Mistä ne omat luottotiedot pystyi tarkistamaan ilmaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luottotiedotonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kellään tietoa? itse löysin vain maksullisia palveluita :( Olisin kiinnostunut näkemään omat tietoni mikä niissä on kun klarna ei suostu antamaan minulle luottoa ja tietääkseni ei ole luotot menneet, tosin en ole ikinä ostanut klarnan kautta mitään.

[QUOTE="puhh";29216431]ssat ne ilmaiseksi käymällä kalasatamassa sijaitsevassa toimistossa.[/QUOTE]

Taitaa kengänpohjat kulua ennen kalasatamaan loppuun :D
Eli ei netistä mistään? :O Olen ne vuonna miekka ja kirves joskus netistäkin ilmaiseksi katsonut ja siinä oli joku määrä saikohan niitä nyt tarkistaa 3 kertaa vuoden aikana silloin ilmaiseksi.

Klarna myöntää henkilökohtaisen luottorajan asiakkaalle esim. 300 e. Jos sulla on laskua maksamatta tällä hetkellä sen yli klarnalle niin ei voi tilata lisää. Tietäisit kyllä jos luottotiedot ois mennyt, sen verran monta kirjettä perinnästä ja käräjäoikeudesta ois sulle tullut.

[QUOTE="jenny";29216463]Klarna myöntää henkilökohtaisen luottorajan asiakkaalle esim. 300 e. Jos sulla on laskua maksamatta tällä hetkellä sen yli klarnalle niin ei voi tilata lisää. Tietäisit kyllä jos luottotiedot ois mennyt, sen verran monta kirjettä perinnästä ja käräjäoikeudesta ois sulle tullut.[/QUOTE]

Olisin tilannut alle 100e tuotteen mutta kuitenkin reilusti yli 50e maksavan ;)
Ikinä en ole klarnan kautta ottanut mitään ja siksi ihmettelin kun en saa :(
Olisin cdon.comista siis tilannut kun siellä mainosti tuota klarnaa.
Mitään laskuja en ole jättänyt maksamatta ja ei ole tullut perinnästä tai muualtakaan mitään lappuja.
Tällaisen tekstin sain kun koetin siis tilata :(

Sinulla ei valitettavasti ole luottoa

Luottotietojen tarkistamisen perusteella/jälkeen ei tilaustasi voida valitettavasti toimittaa, koska tilauksen summa ylittää laskulla maksettavien tilausten luottorajan. Asiakkaan luottoraja on henkilökohtainen ja määritellään automaattisesti eikä siihen voida vaikuttaa. Pyydämme sinua kokeilemaan tilausta pienemmällä summalla tai voit halutessasi valita toisen maksutavan.

Hassua,
painelin takaisin sinne sivustolle ja koetin vielä kerran tilata ja nyt hyväksy :D Ja ihan samalla lailla ruksin kaikki pakolliset kohdat :O No nyt on pojalle lahjus tulossa :)

[QUOTE="jenny";29216463]Klarna myöntää henkilökohtaisen luottorajan asiakkaalle esim. 300 e. Jos sulla on laskua maksamatta tällä hetkellä sen yli klarnalle niin ei voi tilata lisää. Tietäisit kyllä jos luottotiedot ois mennyt, sen verran monta kirjettä perinnästä ja käräjäoikeudesta ois sulle tullut.[/QUOTE]

Minulla meni kun lasku oli 60päivää myöhässä ja maksoin sen edellisenä päivänä ja seuraavana oli luottotiedot menneet. Yksi kirje asiakastiedosta ja siinä se, joten ei se nyt mitään kirjeiden ilotulitusta välttämättä ole kun luottotiedot menee. Kolme karhukirjettä perintätoimistolta joihin en silloin tajunnut reagoida kun elämä oli hieman sekaisin. Luottotiedot meni 180e takia. Hienoa!

[QUOTE="Ei aina ihan näin";29216602]Minulla meni kun lasku oli 60päivää myöhässä ja maksoin sen edellisenä päivänä ja seuraavana oli luottotiedot menneet. Yksi kirje asiakastiedosta ja siinä se, joten ei se nyt mitään kirjeiden ilotulitusta välttämättä ole kun luottotiedot menee. Kolme karhukirjettä perintätoimistolta joihin en silloin tajunnut reagoida kun elämä oli hieman sekaisin. Luottotiedot meni 180e takia. Hienoa![/QUOTE]

Kyllähän nyt jo kolmeen karhukirjeeseen pitää keretä reagoimaan jos et nyt ihan sairaalassa ollut tuota aikaa.
Minusta 3 kirjettä on kirjeiden ilotulitusta.
Hävettää sekin kun joskus on kerennyt se yksi karhu tulla jos on lasku unohtunut johonkin :(

Klarna vaan sekoillut, mulla teki monesti saman kun yritin jokunen aika sitten tilata Nellyltä. Kaveri testas ja sille tuli sama vaikka kummallakin luottotiedot ok eikä laskuja rästissä sinne tms. No en kyllä jatkossa käytä Klarnaa kun jatkuvasti jotain häikkää.

[QUOTE="aloittaja";29216414]Ei kellään tietoa? itse löysin vain maksullisia palveluita :( Olisin kiinnostunut näkemään omat tietoni mikä niissä on kun klarna ei suostu antamaan minulle luottoa ja tietääkseni ei ole luotot menneet, tosin en ole ikinä ostanut klarnan kautta mitään.[/QUOTE]

Hei,

Klarnan luottopäätökseen vaikuttaa seuraavat asiat: summan, jolla haluat tehdä ostoksia, aikaisempi maksuhistoria Klarnalla ja ulkoisilta luottotoimistoilta kerätyt tiedot.

Jos haluat lisätietoa Klarnan luottopäätöksestä ja miksi tilauksesi epäonnistui, olet tervetullut laittamaan meille viestiä osoitteeseen palaute@klarna.fi.

Luottotoimistona käytämme Asiakastietoa, johon voit halutessasi olla yhteydessä. En kuitenkaan varmuudella pysty sinulle kertomaan, ovatko heidän palvelut mahdollisesti maksuttomia. Heihin voit tutustua osoitteessa asiakastieto.fi.

Ystävällisin terveisin,
Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu

[QUOTE="aloittaja";29216482]Olisin tilannut alle 100e tuotteen mutta kuitenkin reilusti yli 50e maksavan ;)
Ikinä en ole klarnan kautta ottanut mitään ja siksi ihmettelin kun en saa :(
Olisin cdon.comista siis tilannut kun siellä mainosti tuota klarnaa.
Mitään laskuja en ole jättänyt maksamatta ja ei ole tullut perinnästä tai muualtakaan mitään lappuja.
Tällaisen tekstin sain kun koetin siis tilata :(

Sinulla ei valitettavasti ole luottoa

Luottotietojen tarkistamisen perusteella/jälkeen ei tilaustasi voida valitettavasti toimittaa, koska tilauksen summa ylittää laskulla maksettavien tilausten luottorajan. Asiakkaan luottoraja on henkilökohtainen ja määritellään automaattisesti eikä siihen voida vaikuttaa. Pyydämme sinua kokeilemaan tilausta pienemmällä summalla tai voit halutessasi valita toisen maksutavan.[/QUOTE]

Hei,

Ikävä kuulla, ettet ole voinut tehdä ostoksia Klarnan kautta.
Järjestelmämme on voinut katsoa yrittämäsi summan, olevan liian korkea ensimmäiseksi ostokseksi Klarnan kautta. Mielelläni kuitenkin tarkistaisin asian ja siten toivonkin sinun olevan meihin yhteydessä osoitteessa palaute@klarna.fi.

Luottopäätöksessämme katsomme aina kokonaiskuvaa, joten esimerkiksi korkeat tulot tai hyvät luottotiedot eivät ole tae hyväksytylle tilaukselle.

Ystävällisin terveisin,
Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu

Klarna vaan sekoillut, mulla teki monesti saman kun yritin jokunen aika sitten tilata Nellyltä. Kaveri testas ja sille tuli sama vaikka kummallakin luottotiedot ok eikä laskuja rästissä sinne tms. No en kyllä jatkossa käytä Klarnaa kun jatkuvasti jotain häikkää.

Hei,

On aina harmillista kuulla, jos ei ole voinut tehdä ostoksia Klarnan kautta.
Vaikka sinulla olisi luottotiedot kunnossa, ei se kuitenkaan takaa hyväksyttyä tilausta. Luottopäätökseemme vaikuttaa myös summa, jolla haluat tehdä ostoksia sekä aikaisempi maksuhistoriasi Klarnalla.

Tarkempia tietoja luottopäätöksestämme voit tiedustella sähköpostitse osoitteesta palaute@klarna.fi.

Ystävällisin terveisin,
Kaisa,
Klarnan asiakaspalvelu

Nykyään on mahdollista siirtää eräpäivää jos olet Klarnan asikas. Ei siis EI kannata jättää laskut maksamatta. Kannattaa sopia mahdollinen pienempi maksuerä mikäli tarvetta. Näin vältyt luottomerkinnöiltä. Itse otin heihin yhteyttä sähköpostilla ja pyysin soittamaan. Soittivat seuraavana päivänä. Kaikki hoitui hienosti! Olen huomannut, että kauppiaat ovat nykyään todella tarkkoja ja nyt kun on vaikea talaudellinen tilanne niin pistävät maksusaatavat nopeammin perintään. Tuttu joka on tällä alalla töissä sanoi, että ihmiset itse auheuttavat itselle ongelmia, koska eivät ota yhteyttä velkojiin ajoissa sopiakseen maksuajasta. On parempi maksaa edes pieni maksu kun jättää se kokonaan maksamatta ja sopimatta. Luotto säilyy kun maksat säänöllisesti joka kuukausi edes pienen erän.

Hei,

Klarnan luottopäätökseen vaikuttaa seuraavat asiat: summan, jolla haluat tehdä ostoksia, aikaisempi maksuhistoria Klarnalla ja ulkoisilta luottotoimistoilta kerätyt tiedot.

Jos haluat lisätietoa Klarnan luottopäätöksestä ja miksi tilauksesi epäonnistui, olet tervetullut laittamaan meille viestiä osoitteeseen palaute@klarna.fi.

Luottotoimistona käytämme Asiakastietoa, johon voit halutessasi olla yhteydessä. En kuitenkaan varmuudella pysty sinulle kertomaan, ovatko heidän palvelut mahdollisesti maksuttomia. Heihin voit tutustua osoitteessa asiakastieto.fi.

Ystävällisin terveisin,
Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu

Kertoo paljon Klarnan toimintatavoista kun on aikaa tulla kaksplussallekin :D (mahdollisesti työaikana)

Et sitten tajunnut lukea että tämä on jo "vanha ketju"

Jos olisit lukenut koko ketjun niin tietäisit myös että luotot kunnossa
ei ikinä ole ollut klarnan asiakas
(enkä minkään muunkaan sillä aina ottanut käteisellä)
ja toisen kerran kokeilin ja tilasin samaa tuotetta niin
kas se hyväksyikin sen ;) josta myös ylempänä kerroin,tosinihmettelin että ompa hassua.

En tiedä mihin "päätöksenne ja luotonantonne" perustuu
mutta oikeasti jo mietinkin kun vaan saan laskun niin maksan sen heti kokonaan pois sillä ei ainakaan minulle nyt jäänyt Klarnasta todellakaan luotettavaa ja hyvää kuvaa.
Mutta eiköhän teillä aasiakkaita riitä ilman minuakin :D

Nykyään on mahdollista siirtää eräpäivää jos olet Klarnan asikas. Ei siis EI kannata jättää laskut maksamatta. Kannattaa sopia mahdollinen pienempi maksuerä mikäli tarvetta. Näin vältyt luottomerkinnöiltä. Itse otin heihin yhteyttä sähköpostilla ja pyysin soittamaan. Soittivat seuraavana päivänä. Kaikki hoitui hienosti! Olen huomannut, että kauppiaat ovat nykyään todella tarkkoja ja nyt kun on vaikea talaudellinen tilanne niin pistävät maksusaatavat nopeammin perintään. Tuttu joka on tällä alalla töissä sanoi, että ihmiset itse auheuttavat itselle ongelmia, koska eivät ota yhteyttä velkojiin ajoissa sopiakseen maksuajasta. On parempi maksaa edes pieni maksu kun jättää se kokonaan maksamatta ja sopimatta. Luotto säilyy kun maksat säänöllisesti joka kuukausi edes pienen erän.

Hei,

Kiitos erinomaisesta kommentistasi. Kiva myös kuulla, että olet ollut tyytyväinen palveluumme.

Olet tervetullut siirtämään Klarna Laskusi eräpäivää kätevästi kotisivujemme Omat Sivut -palvelun kautta. Eräpäivää voit siirtää jopa 10 päivää.
Eräpäivän siirrossa voit olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Lisätietoa eräpäivän siirrosta saat myös ottamalla meihin yhteyttä palaute@klarna.fi -sähköpostin kautta.

Ystävällisin terveisin
Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu

[QUOTE="aloittaja";29229286]Kertoo paljon Klarnan toimintatavoista kun on aikaa tulla kaksplussallekin :D (mahdollisesti työaikana)

Et sitten tajunnut lukea että tämä on jo "vanha ketju"

Jos olisit lukenut koko ketjun niin tietäisit myös että luotot kunnossa
ei ikinä ole ollut klarnan asiakas
(enkä minkään muunkaan sillä aina ottanut käteisellä)
ja toisen kerran kokeilin ja tilasin samaa tuotetta niin
kas se hyväksyikin sen ;) josta myös ylempänä kerroin,tosinihmettelin että ompa hassua.

En tiedä mihin "päätöksenne ja luotonantonne" perustuu
mutta oikeasti jo mietinkin kun vaan saan laskun niin maksan sen heti kokonaan pois sillä ei ainakaan minulle nyt jäänyt Klarnasta todellakaan luotettavaa ja hyvää kuvaa.
Mutta eiköhän teillä aasiakkaita riitä ilman minuakin :D[/QUOTE]

Hei,

Erilaisten Klarnaan liittyvien keskusteluiden seuraaminen kuuluu työkuvaamme ja pyrimmekin ottamaan osaa keskusteluun oikaistaksemme mahdollisia väärinkäsityksiä tai vastaamassa Klarnan palveluihin ja tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä.

Luottopäätökseen liittyvissä lisäkysymyksissä on hyvä olla meihin yhteydessä sillä luottopäätös on aina henkilökohtainen, emmekä siten voi kertoa tapauksestasi tarkemmin näkemättä tapahtumaasi.

On tietenkin ikävä kuulla, että luottopäätöksestämme johtuen sinulle on jäänyt huono kuva Klarnasta.

Halutessasi voit laittaa meille palautetta tai kysymyksiä osoitteeseen palaute@klarna.fi.

Ystävällisin terveisin
Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu

Jos asiakaspalvelu vaivautuu tulemaan palstalle kaivamaan vanhoja aloituksia ja vastaamaan niihin niin voisi vaivautua edes lukemaan viestit mihin vastaavat.
Mun tapauksessa ei ollut MITÄÄN syytä miksei laskua olisi myönnetty, joten...

Olen ostamassa 470€ puhelinta CDON.comista. Valitsin "osta nyt, maksa helmikuussa", mutta valittaa ettei ole ole luottoa. Siis onko tuo liian kallis puhelin siihen kampanjaan. Ja luottoa kyllä on. Kusetusta koko homma!!

Tere,

tiedot saa MYÖS käymättä kalasatamassa.
https://www.omatieto.fi kertoo seuraavaa

Miten voi tarkastaa omat luottotiedot?
Omat luottotiedot voi tarkastaa käyttämällä lakisääteistä tarkastusoikeutta.
– Lakisääteinen tarkastusoikeus on veloitukseton kerran 12 kuukaudessa.
– Sen voi tehdä käymällä Asiakastiedon kuluttajaneuvonnassa osoitteessa Työpajankatu 10 A, 5. kerros.
– Kuluttajaneuvonta on avoinna arkisin kello 9.00 - 15.30.
– Tietoja tarkastavan on todistettava henkilöllisyytensä henkilöllisyystodistuksella, ajokortilla tai passilla.

Lakisääteistä tarkastusoikeuttasi voit käyttää myös lähettämällä postitse tai faksaamalla vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön Asiakastietoon. Pyyntöön mukaan tulee liittää henkilötunnus, kotiosoite, omakätinen allekirjoitus ja nimenselvennys sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus.

fax. 010 270 7310

[QUOTE="Ei aina ihan näin";29216602]Minulla meni kun lasku oli 60päivää myöhässä ja maksoin sen edellisenä päivänä ja seuraavana oli luottotiedot menneet. Yksi kirje asiakastiedosta ja siinä se, joten ei se nyt mitään kirjeiden ilotulitusta välttämättä ole kun luottotiedot menee. Kolme karhukirjettä perintätoimistolta joihin en silloin tajunnut reagoida kun elämä oli hieman sekaisin. Luottotiedot meni 180e takia. Hienoa![/QUOTE]

Ne luottotiedot ei todellakaan mene huomaamatta. Jos ei kolmeen karhukirjeeseen reagoi, niin kyllä saa syyttää ihan itseään.

Olikohan sinun tilauksesi tulossa affenanmaalta? Tuo teksti tulee affenanmaalaisiin tilauksiin, joten pitää tilata yhdessä paketissa max 49,99e edestä. Itselle tuli sama. Soitin ja laittovat laskun puoliksi joten sen jälkeen tilaus onnistui kun loppusumma oli 70 egee.

Vitun puupää. Jos kaveri vetää piriä, ja ei ehdi kun kuukauden välein käydä himas, niin kyllä siinä jokunen lappu voi jäädä välistä.

Yhteistyössä