Onko muita, jotka EI halua tietää mahdollisista sairauksistaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Tuttavapiirissäni on paljon ihmisiä, jotka käyvät säännöllisesti otattamassa labrakokeita (ja muuta), kaiken maailman arvoista, mitä nyt ikinä lääketiede voikaan antaa; kilpirauhasta, kolesterolia, leukosyyttiä, maksa, mammografia, yms.. Ja käyvät muutenkin kovin ahkerasti lekurissa, jos on jotain vaivaa, kremppaa jne.. Itse taas olen sellainen, etten todellakaan mene lääkäriin, ellei ole aivan pakko; ja sekin on justiinsa joku kova särky selässä tmv. Kirveelläkään mua ei saa mihinkään labrakokeisiin jne.. Olen jotenkin ajatusmaailmani saanut sellaiseksi, etten todellakaan halua tietää, onko mulla mahdollisesti jotain häikkää joissain labra-arvoissa, verenkuvissa jne.. Onko muita, jotka oottelee vain, että keho sanoo *poks*, eikä halua ennakko-ilmoitusta lääkäriltä? ( ja mistä hitosta tämmönen lääkärin/taudin-pelko johtuu?).. Ps. Ikää kuiteskin enemmän kuin vähemmän..

Menen lääkäriin vasta kuin on aivan pakko. Uskon et keho viestittää kun ei ole asiat kunnossa. Varmuuden vuoksi en siis lääkärissä ravaa. Tietty jos on joku selkeä oire, joka haittaa normaalia elämää, niin fiksuahan se on käydä tutkituttamassa.

Menen lääkäriin vasta kun on ihan pakko. Verensokerit yms on nyt hyvä välillä tietää, mut vielä pari vuotta sitten verikokeiden välissä oli vuosia... Nyt pakko välillä käydä kun on tuo kilpparin vajaatoiminta.

Mulla esim nyt patti rinnan alla. Ajattelen että se on vaan taas joku märkäpaise enkä mene siitä lääkäriin. Jos se olis syöpä, niin eiköhän mulla olis jotain oireita.

Eli, en tavallaan halua tietää mahdollisista sairauksista vaan anna kropan itse ilmoittaa jos joku nyt hullusti ja lääkäriin on ihan pakko mennä.

Hmm. Mäkin käyn todella harvoin lääkärissä (kun on pakko), mutta kyllä mä haluaisin tietää jos joku asia on oikeesti vialla. Tietenkin harvalla kaikki arvot on ideaalitasolla, mutta jos on siinä jamassa, että lääkitystä tarvitaan ja riski sairauden pahenemisesta niin tietysti olisi etu tietää siitä hyvissä ajoin kun sairauden kehittymistä olisi vielä paremmat mahdollisuudet hidastaa/estää.

[QUOTE="miemie";28984533]Mulla esim nyt patti rinnan alla. Ajattelen että se on vaan taas joku märkäpaise enkä mene siitä lääkäriin. Jos se olis syöpä, niin eiköhän mulla olis jotain oireita.

Eli, en tavallaan halua tietää mahdollisista sairauksista vaan anna kropan itse ilmoittaa jos joku nyt hullusti ja lääkäriin on ihan pakko mennä.[/QUOTE]

Kyllä mä laskisin ton tilanteen jo siksi, että on pakko mennä. Sehän juuri nimenomaan ON oire ja kropan ilmoitus. Toki voi olla ihan harmitonkin.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
[QUOTE="miemie";28984533]Mulla esim nyt patti rinnan alla. Ajattelen että se on vaan taas joku märkäpaise enkä mene siitä lääkäriin. Jos se olis syöpä, niin eiköhän mulla olis jotain oireita. [/QUOTE]

Syövissä on se, että välttämättä muita oireita ei ole (esim. rintasyövässä, kuin toi patti) ennenkuin on jo liian myöhäistä hoidoille. Eli tossa tapauksessa kävisin tutkituttamassa, vaikka ei mitään sitten olisikaan.

[QUOTE="miemie";28984533]Menen lääkäriin vasta kun on ihan pakko. Verensokerit yms on nyt hyvä välillä tietää, mut vielä pari vuotta sitten verikokeiden välissä oli vuosia... Nyt pakko välillä käydä kun on tuo kilpparin vajaatoiminta.

Mulla esim nyt patti rinnan alla. Ajattelen että se on vaan taas joku märkäpaise enkä mene siitä lääkäriin. Jos se olis syöpä, niin eiköhän mulla olis jotain oireita.

Eli, en tavallaan halua tietää mahdollisista sairauksista vaan anna kropan itse ilmoittaa jos joku nyt hullusti ja lääkäriin on ihan pakko mennä.[/QUOTE]

Onko märkäpaise ihan ookoo juttu sitten :confused:

[QUOTE="vieras";28984574]Kyllä mä laskisin ton tilanteen jo siksi, että on pakko mennä. Sehän juuri nimenomaan ON oire ja kropan ilmoitus. Toki voi olla ihan harmitonkin.[/QUOTE]

Mulla siis oli märkäpaise rinnan alla joka puhkeas pari kesää sitten. Se vuosi runsaasti ja vihdoin rauhottui basibac-voiteella joka sisältää antibioottia. Sen seurauksena puhjenneen paiseen päälle jäi tuollainen patti, joten uskon että se on osa sitä paisetta.

Tietty jos patti ilmestyis rintaan yhtäkkiä, niin menisin lääkäriin.

Mutta toi on varmasti vain märkäpaise joka puhkeaa sitten kun puhkeaa. Edellinen "kypsyi" 10vuotta ennenkun puhkes kunnolla.

Mä olen sellainen. Olen ihan varma, että mulla on vähintään kakkostyypin diabetes ja mahassa vikaa. On paljon muitakin oireita, myös alapäässä, Jatkuva ripuli, syön käsikauppalääkkeitä siihen. Olen pahoin masentunut, mutta olen liian kiireinen, masentunut, ärtynyt ja stressaantunut menemään lääkäriin. En ehdi sinne vastaanotolle ja kokeisiin, ja varsinkaan en ehdi saikuttelemaan. Niinpä odotan vain yötä että sais nukkua, jokainen aamu kohdataan sitten erikseen (ripulilla 3-5 kertaa ennen töihin lähtöä). Kyllä ne muut sitten lääkäriin vie jos ei itse pysty enää menemään.

Mä olen sellainen. Olen ihan varma, että mulla on vähintään kakkostyypin diabetes ja mahassa vikaa. On paljon muitakin oireita, myös alapäässä, Jatkuva ripuli, syön käsikauppalääkkeitä siihen. Olen pahoin masentunut, mutta olen liian kiireinen, masentunut, ärtynyt ja stressaantunut menemään lääkäriin. En ehdi sinne vastaanotolle ja kokeisiin, ja varsinkaan en ehdi saikuttelemaan. Niinpä odotan vain yötä että sais nukkua, jokainen aamu kohdataan sitten erikseen (ripulilla 3-5 kertaa ennen töihin lähtöä). Kyllä ne muut sitten lääkäriin vie jos ei itse pysty enää menemään.

Anteeksi nyt vaan mutta kuulostat hieman liian välinpitämättömältä itseäsi kohtaan. Nuohan oireet jo haittaa jokapäiväistä elämää..

[QUOTE="miemie";28984626]No aina parempi kuin syöpä ja odottelen että puhkeis itsestään. :) Se ihan tossa pinnalla, ei siis lihaksessa kiinni. Tietty lääkäri vois sen tyhjentää, mutta...

Odottelen vielä hetken jos itse puhkeaisi.[/QUOTE]

Niin siis tarkotin että jos mulle tulis märkäpaise niin en ajattelis sen olevan syövän oire vaan menisin lääkäriin siksi että mulla on märkäpaise =) Ne voi kehittää ontelon ja kroonistua.

bbb:lle: Mä olenkin välinpitämätön. En jaksa kohta enää, vaikka olenkin toisista huolehtija töissäni. Mulla on todella pahat mahavaivat, ja sitten mulla on vyötärönympärys 110 cm, muut ei vaan ole sitä huomanneet kun olen ollut aina vähän pyöreä mutta käytän väljiä tunikoita. Mua oksettaa, ripuloin, en saa nukuttua. Olen 50+, jolla pitäs olla jo vaihdevuodet, mutta taas alkoi verenvuoto tänään. Mutta mä en ehdi lääkäriin, koska töissä on niin kiire eikä sijaista ole. Lopex on aika hyvä lääke ripuliin, rytmihäiriöihin mulla on beetasalpaajaa. Kyllä se tästä, joulukin on kohta tulossa...

Niin siis tarkotin että jos mulle tulis märkäpaise niin en ajattelis sen olevan syövän oire vaan menisin lääkäriin siksi että mulla on märkäpaise =) Ne voi kehittää ontelon ja kroonistua.

Ok :) No totta, lääkäriin pitäis mennä koska on märkäpaise.. Mutta, kuten tässä ketjussa tuli todetuksi niin kovin helposti ei sinne lääkäriin tule mentyä vaikka pitäisi :) Ei edes silloin, kun on oikeasti joku vaiva.

Kai sen vaivan pitää äityä niin pahaksi, ettei enään ole vahtoehtoja. Ikävää mutta totta.

bbb:lle: Mä olenkin välinpitämätön. En jaksa kohta enää, vaikka olenkin toisista huolehtija töissäni. Mulla on todella pahat mahavaivat, ja sitten mulla on vyötärönympärys 110 cm, muut ei vaan ole sitä huomanneet kun olen ollut aina vähän pyöreä mutta käytän väljiä tunikoita. Mua oksettaa, ripuloin, en saa nukuttua. Olen 50+, jolla pitäs olla jo vaihdevuodet, mutta taas alkoi verenvuoto tänään. Mutta mä en ehdi lääkäriin, koska töissä on niin kiire eikä sijaista ole. Lopex on aika hyvä lääke ripuliin, rytmihäiriöihin mulla on beetasalpaajaa. Kyllä se tästä, joulukin on kohta tulossa...

Sama täällä.. Vaikka mitä semmosta sisus-juttua tulis, niin en lekuriin menis kuuntelee kuolemantuomiota, ennenkuin kivut olis niin hirveät, ettei käsikauppalääkityksillä pärjäis... Lopputuloshan on kuiteskin sama meillä kaikilla; EI elämästä selviä hengissä.. kurjaa, kait!

[QUOTE="Vieras";28984896]Voi järkky. Menen kyllä lääkäriin kun epäilen olevani sairas. Suosittelelen lämpimästi teillekin.[/QUOTE]

Kiitos lämpimistä toivotuksistasi. Niinhän useimmat ihmisevät tekevätkin, menevät sinne lääkäriin. Mutta mä en aio mennä niin kauan kuin käsikauppalääkkeet puree edes jotenkin. Mulla on lääkärikammo, ja eritoten niistä gynekologi-kammo. En ole käynyt seitsemään vuoteen, enkä mene! Mätänen sisältä mieluummin.

Kiitos lämpimistä toivotuksistasi. Niinhän useimmat ihmisevät tekevätkin, menevät sinne lääkäriin. Mutta mä en aio mennä niin kauan kuin käsikauppalääkkeet puree edes jotenkin. Mulla on lääkärikammo, ja eritoten niistä gynekologi-kammo. En ole käynyt seitsemään vuoteen, enkä mene! Mätänen sisältä mieluummin.

Luulin että nämä Sinä Minä ja Reginan 'kysy lääkäriltä' palstojen: PS. Lääkäriin en mene, oli vain vitsi. Mutta näköjään teitäkin löytyy. Kannattaisi käydä keskustelemassa tuosta kammosta ammattilaisen kanssa. Koska normaalia se ei aikuisen ihmisen kohdalla ole.

Tuo viimeinen lause.. Surullista. Toivottavasti mielesi muuttuu!

[QUOTE="Vieras";28984924]Luulin että nämä Sinä Minä ja Reginan 'kysy lääkäriltä' palstojen: PS. Lääkäriin en mene, oli vain vitsi. Mutta näköjään teitäkin löytyy. Kannattaisi käydä keskustelemassa tuosta kammosta ammattilaisen kanssa. Koska normaalia se ei aikuisen ihmisen kohdalla ole.[/QUOTE]

No miksei ole sen normaalimpaa, kuin se, että käy joka hitsin närästyksen ja haukotuksen takia tuhlaamassa lääkärin aikaa? Kaikki ei vain tahdo tietää, kuinka huonossa hapessa on!Tämmönen tila on varmaan vastakohta luulosairaudelle! Mistäs löytys diagnoosi???

Mitä mä muka siellä lääkärissä sanoisin? Noh, kestoripuli on joo, se vaatisi tutkimuksia. Lääkärillä on aikaa se 15 min, määrää kokeisiin. Kuka hoitaa työni sillä aikaa jos juoksen siellä lääkärissä ja kokeissa? Gynekologi sitten erikseen, sitä kohtaan mulla on kamala kammo. Levittääkö haiseva toosa, ja jalatkin haisee, ei ei ei. Se on nöyryyttävintä mitä voin elämässä kuvitella. Miten te muut pystytte tuohon?? Tarvitsin vähintäänkin runsaasti rauhoittavaa, rupesi jo sydän hakkaamaan kauhusta pelkästä ajatuksestakin. Joten taidanpa jatkaa samalla linjalla. Tästä ketjusta on sen verran mulle iloa, että nyt tiedän etten ole ainoa, kiitos. Kiitos tsempeistä kuitenkin.

Sick: eikö sinua sitten lainkaan houkuta se vaihtoehto että ongelmasi saataisiin hoidettua, ei tarvitsisi istua siellä pöntöllä joka aamu ja olokin olisi ehkä virkeämpi ja iloisempi (voisin hyvin kuvitella että masennusoireilusi liittyy ainakin osittain tuohon ripuliin, johan siinä menettää tärkeintä ravintoaineita kun mikään ei ehdi imeytyä ja olo on taatusti huono jos on krooninen tulehdus jossain päin kroppaa)?

Ja usko pois, maailma ei romahda vaikka olisitkin saikulla päivän tai viikon tai kuukaudenkin.

Itselläni on tuttavapiirissä eräs tuollainen "korvaamaton työntekijä" joka viivyttelee viimeiseen saakka lääkäriinmenoa kun ei muka mitenkään voi saikulla olla. Eikä edes ole mikään aivokirurgi vaan ihan vaan virkamies. No, joutuipa sitten leikkaukseen ja pakosti lomalle (yritti vinkua lääkäriltä että onko pakko niin pitkää saikkua ottaa ja tuomio oli että ehdottomasti kyllä). Ja kuinkas ollakaan, ei työpaikka mennytkään nurin sillä aikaa, kiireelliset asiat tulivat hoidettua ihan hyvin ja ihan oikeasti firmasta löytyi muitakin ihmisiä jotka pystyivät ottamaan varsinkin vähäpätöisempiä asioita hoitaakseen ettei sitä duunia edes niin paljon kasautunut saikun aikana. Kun ko. henkilö tämän tajusi niin kehtasi sitten jopa hakea jatkoa sairaslomalleen kun ymmärsi lopulta itse että maailma pyörii ilman häntäkin ja kaikkien etu on se, että hän parantelee itsensä kunnolla sen sijaan että menisi puolikuntoisena tekemään töitä puoliteholla ja joutuisi sitten hetken päästä ehkä saikulle uudestaan.

Yhteistyössä