"Anne"
Sitä ei kovin monen vuoden toilailuja tarvita että äiti alkaa noin lapsestaan puhua.Mun mielestä Sarita ei vaikuta mitenkään psykoottiselta tai niin sairaalta, etteikö kykenisi tekemään itse päätöksiään esimerkiksi töistään tai televisio-ohjelmaan osallistumisesta.
Mä oon saanu ohjelmasta sen käsityksen, että on aina ollut tuollainen "villihkö" ja jopa holtiton persoona ja niinhän hänen äitinsä ja serkkunsakin sanoivat.
Se, että joku tekee sellaisia valintoja ja esimerkiksi työskentelee sellaisessa työpaikassa, mitä itse ette voisi kuvitella tekevänne ei tee ihmisestä sairasta.
Toiset ihan oikeasti haluavat tehdä sitä työtä ja jopa nauttivat siitä. Kyllähän tolle Saritallekin olisi varmasti löytynyt esimerkiksi siivoustyötä, jos ei missään tapauksessa olisi halunnut työskennellä tanssityttönä.
En tosin henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi tuota työtä kauhistellaan niin kovasti, vaikken itse ko. työtä tekisikään tai toivo lapseni olevan ikinä minkäänlainen eroottinen esiintyjä.
Saritan äitihän sanoi, ettei jaksa ENÄÄ sanoa mitään ja on jo ihan tottunut tyttärensä toilailuihin. Lisäksi mainitsi, ettei tuo yllättänyt, eli ehkä Saritan äiti onkin nähnyt jo vuosia sitten Saritan olevan juuri sellainen, ettei kauheasti auta sanoa vastaan kun lapsi vaan tekee ja usein vasempaa laitaa myöden?
Typerää ja törkeää joiltain tulla haukkumaan tuota S:n äitiä, kun selvästi hän haluaa vain suojella lapsenlastansa ja hoitaa poikaa hyvin.
Noh, kaikkea hyvää heille!
Demin äiti muuten oli tosi ihana! Ja se Roosa, itku taas tuli. Sannalle myös sympatiaa.
Ihmettelin vaan, etteikö Sannan ex-mies enää osallistu kasvatukseen?
Itse olin todella sekaisin, asuin lastenkodissa ja oli päällä rankka lääkitys vaikeaan masennukseen. Toivoisin että voisin unohtaa ne vuodet. Ei kaikki masentuneet makaa kotona sängyssä itkemässä.
Ottamatta kantaa nyt tämän Saritan diagnoosiin nyt mitenkään, en ole mikään tohtori. Mutta tunnistan tietyt piirteet.