Mitä tykkäisitte? Mies kulkee avojaloin ja jalkapohjat mustina!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suoraansanottuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suoraansanottuna

Vieras
Joka kesäinen ongelma. Mies ei suostu pitämään sukkia, kulkee silti crockseissa pihalla ja tietäähän sen että sieltä tulee helposti likaa. Sitten se tuo sen lian sisälle, ei todellakaan pese joka kerta jalkojaan. Ja sen näköisetkin ovat!

Yököttää että se pitää sohvalla jalkojaan joiden pohjat on mustat! Mulla nousee heti piikit pystyyn. Sitten vielä meidän sängyssä kun nään noi koivet niin mulla alkaa kiehumaan!

Lika ilmeisesti pinttyy myös kovettuneisiin jalkapohjiin helpommin? Eli pitäs ihan raspalla vetää pohjat siistiksi. No harvoinpa tuo viittii sitäkään tehdä.

No, ongelma nro 2.

Meidän puulattiaan tai mikä lie vanha parketti, ilmestyy tummia läikkiä. Ne ei lähde tavallisella moppaamisella pois, ne on käsin hinkattava ja kuka sen tekee, no minä tietysti!

Mies oli muutaman päivän pois ja hinkkasin nuo mustuneet kohdat käsipelillä pois, oli muuten kädet kipeet sen jälkeen! Sit kun mies tuli takaisin, ei mennyt kuin viikko niin tummat läntit oli taas takasin! En keksi muuta syytä kuin että ne tulee ukon jalkapohjista! Ne tummumat on nimittäin niissä kohdissa joissa eniten kävellään ja joissa mies eniten kävelee.

Olisko kivaa? Mitä tekisitte?

Ei olisi kivaa, ja kyllä juttelisin ihan ystävälliseen sävyyn asiasta. Ehkä ehdottaisin miehen puhdistavan lattialta jälkensä säännöllisesti, itse en niitä hinkkaisi.

Sänkyyn meillä ei rapasorkkana mene kukaan.

[QUOTE="sipsi";28717968]Ei olisi kivaa, ja kyllä juttelisin ihan ystävälliseen sävyyn asiasta. Ehkä ehdottaisin miehen puhdistavan lattialta jälkensä säännöllisesti, itse en niitä hinkkaisi.

Sänkyyn meillä ei rapasorkkana mene kukaan.[/QUOTE]

Ei auta järkipuhe ystävälliseen sävyyn eikä epäystävälliseen. Tästä on jauhettu vuosi tolkulla! Olen sanonut että mua yököttää katella sen mustia jalkapohjia. Mut ei se korvaansa lotkauta. Kyllä se sanoo pesseensä ne mutta miksi ne on sitten vielä mustat?!!! Mun mielestä ne EI ole silloin puhtaat jos ne on mustat! Johtuu siis siitä että on pinttynyt se lika kovettuneisiin jalkapohjiin, joten jos ei tavallisella pesulla lähde, pitäisi hinkata raspilla.

Ihan turha luulla myöskään että se vaivautuis konttaaman tuolla perse pystyssä ja hiki otsassa hinkkaamaan noita länttejä! Ehei.

En ole voinut mitään muuta kuin alistua jokakesäiseen vitutukseen :(

[QUOTE="vieras";28717976]Pyytäisin miestä käyttämään sukkia ja pesemään jalkansa ja sotkemansa lattian.[/QUOTE]

Olen pyytänyt laittamaan sukat, niitä voi sentään helposti vaihtaa! Mutta sanoo ettei pysty pitämään sukkia, alkaa kuulemma jalat kiehumaan. Huoh. Mun pitäisi nuijia se tajuttomaks ja tunkee sille sukat väkisin että tuo onnistuis!

Ei sitä kiinnosta mun mielipiteet, tunteet tai sanomiset. Sillä on niin suuri ego että sitä ei kukaan komentele.

Olen pyytänyt laittamaan sukat, niitä voi sentään helposti vaihtaa! Mutta sanoo ettei pysty pitämään sukkia, alkaa kuulemma jalat kiehumaan. Huoh. Mun pitäisi nuijia se tajuttomaks ja tunkee sille sukat väkisin että tuo onnistuis!

Ei sitä kiinnosta mun mielipiteet, tunteet tai sanomiset. Sillä on niin suuri ego että sitä ei kukaan komentele.

Oletko sanonut, että tympii puunata niitä likajälkiä lattioista? Tai että voisiko hän siivota ne, kun tekeekin ne? Tai voisiko käyttää jotain kevyitä tossuja sisällä?

Avojaloin minäkin (ja koko perhe) kesän kuljen, mutta joka ilta jalkani vampulla ja saippualla pesen - ja ihan on normiväriset kintunpohjat nukkumaan mennessä.

No harmi, jos tuo nyt on perheessänne sinulle suuri ongelma, eikä mies sitä ongelmana näe.

[QUOTE="jeps";28718048]En suostu käyttämään kesällä sukkia kenenkään takia. Paljain jaloin paras! Ymmärrän miestäsi täysin:)[/QUOTE]

Vaikka lattiaan pinttyisi mustat jäljet jotka on vaikea saada pois? Etkä suostuisi niitä ikinä puhdistamaan?

Voisiko laittaa mattoja tai jotain? Sinänsä kai kaikilla pitäisi olla vapaus olla kodissaan miten haluaa, mutta niin kauan kun taloudessa asuu muitakin, ei voi sotke miten haluaa, tai ainakin ne jäljet pitää sitten siivota. Meillä on muovimatto ja mies osallistuu lattianpesuun, joten mua ei haittaa vaikka sen koivet vähän multaiset olisikin. Minäkään en käytä kenkiä mielelläni kesäisin, mutta pesen jalkoja ahkerasti.

Ei crocseissa tai muissakaan sandaaleissa kuulu käyttää sukkia. En minäkään käytä kesällä sukkia, mutta en kyllä ymmärrä miten hän sitten saa jalkansa niin mustiksi? Itse vietän myös paljon aikaa ulkona, mutta jalkani eivät kyllä tule mustiksi jos kengät ovat maan ja jalkojen välissä. Jos miehesi kulkee niin mutaisissa paikoissa, niin voisiko hän harkita toisenlaisten kenkien pitämistä? Miehillekin on esimerkiksi kivoja kangaskenkiä, jotka kyllä suojaavat lialta.

[QUOTE="sipsi";28718077]Avojaloin minäkin (ja koko perhe) kesän kuljen, mutta joka ilta jalkani vampulla ja saippualla pesen - ja ihan on normiväriset kintunpohjat nukkumaan mennessä.

No harmi, jos tuo nyt on perheessänne sinulle suuri ongelma, eikä mies sitä ongelmana näe.[/QUOTE]

Samoin meillä, sandaaleissa kesällä pääasiassa liikutaan, eikä kellään ole mustia jalkapohjia. Itselläkin kovettumia, mutta hyvin lähtee pölyt ja liat ihan hinkkaamattakin normisuihkuttelulla. Kyllä sapettais, jos olis samanlainen ongelma kuin ap:lla, varmaan laittaisin miehen kuuraamaan jalkapohjansa joka ilta ja käyttämään päivällä sisäsandaaleja tai -tossuja ("laitapas kultaseni ne kerhotossut jalkaasi" :D). Toinen vaihtoehto tietysti, että kuuraa sitten sen lattian...

Olen vannoutunut paljasjalkainen! Heti keväällä sukat ja kengät pois mahdollisuuksien mukaan ja joskus talvellakin olen käynyt roskat viemässä lumihangessa paljasjaloin :xmas: Ihana tunne sen jälkeen, kun lämpenee ja veri alkaa virtaamaan ja kuumottamaan jalkoja. Mutta näin kesäisin, joo, onhan se ikävää ja jalkoja joutuu pesemään jatkuvasti, mutta olen opettanut tavan lapsillekin - ja pikkuhiljaa vaimokin on totutellut tassuttelemaan nurmella paljain jaloin, vaikkei kovin usein vielä uskaltaudukaan luontoon ottamaan niin intiimisti kontaktia.

[QUOTE="jeps";28718048]En suostu käyttämään kesällä sukkia kenenkään takia. Paljain jaloin paras! Ymmärrän miestäsi täysin:)[/QUOTE]

Minäkin ymmärrän tätä miesparkaa, joka joutuu kärsimään vaimonsa harrastamasta nipottamisesta tässä asiassa.

Itse liikun kesäisin ulkonakin ilman kenkiä aina kun mahdollista, ja sukkia en käytä kotona sisällä talvellakaan. Kokisin sen ahdistavana, jos joku vaatisi sukkia ja kenkiä käyttöön myös omalla ajalla. Siinä on jo tarpeeksi kestämistä että on pakotettu hauduttamaan jalkoja kuumissa kumisaappaissa "työturvallisuuden" nimissä. Onneksi ei tarvitse seurustella alkuperäisen kirjoittajan tyyppisen henkilön kanssa.

Kyllä mä ymmärrän että haluaa kesäisin kulkea paljain jaloin, tykkäähän lapsetkin siitä. Harvemmin itse olen kun tykkään viileillä lattioilla kuitenkin pitää sukkia. Se ei olekaan ongelma vaan ne saamarin mustat jalkapohjat!!!! En edes tajua miten ne voi olla niin mustat aina, jos kerta väittää ne pesseensä!!! Ehkä sitten ei pesekään kunnolla? En ole ollut kyttäämässä vaan luotan että jos aikuinen sanoo pesseensä niin pesee kans ja puhtaaksi!

Ja taas kun noita lattioita katsoo, näyttävät tummentuneilta, voi shitin shitti eli pääsen taas kuuraamaan ne käsin! :( Oikeasti ärsyttävää kun toinen ei kunnioita yhtään toisen mielipiteitä ja tekee vaan elämästä hankalampaa!

Eikä crocseissa kuulukaan pitää sukkia mutta selkeästi ne likaantuvat helpommin! Pesisi sitten crocsinsakin joskus ja ne kuuluisat jalkapohjansa jos ei voi käyttää toisia kenkiä edes. Vai pitääkö äidin (eli siis minun) hoitaa sekin homma?!!!