Miehen katkera ex tekee minun elämästä helvettiä. Tiedän, lapsellista mutta nyt tarttisin jonkun pienen kettuilu neuvon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Tätä on nyt jatkunut jo yli 3 vuotta..Keksii milloin mitäkin, ja syyttää siitä aina minua.
Lähettelee itselleen minuna prepeid liittymästä viestejä, kirjoittelee itse itselleen katkeria sähköpostiviestejä..jne. Lista on aivan loputon.
Mutta nyt paloi käämit. Oli tehnyt lastensuojeluilmoituksen minusta ja miehestä (heillä tyttö 5v) ihan vaan näistä "itse itselleen minuna lähettelemistä viesteistä"
Lastensuojeluun kun soitettiin ja selitettiin tämä kiusaaminen ja toivotettiin tervetulleiksi meidän kotiin katsomaan jos on tarvetta. He meinasivat, että ei ole tarvetta tulla teidän arkea häiritsemään.

Tämä alkaa jo vaikuttaa niin omaan psyykkeeseen ja muutenkin meidän kodin rauhaan. On yritetty jo niin paljon hänen kanssa. Parasta on jättää hänet huomioimatta kokonaan, ei onnistu. Tulee näitä ilmoituksia.

Nyt vaan haluan ensimmäistä kertaa vittuilla takaisin. Niin, että neuvoja mikä olisi paras keino.
Voisin tietenkin itsekin vaivautua hommaamaan prepeid liittymän ja kirjoittaa siitä, mutta kun olen "jo niin monta kertaa" (hän) sen tehnyt niin tulisihan se yllärinä jos oikeasti tekisinkin niin..
Vinkkejä :)

Ymmärrän ärsytyksesi ja halusi näpäyttää oikein kunnolla... Kyllä minuakin tökkisi aika pahoin tuollainen toiminta jos omalle kohdalle olisi sattunut. Tosin kun luin viestiäsi niin minua alkoi säälittää tuo miehesi ex.. Aika lapselliselle hiekkalaatikkotasolle hän on jäänyt kehityksessä kun tuollaisia viestejä lähettelee itse itselleen.

Ajatteles nyt.. Ex istuu koneensa äärelle, kirjautuu sisään sähköpostiin, jonka on tehnyt sinun nimiin ja kirjoittaa hakkuma(?)viestin "sinuna" ja lähettää sen itselleen. Tai sama juttu tekstarina.. Miettiiköhän hän tarkkaan viestejään itselleen ja hioo niitä huippuunsa ennen kuin lähettäö omaan numeroon: "piip piip.. Ohoh.. Kukahan laittoi viestin?"
:D :D :D

En edes vaivautuisi näpäyttämään.. Se varmaan ärsyttää kaikista eniten.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Ehkä se joskus kyllästyy, kun et reagoi mitenkään. Älä nyt ainakaan lisää vettä myllyyn, sitähän se haluaa!

Ehkä fiksuinta olisi ottaa yhteyttä poliisiin ja kysyä onko mitään tehtävissä, täyttyisikö esimerkiksi häiriköinnin tai kunnianloukkauksen kriteerit?

Sanoisin exälle ettei haukkumaviestit ole minulta ja että ottaa yhteyttä heti jos uusia viestejä vielä tulee niin poliisi alkaa tutkimaan asiaa ja voi jäljittää viestien lähettäjän nettiyhteyden ja kännykän perusteella. Voi olla että viestien tulo sattumalta loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja meikäk;28822141:
Sanoisin exälle ettei haukkumaviestit ole minulta ja että ottaa yhteyttä heti jos uusia viestejä vielä tulee niin poliisi alkaa tutkimaan asiaa ja voi jäljittää viestien lähettäjän nettiyhteyden ja kännykän perusteella. Voi olla että viestien tulo sattumalta loppuu.

hyvältä; jospa oikeasti pelästyisi?

Muutoin tosiaan et reagoi juttuihinsa; se kismittää taatusti eniten.

Kokeiltu on tuota reagoimattomuutta ja hymyilemistä, mutta tuntuu ettei hän vaan lopeta! Nyt on reilu vuosi hymyilty ja viitattu kinttaalla kaikki tämä kiusanteko.
Sitten tuleekin tämä lastensuojeluilmoitus. Ja siitä ei voi tehdä rikosilmoitusta perättömyyden vuoksi kun ei "jouduttu" heidän asiakkaakseen.
Ja prepeid liittymiä ei voi selvittää..Ja kun niissä ei ole uhkailtu ketään niin ei voi rikosilmoitusta tehdä..

Jos tilaisin muutaman pumpattavan barbaran hänen nimissään sinne olisiko siinä mitään. Tai joku HIrrrveen iso lerssi :)

Btw. Se PrePaid liittymä ei tee anonyymiä, vaikka moni niin luulee. Eli rikosilmoitusta vaan kehiin, jos oikeasti esiintyy sinun nimelläsi viesteissä. Pitäs olla poliisille pala kakkua tollanen tapaus.

-ingenjööri

Pidä pääsi kylmänä ja kerää kaikki mahdollinen todistusaineisto talteen. Jos ei kiusanteko ei lopu vie asia poliisille. Itse odotin vastaavasssa tapauksessa kaksi vuotta kiusattuna ja kun ei loppunut tein rikosilmoituksen. Asia eteni syyttäjälle ja sitä kautta aikoinaan syyttäjälle. Vielä kaksi vuotta tuonkin jälkeen rouva jaksoi jatkaa...

Tollanen ei lopeta.voi jatkaa vuuuuuodesta toiseen. Tuttava pariskunta hommasi lähedtymiskiellon exälle jatkuvasta häirinnästä (tuolloin tekstiviestien lähetekykään e vielä ollut kotirauhan rikkomista), ensimmäisen kerran kun kieltoloppui otti exä samana aamuna klo 7 otsikolla "nyt kun tämä naurettava kielto on loppunu niin voimme jatkaa adioiden selvittelyä".

Tollaset exät on päästään kipeitä.... otat vaan kaiken talteen ja viet poliisille.

Alkuperäinen kirjoittaja meikäk;28822141:

Mä pitäisin kans tätä parhaimpana toiminta mallina :)

Minulle sanottiin poliisista, että kun en esiinny kokonimelläni (sukunimi myös) voi lähettäjä olla kuka tahansa samanniminen tästä maasta..Ja kyllä hekin tietenkin tietävät miten asia oikeasti on. Fakta in vaan se, että syyttäjä ei lähde syyttämään ketään ilman oikeaa todistusaineistoa. Ja poliiseita ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa tällaiset tapaukset..jos jokainen juttu tutkittaisi olisi valtion varat aika vähissä. Jos omakustanteisesti oikeuteen lähden joudun luultavasti maksamaan hänenkin kulut näistä "epäilyistä".

Ihan perseestä. Olen hänen lapsensa elämässä ollut enmmän kuin hän itse ja kohdellut parhaani mukaan. Tässä kiitos.
Huoh..
Aina olen ollut itsevarma ja iloinen ihminen mutta jotenkin tuntuu, että tämä kokoaikainen henkinen kiusaaminen alkaa tehdä tehtävänsä. Olen monesti ihmetellyt näitä työpaikka kiusaamisia ja muita, miettinyt miten jotku aikuiset ihmiset alkaa tällaiseen. No nytpä tiedän.

No mutta anna olla. Mikä se kiusaamiskeino enää on, kun tuskin nyt niitä viestejä ja kirjeitä enää itselleen lähettää. Vaihda numerosi ja lakkaa näkemästä ihmistä. Mies saa hoitaa yhteydenpidon ja sinä et piittaa koko ämmästä.

Lähestymiskielto ei auta koska ei ole perusteita siihen.
Numero on vaihdettu, mutta hänen tytöllään on puhelin ja haluaa monesti soittaa minulle tai isälleen kun on siellä eikä sitä raski lapselta evätä.
Ja sehän tässä huvittavaa onkin, että minun puhelimeen eikä sähköpostiin tule yhtään mitään.
Vaan minä "lähettelen" hänelle ja kiusaan..
Sitten tulee sitä viestiä ja puhelua ja viesiä ja puhelua..Johon ei vastata, soittaa anopille, soittaa minun sukulaisille, soittaa joka helvetin paikkaan että saa huomiota.

Niin, että minkä jäynän keksin.

tämmöisen jäynän olen tehnyt:Tilasin omaan osoitteeseeni aidon näköisen didon.Laitoin sen läpinäkyvään muovipussiin ja laitoin sen ukon eksälle.Lähetin sen vieraalta paikkakunnalta,koska tarrasta näkyy mistä se on lähetetty.Eks oli sen joutunut hakemaan sen postista :D mahtanut virkailija ainakin nähdä mitä siellä on.

Oletko puhunut exälle poliisista? Eihän hän tiedä, ettei poliisi voi tehdä mitään hänen tempauksilleen. Joskus sekin voi rauhoittaa tai.......... sitten saada innostumaan enemmän.

Haloo ap! Mietit jotain kettuilua, vaikka kyseessä on tältä naiselta rikos ja ilmeisesti jokin viranomaisen harhauttaminen, joka on poliisiasia ja siitä pitää tehdä ilmoitus.

Voi että, tiedän tasan sinun tunteesi :( Mieheni ex on samanlainen, vainonnut meitä jo 6 vuotta. Mies joutui numeronsakin vaihtamaan, soittelu, tekstiviestien lähettely ja uhkailu oli vielä muutama vuosi taaksepäin aivan järjetöntä, nykyään enään vain minä saan satunnaisesti näitä kettuilu viestejä puhelimeeni. On soitellut myös jatkuvasti mieheni äidille ja haukkunut häntä. Mieheni sähköpostiin oli myös tullut treffikutsu tuntemattomalta naiselta, löysimme tämän saman naisen facebookista, oli exän ja lapsien kaveri. Itse sain samantyylisen viestin facessa, tosin mieheltä, ja yllätys yllätys sain selvitettyä että tämä henkilö oli miehen tyttären poikaystävä...Sattumaako? Enpä usko ihan heti. Ilmeisesti olisivat halunneet meidät käräyttää uskottomuudesta toisillemme :) Ikuinen riita on myös raha, ex on sitä mieltä että koko miehen palkka kuuluu hänelle ja heidän yhteisille lapsilleen. Joten voit arvata kuinka monta oikeustaistelua on käyty elatusmaksuista, myös tänäkin vuonna jouduimme taas aloittamaan uuden oikeudenkäynnin. Lapsiin on välit mennyt totaalisesti, haukkuvat myös meitä äitinsä kanssa. Saan myös puhelimeeni ja facebookiin haukkumisviestejä lapsilta. Ovat haukkuneet useasti mm. meidän yhteisen lapsen äpäräksi. Välillä tuntuu että olen aivan henkisesti loppu tähän jatkuvaan stressiin mitä he seuraavaksi keksivät taas meidän pään menoksi, itse olen sen tyyppinen ihminen etten halua kenenkään kanssa riidellä, joten on tosi raskasta kuunnella tuollaista haukkumista vuosikausia. Jos alkaisin tähän kirjoittamaan kaikki tempaukset vuosien varrelta istuisin tässä koneella varmaan aamuun :) Tsemppiä!

Yhteistyössä