Raskaana 15rv, miehen suusta: " ei ole mun lapsi "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolminkertainenäiti;28735583:
Tää on niin tätä.... :D Lapseton täällä huutelee, kuinka lapset pilaa elämän ja kaikki miehet ihan vaikka ees v*ttuillakseen haluaa sitte kuitenki pitää yhteyttä siihen lapseen, vaikka ei oo isäksi halunnukkaa. :)
Ap voi halutessaan allekirjoittaa kiellon isyydentunnustamiselle (kuten itsekin olen tehnyt, koska isä ei halunnut lapsen elämään osallistua), silloin ei tule tuollaisia ongelmia joista yhdessä kirjoituksessasi kerroit.

Se, että sun ystäväs ovat epäonnistuneet ja toimineet typerästi ei tarkoita sitä, että ap tekisi samoin. :)

No itse asiassa joillakin käy nimenomaan niin, että se lapsi ns. pilaa elämän. Eli jos saisivat päättää uudestaan, niin valitsisivat lapsettomuuden. Tästä ei vaan liikoja huudella leimautumisen pelossa, joku jos harvoin yrittää ääneen tuntemuksistaan kertoa niin vaiennetaan ja hyssytellään ohimenevällä vaiheella tai sitten haukkumalla suoraan hirviöksi.

Eli turha sitäkään myyttiä on viljellä, että jokainen vanhemepi nauttii vanhemmuudestaan ja ettei koskaan tekisi toisin jos saisi valita.

[QUOTE="vieras";28735627]Ei lapset pilaa elämää, mikä mukasupermamma se siellä taas huutelee. :D Eivätkä minun ystäväni ole toimineet typerästi eivätkä epäonnistuneet, miksi sinä heitä haukut jos et AP:ta? Samassa tilanteessahan he ovat. Sanonpahan vaan että ei kannattais.[/QUOTE]

Siis olin lainannut tuon "Sofian" kirjoituksen ja sanoin hänestä, että hän on lapseton joka täällä tuollaisia huutelee... :) Ymmärsit väärin vain kirjotukseni, tokihan ilmaukseni olisi voinut olla vielä selvempikin, mutta näitähän sattuu. :)

[QUOTE="vieras";28735623]En olisi tuossa tilanteessa? En ottaisi mitään riskiä tuollaisen miehen kanssa, joka kohtelee huonosti. Jos kuitenkin jostain syystä olisi ehkäisy pettänyt ja mielenvikaisuudessani olisin tuollaisen miehen kanssa niin kyllä tasan tarkkaan huolehtisin seuraavalla kerralla ettei niin pääse missään nimessä käymään. Olen aina ollut abortteja vastaan, mutta siksi huolehdinkin todella tarkkaan ettei vahinkoja satu. Jos nyt kuitenkin noin paskamaiseen tilanteeseen joutuisin niin eihän siinä auttaisi muu kuin kestää se, muttei kaunistella sitä.[/QUOTE]

Kuka sitä on kaunistellut? :D ei elämä ole hirveää, ellei sitten itse asennoidu asioihin siten.

No itse asiassa joillakin käy nimenomaan niin, että se lapsi ns. pilaa elämän. Eli jos saisivat päättää uudestaan, niin valitsisivat lapsettomuuden. Tästä ei vaan liikoja huudella leimautumisen pelossa, joku jos harvoin yrittää ääneen tuntemuksistaan kertoa niin vaiennetaan ja hyssytellään ohimenevällä vaiheella tai sitten haukkumalla suoraan hirviöksi.

Eli turha sitäkään myyttiä on viljellä, että jokainen vanhemepi nauttii vanhemmuudestaan ja ettei koskaan tekisi toisin jos saisi valita.

Ei lapset mitään pilaa, kyllä sellainen ihminen pilaa ihan itse oman elämänsä asenteellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kolminkertainenäiti;28735688:
Siis olin lainannut tuon "Sofian" kirjoituksen ja sanoin hänestä, että hän on lapseton joka täällä tuollaisia huutelee... :) Ymmärsit väärin vain kirjotukseni, tokihan ilmaukseni olisi voinut olla vielä selvempikin, mutta näitähän sattuu. :)
Miten se liittyy elämän pilaamiseen, onko itsellä lapsia vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28735696:
Kuka sitä on kaunistellut? :D ei elämä ole hirveää, ellei sitten itse asennoidu asioihin siten.

Niin, mites sitten tämä tuleva lapsi ja mitä hän on tilanteeseen mieltä? Tuntuu tosin olevan nykyään ihan sivuseikka, tärkeintä että vanhemmilla/vanhemmalla on kivaa.

No sitä raskauden mahdollisuutta tulee miettiä jo siinä vaiheessa, kun miettii seksielämän aloittamista. Seksi voi ehkäisystä huolimatta johtaa raskauteen ja abortti ei ole ehkäisyä, vaan oman lapsen murha.

Jos on valmis seksiin, niin täytyy osata kantaa vastuu mahdollisista jälkeläisistä.

Abortti on vain ihmisten keksimä oikeutus harkitulle murhalle. Vain henkisesti sairas ihminen kykenee oman lapsensa tapattamaan.

Jos kerran tuollaisia ihmisiä tunnet, jotka eivät lapsiaan haluakaan, niin ainahan on mahdollista antaa adoptioon. Parempi se olisi kuin vanhemmat jotka ei rakasta. Ja jos suomalaisia lapsia olisi enemmän adoptoitaviksi, niin monet voisivat välttyä rankoilta ja kivuliailta hedelmöityshoidoilta...

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28735702:
Ei lapset mitään pilaa, kyllä sellainen ihminen pilaa ihan itse oman elämänsä asenteellaan.

No eihän se lapsi yksilönä mitään pilaa, siinä olet oikeassa. Mutta kun kaikki tilanteet eivät sovi kaikille. Joku rakastaa lapsiperhe-elämää eikä voisi elää ilman lapsiaan, joku taas ahdistuu mikäli joutuu äidin rooliin.

Samaan tapaan kun joku rakastaa viettää sinkkuelämää, eikä ikimaailmassa haluaisi parisuhteeseen, samaan aikaan joku viettää unelmaansa pariskuntana eikä ikinä haluaisi olla sinkku.

No eihän se lapsi yksilönä mitään pilaa, siinä olet oikeassa. Mutta kun kaikki tilanteet eivät sovi kaikille. Joku rakastaa lapsiperhe-elämää eikä voisi elää ilman lapsiaan, joku taas ahdistuu mikäli joutuu äidin rooliin.

Samaan tapaan kun joku rakastaa viettää sinkkuelämää, eikä ikimaailmassa haluaisi parisuhteeseen, samaan aikaan joku viettää unelmaansa pariskuntana eikä ikinä haluaisi olla sinkku.

Suomessa on PALJON pariskuntia, jotka eivät halusta ja yrityksestä huolimatta voi saada lapsia. Suomalaisille lapsille olisi kyllä halukkaita adoptioperheitä... :) Eli ei sen raskauden tarvi elämää pilata sellaiseltakaan, joka ei äiti-ihminen olekaan.

No sitä raskauden mahdollisuutta tulee miettiä jo siinä vaiheessa, kun miettii seksielämän aloittamista. Seksi voi ehkäisystä huolimatta johtaa raskauteen ja abortti ei ole ehkäisyä, vaan oman lapsen murha.

Jos on valmis seksiin, niin täytyy osata kantaa vastuu mahdollisista jälkeläisistä.

Abortti on vain ihmisten keksimä oikeutus harkitulle murhalle. Vain henkisesti sairas ihminen kykenee oman lapsensa tapattamaan.

Jos kerran tuollaisia ihmisiä tunnet, jotka eivät lapsiaan haluakaan, niin ainahan on mahdollista antaa adoptioon. Parempi se olisi kuin vanhemmat jotka ei rakasta. Ja jos suomalaisia lapsia olisi enemmän adoptoitaviksi, niin monet voisivat välttyä rankoilta ja kivuliailta hedelmöityshoidoilta...

Jos nyt miettisit asioita vähän laajemmin kuin mustavalkoisesti, niin huomaat että joskus se abortti on parempi vaihtoehto.
Vai mites, jos 13-vuotias tulisi pikku kokeilultaan raskaaksi, hänhän olisi tottavie mitä kypsin tapaus äidiksi.

Ja seksi kuuluu aika suurena osana parisuhteeseen, halusi lapsia tai ei. Jos nyt sitten ehkäisy pettää ja raskaaksi tullut inhoaa lapsia koko sydämestään ja ahdistuisi äitiyden ajatuksestakin, niin kenen etuja se palvelee että tämä sitten pakotettaisiin lapsi pitämään? Hyvin suurella todennäköisyydellä tulee lapselle ankea ja surullinen lapsuus, joka sitten heijastuu pitkälle aikuis-ikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28735728:
Jokainen lapsi on vanhempaansa tärkeämpi ja arvokkaampi, tämä on minun mielipiteeni. En ymmärrä mitä tarkoitat, voisitko suomentaa? :D

Tarkoitin sitä, kun puhuit tilanteeseen asennoitumisesta. Itselläni kävi vaan mielessä, että mitähän mieltä lapsi mahtaisi olla tilanteesta, jossa isää ei ole koskaan edes nähnyt, äiti on aina joko töissä tai koulussa ja rahat tiukilla.

Jos nyt miettisit asioita vähän laajemmin kuin mustavalkoisesti, niin huomaat että joskus se abortti on parempi vaihtoehto.
Vai mites, jos 13-vuotias tulisi pikku kokeilultaan raskaaksi, hänhän olisi tottavie mitä kypsin tapaus äidiksi.

Ja seksi kuuluu aika suurena osana parisuhteeseen, halusi lapsia tai ei. Jos nyt sitten ehkäisy pettää ja raskaaksi tullut inhoaa lapsia koko sydämestään ja ahdistuisi äitiyden ajatuksestakin, niin kenen etuja se palvelee että tämä sitten pakotettaisiin lapsi pitämään? Hyvin suurella todennäköisyydellä tulee lapselle ankea ja surullinen lapsuus, joka sitten heijastuu pitkälle aikuis-ikään.

Edellisessa viestissä mainitsin sen adoptio mahdollisuuden, mutta et varmaan sitä sisäistänyt... :) Ei siis ole pakko pitää lasta, vaikka sen synnyttäisikin.

Tunnen erään politiikan parissa työskentelevän, erittäin hyvin elämässä pärjänneen naisen, joka sai ensimmäisen lapsensa 14-vuotiaana. Edelleen on saman miehen kanssa yhdessä ja lapsia heille siunaantunut paljon. Todella viisas nainen. Ja ihan itse on lapsensa kasvattanut, että hatunnoston arvoinen suoritus. ;)

Jos oma 13-vuotias lapseni tulisi raskaaksi, niin todellakaan en aborttia sallisi, ennemmin kasvattaisin itse hänen lapsensa.

Edellisessa viestissä mainitsin sen adoptio mahdollisuuden, mutta et varmaan sitä sisäistänyt... :) Ei siis ole pakko pitää lasta, vaikka sen synnyttäisikin.

Tunnen erään politiikan parissa työskentelevän, erittäin hyvin elämässä pärjänneen naisen, joka sai ensimmäisen lapsensa 14-vuotiaana. Edelleen on saman miehen kanssa yhdessä ja lapsia heille siunaantunut paljon. Todella viisas nainen. Ja ihan itse on lapsensa kasvattanut, että hatunnoston arvoinen suoritus. ;)

Jos oma 13-vuotias lapseni tulisi raskaaksi, niin todellakaan en aborttia sallisi, ennemmin kasvattaisin itse hänen lapsensa.

Et voi olla tosissas. Ei kukaan terve vanhempi painosta 13-vuotiasta, LASTA synnyttämään. Kyllä itse tuossa vaiheessa kannattaisin aborttia, tukisin ja pahimman vaiheen jälkeen alettaisiin sitten keskustelemaan tiiviimmin ehkäisystä ja eri ehkäisymuodoista.

Ja luin kyllä adoptiokommenttisi, mutta käsität varmasti, että mikäli sitä lasta ei ihan aikuisten oikeasti halua, niin ei varmaan tule ekana mieleen että "pidänpäs tämän, kestän kaikki raskausajan vaivat vaikken tätä lasta edes halua, käyn läpi tuskallisen synnytyksen ja annan sitten käärön pois heti kun on ulos tullut".

• Tykkää
Reactions: fortunate
Tarkoitin sitä, kun puhuit tilanteeseen asennoitumisesta. Itselläni kävi vaan mielessä, että mitähän mieltä lapsi mahtaisi olla tilanteesta, jossa isää ei ole koskaan edes nähnyt, äiti on aina joko töissä tai koulussa ja rahat tiukilla.

Eihän niiden rahojen tarvitse olla tiukilla enää siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa asioista tajuta.
Jos aloittaja on lapsen kanssa kotona esimerkiksi 1-2 vuotta, hän kerkeää hyvin valmistua ammattikorkeasta ennen kuin lapsi menee kouluun.
Opintojen ajan lapsi on niin pieni, että jos hän normi-/terve kakara on, niin ei kovin tiukilla tarvitse opiskelijankaan pienen lapsen kanssa kahdestaan olla.
Yksi lapsi vielä ei kauheasti rahaa tai mitään kuluta.

Isättömyys on tietysti tragedia sinänsä, mutta mielestäni parempi, ettei lapsi ainakaan joudu kokemaan vanhempiensa eroa ja perheensä hajoamista.
Tuolla lapsella on samanlainen, turvallinen pohja eikä tapahdu suuria muutoksia kesken lapsuuden, kuten eroperheissä. Ja vielä se, jos isää näkisikin eron jälkeen vaikkapa vain 4-6pv/kk.

Mielestäni naurettavaa paheksua totaaliyksinhuoltajia maassa, jossa puolet aviopareista eroaa.
Mielummin ehjä yhden aikuisen perhe, kuin rikkonainen. Toki niistäkin jotkut toimivat hyvin, mutta harvassa tuntuu olevan lapsen edun ykköseksi laittavat ja hyvin toimivat eroperheet...

Tunnetko ihmistä joka on antanut vauvansa pois?

On niin helppo tuomita mustavalkoisesti että abortti on murha ja sen tekijä on murhaaja. En minäkään helposti aborttia tekisi mutta monessa tapauksessa se on paras vaihtoehto kun ajattelee syvällisemmin asioita kaikkien kannalta ja etenkin minkalainen elämä sitä lasta odottaisi.

Et voi olla tosissas. Ei kukaan terve vanhempi painosta 13-vuotiasta, LASTA synnyttämään. Kyllä itse tuossa vaiheessa kannattaisin aborttia, tukisin ja pahimman vaiheen jälkeen alettaisiin sitten keskustelemaan tiiviimmin ehkäisystä ja eri ehkäisymuodoista.

Ja luin kyllä adoptiokommenttisi, mutta käsität varmasti, että mikäli sitä lasta ei ihan aikuisten oikeasti halua, niin ei varmaan tule ekana mieleen että "pidänpäs tämän, kestän kaikki raskausajan vaivat vaikken tätä lasta edes halua, käyn läpi tuskallisen synnytyksen ja annan sitten käärön pois heti kun on ulos tullut".

Mutta kun abortti on monen mielestä murha...

Mielestäni taas kukaan terve ei normaalia 13-vuotiasta kannustaisi aborttiin, josta todennäköisesti jää elinikäiset traumat. (Tunnen läheisesti erään, joka pakotettiin 14-vuotiaana aborttiin ja on traumatisoitunut siitä TODELLA pahasti.) Ja kuten ketjussa aiemminkin on sanottu, niin abortti on vain ihmisten keksimä oikeutus murhalle.

Eihän se itsekkäälle ja tyhmälle ihmiselle tulekaan mieleen, kun nykyäänhän ei tarvi mistään kantaa vastuuta/tehdä mitään jos ei halua. Ei tarvi tehdä töitä, jos ei halua ja kohdussa olevan lapsenkin saa tappaa, jos ei halua kantaa vastuuta. Luullaan, että voidaan valita vaan ne kivat asiat elämässä; rahaa saadaan kotona makaamalla ja seksistä voidaan nauttia mahdolliset lapset tappamalla.

Nyky-yhteiskunta on sairas.

Tunnetko ihmistä joka on antanut vauvansa pois?

On niin helppo tuomita mustavalkoisesti että abortti on murha ja sen tekijä on murhaaja. En minäkään helposti aborttia tekisi mutta monessa tapauksessa se on paras vaihtoehto kun ajattelee syvällisemmin asioita kaikkien kannalta ja etenkin minkalainen elämä sitä lasta odottaisi.

Sattumalta tunnen myös pari sellaista ihmistä, jotka ovat lapsensa antaneet pois ja kyllä on niin ollut kaikkien kannalta parasta...

Sattumalta tunnen myös pari sellaista ihmistä, jotka ovat lapsensa antaneet pois ja kyllä on niin ollut kaikkien kannalta parasta...

Eivät ole koskaan katuneet sitä että ovat antaneet lapsensa pois? Tunnetko myös nämä heidän lapsensa jotka ovat antaneet pois? Onko näillä lapsilla 100% hyvä ja onnellinen elämä? Eivät koskaan ajattele biologisia vanhempiaan, miksi heidät annettiin pois jne?

• Tykkää
Reactions: fortunate

Yhteistyössä