Mitä tulisi noin suurinpiirtein maksamaan silmien laserleikkaus?

• Viestiketjun aloittaja skaalalla mitä
  • Ensimmäinen viesti
kysy
[QUOTE="mari";28086289]Tehdään juuri tämä paljon parjattu alkeellinen prk :) Muu tekniikka ei käy, se selvisi esitutkimuksessa. Toipumisaika on siis itselläni pitkä, mutta olen hyväksynyt sen. Kyllähän se sitten palkitsee kuitenkin jossain vaiheessa :)[/QUOTE]

suosittelen sinullekkin kysymään eirasta josko tämä uusi tpa toimisi ;) on meinaan vähän eroa onko toipumisaika 1-3pv vai 1-3kk

"vieras"
mene eiraan ton uusimman smile leikkakuksen etuus on että kivut jää pois, kun silmää ei tarvitse pineista ja silmä ei myökään kuivu leikkauksen jälkeen.. Lasik leikkauksessa on myös riski että läppä irtoaa pienestä osumasta, kun taas smile leikkauksessa ei tehdä läppää..
Toi Smile kuulostaa ok vaihtoehdolle. Olen käyttänyt piilolinssejä 10 vuotta ja välillä varsinkin oikean silmän kanssa on ollut ongelmia, joten sen vuoksi leikkaus ois paikallaan. Myös haaveammattiin tarvitsisin paremman näön, joten ehkä olisi aika laittaa elämä uudelle mallille ja alkaa tehdä niistä haaveista totta. :)

3v itten kun kävin
niin leikkuksen jälkeen oli 1vrk silmät tosi kipeät, sitten alkoi se kostutus tippojen kanssa hölvääminen ja tätä kesti n2kuukautta, vielä 3-4kuukuden jölkeenkin joutui välillä tippoj laittaan..
Mutta silti leikkaukeen meno oli sen arvoista.

Femtolasik
Minulle tehtiin Femtolasik vuosi sitten, miinuksia oli molemmissa silmissä -8 ja paljon hajataittoa myös. Mitään ongelmia ei ole ollut ja näkökyky on loistava. Hinnaksi tuli noin 3000 Mehiläisessä. Noilla miinuksilla myös silmälasit tulivat kalliiksi, viimeisimmät taisivat maksaa noin 800 euroa. Nyt ne on lähetetty Afrikkaan.

"Vieras"
8v sitten kävin eirassa Harri Koskelalla maksoi n. 4000e mut oli joka euron arvosta. Miinusta oli 5.5 ja 6. Ihanaa kun voi käyttää aurinkolaseja eikä aina niitä yksiä ja samoja missä omat linssit. Ei piilolinssien kans räpeltämistä. Voi uida ja ulkoilla ilman et rillit on huurussa. Shampoo, wessapaperi ja jauheliha ostetaan marketista alennuksesta, ei silmiä! : )

"haluaakans!
Heippa! Mä olen itse halunnut paljon tuota laserleikkausta itselleni, työttömänä vain tuo hinta on aika äätä huimaava :( Onko siinä mitenkään mahdollista että silmä liikahtaakin ja leikkuu menee siis pieleen?

en menis
Kannattaako likinäköisen -4 39v enää leikata silmiänsä? Olen ymmärtänyt että ikänäkö tulee muutaman vuoden päästä ja rillit saa taas käyttöön.
Mä en menis. Ikää on nyt 48 v, molemmissa silmissä -4 ja olen selvinnyt ilman lukulaseja. Tuoteselosteet ja muut pikkupräntit näen katsomalla lasien yli tai ottamalla lasit pois. Mies on normaalinäköinen ja sai ekat lukulasit jo 41-vuotiaana. Leikkauksen riskinä on kuulemma myös se, että hämäränäkö kärsii. Olisi ikävää, jos ei enää pystyisi ajamaan autolla pimeässä. Sen vuoksi leikkaus ei minusta kannata enää neljänkympin korvilla.

"vieras"
Heippa! Mä olen itse halunnut paljon tuota laserleikkausta itselleni, työttömänä vain tuo hinta on aika äätä huimaava :(
Mun mielestä taas tuo leikkaus kannattaisi nimenomaan siksi että mulla on pienet tulot, silmälaseihin ja piilolinsseihin menee niin pirusti rahaa että leikkauksen hinta säästyisi muutamassa vuodessa kun ei enää tarvitsisi ostaa niitä :)

Leikattu
Pari vuotta sitten oulun diakonissalaitoksella, kallein ja paras oli n 3300 e esi- ja jälkitutkimuksineen. Tarvitsin korjausleikkauksen, koska meni miinuksilta plussan puolelle. Korjaus oli ilmainen. Vaikka oli se sen ajan paras tekniikka, niin kipeää kävi todella paljon se silmän paineistus, ja leikkauksen jälkeiset tunnit oli pahemmat kuin yksikään synnytykseni. Lopputulos korjauksen jälkeen hyvä, mutta varautukaa siihen, että ei se aina niin kivutonta ole. Ja kun piti toipua vielä kahdesti.. No kuulun pieneen vähemmistöön.

yksi kokemus
suosittelen sinullekkin kysymään eirasta josko tämä uusi tpa toimisi ;) on meinaan vähän eroa onko toipumisaika 1-3pv vai 1-3kk
Kävin nyt kuitenkin siinä prk-leikkauksessa pari viikkoa sitten ja oikein tyytyväinen olen ollut. Itse leikkaus oli täysin kivuton eikä minulle tullut sen jälkeenkään minkäänlaisia kipuja, kumma kyllä. Myös näkö parani entiselleen reilussa viikossa. Oikein tyytyväinen siis olen ja ihmettelen, miksei useampi halua mennä prk-leikkaukseen. Se on kuitenkin turvallisempi leikkaus kuin lasikit, prk:ssahan ei tehdä sitä läppää ollenkaan. Ehkä sanoisin että lasik-leikkauksessa toipumisaika on noin 1-2 päivää ja prk:ssa 1-2 viikkoa. Ymmärrän tietysti, että joillekin se yksikin viikko voi olla liikaa, esim. yrittäjälle tai sellaiselle, jonka on hankala saada töistä viikkoa vapaaksi. Itse olen hoitovapaalla, joten olen saanut rauhassa kotona parannella silmiäni. Toisaalta heti leikkausta seuraavana päivänä kaikki arkiaskareet onnistui hyvin (kaupassa käynti, lasten kanssa ulkoilut ym) mutta tietokonetta ei juuri voinut tuijottaa, saati telkkaria.

Minulla siis erittäin positiivinen kokemus prk-leikkauksesta, jos joku haluaa sellaiseen mennä. Hinta oli noin 1990 euroa molemmilta silmiltä + silmätipat noin 80 euroa ja pari jälkitarkastusta yhden ja 6 kuukauden jälkeen, niitten hintaa en vielä tiedä tarkalleen mutta alle satanen kuitenkin per käynti. Eli reilulla parilla tonnilla sain näköni takaisin, mahtavaa. Kaikille prk ei tietenkään sovi, mutta itselleni se kävi todella hyvin (vahvuudet suurinpiirtein -2,5 molemmissa silmissä ennen leikkausta)

On kyllä ihana herätä aamulla, kun näkee heti. Onneksi rohkenin mennä leikkaukseen, vaikka jännitti tosi paljon etukäteen. Onneksi kaikki on mennyt todella hyvin.

45- vuotias
Mulla leikattiin -8 silmät puolitoista vuotta sitten. Monovision eli toiseen jätettiin miinusta ja johtava silmä leikattiin nollille. Femtolasik oli ja maksoi 3300 e.

hhmm
Täällä myös harkittu leikkuuttamista ja toipumisaika on jonkin näköinen kriteeri. Onko kellään kokemuksia tästä KSA silmäkeskuksen uudesta leikkauksesta? löytyy linkistä: Silmälaser.
Mun läheinen kävi tuolla leikkuuttamassa tänä kesänä. Hintaa koko hommalle tuli noin 2400, sisältäen mm laivamatkan Tallinnaan ja takas, kaikki tarkastukset myös. Hyvä palvelu ja hyvä hoito. Henkilökunta Suomea puhuvaa.

marjut kivimäki
Minulle tehtiin silmien laserleikkaus Tallinnassa 11.06.2014 Laservisoonissa. Varasin kolmen päivän matkan ja 10.06.2014 minulle tehtiin alkutarkastus jossa lääkäri arvioi voiko minulle leikkausta tehdä. 11.06.2014 siis oli leikkaus klo. 12.00, itse toimenpide oli lyhyt ja sen jälkeen kaksi tunti silmät kiinni lepohuoneessa jonka jälkeen lääkäri vielä tarkisti silmät ja pääsin lähtemään hotellille klo. 16.00. 12.06.14 oli vielä jälkitarkastus. Kaikki sujui hyvin ja asiantuntevaa oli henkilökunta, lämpimästi suosittelen silmien laserleikkausta Tallinnassa Laservisoonilla.

Femtolasikia katuva
Alla on silmäleikkauksen riskejä (lista ei ole täydellinen). Suurimmalla osalla silmäleikkaus onnistuu hyvin, mutta joillakin se epäonnistuu täysin. Pahimmillaan leikatulle voi tulla useita näistä ongelmista. Yleisimmät riskit ovat pysyvästi kuivat silmät ja halo- ja starburst-ilmiöt.

Silmäleikkauksen riskit:
- pysyvästi kuivat ja epämiellyttävän tuntuiset silmät
- pysyvät valonvääristymät (halo, glare, starburst)
- näköä ei saa hyväksi edes laseilla
- epäsäännöllinen hajataitto tai hajataiton lisääntyminen
- kaksois- tai haamukuvat
- huono kontrastinäkö / huono näkö hämärässä tai valoa vasten
- yli- tai alikorjaus
- leikkaus väärillä vahvuuksilla
- regressio eli (kauko)näön palautuminen leikkausta edeltäneeseen tilanteeseen
- entistä pahempi riippuvaisuus laseista / ei voi käyttää piilolinssejä
- lähinäön huononeminen / hankaluudet lähinäössä
- päänsärky (migreenin paheneminen)
- silmäkipu (pahoinvointi, huimaus)
- karsastuksen paheneminen
- lasiaisen samentumat
- pysyvä valonarkuus
- huono tottuminen monovisioniin
- jälkikaihi
- yliherkkyys silmätipoille
- sarveiskalvon oheneminen
- sarveiskalvon pullistuma (keratoconus)
- verkkokalvon vaurioituminen
- läppäongelmat
- epiteelin kasvu
- tulehdukset
- masennus

Yhteistyössä