Annoin vähän palautetta alkon myyjälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ent.asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ent.asiakas

Vieras
Olin alkossa tänään uhmaikäisen lapsen kanssa ja hän juoksenteli alkossa kielloista huolimatta. Mihinkään pulloihin ei koskenut. Kaukaa huomasin myyjän halveksivan katseen tyyliin: siinä se nuori äiti kurittoman lapsensa kanssa. Menin kassalle ja myyjällä sellainen nyrpeä ilme ja ei katsonut lastakaan ystävällisesti(ei ollut mitään paikkoja sotkenut). Sanoin suoraan, että "anteeksi kun olemme häirinneet teitä täällä". Sanoin ihan suoraan, että huomasin kyllä miten meitä katsoitte ja voidaan asioida toisessakin alkossa. Yleensä olen tottunut, että alkossa on ihan rentoja tyyppejä kassalla. Otan tuollaisen arvostelevan katseen enemmän loukkaavana juuri alkossa, koska se tuntuu niinkuin sinua pidetään jotenkin huonona äitinä. Onko kukaan muu antanut suoraa palautetta itse tilanteessa missään liikkeessä? Myyjä vastasi palautteeseen vaan, että no lapselle voi sattua vahinko jos tulee lasinsirpaleita.

kheoxQN.jpg

• Tykkää
Reactions: Spukka ja Tepadj
Mäkin mulkoilisin sua pahasti jos et saa sitä kakaraa asettumaan, kunhan piipität jotain "Nico-Petteri, voisitko nyt kiltisti olla juoksematta, juostaan sitten tuolla marketissa kun ei siellä ole niin paljon särkyvää".

[QUOTE="vieras";28881594]Lapsen kanssa viinakaupassa!? No kyllä todellakin olet malliäiti ja kunniakansalainen. Ihan hyvä että tunsit pistävän katseen sielussasi.[/QUOTE]

Et ole tosissas, ethän? Jos kuitenkin olet, perustele, miksi lapsen kanssa ei saisi mennä Alkoon?

[QUOTE="vieras";28881594]Lapsen kanssa viinakaupassa!? No kyllä todellakin olet malliäiti ja kunniakansalainen. Ihan hyvä että tunsit pistävän katseen sielussasi.[/QUOTE]

Ööööö... :D Toivottavasti läppä?

[QUOTE="vieras";28881637]Et ole tosissas, ethän? Jos kuitenkin olet, perustele, miksi lapsen kanssa ei saisi mennä Alkoon?[/QUOTE]

Saahan sitä mennä kun ei laki sitä kait kiellä. Saat valitettavasti vaikka juopotella lapsen edessä, mutta minä en sitä hyväksy. Lapsen ei ole mitään syytä nähdä että äiti ostaa väkijuomaa, se on äärimmäisen huono roolimalli.

[QUOTE="vieras";28881678]Saahan sitä mennä kun ei laki sitä kait kiellä. Saat valitettavasti vaikka juopotella lapsen edessä, mutta minä en sitä hyväksy. Lapsen ei ole mitään syytä nähdä että äiti ostaa väkijuomaa, se on äärimmäisen huono roolimalli.[/QUOTE]

Musta taas on hyvä, että lapsi näkee, että alkoholia ei tarvitse aina ottaa ryyppäämistarkoituksella. Kyllä itse olen joskus käynyt lapsen kanssa ostamassa isälleen viinipullon nautittavaksi. Meillä viiniä juodaan pieni lasi kerrallaan, maistelu tarkoituksessa, ei ryyppäämis.
Itse en noista viineistä mitään ymmärrä mutta ihan hyviä viinejä me kai on saatu valittua myös pullon ulkonäön perusteella :laugh:

Ryyppäämistä lapsen edessä en hyväksy mutta siinä ei ole mitään pahaa, että lapsi näkee viinipullon / viinapullon.

En muuten ole nuori äiti, olen 33 vuotias ja minua luullaan usein 23 vuotiaaksi. Mielestäni alkon myyjät on asiakaspalvelu työssä siinä missä muutkin myyjät. Ei ne ole mitään viinavartijoita.

[QUOTE="vieras";28881709]Ei kai viinakauppaan alle 18-vuotiaat edes saa mennä? :O[/QUOTE]

Ei siellä ovessa ole koskaan mitään sisäänpääsy ikärajaa näkynyt. Ja aika monet käyvät ostosten yhteydessä ja lasten kanssa. Miksi ihmeessä lapsi ei voisi mennä alkoon vanhempiensa kanssa? Tai vaikka yksin. Tosin mitä ihmettä siellä yksikseen tekisi..? Ostaisi lahjakassin...? :D

• Tykkää
Reactions: Mainio Manu
Kyllä myyjällä oli varmaan naurussa pitelemistä tuon meuhkaamisesi jälkeen :D mitä ihmettä se edes myyjän takapuolta kaivelee, käytkö sinä kyseisessä vai jossain toisessa alkossa? Ei siellä provikkapalkalla työskennellä.

Ei siellä ovessa ole koskaan mitään sisäänpääsy ikärajaa näkynyt. Ja aika monet käyvät ostosten yhteydessä ja lasten kanssa. Miksi ihmeessä lapsi ei voisi mennä alkoon vanhempiensa kanssa? Tai vaikka yksin. Tosin mitä ihmettä siellä yksikseen tekisi..? Ostaisi lahjakassin...? :D

Kyllä mä aina käyn alkossakin lasten kanssa. Ei niitä voi sitoa siihen ulkopuolellekaan.

En tosin taida käydä alkossa kovinkaan montaa kertaa vuodessa (tai muutamassa vuodessa... ;))

Kuka saa ostaa - Alko
Alkossa yhdessä asioivien nuorien tulee kaikkien olla iältään ostokelpoisia.
Alkoholijuomien ostajana voit joutua selittämään, ovatko juomat menossa vain omaan käyttöösi. Jos myyjällemme syntyy epäilys siitä, että juoma välitetäänkin alaikäiselle, hän ei saa lain mukaan myydä.
Jos olet alle 18-vuotias, voit ostaa Alkosta vain viinitarvikkeita ja lehtiä.
Alkon hinnastot on tarkoitettu vain 18 vuotta täyttäneille asiakkaillemme. Myös Alkon lahjakortin ostajan täytyy olla täyttänyt 18 vuotta.

On muuten jännä, rahapelien alueella ei saa alaikäinen edes oleskella vanhempansa kanssa.

Mietin juuri tota kun 12-vuotiaani oli kaupassa matkassa ja ostin muutaman siiderin, että olisko saattanut jäädä saamatta. Nythän on kaupoista ollut puhetta että on jäänyt juomat ostamatta kun mukana on ollut vaikka puoliso jolla ei ole sattunut paperit mukaan, että missähän vaiheessa aletaan epäillä välitystä alaikäiselle...

Yhteistyössä