Saako ranskalaisella parvekkeella tupakoida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja posssu69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

posssu69

Vieras
Ei googlesta löytynyt mitään järkevää vastausta tähän joten kysyn täällä.

Kävin katsomassa järjestyssäännöt äsken ilmoitustaululta, eikä siinä kielletty tai edes puhuttu mitään ranskalaisella parvekkeella tupakoinnista, ainoastaan mitä luki niin yhteisissä tiloissa ei saa polttaa eikä tumppeja heittää pihapiiriin.

Itse en polta mutta entäs jos joku kaveri polttaa, käskenkö sen vaan ulos tupakoimaan? Itseäni ei haittaisi jos joku polttaisi tuossa "parvekkeella"

Joskus Helsingissä asuessani mulla oli pienessä yksiössä ranskalainen parveke ja kyllä mä siinä tupakoin..
Jotkuthan polttaa sisälläkin ja tossa pääsee kuiteski nojautumaan ulospäin ja puhaltamaan savut sinne..

Niin sitä mä just mietinkin että kun tossa saa kummiski puhallettua ne savut pihalle.. Sisällä tupakointi on kylläkin kielletty.. Ja ei kyllä nyt olla Pariisissa vaan ihan Keski-Suomen kaupungissa

Kyllähän normaalisti saa polttaa vaikka omassa kodissa, ja vaikka ikkunasta ulos, ja omalla parvekkeellakin, joten tietty nyt sitten sillä ranskalaisella parvekkeellakin.

meidän talossa kuulemma kielletään parvekkeella tupakointi. onko siis ihan laillista kieltää ja onko sitten parempi että poltellaan sisällä? kyse on vuokratalosta.

No ei liity ranskalaiseen parvekkeeseen mitenkään tuo parveketupakointikielto. Seisot siinä asunnon puolella ovi auki ja polttaa saa, vaikka parvrketupakointi oliskin kielletty.

Omassa asunnossa saa polttaa, vaikka kuinka häiritsisi naapureita. Tämähän tässä parveketupakoinnista valittamisessa onkin hulluinta. Jos se kielletään, niin osa jengistä alkaa polttamaan ihan sisällä ja sieltä se käry vasta meneekin naapurille. Usko nyt, saat omassa kodissasi polttaa sisällä, käryttää suitsukkeita, paistaa silakoita tai soittaa pianoa iltayhteentoista asti. Kaikista voi naapuri jotain urputtaa, mutta se on sinun kotisi ja ei kuulu muille mitä siellä teet.

[QUOTE="Take";28763026]Omassa asunnossa saa polttaa, vaikka kuinka häiritsisi naapureita. Tämähän tässä parveketupakoinnista valittamisessa onkin hulluinta. Jos se kielletään, niin osa jengistä alkaa polttamaan ihan sisällä ja sieltä se käry vasta meneekin naapurille. Usko nyt, saat omassa kodissasi polttaa sisällä, käryttää suitsukkeita, paistaa silakoita tai soittaa pianoa iltayhteentoista asti. Kaikista voi naapuri jotain urputtaa, mutta se on sinun kotisi ja ei kuulu muille mitä siellä teet.[/QUOTE]

Ap asuu vuokralla ja vuokrasopimus kieltää asunnossa tupakoinnin, joten siellä ei silloin ole luvallista polttaa.

Kyllä mulla ainakin vuokralainen polttaa ranskalaisella parvekkeella, vaikka vuokrasopimuksessa asunnossa tupakointi on kielletty. Minusta hänellä on oikeus tehdä niin, vaikka savu tulee suoraan asuntoon ja jää vähän pintoihin. Kyseessä nuori nainen joten luulen, että asia ei häntä kiinnosta pätkääkään.