"Anne"
Kyllä me ex-miehen kanssa otettiin kovaäänisestikin yhteen ja usein, astioitakin saattoi lentää ja toinen lähteä ovet paukkuan. Nykyisen miehen kanssa ei ole tarvetta tapella, ei huutaen eikä muutoinkaan.
Mitään en vihaa niin paljon kuin sanontaa "meillä riidellään ja rakastetaan rajusti".Alkuperäinen kirjoittaja vieras täti;29181870:Olemme molemmat tosi äkkipikaisia ja suuttuessamme hallitsemme valtaisan määrän suomalaisia haukkumanimityksiä perinteisistä nykypäivän trendi-ilmaisuun vierasperäisiä lainauksia unohtamatta. Me suutumme ihan missä vain ja olemme hyvin huonotapaisia kiihtyessämme raivon partaalle. Siinä on lihatiskin myyjistä aina seesteisiin tuttavatapaamisiin asti paheksuttu käytöstämme, mutta ajan kanssa olen päätynyt siihen että mieluummin kunnon riita kuin vuosien kyräily. Minä en muutenkaan pärjää erityisen rauhallisten ja tasaluonteisten ihmisten kanssa, enkä ole nähnyt riitelemättömien pariskuntien olevan sen suuremman onnen äärellä kuin mekään-paremminkin päinvastoin vuosien saatossa joidenkin riitelemättömyys on saanut parisuhteet vaikuttamaan väljähtyneiltä.
Me ei riidellä koska riitelyn aiheita ei ole. Ei siis kyräilläkkään. Tosin vasta 4vuotta yhdessä, eli varmaan alun ihanaa onnea vielä ?Mitään en vihaa niin paljon kuin sanontaa "meillä riidellään ja rakastetaan rajusti".
Kunnioittava käytöskö tarkoittaa väljähtynyttä liittoa? Salli minun nauraa.
Käytin ilmaisua joidenkin, en kaikkien. Ja ihan vain omaa tuttavapiiriäni tutkaillen. Sinä saatat elää onnellisessa ihmissuhdeverkostossa, jossa kaikki ovat seesteisiä aikuisia ja käyttäytyvät sivistyneesti,Mitään en vihaa niin paljon kuin sanontaa "meillä riidellään ja rakastetaan rajusti".
Kunnioittava käytöskö tarkoittaa väljähtynyttä liittoa? Salli minun nauraa.
Halveksunta on pahempi kuin viha, siinä olet oikeassa. Halveksunta tappaa nopeasti rakkauden.Mun mielestä huutamista ja haukkimista pahempaa on ns. vähättely. Jos mun mies haukkuisi mua kovalla äänellä, niin ei se tuntuisi yhtään niin pahalta kuin hiljaisella äänellä sanottu "sinähän sen tiedät", "ymmärrätkö yhtään mistä puhut", "sitä ollaan taas niin fiksua, että..", "sanoitko jotakin?" jne. Halveksuntaan ei tarvita haukkumasanoja tai korotettua ääntä.
No enhän minäkään ole enää läski, kun olen laihduttanut. Vai sunko mielestä se on niin, että kerran kusipää, aina kusipää? Kerran läski, aina läski? Kerran tyhmä, aina tyhmä?Niin ja miten ne sanat lopulta vaikuttaa? Jos kutsuu ihmistä, jonka pitäisi olla rakkain ja tärkein vaikkapa kusipääksi, niin miltä tuntuu rakastella kusipäätä, nukkua kusipään vieressä, olla se joka meni naimisiin kusipään kanssa? Entä olla se, jota puoliso suuttuessaan kutsuu kusipääksi, tuleeko fiilis ollakin se kusipää toisinaan kerran jo sitä leimaa kantaa? Jos koulukiusaaminen traumatisoi niin eikö sitä tee myös se, että ns.parempi puolisko aina tunnekuohussa satuttaa henkisesti?
Jos sanotte, ettei sanoja oikeasti tarkoita, niin miksi ne edes koskaan sanotaan? Jos toinen on oikeasti kusipää, miksi olette yhdessä? Eikö puolisoaan haukkuvakin ole jotain vähemmän mairittelevaa?
On niitä keinoja, nimittely on yksi niistä.Joillakin ei ole muita keinoja, he eivät ole ikinä oppineet niitä. Toisaalta koskaan ei ole liian vanha oppimaan.