Nainen kassalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kapteeni karmea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hauska juttu ja voisin siirtää saman julkisiin liikennevälineihin, joissa bussilastillinen ihmisiä odottelee kuinka pysäkiltä kyytiin kömpinyt potentiaalinen matkustaja miettii missä hänen kukkaronsa on ja opettelee samalla tunnistamaan euroja. En vaan käsitä sitä,koska muistan joskus pentuna oppineeni aikuisten neuvosta siihen miten matkarahat on hyvä kaivaa käteen valmiiksi tai yhtä lailla matkakortin.

Mä tarkistan aina millaisia ihmisiä kassajonossa seisoo. Ihmisaines on tärkeämpi kriteeri jonon valinnassa kuin sen pituus.

+ yksinäiset miehet
+ nuoriso
- vanhukset
- lapsiperheet
- kaikki jotka ostaa vaatteita
- ne joiden kärryt pursuaa tavaraa

No mä oon nainen ja mulla on aina pankkikortti valmiina kädessä kun tuun kassalle. Ja oon joka ainoa kerta pakannu siihen mennessä, kun kassa saa piipattua viimeisen tuotteen, maksan ja se on siinä. Mua kyllä vituttaa kaikki muut hidastelijat, mutta nähdäkseni ne on kyllä yhtä usein miehiä kuin naisia... Tekis just useinkin mieli kysyä, että tuliko tosiaan tässä kassan kohdalla yllärinä, että täytyy maksaa...

Muutama kohta osui ja upposi, mutta vain siksi että myös minulla on niitä päiviä kun mikään ei onnistu eikä suju, vaikka muuten olen oikein ripeä ja taitava myös kaupassa.

Ei minulle ostosten maksaminen ainakaan ole vaikeaa. Mutta edelliskerralla kaupassa käydessäni edellä oli vanha mies jolla oli huomattavia vaikeuksia. Ehkäpä siis otan aapeesta mallia ja yleistän yhden kokemuksen perusteella, että miehet eivät osaa toimia kaupan kassalla ollenkaan.

Juuri noinhan se menee. Ja pahempana versiona: tällä naisosella ei ole käsilaukkua vaan reppu josta kaivetaan ensin pyöräilykypärä, eväsrasiat, juoksuhousut, pipo, hanskat, siteet, lähetteet, reseptit, meikkipussit, hiuslakka, hiusharja, geelisatula, avainnippu, me naiset, karkki/pähkinäpussi, juomapullo ja oho täällä pohjallahan se rahapussi olikin. Niin tämä versio on aina se joka kurvaa ja kiilaa ekana jonoon koska hänellä!!! on kiire :D

Onneksi on samassa se pankkikortti ja plussakortti. Sen voi tyrkätä siihen koneeseen jo siinä vaiheessa kun kassa niitä ostoksia latoo. Laiskuuttani harvoin viitsin samalla siinä alkaa pakkaamaan ostoksiani, kun ei niitä yleensä niin paljon ole. Ja tilan säästämiseksi ne on hyvä latoa sinne kassiin tietyssä järjestyksessä. Ja harvoin on niin kovaa ruuhkaa että ne kassat olis tukossa siitä tavaramäärästä. Yleensähän nuo kassalla lorvivat on niitä vanhuksia, mitkä kaivaa kaikki kolikot pussista ja niistä sitten aletaan laskemaan jos ne riittäisi. Ja kun ne ei riitä, kaivetaan seteliä ja sitten aletaan pohtimaan, jos niistä kolikoista silti saisi vähän jotain annettua sinne.

Nyt on kyllä pakko avautua! Itse olen vaateliikkessä töissä ja päivittäin yli puolet asiakkaista jotka tulevat kassan kautta, asettavat tuotteet ihan kassan reunalle ja käännetään vielä henkarit itseen päin, jotta myyjän täytyy aina kurottautua ottamaan tuotteet. Ja tosiaan sen lompakon voi kaivaa valmiiksi esille, samoin käteisen/kortin, niin muutkin pääsevät nopeammin maksamaan.

Jos olet ruotsin kielinen ja tulet kassalle ja sanot vain hei, en voi tietää puhutko suomea, ruotsia vai kenties espanjaa. Joten älä väännä naamaa norsun vitulle kun ystävällisesti kerron summan suomeksi. Lopuksi sanot vain tack ja nyrpistät nenääsi ja häivyt.

Ei mulla muuta.

• Tykkää
Reactions: Peity
Mä sähellän aina noiden korttien kanssa ku niitä on sata ja monen monta kertaa yrittänyt vinguttaa työturvallisuuskorttia, noloista tilanteista huolimatta en ikinä opi..

Itse toimin kaupassa näin.

- Laitan tavarat hihnalle siinä järjestyksessä, kuin ne on paras pakata eli painavat tuotteet ensin.

-Jos hihna on paikallaan niin kääntelen tuotteista viivakoodit siten, että kassan on ne helppo lukea.

- Kun kassa on lukenut ensimmäisen tuotteen höylään bonuskorttini ja laitan pankkikortin valmiiksi lukijaan.

- Menen hihnan päähän pakkaamaan ostoksiani.

- Kun tulee maksun vuoro siirryn kassalle, maksan ostokseni ja otan kuitin.

-Pakkaan loput ostokset ja poistun kaupasta.

:cool:

Vessaketjusta tuli mieleen. Miksi helvetti ostosten maksaminen on teille naisille niin järkyttävän vaikea toimenpide??? Olen tätä ruljanssia katsonut nyt niin monta kertaa:
- Nainen asettelee tavaraa hihnalle, tässä kohtaa kaikki ok
- Tulee maksuvuoro ja kassa ilmoittaa summan. Tämä ilmeisesti tulee totaalisena yllätyksenä, kun sitä käsilaukkua pitää tässä vaiheessa aloittaa etsiä kärryistä.
...........

- Kaivetaan käsilaukkua ja löydetään rahabussi, jossa bonuskortti

..................

Ja tämä kaiken jälkeen pitää vielä ihmetellä, miksi naisten vessaan on aina helvetinmoinen jono!

Voi paska, miksei mun käsilaukusta löydy ikinä rahabussia :O

Yhteistyössä