Lottovoittaja paikalla. Haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja "ipi"
  • Ensimmäinen viesti
"ipi"
[QUOTE="vieras";29188139]Oletteko aina lotonneet ja kuinka suurilla summilla? Oletteko molemmat lopettaneet työnne? Kuinka vanhoja lapset on ja tietävätkö voitosta/ymmärtävätkö?
Aiotteko jättää lapsille säästöön jotain?[/QUOTE]

Olemme kyllä lotonneet usein, ei mitään älyttömiä summia. Rivi tai kaksi viikossa, sellaista ihan tavallista lottoamista :) Lopetettiin molemmat silloisissa työpaikoissa. Mies opiskeli itsensä Personal Traineriksi ja tekee sitä nyt, että saa jatkaa elämää liikunnan parissa ja minä perustin oman yrityksen, joka ei vielä tuota, +-0 aika lailla, mutta noususuuntaan mennään :) Yrityksen alaa en paljasta, ettei joku arvaa :D

"ipi"
[QUOTE="vieras";29188139]Oletteko aina lotonneet ja kuinka suurilla summilla? Oletteko molemmat lopettaneet työnne? Kuinka vanhoja lapset on ja tietävätkö voitosta/ymmärtävätkö?
Aiotteko jättää lapsille säästöön jotain?[/QUOTE]

Lasten kanssa on ollut hankalinta, kun tekisi mieli ostaa ja antaa koko maapallo kun se on mahdollista, mutta yritetään pitää kiinni maanläheisestä kasvatuksesta. Eivät ne ymmärrä sitä millä rahalla ostetaan taloja tai autoja. On heillä vimpan päälle vaatteet, pelit ja vehkeet, mutta ihan terve kasvatus meillä pelaa. Nettiin mennään vasta kun tiskikone on tyhjennetty jos vuoro napsahtaa ja uutta iPadia ei tule vaikka muillakin on jos entinenkin toimii. Joskus on haastavaa pitää jalat maassa, mutta lapset auttavat siinä valtavasti.

Nyt ovat 7 ja 2. Kun voitto tuli toinen oli vielä tississä ja toinen 5 :)

"vieras"
[QUOTE="ipi";29188122]En koe, että tarvitsevat. Molempien vanhemmat ylempää keskiluokkaa ja rahaa on jo nyt sen verran, etteivät tarvitse. Veljelle ostin uuden auton ja hänen lapset olen kustantanut reissuun isovanhempien kanssa. Jos tienaisin tuon verran en silloinkaan ANTAISI rahaa. En näe sitä vain ratkaisuna minulle ja läheisilleni.[/QUOTE]

Okei. Erikoista. Itse taas haluaisin jakaa tuon mahtavuuden nimenomaan niiden rakkaimpien kanssa ja tehdä heistäkin "rikkaita", eli ainakin velattomia ja vapaita hankkimaan vaikkapa omakotitalon ja purjeveneen.

myös minä
Minäkin ihmettelen hieman tuota rahan antamisen ehdottomuutta. Itse olen aina ajatellut että jos voittaisin lotossa, maksaisin vanhempien ja sisarusten lainat pois ja erityisesti myös hyväntekeväisyyteen antaisin rahaa, eri kohteisiin. Olisi upeaa että voisi auttaa muita (myös eläimiä), sillä kyllähän tuollaisesta summasta riittää vielä itsellekin ihan tarpeeksi.

"ipi"
Alkuperäinen kirjoittaja myös minä;29188156:
Minäkin ihmettelen hieman tuota rahan antamisen ehdottomuutta. Itse olen aina ajatellut että jos voittaisin lotossa, maksaisin vanhempien ja sisarusten lainat pois ja erityisesti myös hyväntekeväisyyteen antaisin rahaa, eri kohteisiin. Olisi upeaa että voisi auttaa muita (myös eläimiä), sillä kyllähän tuollaisesta summasta riittää vielä itsellekin ihan tarpeeksi.
Lainoja ei ole ja vanhemmillani on sen verran omaisuutta etteivät saa sitä edes enää tuhlattua elin aikanaan :D Näin on sovittu ja puhuttu perheen kesken. Hyväntekeväisyyteen olen laittanut, mm. lastensairaalalle ison lahjoituksen, jossa esikoisenikin oli pitkään potilaana.

"vieras"
Mietin vaan, että olet yrittänyt pitää asian salaisuutena. Mutta silti kerrot teidän entiset työpaikat, minkälainen koti ja missä sijaitsee yms.

Kumpi lottosi, sinä vai miehesi?

"ipi"
Eikä kyse ole siitä etteikö itselle riittäisi rahaa. Näin tämä toimii, olen pistänyt valtavia summia perheeseeni muilla tavoin. Ei ole velkoja sun muita pakollisia menoja joihin tarvitsisivat apua.

myös minä
[QUOTE="ipi";29188163]Lainoja ei ole ja vanhemmillani on sen verran omaisuutta etteivät saa sitä edes enää tuhlattua elin aikanaan :D Näin on sovittu ja puhuttu perheen kesken. Hyväntekeväisyyteen olen laittanut, mm. lastensairaalalle ison lahjoituksen, jossa esikoisenikin oli pitkään potilaana.[/QUOTE]

Okei, nyt ymmärrän paremmin. Ymmärsin aikaisemmista viesteistäsi ettet muuten anna hyväntekeväisyyteen kuin vaan joskus soittamalla niihin puheluihin. Mutta on mukavaa kuulla, että oletkin panostanut asiaan. Itse olen haaveillut lottovoitosta senkin vuoksi, että olisi ihanaa antaa esimerkiksi Pelastetaan koirat ry:lle ja muille eläimiä pelastaville järjestöille suurempia lahjoituksia, ne kun unohtuvat monella helposti mietittäessä hyväntekeväisyyskohteita.

Yhteistyössä