masentunut läski pohtii

• Viestiketjun aloittaja "aamu"
  • Ensimmäinen viesti
"aamu"
noin pari vuotta sitten muutettiin kaupungista maalle, aloitin e-pillerit. masennuin ja ahdistuin, liikuntaa ei juuri kerry nykyään niin kuin ennen. ennen saatoin kävellä päivittäin 5-10km kävelylenkkejä. ruokavalio on sama kuin aina. kesäkuussa 2011 painoin 55kg. elokuussa 2011 muutettiin ja aloitin e-pillerit. Marraskuussa 2011 painoin 61kg. Tänään painan 60,6kg. paino ei tipu. nälkä kuuriakin kokeiltu... mutta paino ei myöskään nouse tuota korkeammalle 61.

mikä pitää painoa yllä? e-pillerit? liikunnan puute? masentuneisuus?

"a.p"
ei mitään hajua miten paljon kulutan, mistä sellaistakin voi tietää?
syömiset vaihtelee tosi paljon jotkut päivät saatan kituuttaa 800kcal.. toiset päivät taas voi olla kaikkea 1200-1500kcal välillä.

"..."
Oletko yrittänyt aloittaa lenkkeilyä uudelleen? Se saattaisi ensinnäkin piristää ja sitten toisaalta auttaa sinua tiputtamaan vähän painoa. Löytyisikö sieltä ketään lenkkikaveria? Oletko yleensä ottaen tutustunut uusiin ihmisiin siellä maalla? Entä oletko harkinnut kokeilevasi toista pillerimerkkiä tai ehkä kokonaan toisenlaista ehkäisyä?

[QUOTE="a.p";28733124]Kun pituutta on 158cm niin sitä vaan näyttää jo aika tuhdilta kun painaa 60-61.[/QUOTE]

Saman pituinen olen ja painoin 59kg ennen raskautta ja en todellakaan läskiksi itseäni kutsuisi vaikka 48-53kg olenkin ollut tyytyväisimmilläni. BMIkin on vielä normaalin rajoissa. Tuossa vaiheessa riittää kun pääsee salille ym ja keskittyy enemmän kiinteytykseen kuin mihinkään laihduttamiseen.

"a.p"
Olen yrittänyt aloittaa lenkkeilyä uudestaan mutta sitten se jotenkin vaan kiuhtuu kasaan muutaman kerran jälkeen. Suurimmaksi osaksi koska on vaikea löytää hoitajaa lapsille. Mies paljon töissä ym hommissa.

Kyllähän niihin uusiin ihmisiin on tutustunut mutta ei ole ketään jonka kanssa olis muodostunut läheisemmät välit. Periaateessa viihdyn kyllä suhteellisen hyvin yksin.. Täältä maalta puuttuu vaan jotenkin se keskustan vipinä ja vilske ja arjen helppous, kaikki on lähellä. Maalla taas joka paikka kaukana ja autiota.

Juuri vaihdoin pilleri merkkiä. Osaa vielä sanoa mitään onko ne paremmat kun vasta ensimmäinen laatta menossa. Pitänee harkita kondomia sitten...

"Jeera"
Mielestäni et kuulosta masentuneelta sen kummemmin kuin läskiltäkään. Muutama kilo enemmän kuin aikaisemmin, taidat olla kuitenkin normaalipainossa BMI:n mukaan. Lisäät liikuntaa ja vähennät hiukan syömistä niin siitä se lähtee. Toki maallemuutto voi olla iso juttu elämässäsi, joka näkyy myös painossasi. Kyllä se siitä!

"a.p"
Saman pituinen olen ja painoin 59kg ennen raskautta ja en todellakaan läskiksi itseäni kutsuisi vaikka 48-53kg olenkin ollut tyytyväisimmilläni. BMIkin on vielä normaalin rajoissa. Tuossa vaiheessa riittää kun pääsee salille ym ja keskittyy enemmän kiinteytykseen kuin mihinkään laihduttamiseen.
kyllä mulla ainakin vatsalla vyötäröllä on paljon löysää. Maha on ku yli kulhon lösähtänyt pullataikina. :D

Peyote
Mä ymmärrän, pienellä oihmisellä tuo voi tuntua aika paljolta painolta jos ei itse viihdy. Ihmisillä muutenkin aineenvaihdunta voi hidastua kun tulee ikää (en tarkoita että olisit vanha, vaan että esim silloin hidastuu kun ei enää kasva, on aikuinen ja sitten kolmekymppisenä jne.)
Ja tosi monella pillerit turvottaa ja vissiin lisää ruokahalua. Voithan sä miettiä ihan pinillä asioilla, esi. jos on tapana syödä kaksi leipää, niin syö sitten vaan yksi. Jos on tapana juoda mehuja, niin juo välillä vettä.

Mulla piti hormonikierukkakin koko aika pientä turvotusta yllä, tai olin semmoinen, että hirveen helposti turposin ja aina tuntu jotenkin epämukavalta.

[QUOTE="a.p";28733334]kyllä mulla ainakin vatsalla vyötäröllä on paljon löysää. Maha on ku yli kulhon lösähtänyt pullataikina. :D[/QUOTE]

Joo toki mullakin nimenomaan mahaan ja jenkkiksiin oli rasvaakin kertynyt, mutta se lähtee nimenomaan kiinteytyksellä. Eli enemmän merkkaa mitä syöt kuin kuinka paljon syöt, sekä liikunnan laatu.

[QUOTE="a.p";28733397]No minä nyt vaan näytän hurjan paljon lihavemmalta kuin olen.
Laitoin kerran kuvan kropastani tänne palstalle ja mun painoksi arvioitiin 70-74kg.[/QUOTE]

Kerroitko kuinka pitkä olet? Mulla pari ystävää 65-75kg ja oikein hyvännäköisiä tuonkin painoisena, mutta ovatkin sen 10cm pidempiä kuin minä..

.....
Voi että tätä kilpailua taas. Ei saa kokea olevansa läski, koska aina löytyy joku läskimpi. Ei saa kokea olevansa väsynyt, koska aina löytyyy joku väsyneempi. Jne.

Oma fiilishän sen olotilan ja asenteen ratkaisee. Mä ymmärrän ap:tä täysin. Mullakin on hyvän olon paino ja jos paino on muutamankaan kilon sen päälle, tunnen oloni läskiksi. Ja minunkin tapauksessani oikeasti myös näytän painavammalta kuin olenkaan, koska kilot kertyvät vyötärölle.

Alkuperäiselle se verran, että suosittelen liikuntaa. Syöt jo nyt niin vähän, että pelkällä ruokavaliolla et taida saada painoa alas. Liikunnan avulla saattaisit ainakin saada senttejä pois, jos vaikka kiloja ei niin paljon lähtisikään.

vierailija_X
Voi että tätä kilpailua taas. Ei saa kokea olevansa läski, koska aina löytyy joku läskimpi. Ei saa kokea olevansa väsynyt, koska aina löytyyy joku väsyneempi. Jne. Oma fiilishän sen olotilan ja asenteen ratkaisee.
No kyllähän tuo masentaa ainakin mua, jos joku tuntee olevansa läski, kun on vaan 6 kg ylimääräistä. Mun pitäisi laihtua 20 kg et pääsisin edes normaalipainoon, vaikka liikun ihan älyttömästi. Tää on masentavaa, kun kiloakaan ei tipu vaan tulee kokoajan lisää.

AP:lle: Jos haluat nopeasti kilot pois niin suosittelen VLCD diettiä. Jos lenkkeily ei innosta niin älä lenkkeile. Laita vaikka pyörään lasten turvaistuimet (siis kaksi saa hienosti mahtumaan, kun laittaa toisen eteen ja toisen taakse) tai sitten vaikka pyörän taakse sellainen peräkärryn ja pyöräile. Jos ei pyöräily kiinnosta niin sitten vaikka jotain muuta, mut tärkeintä on teet sellaista mistä itse tykkäät muuten kiinnostus lopahtaa heti muutaman kerran jälkeen.

"..."
[QUOTE="a.p";28733124]Kun pituutta on 158cm niin sitä vaan näyttää jo aika tuhdilta kun painaa 60-61.[/QUOTE]

No kyllä tuolla pituudella varmasti tuhdilta näyttääkin, jos painoa reilu 60kg. Itselläni pituutta enemmän, painoa saman verran ja silti näytän tuhdilta! Sellaselta "tantalta" miltä moni tyytyy näyttämään. Mutta en tahdo näyttää tädiltä tämän ikäisenä, joten suuntana kilojen pudotus.

Joten ap, sopisiko muu ehkäisykeino? Minulle on pillerit aina tuoneet lisäkiloja, siksi en niitä enää haluakaan. Halutkin veivät, joten ei tuo paino ollut ainoa negatiivinen asia.

"a.p"
Lähinnä kortsut sitten vaihtoehtona.
Minipillereiden aloituksesta se paino lähti nousuun. Nyt sitten vaihdettiin yhdistelmäpillereihin.

Pitää yrittää saada käyntiin säännöllinen liikunta jos se siitä sitten lähtis paino putoamaan...

"jadie"
E-pillerit voi aiheuttaa masennusta ja masennus sitten lihomista, kun ei jaksa sen takia liikkua. Eli kannattaa kokeilla toista ehkäisykeinoa ja hoitaa masennus ensin ja sitten vasta miettiä laihduttamista. Tsemppiä!

Yhteistyössä