Kuinka usein lapsi kylpuun/suihkuun?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sinä kysymys olikin. Eli kuinka usein teillä käy lapsi kylvyssä tai suihkussa ja minkä ikäinen?

Meillä noin 2krt viikossa. Alapesut, naama, kädet pestään aamuin illoin. Onko liian vähän?

"vieras"
Meillä 2- ja 4-vuotias käyvät suihkussa joka toinen päivä. Talvella mahdollisesti vähän harvennetaan. Jos hikoilevat niin sitten päivittäin.. Kesällä kävivät myös päivittäin, kun mylttäsivät ulkona ja hiekkiksellä. Kasvot, kädet, alapesut päivittäin. Molemmilla on iho hyvä.

Meillä lapset 13, 10, 6 ja 1. Koko perhe käy joka päivä suihkussa kaikkina vuodenaikoina. Minusta suihkussa on helpompi peseytyä kuin jossain altaassa pestä erikseen eri ruumiinosia.

Nuorimmainen käy vaihdellen suihkussa ja kylvyssä.

Viimeksi muokattu:
äitikotona
1v. käy mun kanssa suihkussa joka ilta. Ammeen laitan noin kerran viikossa. Minusta helpompi suihkuttaa koko pikku-ukko, kuin erikseen naama, kädet jne. Ja nyt tuolla on vaihe kun kaikki ruuat ym läästitään hiuksiin. :| saippuaa käytän lapsella n. joka kolmas päivä (hiuksiin jne), muuten mennää suihkussa ihan vesipesulla. Iho on hyväkuntoinen.

"vieras"
2-vuotias käy suihkussa noin kahdesti viikossa. Pesuaineita ei käytetä ellei ole erikseen tarvetta. Käsiä pestään pitkin päivää ennen/jälkeen ruoan tai vaikka ulkoa tullessa tarpeen mukaan, kasvoja ruoan jälkeen tarpeen mukaan, ja alapesu aamuin illoin.

"allu"
aivan ot mutta mun mielestä pelkkä suihku ilman pesua aineita on turhaa ja saa tuntemaan itsensä likaisemmalta kuin ilman sitä.Meillä siis käydään suihkussa/saunassa silloin kun tarve vaatii joskus joka toinen päivä ja joskus harvemmin/tiheemmin ja aina pesu pesuaineilla.

Puhdasta
Meillä kohta 6v- suihkussa joka ilta - poikkeuksena annan joskus käydä pelkän alapesun, ja hiusten pesua ei ihan joka kerta tehdä shampoolla/ollenkaan.
Jos aikuisena käyn itse joka päivä pesulla suihkussa, en käsitä miksi lapsi kävisi pesulla harvmmin ?
Herkkäihoisina emme lotraa saippuoilla paljoa - kyllä vesipesu puhdistaa varsin hyvin...
Oisko nin että pidemmän pesutauon jälkeen pitää ottaakin mäntysuopaa ja juuriharja :)

Itse kayn joka ilta, aamuisinkin usein.
Lapset 4v ja 7v kay joka ilta suikussa. Shamppoopesu kerran viikossa. Saippuaa kayttavat pari-kolme kertaa viikossa kroppaan.
Asutaan ulkomailla, taalla hikoilee.
Mutta kun vietamme Suomessa n3kk/vuosi, samat rutiinit toistuu. Ehka joskus saataa lapsilta jaada yksi iltasuihku pois.

"Vieras"
Välillä tuntuu että Paljo nopeemmin ne siellä suihkussa tulee puhtaaksi eikä tartte erikseen pestä naamaa ja käsiä ja takapuolta.. Varsinki ku lapset voi jättää sinne keskeneen hetkeks leikkimään valuvan suihkun alle, kun ovat hetken lionneet niin nopealla suihkuttelulka puhdistuvat
Mutta ehkä noin joka toinen ilta suihku/kylpy/sauna

Yhteistyössä