Onko näitä mammoja oikeasti olemassa? Sanokaa, ettei ole! Ei hyvää päivää

  • Viestiketjun aloittaja Keripertti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi siellä Kiinassakin käyttää laadukkaita materiaaleja.
Niin tietenkin ja kalliit merkit perustuvat juurikin tuohon kankaiden laadukkuuteen. Mutta siis perusperiaatteena ärsyttää kun lukee joku halvan maan made in. Tulee huijattu olo ja tietää että moni firma käärii hyvät rahat kun vaatteet tehdään halvoissa maissa. Ja monesti ei niin hyvissä oloissa ja työoloissa
 
"vieras"
Minä ymmärsin sen toka viestin ihan hyvällä. Juuri niinhän asia on: jolla on varaa, ostaa herkästi kalliimpaa. Sellainen perhe ei kuitenkaan kiellä, etteikö muunkinlaiset ostokset olisi ihan hyviä ja myöntävät, että edullisistakin merkeistä löytyy ökymerkkejä parempia kamppeita. Miksi ymmärtää asioita tahallaan väärin? Miksi riidellä? Älkää tyrmätkö toisianne täällä keskustellessanne, vaan ajatelkaa välillä ihmisistä parhain päin. Siis koittakaa miettiä, mitä kirjoittaja haluaa oikeasti sanoa. Mukavaa päivää kaikille, merkillisille, merkittömille - mutta merkityksellisille, ainutkertaisille ihmisille!
 
Ken guru
Mun pointti vastauksessani oli, että olen suunnilleen samaa mieltä aloittajan lauseiden kanssa, mutta mitä sitten? Se on vaan MUN mielipide ja näkemys. Mitä väliä vaikka pitääkin merkkivaatteita markettivaatteita laadukkaampina. Ei se silti tarkoita etten niitä markettivaatteitakin voisi joskus ostaa. Mutta kun ostan, niin en niiltä paljoa odota.

Plus että vaikka onkin sitä mieltä että lasten on kiva asua ok talossa ja matkustaa, niin ei sekään tarkoita sitä että ajattelisi että kaikki kerrostalossa asuvat lapset ovat huono-osaisia ja kärsivät, tai että kaikkien PITÄISI matkustaa.

Mielipiteet on kuin perseenreikä...ja niin edelleen.
 
En henk.koht. Tunne yhtään tuollaista. (enkä halua tuntea). Ainoastaan tuttavapiirissä joitakin merkkivaate-hifistelijöitä, ja ne pari tyyppiä ei edes ole rikkaita, vaan näitä perinteisiä sossu-mammoja, jotka yrittävät päteä merkkien kautta, vaikkei niihin oikeasti olisi edes varaa. Minusta kukin saa kuluttaa miten haluaa, kyllä itsekin käyttäisin enemmän rahaa jos olisin rikas. Mutta en tajua ihmisiä, jotka tulee sanomaan toisille miten pitää elää ja kuluttaa.
 
Ken guru
En henk.koht. Tunne yhtään tuollaista. (enkä halua tuntea). Ainoastaan tuttavapiirissä joitakin merkkivaate-hifistelijöitä, ja ne pari tyyppiä ei edes ole rikkaita, vaan näitä perinteisiä sossu-mammoja, jotka yrittävät päteä merkkien kautta, vaikkei niihin oikeasti olisi edes varaa. Minusta kukin saa kuluttaa miten haluaa, kyllä itsekin käyttäisin enemmän rahaa jos olisin rikas. Mutta en tajua ihmisiä, jotka tulee sanomaan toisille miten pitää elää ja kuluttaa.
Mun piti oikein lukea uudestaan tuo aloitus että oliko tosiaan tästä kyse. Mutta kuten käsitinkin, ei ollut.
 

Yhteistyössä