Minkälainen talo/sisustus ei ole halpis, tusinaa, mauton yms? Kun teidän mielestä kaikki talot ovat rumia.

• Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti
Miksi sulla on maalaisromanttisuus lainausmerkeissä? Veljen vaimon vanhemmat asuvat ikivanhassa pohjalaistalosa nyt remontoivat. Ylläripylläri ne kaikkein alimmat maalit ja tapetit ovat harmaita.
Maalaisromanttisuushan sitäpaitsi yleisemmin on valkoista ja beigeä. Jos joku tykkää valkoisesta ja harmaasta, tai valkoisesta ja beigestä, niin mitä se sua liikuttaa? EIKÖ JOKU VOI OIKEASTI PITÄÄ SIITÄ?
Mihin ne muut perinnevärit on kadonneet? Riemunkirjava räsymatto on varmaan kauhistus?

"vieras"
[QUOTE="vieras";29007533]

Mun mielestä ihminen ei tunne itseään, jos ei tiedä mikä itseään miellyttää ja mikä ei. Ei kaikesta tarvitse olla mielipidettä, mutta koti on paljon enemmän kuin sisustus, siinä näkyy vähän väkisinkin minkälainen ihminen siellä asuu, jos siellä asujassa on jotain sisältöä.

USKALLUKSEN PUUTE! Erittäin suuri kirous suomalaisuudessa, jota vastaan tulisi taistella.
Vaikka sitten sohvalla.

UGH![/QUOTE]

Mutta jos kaikki eivät ole kiinnostuneita ulkoisista puitteista. Miten kodissa näkyy asujan sisältö, siis jos sisustusta ei oteta huomioon? Kerro minulle typerälle..?

"Viilipytty"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29007575:
Mä en kyllä ymmärrä miksi "maalaisromanttisuus" on niin valkoista ja harmaata.
Tietääkseni muitakin perinnevärejä on. Ja onko se sitten kriisin paikka jos teini haluaa huoneeseensa tummanlilat seinät?
Ei, vaan valkoista ja beigeä. Mutta mitäs värejä sitä sitten pitäisi käyttää? harmaa ja beige ovat molemmat maanläheisiä perussävyjä, jotka sopii moneen sisustukseen ja harvoin kyllästyttävät vuosienkaan päästä. Ne jotka tykkäävät valkoisesta ja vähän romanttisesta, niin usein tykkäävät myös monista pehmeistä ja/tai maanläheisistä väreistä.
Sitten on oma porukka, joita viehättää valkoisen lisäksi lähinnä musta ja punainen jne.

Mulla ei ole varaa paljon sisustella. Mutta jos olisi, niin mä käyttäisin paljon valkoista, varmaankin harmaata, vaaleansinistä ja joissakin huoneissa ehkä violettia. Sellainen olisi mun unelmasisustus. Olenks mä nyt sieluton?
Onko mulla enemmän sielua nyt köyhiksenä, kun mulla on lähinnä sotkaa ja tädin vanhoja koluja ja kiluja. Häviäisikö minun sielu johonki, jos voittaisin viikonloppuna lotossa? Ensimmäinen osoite nimittäin olisi boknäsin liike, johon menisin.

[QUOTE="Viilipytty";29007612]Ei, vaan valkoista ja beigeä. Mutta mitäs värejä sitä sitten pitäisi käyttää? harmaa ja beige ovat molemmat maanläheisiä perussävyjä, jotka sopii moneen sisustukseen ja harvoin kyllästyttävät vuosienkaan päästä. Ne jotka tykkäävät valkoisesta ja vähän romanttisesta, niin usein tykkäävät myös monista pehmeistä ja/tai maanläheisistä väreistä.
Sitten on oma porukka, joita viehättää valkoisen lisäksi lähinnä musta ja punainen jne.

Mulla ei ole varaa paljon sisustella. Mutta jos olisi, niin mä käyttäisin paljon valkoista, varmaankin harmaata, vaaleansinistä ja joissakin huoneissa ehkä violettia. Sellainen olisi mun unelmasisustus. Olenks mä nyt sieluton?
Onko mulla enemmän sielua nyt köyhiksenä, kun mulla on lähinnä sotkaa ja tädin vanhoja koluja ja kiluja. Häviäisikö minun sielu johonki, jos voittaisin viikonloppuna lotossa? Ensimmäinen osoite nimittäin olisi boknäsin liike, johon menisin.[/QUOTE]

Monella "maalaisromanttisella" sisustajalla tuntuu olevan varaa raijata jatkuvasti lisää valkeaa ja harmaata krääsää, joilla ei ole varsinaisesti mitään käyttöä. Musta se on aika kaukana maalaiselämästä.

Ja tämä on mun mielipide. Kai saan omani pitää?

Viimeksi muokattu:
Hoh hoijaa
[QUOTE="vieras";29007533]Pakko nyt olla se joka sanoo rumasti, mutta voivoi..

Tusinapaska on minulle yhtäkuin uskalluksenpuutetta olla omanlaisensa ja tuoda omaa itseään esille, jos siltä tuntuu.

Annetaan vaikuttaa yleisten paineiden "sen kuuluu olla näin", eikä uskalleta edes ajatella ennakkoluulottomasti saati toteuttaa mitään.

Mun mielestä ihminen ei tunne itseään, jos ei tiedä mikä itseään miellyttää ja mikä ei. Ei kaikesta tarvitse olla mielipidettä, mutta koti on paljon enemmän kuin sisustus, siinä näkyy vähän väkisinkin minkälainen ihminen siellä asuu, jos siellä asujassa on jotain sisältöä.

USKALLUKSEN PUUTE! Erittäin suuri kirous suomalaisuudessa, jota vastaan tulisi taistella.
Vaikka sitten sohvalla.

UGH![/QUOTE]

Sehän ei tietenkään ole aito, joka oikeasti tykkää siitä tusinapaskasta ;)
Miksi ihmeessä valitsisin kotiini jotain rumaa, vain jotta olisi erilaista ja siten persoonallista? Meidän koti on varmaankin jonkun mielestä todella persoonaton, mutta meille todella kodikas ja jokainen kaluste valittu juuri sen mukaan, mistä on tykätty. Se on voi voi, jos on jonkun muun mielestä kamala, makuja kun on niin erilaisia :) Meillä on myös tavaroille säilytyspaikat eikä hyllyillä oli kovin montaa koriste-esinettä, jonkun mielestä sekin persoonatonta, mutta me emme halua asua rojun keskellä.
Ja vaikka kotimme onkin neutraali, niin mielipiteitä ja näkemyksiä löytyy moneenkin asiaan ;) Enkä pysty ymmärtämään miten jonkun mielestä se oma tapa sisustaa tai asua on ainoa oikea...

!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29007625:
Monella "maalaisromanttisella" sisustajalla tuntuu olevan varaa raijata jatkuvasti lisää valkeaa ja harmaata krääsää, joilla ei ole varsinaisesti mitään käyttöä. Musta se on aika kaukana maalaiselämästä.

No maalaisromanttinen tyyli nykyään kuvastaan tiettyä tyyliä ja ehkä se on helppo nimitys tietynlaisille tuotteille. Vähän kuten jos menet sotkaan ja kerrot etsiväsi modernia telkkaritasoa, niin kyllä jokainen tietää, mitä lähteä esittelemään, vaikka ei sotkassa sitä alkuperäistä 50l modernia myydäkään.

Jos jollakin on rahaa, niin antaa hamstrata. Mä ostelen jatkuvasti vaatteita ja silti käytän pitkälti niitä samoja.

Vaikutat siltä, ettet voi ymmärtää, että jonkun silmää miellyttää se valkoinen ja beige tms, oli se sitten aitoa romanttista tyyliä tai ei. Joku ostaa sitä krääsää siksi, koska on hulluna niihin tähtityynyihin, eikä siksi, että niitä saa esitellä blogissa. JONKUN MIELESTÄ SE TYYLI ON KAUNIS JA OMANNÄKÖINEN!!!

No maalaisromanttinen tyyli nykyään kuvastaan tiettyä tyyliä ja ehkä se on helppo nimitys tietynlaisille tuotteille. Vähän kuten jos menet sotkaan ja kerrot etsiväsi modernia telkkaritasoa, niin kyllä jokainen tietää, mitä lähteä esittelemään, vaikka ei sotkassa sitä alkuperäistä 50l modernia myydäkään.

Jos jollakin on rahaa, niin antaa hamstrata. Mä ostelen jatkuvasti vaatteita ja silti käytän pitkälti niitä samoja.

Vaikutat siltä, ettet voi ymmärtää, että jonkun silmää miellyttää se valkoinen ja beige tms, oli se sitten aitoa romanttista tyyliä tai ei. Joku ostaa sitä krääsää siksi, koska on hulluna niihin tähtityynyihin, eikä siksi, että niitä saa esitellä blogissa. JONKUN MIELESTÄ SE TYYLI ON KAUNIS JA OMANNÄKÖINEN!!!
Laitapa googlen kuvahakuun "maalaisromanttinen" ja kerro kuinka monta "omannäköistä" tyyliä siitä joukosta löytyy.

"Joonas"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29007684:
Laitapa googlen kuvahakuun "maalaisromanttinen" ja kerro kuinka monta "omannäköistä" tyyliä siitä joukosta löytyy.
Jumankauta kun voit olla tyhmä ihminen. Ei millään pahalla honey. MIKSI se tyyli ei voisi jonkun näköinen? Miksi tuollainen sisustus ei voisi olla jonkun unelmasisustus? Sellainen haaveet todeksi tyyli? Miksi ei? Miksi tuollainen sisustus ei voisi olla eniten asujiensa mieleen?
MIksi joku ei voisi aidosti tykätä tuosta tyylistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29007684:
Mäkään en ihan noin hörhelöisestä tykkää. Mutta ymmärrän jos joku tykkää. Miksi joku ei voisi oikeasti tykätä tuollaisesta?
Miten kukaan toinen voi määritellä sen, mikä on omanlainen sisustustyyli jollekin toiselle?

kyll
[QUOTE="Viilipytty";29007612]Ei, vaan valkoista ja beigeä. Mutta mitäs värejä sitä sitten pitäisi käyttää? harmaa ja beige ovat molemmat maanläheisiä perussävyjä, jotka sopii moneen sisustukseen ja harvoin kyllästyttävät vuosienkaan päästä. Ne jotka tykkäävät valkoisesta ja vähän romanttisesta, niin usein tykkäävät myös monista pehmeistä ja/tai maanläheisistä väreistä.

Onko mulla enemmän sielua nyt köyhiksenä, kun mulla on lähinnä sotkaa ja tädin vanhoja koluja ja kiluja. Häviäisikö minun sielu johonki, jos voittaisin viikonloppuna lotossa? Ensimmäinen osoite nimittäin olisi boknäsin liike, johon menisin.[/QUOTE]

:D
Tuo sieluttomuusjuttu on kyllä ihan hirveää potaskaa. Mulla on ystävä, jolla on koti täynnä juuri kaikkea "sielutonta" Sotkaa ja suoraan sanoen asunto näyttää joltain valmiiksi kalustetulta opiskelijaboksilta, mutta ihme ja kumma, asukas on hyvinkin sielukas ihminen.
Se mikä mua huvittaa/ärsyttää varsinkin maalaisromanttisen tyylin arvostelijoissa on se, kun linkitellään jotain kuvia sisustuksesta, joka on sitten heidän mielestään OIKEASTI tyylikästä. Ja kas kummaa, kuvien sisustus on ihan samalla tavalla tusinatavaraa, ts. sellaista, mitä sisustuslehdissä näkee jatkuvasti. Kalusteet, valaisimet jne. voivat olla vähän hintavampia, mutta se ei tee kenestäkään omaperäistä saatikka sielukasta sisustajaa. Makuasioista ei todellakaan kannattaisi kiistellä, koska aina löytyy joku, jolla on parempi maku ;)

"Wilma"
Ymmärtäkööt pointtini ketkä kykenevät ja haluavat:

Mä en osta yleensä itselleni mitään. Rahaa mulla ja meillä kyllä on ihan kivasti. Kesällä päätin, että ostan itselleni kerrankin jotakin kivaa ja mieluisaa, makosoi mitä maksoi. Olin ystävän kanssa Helsingissä ja Stockalla törmäsin mun mielestä huipputyylikkääseen laukkuun. Aluksi meinasin pyörtyä hinnasta 365e. Laukku jäi aluksi kauppaan, kunnes ystävä sai ylipuhuttua. Annoin kerrankin palaa. Se laukku oli hemmetin hieno ja ajaton.
Mä en sen kummemmin edes tajunnut katsoa minkä merkkinen laukku oli. En mä niistä merkeistä mitään ymmärrä. Kun palasin lomilta töihin, niin työkaverit huusivat kuorossa "MITÄ Michael Korsin laukku... woooooow" ja suurinpiirtein tuli aaltoja ja taputuksia. No nyt mä tiedän, että Michael Kors on joku hienojen ihmisten pintatrendimerkki ja kaikilla ihkuilla tyypeillä on sellainen.

jepppppp
meillä on ainakin ihan peruskoti, on vähän eriparihuonekaluja, koska ei tällähetkellä ole vara uusia ihan kaikkea kerralla, tykkäisin myös aika vaaleasta sisutuksesta, mutta rahanpuute tulee ongelmaksi, meillä löytyy sotkan lastulevyhirvitystä, valkoista lipastoa, perinnöksi saatuja kalusteita yms. värit vaihtuu mieltymysten mukaan verhoissa ja matoissa, myös lemmikkieläimer rajoittaa tosinaan tiettyjen juttujen ostamista. mä tahtoisin kaikenlaista tähän kotiin, mutta lottovoitto ei vielä tähän päivään mennessä ole tullut, joten pikkuhiljaa tästä rakennellaan mieluisaa, ei todellakaan ole sisutuslehdestä repästy meidän huoneet, jollakin toisella voi olla ja se ei minua pätkääkkään haittaa, päinvastoin voin ihalla muiden koteja ja haaveilla, että jospa jonain päivänä minunkin kotini olisi siisti ja juuri niillä kalusteilla ja väreillä sisutettu kuin haluaisin.

"vieras"
Useimmat sistukset ovat varmaan siksi sitä "tusinapaskaa", että ihmiset haluavat mieleisensä, kauniin kodin, mutta harva on niin kiinnostunut, että panostaisi sisustukseen kaivelemalla ideoita jostain muusta kuin helposti saatavilla olevista sisustuslehdistä ja tunnetuista blogeista ym., etsisi huonekaluja ja tavaraa jostain erikoisliikkeistä, kierrytyskeskuksista, maksaisi niistä maltaita tai käyttäisi hurjasti aikaa sopivien huonekalujen etsimiseen ja entisöimiseen. Täällä esimerkiksi ei ole sisustuskauppoja nimeksikään, sitä valkoista maalaisromanttista juttua saa kun menee kauppaan. Ja monet pitää siitä, trendit ohjailevat paljon ihmisten mieltymyksiä (samoin kuin vaikka vaatteissa), vaikkei yrittäisikään olla mahdollisimman muodikas. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, pääasia et ihmiset viihtyy kodissaan. Ja harva tavis laittaa koko sisustusta kerralla uusiksi, tyypillisesti kodissa on jotain vanhempia huonekaluja, ehkä joku uusi hankinta, ja sitä on "päivitetty" sitten ostamalla niitä nyt pinnalla ja saatavilla olevia juttuja.

[QUOTE="Joonas";29007697]Jumankauta kun voit olla tyhmä ihminen. Ei millään pahalla honey. MIKSI se tyyli ei voisi jonkun näköinen? Miksi tuollainen sisustus ei voisi olla jonkun unelmasisustus? Sellainen haaveet todeksi tyyli? Miksi ei? Miksi tuollainen sisustus ei voisi olla eniten asujiensa mieleen?
MIksi joku ei voisi aidosti tykätä tuosta tyylistä?[/QUOTE]

Mä sanoin etten ymmärrä sitä. En tietääkseni ole haukkunut ketään. Kannattaisiko ottaa se tähtityyny kainaloon ja vetää syvään henkeä?

"Entinen Ksantippa S."
Mua ei kiinnosta, ilmentääkö joku yksilöllisyyttään sisustamalla vai ei. Mutta aina vähän kirpaisee, kun markkinamiehet ja -naiset huijaavat kansan ostamaan uusia huonekaluja toimivien vanhojen tilalle. Kun lähdetään tuohon tapaan luomaan tarpeita, ei kenenkään koti ole koskaan riittävän hyvin "sisustettu", vaikka maailma hukkuu huonekaluihin.

Mun sisustustyylini on maalaisrealistinen, samoin elämänasenteeni. Se on tullut vuosien varrella niin halvaksi, ettei ikeastakaan saa halvemmalla.

Saattaa olla, että tässä iltojen pimetessä neulon itselleni tähtityynyn.

sdsdf
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29007941:
Mä sanoin etten ymmärrä sitä. En tietääkseni ole haukkunut ketään. Kannattaisiko ottaa se tähtityyny kainaloon ja vetää syvään henkeä?
Eli et ymmärrä sitä, että jonkun maku on erilainen, kun sun oma? Et ymmärrä sitä, että joku oikeasti pitää siitä valkobeigestä sisustuksesta?

Vioolaah
Eli et ymmärrä, että jonkun maku nyt vaan on se valkoinen sisustus tähtityynyillä ja joku ihan aikuisten oikeasti TYKKÄÄ siitä?

hehh
:D
Äläs nyt. Onhan se rankkaa, kun on sisustanut talon täysin oman näköiseksi ja sit koko naapurustokin on ihan samaa. Siihen on tosin helppo sortua. Lehdet ja blogit ja kaupat on täynnä samaa. Mietin, että moniko näistä kodeista on vielä saman näköinen 10 vuoden päästä. Ehkä se oman näköinen onkin sit ihan muuta.

"Vieras"
Tästä voisin esim. tykätä, vapaa-ajanasunto mutta ympäri vuoden asuttava, luonto kait lähellä

http://www.skv.fi/Aspx/Realty/RealtyDetails.aspx?RealtyID=853978&SearchID=2fd8217c494a40bf84a5023c8479508f&CurrentPage=1&OrderBy=UnencumberedSalesPrice%20asc

nohh
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29007625:

Mitä sitten, jos joku haluaa ostaa kotiinsa muutakin kuin käyttötavaraa? Eikö ole kiva, että kotona on asioita, jotka miellyttävät asujan silmää?

Otetaanpa nyt sitten vielä oikein esimerkki ihkaoikeasta elämästä, selventämään sitä mitä tarkoitin alunperinkin:

"Maalaisromanttinen" henkilö löytää kirpparilta hienon yksityiskohtaisen puisen keinuhevosen. Mikä onkaan seuraava vaihe? No sehän maalataan kauttaaltaan peittovalkoisella ja muut "maalaisromanttiset" huokailee "ihana!". Minä helvetin tyhmä, mitään ymmärtämätön henkilö mietin lähinnä, että OLIKOHAN se hevonen arvokaskin ennen tuota tuunausta (mitä se ei enää ole ainakaan sen jälkeen), ja miksi se ei sellaisenaan käynyt siihen "maalaisromanttiseen" sisutukseen.

nohh
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29008933:
Otetaanpa nyt sitten vielä oikein esimerkki ihkaoikeasta elämästä, selventämään sitä mitä tarkoitin alunperinkin:

"Maalaisromanttinen" henkilö löytää kirpparilta hienon yksityiskohtaisen puisen keinuhevosen. Mikä onkaan seuraava vaihe? No sehän maalataan kauttaaltaan peittovalkoisella ja muut "maalaisromanttiset" huokailee "ihana!". Minä helvetin tyhmä, mitään ymmärtämätön henkilö mietin lähinnä, että OLIKOHAN se hevonen arvokaskin ennen tuota tuunausta (mitä se ei enää ole ainakaan sen jälkeen), ja miksi se ei sellaisenaan käynyt siihen "maalaisromanttiseen" sisutukseen.
Se ei varmaan käynyt, koska se ei miellyttänyt ostajan silmää? En minäkään halua kotiini värejä, joista en pidä ja jotka eivät kotiini sovi.

Yhteistyössä