Mikä paikka ei tehnytkään vaikutusta?

  • Viestiketjun aloittaja "reissaaja"
  • Ensimmäinen viesti
"reissaaja"
Oliko joku paikka, jonne matkustit, sittenkin pettymys?

Minä en tykännyt Tunisiasta, en tietenkään nähnyt kuin vähän sitä maata, mutta jäi tunne, etten halua sinne enää matkustaa.
 
wytr
Ei tule mieleen paikkaa joka olisi ollut pettymys.

Lapset tarvitsee muutakin kuin ruokaa... -ketjun pohjalta, pitääkö matkailun olla sekä kivaa että avartavaa? Maailmankuvaa avartavaa kun voi olla myös pettymys, paikka ei ollutkaan sellainen joksi sen kuvittelin.
 
En tiedä tarkoitettiinko tässä laajemmin maata tai kaupunkia, mutta mulle tuli ekana mieleen Madame Tussauds -vahakabinetti Lontoossa. Liput oli kalliit, jono pitkä ja ryysis suuri, ja tähän nähden itse paikan sisältö oli minusta pienoinen pettymys. En oikein tiedä mitä olin odottanut, ehkä enemmän jotain toiminnallista, ja hahmojen joukossa ei ehkä ollut niin monia minua kiinnostavia kuin olin ajatellut.
 
"mie"
Venetsia. Kauhea turistirysä, korkeat hinnat, likaista, paskovia lintuja täynnä, epäystävällisiä ihmisiä...Ei enää ikinä uudestaan. Yliarvostettu maine Venetsialla muka romantiikan ja rakkauden kaupunkina. Pyh!
 
"vieras ap"
[QUOTE="mie";28841605]Venetsia. Kauhea turistirysä, korkeat hinnat, likaista, paskovia lintuja täynnä, epäystävällisiä ihmisiä...Ei enää ikinä uudestaan. Yliarvostettu maine Venetsialla muka romantiikan ja rakkauden kaupunkina. Pyh![/QUOTE]

Eihän se, että johonkin paikkaa itse pettyy, tarkoita, että se on paska mesta? :)
 
"mie"
[QUOTE="vieras ap";28841611]Eihän se, että johonkin paikkaa itse pettyy, tarkoita, että se on paska mesta? :)[/QUOTE]

No ei, mutta eikös tässä juuri kysyttykin, että mikä paikka oli pettymys ja minulle se oli Venetsia.
 
"vieras"
[QUOTE="mie";28841617]No ei, mutta eikös tässä juuri kysyttykin, että mikä paikka oli pettymys ja minulle se oli Venetsia.[/QUOTE]

Okei, mutta en minä sanoisi, että paikka on paska, vaikken minä siitä tykkäisi. Mutta toisaalta, se on varmaan saivartelua, joten otan kommenttini takaisin :)
 
"mie"
[QUOTE="vieras";28841707]Okei, mutta en minä sanoisi, että paikka on paska, vaikken minä siitä tykkäisi. Mutta toisaalta, se on varmaan saivartelua, joten otan kommenttini takaisin :)[/QUOTE]

Miksi takerrut koko ajan tähän Venetsiaan? Onhan täällä muitakin paikkoja sanottu olleen pettymys. Missään vaiheessa en ole kirjoittanut, että Venetsia olisi paska paikka, sanoin vain sen olleen pettymys. Ehkä sinä sitten pidit Venetsiasta, mutta minä en. Miakuasioista ei sovi kiistellä.
 
"vieras"
[QUOTE="mie";28841779]Miksi takerrut koko ajan tähän Venetsiaan? Onhan täällä muitakin paikkoja sanottu olleen pettymys. Missään vaiheessa en ole kirjoittanut, että Venetsia olisi paska paikka, sanoin vain sen olleen pettymys. Ehkä sinä sitten pidit Venetsiasta, mutta minä en. Miakuasioista ei sovi kiistellä.[/QUOTE]

En minä mielestäni mitenkään takertunut :) Älä loukkaannu, ei Venetsia ole minulle mikään kynnyskysymys, jos sitä ajattelit. Minulla ei vaan ole tarvetta sanoa mistään paikasta miksikään paskaksi, vaikken pitäisi.
 
"katti"
Ljubljana oli aika tylsä paikka, onneksi oltiin vaan läpikulkumatkalla 1 yö.

Kaunas Liettuassa oli myös melko tylsä, käytiin vaan kun oli melkein ilmaiset lennot.

Monikin paikka on ollut sellainen, että sen 1-3 päivää on ollut sopiva aika, mutta jos käyttäisi siihen yhteen paikkaan vaikka viikon loman, niin kävisi aika pitkäksi eikä olisi tarpeeksi nähtävää ja tehtävää.
 
... .
Turkissa piti käydä ihan uteliaisuuttaan, miksi ihmiset siellä ramppaavat kerta toisensa jälkeen. Alanya tuli nähtyä, eikä toiste tarvitse mennä. Kotimaan matkailussa olen ihmetellyt Porvoossa Haikon Kartanoa..ylihinnoiteltua, eikä mitään sen kummallisempaa...aamupalakin monissa sokoshotelleissa triplasti parempi.
 
Tunisia oli aika ankea paikka, tosin en nyt äkkilähdöltä ihan hirveesti odottanutkaan. Pariisi on myös ollut pettymys, mun mielestä ei maineensa arvoinen. Ajattelin silti antaa vielä yhden mahdollisuuden näin kymmenen vuotta edellisen visiitin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
"tämä"
Prahassa kadut haisi pahalta. Kauniita kuvia oli korteissa, mutta oikeesti ihmisiä oli joka paikassa, varsinkin niitä kerjäläisiä, joten pettymys oli odotuksiin nähden.
 
Io
[QUOTE="vieras";28841800]En minä mielestäni mitenkään takertunut :) Älä loukkaannu, ei Venetsia ole minulle mikään kynnyskysymys, jos sitä ajattelit. Minulla ei vaan ole tarvetta sanoa mistään paikasta miksikään paskaksi, vaikken pitäisi.[/QUOTE]

Eihän tuossa viestissä sanottu Venetsiaa paskaksi paikaksi.
 
reissannut
Pariisi. Sisäänpäin lämpenevää porukkaa, kallista, haisee.. uudestaan en mene.

Täällä mainituista praha taas on ollut mieleeni. Reippureissulla kävin turistikauden ulkopuolella. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä, jotka heikolla englannillaan olivat heti auttamassa. Kaunis arkkitehruuri. Tykkäsin.
 

Yhteistyössä