siis juoko joku joka päivä limuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyhhyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkään en oikein ymmärrä limsojen kittaamista. Meidän 5-hengen perheeseen ostetaan pari pulloa limsaa ehkä 4 krt vuodessa ja sekin on lähinnä vieraille jonkin juhlan yhteydessä. Itse olen juonut limsaa viimeksi ehkä 3 vuotta sitten.

mä join ennen 3 litraa tai yli, pepsi maxia päivässä.sit älysin lopettaa,voi mikä päänsärky siitä seuraskaan mut kyllä se kannatti.hampaisii ei onneks kerinny tulla pahemmin mitää,yhessä hampaassa on eroosion merkkejä.

[QUOTE="iiris";29250269]Mäkään en oikein ymmärrä limsojen kittaamista. Meidän 5-hengen perheeseen ostetaan pari pulloa limsaa ehkä 4 krt vuodessa ja sekin on lähinnä vieraille jonkin juhlan yhteydessä. Itse olen juonut limsaa viimeksi ehkä 3 vuotta sitten.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä, että mitä ihmeen ymmärtämistä siinä erikseen oikein on?

Jos janottaa, niin silloin on tapana juoda. Ja monastihan sitä tykkää juoda jotakin hyvänmakuista. Joten se juoma voi olla niin limsaa, mehua, maitoa, vettä tai vaikkapa piimää. Mistä sitä sitten ikinä sattuukaan tykkäämään.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Nuorempana join kyllä. Lastensaannin jälkeen en ole juonut kuin pari-kolme kertaa vuodessa, jossain erityistilanteessa. Limsaa ostan kotiin joskus kun on tarjouksessa, mies juo.

Mä en pystyisi juomaan joka päivä, se on niin makeeta että alkaa oksettaa. Joskus olen ostanut viikonlopuksi puolenlitran limsapullon, ja väkisin joudun juomaan sitä ettei kamalasti menisi hukkaan. En mä ikinä saa sitä kokonaan juotua kuitenkaan. Mulle siis riittää kun viikonloppuisin vaikka juon muutaman lasillisen.

[QUOTE="vierailija";29250266]:O Hui gamala, siis ihanko oikeesti? :O :O

Menikö aapee aamukaffet väärään kurkkuun, kun tällaisen ajatuksen oivalsit?[/QUOTE]

no en juo kahvia. Limsahan on sokerilla ja lisä/väriaineilla pumpattua vettä.täyttä myrkkyä. Ihmekään jos koko ajan syöpä nuirilla lisääntyy jos juodaan joka päivä. Mun kaveripiirissä kukaan ei juo limua kuin muutaman kerran vuodessa.

Jos janottaa, niin silloin on tapana juoda. Ja monastihan sitä tykkää juoda jotakin hyvänmakuista. Joten se juoma voi olla niin limsaa, mehua, maitoa, vettä tai vaikkapa piimää. Mistä sitä sitten ikinä sattuukaan tykkäämään.

no on sillä nyt tottavie vähä merkitystä juoko janoonsa vettä vai limsaa :O

Jos meillä olisi jatkuvasti limpparia jääkaapissa, niin mies varmaan hörpiskelisi sitä päivittäin. Itselleni limut maistuu todella harvoin, yleensä vain silloin kun haetaan mäkkisafkat, niin tulee otettua cokista. Limpparia janojuomana en ymmärrä ollenkaan, sillä minun mielestäni ne eivät vie janoa. Maustettuja Vichyjä ja Novelle Frissiä kyllä tykkään juoda useinkin.

Siis oikeastiko sinun mielestä on ihan sama, juoko janoonsa vettä vai limsaa??? Vesi on ihmiselle ihan elintärkeä juttu, maidosta ja piimästä saa kalsiumia, mutta mitä hyvää limsa sisältää??

No mulla on ikää jo kohta 40v, ei ole ylipainoa ja hampaissakaan ei ole yhtään reikää. Liekö sitten kuitenkin jotain tekemistä sillä mitä suuhunsa pistää...

[QUOTE="iiris";29250299]Siis oikeastiko sinun mielestä on ihan sama, juoko janoonsa vettä vai limsaa??? Vesi on ihmiselle ihan elintärkeä juttu, maidosta ja piimästä saa kalsiumia, mutta mitä hyvää limsa sisältää??

No mulla on ikää jo kohta 40v, ei ole ylipainoa ja hampaissakaan ei ole yhtään reikää. Liekö sitten kuitenkin jotain tekemistä sillä mitä suuhunsa pistää...[/QUOTE]

Jos vesi olisi ihmiselle ELINTÄRKEÄ juttu, kuten sinä nyt niin kovin tohkeissasi väität, niin mä olisin jo kuollut. Mä kun en juo vettä oikeastaan yhtään. En edes muista, milloin olisin viimeksi vettä juonut. Vesi ei siis TODELLAKAAN ole elinteärkeä juttu, mutta neste kyllä on. Ja nesteeksi kelpaa kyllä myös limsa.

Limsa sisältää hyvää makua. Tosin makuasiat ovat makuasioita, joten joku toinen saattaa olla eri mieltä.

Hienoa, jos nyt vihdoinkin, lähes 40v iässä olet ymmärtänyt sen, että ihmisen painoon liittyy melko tiiviisti se seikka, että mitä ihminen ääntä kohden heittää.

Seuraavaksi asiaksesi voisitkin sitten ottaa vaikka sen, että tutkit mitenkä paljon se lasi tai pari light-limpparia päivässä vaikuttaa siihen ylipainon muodostumiseen. Jotta ehdit saamaan vastauksen ennen, kuin täytät 80v, niin voin antaa pohjatietoa sen verran, että lasillisessa (2 dl) Pepsi maxia on 0,8 kilokaloria.

Hei ihan totta nyt, ihmiset. Ei VOI olla NÄIN iso ihmetys, jos joku juo limpparia päivittäin :D Jos nyt jotain juomista lähtisin ihmettelemään itse, niin kyllä se olisi se VIINAN kiskominen päivittäin, eikä limpparin :D

Varmaan makukysymys. Itse olen joutunut opettelemaan vedenjuonnin. En tykännyt, kun ei maistunut miltään. Ei ole moneen vuoteen enää light-limuja kannettu kotiin. Juodaan Vichyä ja kraanavettä. Light-limuilla on myös terveyshaittoja.

En juo, mutta valitettavan moni juo. Törmään tähän työssäni liian usein. En ymmärrä mikä saa jopa aikuiset ihmiset juomaan moisia hampaan syövyttäjiä. Sama sitten opetetaan lapsille. Hyhhyh...

Niihin jää koukkuun. Kun on tottunut juomaan niitä joka päivä, niin ei ilmankaan osaa oikein olla. Vieroituskuuri auttaa. Viikko ilman limuja, ja lasillinen maistuu oikeasti myrkylle.

Uusimmat

Yhteistyössä