Se kuudesluokkalaisten ja vanhempien tyttöjen rokote HPV

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minulla on mennyt tämä juttu ihan ohi,osin koska tyttöni ovat vasta viidennellä ja kolmannella mutta siis nyt huomasin siitö juttuja ja linkityksiä mm. facebookissa *
'Mitä olette tästä?
Saako lapsellenne laittaa sen (kai siitä kuitenkin voi kieltäytyä?)
 
En vaan osaa päättää.... rokote on varmaankin hyvä ja tarpeellinen... toisaalta sitten se on taas yksi ylimääräinen juttu. Ja riski itsessään. Aivan kuin rokottamatta jättäminenkin..

Jos vain opettaisi lapsen istumaan polvet yhdessä ... ? Sehän pienentää riskiä saada niitä solumuutoksia...
 
[QUOTE="vieras";29126599]Minulla on mennyt tämä juttu ihan ohi,osin koska tyttöni ovat vasta viidennellä ja kolmannella mutta siis nyt huomasin siitö juttuja ja linkityksiä mm. facebookissa *
'Mitä olette tästä?
Saako lapsellenne laittaa sen (kai siitä kuitenkin voi kieltäytyä?)[/QUOTE]

Mutta ei ainakaan Espoossa mun lasta rokotettu koulussa tai missään muuallakaan. Tai sitten se on tehty täysin salaa!
 
[QUOTE="vieras";29126599]Minulla on mennyt tämä juttu ihan ohi,osin koska tyttöni ovat vasta viidennellä ja kolmannella mutta siis nyt huomasin siitö juttuja ja linkityksiä mm. facebookissa *
'Mitä olette tästä?
Saako lapsellenne laittaa sen (kai siitä kuitenkin voi kieltäytyä?)[/QUOTE]
Mielestäni hyvä juttu ja totta kai saa laittaa.
 
[QUOTE="Sirkkeli";29126771]Meillä se tulee ysillä näille tytöille, jotks nyt kasilla. Omalleni en anna laittaa. Luin, että sitä on tullut jos jonkinlaista haittaa maailmalla.[/QUOTE]

Ihan kritisoimatta päätöstä kiinnostaisi tietää, että mistä luit (eli mikä oli tämä lähde jolle perustit päätöksesi)?
 
"Sirkkeli"
http://www.anttiheikkila.com/blogi/hpv-rokotukset-aloitettu-tampereella/
http://www.magneettimedia.com/uudet-todisteet-teilaavat-hpv-rokotteen-turvallisuuden/

Tuossa on kaksi linkkiä, ja netissä tuhat muuta. Ei lapsi tarvitse tuota rokotusta. Naisen on hyvä käydä toistuvasti gynekologin tarkastuksissa, joen tuo on ihan turha rokotus.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
..
[QUOTE="eee";29126710]Kyllä ehdottomasti kannattaa ottaa tuo rokote. Harmittaa, kun en itse ole aikoinani sellaista ehtinyt saada. Tuloksena Papa-muutoksia, itkua ja hammastenkiristystä.[/QUOTE]

Sama täällä.
 
"vieras"
Mulla ei tyttäriä ole, mutta suhtaudun epäilevästi. Kyse kuitenkin viruksesta joka muuntautuu, joten ei välttämättä rokotuksesta hyötyä. Hyötyä on siitä, että käyttää kondomia ja käy säännöllisesti papa -kokeessa seksielämän alettua.
 
"Vieras"
Älkää nyt ihmeessä menkö laittamaan lastenne terveyttä pilalle yhden FB kiertokirjeen takia! Sitä rokotetta on laitettu miljoonalle(!) ilman haittavaikutuksia. Se joka tuon kirjoitulsen laati on neurologian lääkäri joka on hurahtanut homeopatiaan. Jos siis tytöllesl tulee kohdunkaulansyöpä niin meinaatteko hoitaa sitä homeopaattisilla lääkkeillä? Jos vastaus on "ei" niin kehottaisin ottamaan rokotteen. Urpot oikeesti nyt! Nyt on kyseessä oikeasti vakava asia http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/10451482/
 
..
[QUOTE="Sirkkeli";29126840]Ja kondomit taskuun ennemmin. Mutta mun lapsesta ei tule mitään koekaniinia ja lääkeyhtiöiden rahasampoa. Kaikki influenssa-rokotukset yms. on jätetty väliin, ja niin jää tämäkin.[/QUOTE]

Kortsut ei valitettavasti tuolta suojaa. Voipi lapsesi olla sulle vielä joku päivä vihainen tuosta päätöksestä jonka seuraukset lapsesi kantaa.
 
..
[QUOTE="vieras";29126845]Mulla ei tyttäriä ole, mutta suhtaudun epäilevästi. Kyse kuitenkin viruksesta joka muuntautuu, joten ei välttämättä rokotuksesta hyötyä. Hyötyä on siitä, että käyttää kondomia ja käy säännöllisesti papa -kokeessa seksielämän alettua.[/QUOTE]

Kuules penalin tylsin kynä: kortsu kun ei auta tässä tapauksessa.
 

Yhteistyössä