Jysk ärsyttää nyt niin älyttömästi.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
oltiin tossa ostamassa opiskelijatyttärelleni halpaa kolmenistuttavaa sohvaa Jyskistä. No tarjouskyltti oli kaupassa esillä, mutta sohva ei. Oli vain samanlainen mutta divaanisohva. pari päivää sitten sanottiin että se kolmeistuttava on samanlainen mutta siinä ei ole sitä divaaniosaa. No eilen mentiin sit ostoaikeissa Jyskiin. Myyjä sanoi ettei kolmenistuttavaa saa enää tilata, koska se on poistuva tuote. Tilalle tarjottiin kahdenistuttavaa samalla hinnalla kuin se kolmenistuttava. Käytiin naapurikaupungissakin katsomassa ja vastaus oli sama, sohvaa ei saa, koska se on poistuva malli ja sitä on joissakin Jyskeissä. Silti se mainos nököttää siellä edelleenkin ja Jyskin mainoslehtisessä mainostetaan koko maassa, vaikka sohvaa ei saa. Onko muilla tämmöisiä huonoja kokemuksia Jyskistä? Se sohva oli ainoa minkä tuo opiskelija halusi ja vielä halpakin.
 
"vieras"
Kerran elämässäni olen vieraillut Jyskissä ja ostanut sieltä kaapin. Viimeiseksi kerraksi jää. Kaappi oli täysin paskakamaa ja lähti kaatopaikalle heti kun sain rahat uuteen luotettavan ikean kaappiin. Vihanpiston tunnen sydämessäni aina kun Jyskin mainos postista tulee --> menevät ne samperin mainoksetkin suoraan lehdenkeräykseen.
 
huonoja hankintoja
Minulle ei ole kertynyt hyviä kokemuksia Jyskin tuotteiden laadusta.

Ensimmäisen kerran ajattelin ostaa ihan laiskuuttani valmiiksi ommellut pellavaverhot Jyskistä. Vehoja ripustaessa huomasin pituuserot ja vein verhot kipinkapin takaisin kauppaan. Myyjän mukaan verhojen pituus saa heittää plus/miinus neljä senttiä. Mielestäni Jyskin sentti on hieman pidempi kuin virallinen senttimetri.

Olisi kiva kun jokin lehti julkaisisi kuvia Jyskin johtohenkilöiden kodeista, joissa on mm. plus/miinus neljän sentin verhot ikkunoissa.
 
yjski
Jyskin laatu on niin paskaa todellakin, että oo ap iloinen ettei sun tarvinnut mitään sieltä ostaa.
Mulla siis myös kokemusta heidän huonekaluista(kirjahylly ja tietokonepöytä), huojuvia ja ihan surkealaatuisia, hyllyt notkui ja reiät väärillä kohdilla yms. Pyyhkeet rispaantui heti, vessanmatot sekundaa ja tyynynpäälisiäkin ku katoin niin sai valkata ja silti oli tullut viallinen vahignossa otettua. Lisäks ostettiin sieltä edullinen tarjouspäiväpeite niin ekassa pesussa(ohjeen mukaan normaali 40asteen pesu) oli tikkaukset purkaantuneet, eli kertakäyttöinen oli sekin.
 
"Vieras"
Mun tekis mieli sellasta metallista vaaleaa sohvasänkyä, oli viime mainoslehdessä. Kellään kokemusta sen laadusta? Näyttää nätiltä, mutta rojahtaako kasaaan, kun istuu?
 
"vieras"
Minulla taas on kestänyt hyvin nuo jyskin huonekalut. Pari tasoa on, toinen kestänyt 9 vuotta ja toinen 5 vuotta. Vaatekaapit on olleet taas käytössä 3 vuotta ja tv-taso yli 5 vuotta. Siinä tosin on pyörät alta irronneet, mutta johtuu enemmän kasaajasta tuo vika... Ikean laadusta taas ei ole mitään hyvää sanottavaa. Edellisten asukkaiden jäljiltä täällä on jotain ikean tuotetta ja esim. lavuaari on jo ihan kaameassa kunnossa, vaikka vasta 5 vuotta vanha. Yks kaveri on taas saanut vaihdattaa ikean sohvapöytänsä jo useaan kertaan takuun sisällä, kun eihän ne mitään kestä. Mutta joo, ne onkin tehty jostain kananmunakennoista. Niin ja onhan meillä muutama jyskistä ostettu pyyhekin, ihan samalla tavalla on kestäneet kuin muutkin. Kyllä nuo hintansa väärtejä ovat olleet, mitä sieltä on tullut ostettua.
 
voivoivoi
Miten te kuvittelette että jos haluatte halpaa niin se on myös laadukasta??? Ostakaa vepsäläiseltä kalusteet, laatu maksaa! Meillä kotimaisia kalusteita ja myös muutama jyskin tamminen/tammiviilutettu kaluste. Jyskin kalusteissakin osa ihan hyviä, ne kalleimmasta päästä olevat. Jos ostat satasen vaatekaapin niin oletatko sen olevan huippukestävä?????köyhällä ei ole vara ostaa halpaa joten jokaikisen tarjouksen perässä ei kannattaisi juosta vaan ottaa selvää materiaaleista ym. Typerää marinaa.
 
Ohhoh!
Sotkahan on parempi eikös vain ku siel maksaa enemmä?!?
Mitäs kun jos tutkitte tarkkaan samat valmistajat jyskillä ja sotkalla, toisesta saa vaan halvemmalla..
Ikeako parempi? Ihan oikeeesti nyt !ette voi olla sitä mieltä.
Olen kasaillu paljon huonekaluja ja mä jopa nautin siitä ja voin sanoa et yleensä on kasaajan vika jos jokin hajoaa. (Nopeasti)
Ja jyskillähän on sitä halpaa paskaa mut sit o sitä vähän hintavampaa kalliimmalla. Maksat sitte vepsäläisessä saat laatua , maksa jyskissä ja saatt laatua. Voi ihmis hyvät en osaa muuta sanoa..
 
"sasa"
Jysk on kauppana on jo epämielyttävä. Sotkuinen ja tiimarimainen roina kauppa.
Me ollaan ostettu kyllä sotkasta sohva. Pohjanmaan kalusteen sohva, jota myy kyllä nuo "kalliimmatkin" liikkeet.
 
Jyskiläinen
Myyjät (jyskin tapauksessa myymäläpäällikötkään) eivät voi valikoimalle tai laadulle tehdä mitään. Itseäni hävettää että myymme price star tuotteita. Niistä ei ole muuta kuin harmia. Heikko materiaali, huono laatu ja kestävyyttä voidaan verrata neitsyt pojan ensi kertaan. Mutta hei, halpa kuin mikä.
Jatkuvasti tarjouksessa löytyviä tuotteita esim. Aulum (vanha annika), lukuisat peitot/tyynyt joiden pesuohjeissa yli 60 asteen pesu, kronborg (gold) lakanat taloustavarat ja pyyhkeet (tarjouksessa 2-10€ kalliimmat, mutta 2-10 kertaa kestävämmät) ovat edullisia vaihtoehtoja joita kannattaa hyödyntää.

Seuraava pätee kaikkialla asioidessa:
1 kartoita tarpeesi esim tulossa itselle vai vieras käyttöön
2 kysy myyjältä tietoa tuotteesta
3 (Oma mielipide) voit kysyä suoraan myyjältä mikä olisi paras vaihtoehto ratkaisemaan oman tarpeesi. Älä häkelly ja syytä myyjää jos hän tarjoaa jotain tuotetta joka esim. Ylittää suunnitellun budjetin, vaan kysy minkä takia tämä? (Omalle kohdalle sattunut usein, että asiakas haluaa ostaa halvan tuotteen hinnan takia vaikka yritän kertoa että esim. 200€ maksavan sängyn laatu on huomattavasti parempi, ja tuote vastaa paremmin käyttötarkoitusta kuin vaikkapa 150€ sänky).
4 tee oma ostopäätös tarpeiden älä hinnan mukaan! Jos haluaa laatua ja kestävyyttä, niin siitä täytyy maksaa (yleensä) enemmän (pois lukien tarjoukset ja mahdolliset malli kappaleet)

Tiedän ettei kaikilla (mm itselläni) ole varaa ostaa 2 000€ sänkyä ja 500€ vaatekaappeja, mutta kannattaako ostaa 2 kappaletta 5€ tyyny jos 12€ tyyny kestää saman verran kuin halvemmat yhteensä mutta laatu on parempaa ja käyttö mukavempaa.
 
vierrass
Olen monesti ostanut juuri noin ja saanut kunnollisia ja kivoja tuotteita. Vaahtomuovi- ja joustinpatjoissa hintaluokan toiseksi halvimmatkin ovat olleet oikeinkin ok! Price Staria en ole ostanut.
 
vierailija
Mä tulin tänne etsimään tietoa että olisiko mitään järkeä ostaa tyttären leikkimökkiin jyskistä joku penkki? Kotiin ostan kyllä Vepsäläisestä mutta tytär on 4v. Ei se kyllä kuitenkaan montaa vuotta kestä :(
 
Uschi
Miksi Jysk-kaupassa osa peitoista ei ole tehtaanpakkauksissa (avaamaton ja muoveissa)? Esimerkiksi muissa kaupoissa kuten Prisma-kaupassa kaikki peitot ovat avaamattomia.

Ajattelen hygieniasyistä.
 
vierailija
Semmone tumma kaappi lasiovilla on kyllä erittäin kestävä, mutta se haisee ekan puoli vuotta niin paljon, etten voisi asuinhuoneeseen ottaa. Sen pinta on helposti homehtuvaa. Meillä on kellarissa homehtunut sellainen ja verannalla kunnossa oleva.

Minäkin pidän epähygieenisenä, että peitot ovat ilman muovia esillä. Mieheni vielä osti mulle sellaisen joululahjaksi. En oo vieläkään viitsinyt sitä käytyää. Täytyy varmaan ensin pestä kuudessa kympissä.
 
vierailija
Olin jyskillä töissä ja työkaveritkin oli samaa mieltä ,että tuollaista kuraa ei kukaan itseään kunnioittava osta.Suurin osa ihan paskalaatua.En suosittele näitä viilu sahanpuru systeemejä edes tyhmälle naapurille..Mieluummin ikea kuin jyskin haista huilu laatua halvalla..Ja toisinaan odottelet 3kk jotain tilattua tuotetta jonka sanotaan tulevan ensi viikolla kun kyselet ksrjuen naama punasena niiden perään
 

Yhteistyössä