Tulipa taas muistutus siitä miksen mielelläni ole naisten kanssa tekemisissä...

• Viestiketjun aloittaja syntipukki
  • Ensimmäinen viesti
syntipukki
Oon tässä ihmetellyt miten eräs ihminen nykyään suhtautuu ihan kaikkeen mitä kirjoitan fb:ssa, varsinkin jos erehdyn kommentoimaan hänen juttujaan jotenkin. Olemme alunperin tavanneet netissä, ja alle 5 kertaa nähneet ihan livenä. Emme siis kovin hyvin toisiamme tunne, mitä nyt netissä oomme jutelleet jne. Kaikki oli mennyt ihan normaalisti kunnes pari kuukautta sitten tää nainen alkoi väittämään ihan kaikkea mun kommentointia urputtamiseksi ja moralisoinniksi. Itse taas olen tottunut siihen että ihmiset voi olla eri mieltä asioista ja omistaa eriäviä mielipiteitä ilman että tarvitsee ilmiriitaa pistää pystyyn. No, tänään erehdyin kommentoimaan hänen tilapäivitykseensä eriävän mielipiteen hänen tuohtumisensa aiheeseen, ja taas vastaus alkoi "siis anteeks nyt vaan mut mä en tajuu mitä sä TAAS urputat...". Joo, olen huomannut että hän on viimeaikoina lukenut mun kommentteja kuin piru raamattua ja löytänyt ihan kaikkialta henkilökohtaisia loukkauksia ja vittuiluita, vaikka lähinnä oon ilmaissut omia mielipiteitäni ja puhunut asioista hyvin yleisellä tasolla. Tällä kertaa leikkas kuitenkin kiinni, ja päätin viimein kysyä onko hän mulle vihainen jostain kun on noin hyökkäävä mua kohtaan.

No sieltähän sitten tulikin tyypilliseen naismaiseen tyyliin täyslaidallinen paskaa niskaan. Mä olen kuulemma vittumainen ja negatiivinen ihminen joka ei pysty tuntemaan ollenkaan ilon tunteita muiden puolesta, epäluotettava, vaikutan siltä että puhun paskaa selän takana minkä kerkeän(?), moralisoin kaikkia jotka tekee eri tavalla kuin minä ja lisäks mulla on kuulemma mummomainen koti (anteeksi mutta :LOL: ). Koitin sitten kysyä että mistä olet alunperin suuttunut ja miksi ei ole suoraan aiemmin sanonut ettei pidä musta eikä halua olla kanssani tekemisissä. Ei vastausta, mutta mulla kuulemma on tapana aina lyödä riitatilanteissa vyön alle (tää oli mielestäni eka kerta kun oon hänen kanssaan riidellyt) ja pyrkiä loukkaamaan ihmisiä henkilökohtaisesti. :O

Jotenkin tällainen purkaus on musta vaan ihan käsittämätöntä. Eikö tuollaisista asioista kannattas sanoa toiselle heti kun alkaa ärsyttämään, tai ihan vaikka vaan vaivihkaa poistaa kavereista, kyllä mulle sillä tulis sanoma selväksi. Emme kuitenkaan ihan liikaa oo olleet tekemisissä, eikä musta varsinaisesti oo ollut ikinä hyötyä tälle naiselle. Itse en ainakaan halua katsella elämässäni ihmisiä joista en tykkää/jotka ei tykkää musta, niin en ymmärrä miks kaverisuhdetta ei vaan mielummin sanota irti kuin aleta vittuilemaan joka käänteessä kunnes se vainon kohde kysyy lopulta itse mikä on hätänä. Lisäksi musta on naurettavaa että nainen joka ei itse muuta teekään kuin valittaa elämänsä rankkuuttaan, suuttuu kaikille jotka ei mee mukaan siihen valitukseen, tai on muuten vaan eri mieltä asioista hänen kanssaan, raivoaa mulle ja syyttelee ihan perättömistä aiheista. Toisaalta oon jo oppinut että naisten kanssa on aina tällaista, ihme kyräilyä ja selkäänpuukottamista, syytellään olemattomista teoista ja leikitään draamakuningattaria muutenkin. Perus kaava on lähinnä se että kun oot viettänyt iltaa jonkun naisen kanssa, saat seuraavana päivänä puhelun joltain ihan muulta, ja se menee niin että "toi sano et tää sano et sä sanoit et tuo sanoi näin, vittu mikä ämmä SÄ oot!" ja ite oot ihan ulalla että mitä mä taas oon tehnyt. :D Miks naiset ei vaan vois oppia sanomaan asioitaan ja mielipiteitään suoraan, eikä paisuttaa juttuja mielessään niin isoiksi että lopulta ne räjähtää jonkun päälle just tällä tavoin.

Kaikista hauskinta tässäkin on se, että loppujen lopuksi vaikka kuinka mietin, en keksi mitään syytä tuon naisen raivolle kuin se että sanoin joskus aikoja sitten että säkkituolit on mauttomia. :D Apua.

"..."
[QUOTE="baa";28977119]Tuo on noita facebookin lieveilmiöitä. Kaikki tieto jaetaan puolituntemattomien kanssa, ja puolituntemattomat tuputtavat kommenttia asiaan kuin asiaan.[/QUOTE]

No mieti nyt jos joku puhuis sun säkeistä tollain, aika henkilökohtaista.

En hirveää kilahtamista ymmärrä, mutta käsitän kyllä, että kaikki ihmiset eivät välttämättä halua niiden toisten ihmisten "eriäviä" mielipiteitä - varsinkaan jos niitä alkaa tulla useampia. Kyllä se on aika normaalia, että ne aletaan ennenpitkää kokemaan henkilökohtaisina loukkauksina. Vaikka kuinka itse ei tarkoita pahaa eikä vastaavista muiden kommenteista suuttuisi, niin ihmiset on erilaisia. On paljon helpompaa kaikille, että antaa välillä vaahtoajien vaahdota ja ihquhalipusupuppelien levitellä niitä sydämiä, ilman että alkaa itse lyömään sitä realismia tiskiin - vaikka yrittäisi kuinka olla kunnioittava.

"huoh"
Outoa sanoa, että vaikutat juoruajalta ja selkäänpuukottajalta, jos kerran ihan suoraan sanoit mielipiteesi.

En itsekään ymmärrä suomalaista keskustelukulttuuria, kun eri mieltä oleminen käsitetään riidaksi.
Toisaalta on aika naurettavaa kulkea kommentoimassa jonkun noubadin tekemisiä, siis jos nyt oikein ymmärsin niin olet kommentoinut sinulle lähes tuntemattoman tyypin tekemisiä tiheään feisbuukissa.

eli molemmat olette mielestäni yhtä outoja.

"vieras"
jos se on jollain tavalla kateellinen.

mutta esimerkiksi jos toisen kotona on säkkituoli, en menis arvostelemaan jos en itse pitäisikään niistä. jokainenhan saa laittaa minkälaista vaan kotiin ja on mautonta arvostella jos ei ole kysytty suoraa mielipidettä.

eikä sinun heittosi esim.siitä tuolista oikeuta kaveriltasi tuollaista käytöstä.

ap.
En hirveää kilahtamista ymmärrä, mutta käsitän kyllä, että kaikki ihmiset eivät välttämättä halua niiden toisten ihmisten "eriäviä" mielipiteitä - varsinkaan jos niitä alkaa tulla useampia. Kyllä se on aika normaalia, että ne aletaan ennenpitkää kokemaan henkilökohtaisina loukkauksina. Vaikka kuinka itse ei tarkoita pahaa eikä vastaavista muiden kommenteista suuttuisi, niin ihmiset on erilaisia. On paljon helpompaa kaikille, että antaa välillä vaahtoajien vaahdota ja ihquhalipusupuppelien levitellä niitä sydämiä, ilman että alkaa itse lyömään sitä realismia tiskiin - vaikka yrittäisi kuinka olla kunnioittava.
En mä todellakaan ole kirjoittanut aina pelkkiä eriaviä mielipiteitä, vaan ihan laidasta laitaan, mitä nyt milloinkin oon mistäkin ollut mieltä. Joskus oon samaa mieltä, joskus eri mieltä, ja itseasiassa mun mielestä parhaat keskustelut käydään silloin kun kaksi ihmistä on eri mieltä toistensa kanssa, mutta osaavat kuitenkin vielä keskustella asiasta sivistyneellä tasolla. Sellaisesta nyt ei tykkää kukaan jos aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin kun argumentit loppuu, tai lytätään kaikki muut kuin omat mielipiteet kuuntelematta muita. Oon myös sitä mieltä ettei kukaan koskaan oppisi mitään jos kaikki ois vaan kaikesta samaa mieltä. Siksi en ymmärräkään tollaista asennetta että itseään kiinnostavista keskusteluista pitää jättäytyä pois jos ei oo samaa mieltä muiden keskustelijoiden kanssa.

ap.
[QUOTE="huoh";28977214]Outoa sanoa, että vaikutat juoruajalta ja selkäänpuukottajalta, jos kerran ihan suoraan sanoit mielipiteesi.

En itsekään ymmärrä suomalaista keskustelukulttuuria, kun eri mieltä oleminen käsitetään riidaksi.
Toisaalta on aika naurettavaa kulkea kommentoimassa jonkun noubadin tekemisiä, siis jos nyt oikein ymmärsin niin olet kommentoinut sinulle lähes tuntemattoman tyypin tekemisiä tiheään feisbuukissa.

eli molemmat olette mielestäni yhtä outoja.[/QUOTE]

En sanoisi meitä tuntemattomiksi keskenämme, oisin ehkä sanonut orastavaksi ystävyydeksi tuota ihmissuhdetta joka nyt nähtävsti päättyi. Ks. tuttu pyysi mua jopa lapsensa kummiksi tän vuoden puolella, joten tuskin nyt ihan nobodyna mua ajatteli. Itse en osaa sanoa mikä on muiden mielestä tiheää kommentointi, itse käytän fb:ia hyvinkin aktiivisesti kun kaikki kaverit ja harrastusporukat löytyy sieltä. Ehkä pari kertaa viikossa oon hänelle jotain kommentoinut ohimennen.

En mä todellakaan ole kirjoittanut aina pelkkiä eriaviä mielipiteitä, vaan ihan laidasta laitaan, mitä nyt milloinkin oon mistäkin ollut mieltä. Joskus oon samaa mieltä, joskus eri mieltä, ja itseasiassa mun mielestä parhaat keskustelut käydään silloin kun kaksi ihmistä on eri mieltä toistensa kanssa, mutta osaavat kuitenkin vielä keskustella asiasta sivistyneellä tasolla. Sellaisesta nyt ei tykkää kukaan jos aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin kun argumentit loppuu, tai lytätään kaikki muut kuin omat mielipiteet kuuntelematta muita. Oon myös sitä mieltä ettei kukaan koskaan oppisi mitään jos kaikki ois vaan kaikesta samaa mieltä. Siksi en ymmärräkään tollaista asennetta että itseään kiinnostavista keskusteluista pitää jättäytyä pois jos ei oo samaa mieltä muiden keskustelijoiden kanssa.
Ei aina, mutta niiden paikka pitää tietää. Se paikka ei ole jonkun Facebookissa omaa totuuttaan julistavan kommenttiosiossa. Sinä kommentoit hyvässä hengessä omasta mielestäsi, mutta toinen näkee sen eri tavalla. Kyllähän tämä kaveri kilahduksestaan päätellen on vähän mitä on, mutta en minä oikein ymmärrä sitäkään, että jollekin olisi todellakin täysi mysteeri, että jonkun puolitutun jatkuva Facebook-kommentointi saattaisi alkaa kaivelemaan. Ei taida kumpikaan teistä nyt kyetä asettumaan toisen asemaan ollenkaan?

Mietipä nyt hetki sitä, että joillakin on jopa satoja kavereita siellä, sukulaisista ja työkavereista lähtien. "Rakentavat mielipiteet" voivat todellakin nolostuttaa monia ihmisiä. Keskustelisitko kaverisi kanssa noita juttuja vaika keskellä ostaria mikrofonien kanssa? Monet odottavat päivityksilleen vain selkään taputtelua. Se ei ole ehkä fiksua, mutta niiden odotusten rikkominen saattaa kuitenkin aiheuttaa negatiivisia sivuvaikutuksia.

Viimeksi muokattu:
ap.
[QUOTE="vieras";28977223]jos se on jollain tavalla kateellinen.

mutta esimerkiksi jos toisen kotona on säkkituoli, en menis arvostelemaan jos en itse pitäisikään niistä. jokainenhan saa laittaa minkälaista vaan kotiin ja on mautonta arvostella jos ei ole kysytty suoraa mielipidettä.

eikä sinun heittosi esim.siitä tuolista oikeuta kaveriltasi tuollaista käytöstä.[/QUOTE]

Kyseinen milipide tuli julki kun oli yleistä keskustelua käyty säkkituolien hyvistä ja huonoista puolista hänen, ja muutaman muun kommentoineen kaverinsa kesken Mä en millään muotoa voinut silloin käsittää että muut saa sanoa mielipiteensä mutta minä en. Jos oisin tiennyt niin en ois tosiaan sanonut, ei mulla oo tarvetta tietoisesti loukata mulle ystävällisiä ihmisiä. Oli miten oli, maito on jo kaatunut. Olisin voinut pahoitella aiheuttamaani mielipahaa jos oisin sellaista tiennyt aiheuttaneeni, mutta vaikeaahan se on jos toinen ei edes kerro loukkaantuneensa.

hmph
Otsikossasi lukee, että "tulipa TAAS muistutus siitä...."
Minusta vähän tuntuu, että tämä kaverisi on oikeassa sinun suhteen. Olet negatiivinen, mutta et itse sitä näe.
Just sinun kaltaiset ihmiset ovat rasittavia ja vaikeita, kun tuntuu, ettei mitään kestä sanoa, kun kaikki pitää lytätä ja olla ihan vasiten eri mieltä.
Olen puhunut! Vinkki: Katso peiliin, tutki itseäsi"

Minusta vähän tuntuu, että tämä kaverisi on oikeassa sinun suhteen. Olet negatiivinen, mutta et itse sitä näe.
Just sinun kaltaiset ihmiset ovat rasittavia ja vaikeita, kun tuntuu, ettei mitään kestä sanoa, kun kaikki pitää lytätä ja olla ihan vasiten eri mieltä.
Tässäkin on vähän totuutta. Usein naiset, jotka julistavat kuinka muut naiset ovat niin vaikeita, eivät välttämättä ole itse sieltä helpoimmasta päästä - syyllinen ilmoittautuu :D. Pitää niitä kamalia akkojakin hei joskus yrittää ymmärtää, eikä vaan leimata niitä kummallisiksi ja vaikeiksi, kun ei itse satu ajattelemaan samalla tavalla kuin ne. Tietysti on niitä oikeasti ihan skitsoja yksilöitä, mutta ei niiden perusteella passaa mennä koko sukupuolta yleistämään - varsinkin jos samalla jotenkin korottaa itsensä noiden ominaisuuksien yläpuolelle.

millionneaharmaana
Nää on parhaita! Kaveri suuttu mulle, yritin monern kertaan kysyä mikä on miksi vihanen. Vastaus, mieti sitä! On ihan äärimmäisen helppoa korjata tilanne tai pyytää anteeks kun toinen ei edes kerro mistä suuttu. No meni kolme neljä vuotta ettei oltu tekemisis. Mä otin yhteyt et ikävä hyvää ystävää. Ja saan haukut niskaani! Edelleenkään en tiedä rriidan syytä. Mä en kestä naisia!

ap.
Viittasin lähinnä tuolla siihen että olen pienestä pitäen viihtynyt paremmin kundien kassa, mulla on 6 veljeä itselläni, ja aina kun olen yrittänyt olla naisten kanssa enemmän kuin vaan hyvänpäiväntuttu, tapahtuu jotain tällaista. Viimeisin ystävyyssuhde tätä ennen mulla on mennyt poikki.. hetkinen, osiko ollut lapseni syntymän aikaan, eli 3 vuotta sitten. Että niin hankala ihminen mä oon. :D

ap.
Tässäkin on vähän totuutta. Usein naiset, jotka julistavat kuinka muut naiset ovat niin vaikeita, eivät välttämättä ole itse sieltä helpoimmasta päästä - syyllinen ilmoittautuu :D. Pitää niitä kamalia akkojakin hei joskus yrittää ymmärtää, eikä vaan leimata niitä kummallisiksi ja vaikeiksi, kun ei itse satu ajattelemaan samalla tavalla kuin ne. Tietysti on niitä oikeasti ihan skitsoja yksilöitä, mutta ei niiden perusteella passaa mennä koko sukupuolta yleistämään - varsinkin jos samalla jotenkin korottaa itsensä noiden ominaisuuksien yläpuolelle.
No mä nyt olen koko elämäni ollut enemmän miesten kanssa tekemisissä kuin naisten, siksi en oikein ymmärrä noita naisten keskinäisiä käyttäytymissääntöjä ja riitelynaiheita ja kaikkea seläntakana suhmurointia. Mulle ois ollut ihan fine jos mulle ois sanottu että sä oot ärsyttävä, en halua leikkiä sun kanssa. Oisin sanonut ok, kiva kun kerroit. Mutta ei, tässä esitettiin ja oltiin kuin ei mitään, mitä nyt vaan kaikki mun kommentit tietystä pisteestä eteenpäin tulkittiin riidanhaastamiseksi, ja lopuksi räjähdettiin. Mulle ei tee vaikeuksia myöntää jos oon itse jotain tyrinyt, ja osaan jopa pyytää anteeksikin kun tilanne on sellainen. Siksi oon aidosti vaan hämilläni tällaisesta välikohtauksesta.

millionneaharmaana
Mulla on toinenkin ihana esimerkki naisten elämän vaikeudesta. Kaveri sai lapse. Mä kerran viikossa kysyin et moi nähdäänkö lasten kanssa. Hän ain et joo tulkaa vaan. Vuoden pääst hän kiukkuaa et kuinka ei jaksa kun me ollaan aina tulossa kylään et hän on ollu tosi väsy eikä olis jaksanu ja plaa plaa. No miks helvetti ei voi sanoa et ei käy. Mä haluan nukkua tms. Ja tosiaan kävin siel kerran viikossa kaks tuntia kyläs ja koskaan ei koskaan hän sanonu et ei käy.

"hmmm"
Kyseinen milipide tuli julki kun oli yleistä keskustelua käyty säkkituolien hyvistä ja huonoista puolista hänen, ja muutaman muun kommentoineen kaverinsa kesken Mä en millään muotoa voinut silloin käsittää että muut saa sanoa mielipiteensä mutta minä en. Jos oisin tiennyt niin en ois tosiaan sanonut, ei mulla oo tarvetta tietoisesti loukata mulle ystävällisiä ihmisiä. Oli miten oli, maito on jo kaatunut. Olisin voinut pahoitella aiheuttamaani mielipahaa jos oisin sellaista tiennyt aiheuttaneeni, mutta vaikeaahan se on jos toinen ei edes kerro loukkaantuneensa.
No itse en ole naamakirjassa mutta mitä täältä lukenut asiasta, niin eiköhän ole yleisesti tieddossa että siellä kuuluu kehua ja ihastella kaikkea mitä toinen sanoo.
sitten jos joku tuttu alkaa sanoa että ompa junttia ostaa säkkituoli, tai eipä ole kivat verhot, ja pitää tuota eriävän mielipiteen esittämisenä, tai keskusteluna, ja hämmästyy suuttumuksesta jonka aiheuttaa nin ei kovin sosiaalinen tyyppi ole. kyllähän asiasta voi keskustella mutta toisen tyylin haukkuminen on vähän eri asia.

ap.
Mulla on toinenkin ihana esimerkki naisten elämän vaikeudesta. Kaveri sai lapse. Mä kerran viikossa kysyin et moi nähdäänkö lasten kanssa. Hän ain et joo tulkaa vaan. Vuoden pääst hän kiukkuaa et kuinka ei jaksa kun me ollaan aina tulossa kylään et hän on ollu tosi väsy eikä olis jaksanu ja plaa plaa. No miks helvetti ei voi sanoa et ei käy. Mä haluan nukkua tms. Ja tosiaan kävin siel kerran viikossa kaks tuntia kyläs ja koskaan ei koskaan hän sanonu et ei käy.
Joo, tuttua juttua. Mäkin tälle kyseiselle tarjosin monesti lastenhoitoapua siihen ainaiseen rutinaan kuinka on vaikeeta kun on niin monta lasta ja mies on paljon töissä. Aina tuli kauniit kiitokset, mutta jollain tekosyyllä sitten perui kuitenkin ne avut ja muut. Tänään sitten sain kuulla ettei voi antaa mulle lapsiaan hoitoon kun oon epäluotettava. :D Hei haloo, mulla on itselläni 9 nuorempaa sisarusta ja itselläni kaks lasta. Luulis että jonkun verran osaan lasten perään kattoa.

ap.
[QUOTE="hmmm";28977416]No itse en ole naamakirjassa mutta mitä täältä lukenut asiasta, niin eiköhän ole yleisesti tieddossa että siellä kuuluu kehua ja ihastella kaikkea mitä toinen sanoo.
sitten jos joku tuttu alkaa sanoa että ompa junttia ostaa säkkituoli, tai eipä ole kivat verhot, ja pitää tuota eriävän mielipiteen esittämisenä, tai keskusteluna, ja hämmästyy suuttumuksesta jonka aiheuttaa nin ei kovin sosiaalinen tyyppi ole. kyllähän asiasta voi keskustella mutta toisen tyylin haukkuminen on vähän eri asia.[/QUOTE]

Keskustelu ei kyllä mennyt ihan noin vaan siinä oli viitisen ihmistä+minä keskustelemassa säkituolien hyvistä ja huonoista puolista (esim. liikuteltavuus, siivoaminen vaikeutuu, hyvät maata ja röhnöttää ja mitä kaikkia puolia noissa nyt on). Sinne väliin erehdyin sitten kirjoittamaan että mun mielestä nykyisin muodissa olevia fatboy-säkkituoleja voi korkeintaan käyttää ulkona, sisällä ovat hankalat ja aika mauttoman näköisetkin, ja vertasin muistaakseni BB-talon sisustukseen niitä. Ja kyseisellä kaverilla ei edes ollut sellaisia säkkituoleja. :O Kenenkään tyyliä en ole haukkunut, vaan keskustelimme hyvin yleisellä tasolla säkkituoleista. Sen sijaan ks. neitokainenhan tänään päätti sitten haukkua mun kodin koko sisustuksen mummomaiseksi ja ettei voisi koskaan asua meillä jne. mikä taas on musta just tuollainen väärä tapa esittää meilipiteensä, lähinnä ärsyttääkseen.

"jep"
Sama mulle tuli mieleen. Joillakin tuntuu olevan itsetarkoitus että saa julistaa niitä eriäviä mielipiteitään joka asiassa. Semmonen alkaa pidemmän päälle tuntuua tosi rasittavalta ja negatiiviseltakin. Ja sitten ne ihmettelee kun toinen ei enää jaksa ja sanoo vastaan?! Onko niitä omia mielipiteitä pakko julistaa joka paikassa (vaikka kuinka nätisti sen tekisikin)? Voisko ne mielipiteensä pystyä pitämään joskus edes ominaan?

Ei mulle tule mieleenkään jossain facebookissa varsinkaan, ruveta laukomaan eriäviä mielipiteitäni vaikka niitä mulla olisi. Kirjoittamalla asiat muuttuu muutenkin helpommin kuin kasvotusten jolloin tulee ilmeet, eleet ja äänenpainotkin mukaan.

Joten sanoisin: sitä saa mitä tilaa. Toki tuo tuttavasi käytös meni överiksi mutta ehkä sieltä nyt purkautui pidemmän ajan ärsytys jota on kokenut sua kohtaan eikä enää kestänyt sun negatiivisuutta ja länkyttämistä joka asiaan.

"vieras"
Ehkä kannattaisi harjoitella sosiaalisen elämän taitoja ihan live-elämässä eikä muutaman kerran tavattujen nettituttavien kanssa vaan jakaisi mielipiteitä facebookissa. Ehkä nuo muut keskustelijat olivat hänen oikeita ystäviään. Ehkä sinulla on esim. asperger tai muu vastaava, joka estää sinua esim. havaitsemasta, että harva haluaa jonkun puolitututn lapsenvahdiksi ja saa sinut antamaan neuvoja.

mahdollisimman monimutkaisesti
No suomessa ei sallita sitä että on tyytyväinen ja onnellinen ja iloinen, elämän vastoinkäymisistä huolimatta.
Eli vaikka tuo ihminen valitti netissä kakaroistaan ja väsymyksestään tai mistä lie, niin teki varmaan kska se saa ihmiset pitämään susta suomessa ja saat kavereita, toisia naisia.

Sinä sitten jostain syystä olet jotenkin sosiaalisesti erilainen, et tajua että toinen valittaa koska se on kivaa ja saa sulle kavereita ja menet tarjoamaan apuasi ja alat valittaa siitä että toinen valittaa, josta taas toinen ärsyyntyy.

Herää kysymys oletko oikeasti sosiaalisesti erilainen, epätarkka huomaamaan asioita, eli olitko tosissasi aivan ulalla etkä tajunnut että toinen kohta hermostuu, mikä on kyllää täysin odotettavissa että tuosta hermostuu, vai yrititkö vain saada hänet näyttämään pahalta, kateuttasi tai jotain, ja nyt valitat koska hän kyllästyi mollausyritykseesi.

"jep"
Keskustelu ei kyllä mennyt ihan noin vaan siinä oli viitisen ihmistä+minä keskustelemassa säkituolien hyvistä ja huonoista puolista (esim. liikuteltavuus, siivoaminen vaikeutuu, hyvät maata ja röhnöttää ja mitä kaikkia puolia noissa nyt on). Sinne väliin erehdyin sitten kirjoittamaan että mun mielestä nykyisin muodissa olevia fatboy-säkkituoleja voi korkeintaan käyttää ulkona, sisällä ovat hankalat ja aika mauttoman näköisetkin, ja vertasin muistaakseni BB-talon sisustukseen niitä. Ja kyseisellä kaverilla ei edes ollut sellaisia säkkituoleja. :O Kenenkään tyyliä en ole haukkunut, vaan keskustelimme hyvin yleisellä tasolla säkkituoleista. Sen sijaan ks. neitokainenhan tänään päätti sitten haukkua mun kodin koko sisustuksen mummomaiseksi ja ettei voisi koskaan asua meillä jne. mikä taas on musta just tuollainen väärä tapa esittää meilipiteensä, lähinnä ärsyttääkseen.
Etkö tosiaan tajua että säkkituolien hyvistä ja huonoista puolista keskusteleminen ei ole sitä että niitä haukutaan mauttomiksi?! Voi äly miten dorkaa, varsinkin jos on säkkituolia hankkimassa... Heittää jotain BB-läppää ja muodikkuutta.

En yhtään ihmettele että mitta tuli täyteen jos kommentointisi on ollut tuota luokkaa.

Ja juu, vois olla hyvä harjoitella niitä sosiaalisia taitoja ihan livenä ja naistenkin kanssa välillä!

Määä
Minustakin sä tässä olet aika erikoinen tyyppi, jos susta tuo oli ihan vain keskustelua ja eriävä mielipide. Ehkä se tyyppi oli hankkimassa säkkituolia, ja sä julistit että sillä on huono maku? Ja ihmettelet että mistäs se noin suuttui...
Taitaa olla niin että sulla on vähän hiomista niissä sosiaalisissa taidoissa.
Facebook nyt kyllä muutenkin on vähän sellaista lässynlää kaiken kehumista, ja eriävät mielipiteet on syytä pitää ominaan. Mutta ihan joka paikassa tuollainen "mauton" kommentointi on hiukan vaarallista, parempi on vaan sanoa ettei tykkää jostain, jos se oma mielipide nyt on pakko sanoa.

ap.
[QUOTE="jep";28977592]Sama mulle tuli mieleen. Joillakin tuntuu olevan itsetarkoitus että saa julistaa niitä eriäviä mielipiteitään joka asiassa. Semmonen alkaa pidemmän päälle tuntuua tosi rasittavalta ja negatiiviseltakin. Ja sitten ne ihmettelee kun toinen ei enää jaksa ja sanoo vastaan?! Onko niitä omia mielipiteitä pakko julistaa joka paikassa (vaikka kuinka nätisti sen tekisikin)? Voisko ne mielipiteensä pystyä pitämään joskus edes ominaan?

Ei mulle tule mieleenkään jossain facebookissa varsinkaan, ruveta laukomaan eriäviä mielipiteitäni vaikka niitä mulla olisi. Kirjoittamalla asiat muuttuu muutenkin helpommin kuin kasvotusten jolloin tulee ilmeet, eleet ja äänenpainotkin mukaan.

Joten sanoisin: sitä saa mitä tilaa. Toki tuo tuttavasi käytös meni överiksi mutta ehkä sieltä nyt purkautui pidemmän ajan ärsytys jota on kokenut sua kohtaan eikä enää kestänyt sun negatiivisuutta ja länkyttämistä joka asiaan.[/QUOTE]

Oli niin tai näin, mun pointti oli lähinnä se että miksi ei voi heti kertoa jos loukkaantui, vaan pitää kuukausitolkulla kiukutella ennen ku räjähtää.

Yhteistyössä