pyörän mutta ei ole meille sopiva. Olisiko teillä tarvetta? Jos äiti ei tohdi ilmaiseksi ottaa niin pyydä nimellishinta vaikka 5-10e ja näin kaikki ovat iloisia.
En halua siis kasvotusten mennä selvittelemään kun en ole häntä koskaan tavannut.Ainoastaan poika leikkinyt usein meidän kanssa. Muutaman kerran olen tarjonnut välipalaa jos olemme pihalla syöneet kun on pyytänyt (tätäkin mietin onko väärin,mutten raaskinut kieltää) Siksi vaihtoehdot ovat anonyymisti tai sitten ei ollenkaan.
 
gwwq
[QUOTE="aloittaja";29262442]Siksi vaihtoehdot ovat anonyymisti tai sitten ei ollenkaan.[/QUOTE]

Sitten asia riippuu oikeastaan siitä kuinka valmis olet kestämään sen että lahjoitus ei saa aikaan toivottua vaikutusta. Äiti ei vaikkapa anna pojan käyttää pyörää laisinkaan, ehkä myy sen jollenkin tms.
 
"aloittaja"
Sitten asia riippuu oikeastaan siitä kuinka valmis olet kestämään sen että lahjoitus ei saa aikaan toivottua vaikutusta. Äiti ei vaikkapa anna pojan käyttää pyörää laisinkaan, ehkä myy sen jollenkin tms.
Ei haittaa vaikka myy. Ainut mitä toivon on se ettei loukkaa, mutta ehkä idea oli tosiaan huono. Harmittaa, mutten tosiaan ole valmis kasvotusten kyselemään tälläisiä.
 
HippuTAR
No kuule, lahjoita! Jos äiti siitä mielensä pahoittaa niin ei voi mitään, mutta mikä ilo pojalle!
Laita vaan siihen lappuun vähän tarkemmin, no en mä tiedä mitä. Mutta siis jotain että tulee selväksi että pyörä on oikeassa paikassa ja ettei oo mikään varastettu tms. Joku viisaampi varmaan keksii hyvän viestin.

Ihana ihminen oot! mulle tuli tippa linssiin...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
mites näin?
Ostat pyörän ja meet vaan oven taakse rohkeasti sen kanssa ja sanot että "haluaisin antaa pojallenne tämän joululahjaksi, otatteko sen vastaan? en halua loukata, vaan ilahduttaa". Tällöin äidillä on mahdollisuus ottaa tai jättää ottamatta pyörä, ja mahdollisesti kiittää tai kertoa syy miksi ei voi/halua pyörää ottaa vastaan, tai esim. tuoda teille jouluna kortin tai vastalahjan jos näin haluaa. Jos eivät ota pyörää vastaan, niin annat sen vaikka johonkin näistä joulunajan lahjakeräyksistä :)
 
gwwq
[QUOTE="aloittaja";29262473]Ei haittaa vaikka myy. Ainut mitä toivon on se ettei loukkaa, mutta ehkä idea oli tosiaan huono. Harmittaa, mutten tosiaan ole valmis kasvotusten kyselemään tälläisiä.[/QUOTE]

En oikeastaan tiedä kennelle siitä loukkaantuisi jos lahjoittaja ei ole selvästi arvattavissa. Jos taas on hyvinkin todennäköistä että lahjoittajan arvaa joka tapauksessa en teksi lahjoitusta anonyymisti.
 
"aloittaja"
No kuule, lahjoita! Jos äiti siitä mielensä pahoittaa niin ei voi mitään, mutta mikä ilo pojalle!
Laita vaan siihen lappuun vähän tarkemmin, no en mä tiedä mitä. Mutta siis jotain että tulee selväksi että pyörä on oikeassa paikassa ja ettei oo mikään varastettu tms. Joku viisaampi varmaan keksii hyvän viestin.

Ihana ihminen oot! mulle tuli tippa linssiin...
Kuitin meinasin laittaa mukaan, jotta takuut yms. toimivat ja senkään vuoksi en halua kasvotusten hoitaa kun ajattelin osaa hyvän pyörän.
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
HippuTAR
Niin ja mä en loukkaantuisi tuollaisesta. Ja jos joku vieraampi jotain lahjoittais, varsinkin noin arvokasta, niin helpompi se mun mielestä ois vastaanottajallekin noin ku naamatusten.
 

Yhteistyössä